Dobřany v Orlických horách
Samo nebe stálo při autokrosu v nedělním závodě v Dobřanech. Po propršelé noci, kdy na mnoha místech České republiky opět řádily přívalové deště, se ráno alespoň trochu vyčasilo. Mraky se stále honily po obloze, ale už z nich nesprchlo. Oproti loňským vedrům tak panovalo na trati v Orlických horách přece jen autokrosovější počasí.
Už se stává pomalu tradicí, že kromě Přerova, je i dobřanský závod nejen součástí domácího šampionátu, ale zároveň je započítáván do Mistrovství zóny Střední Evropy. Taktéž se dá označit za tradici i skutečnost, že závod divize 1 zónového mistrovství byl zrušen.
V ostatních třídách svedli jezdci tvrdé souboje, aby ještě zamíchali pořadím jednotlivých šampionátů. Jediný, kdo má po Dobřanech své jisté, je Petr Turek, kterému titul Mistra České republiky již nemůže uniknout. Gratulujeme.
Divize 3 do 600 ccm
Komentář
Trénink
V tréninku se o vzrušení postaral zejména Jakub Knoll. Hustý dým, který se najednou začal valit z motoru jeho stroje, se záhy změnil v plameny. Jezdec vyvázl bez zranění. Mechanici dali dokonce vše natolik do pořádku, že Knoll mohl nastoupit od druhé série rozjížděk do závodu. Nejrychlejšího času dosáhl Aleš Hrdinka, druhý byl Jan Jež a třetí Vít Nosálek. Celkem do tréninkových jízd nastoupilo 24 jezdců (z toho 3 zahraniční).
I.série
Po startu první rozjížďky se ve vzájemné kolizi zdrželi Petr Borka a Zdeněk Antony
(ten dokonce skončil v hodinách). Díky tomu se na třetí místo dostala Petra Kramářová.
I když ho neudržela až do cíle, byl to začátek jejího vcelku dobrého premiérového
vystoupení v Mistrovství ČR. Jízdu vyhrál Aleš Hrdinka před Tomášem Hrdinkou. Bojovným
výkonem se na třetí místo vypracoval účastník úvodní kolize Borka.
V druhé jízdě předvedl Jan Jež, že jeho druhé místo v Euraca cupu nebylo nijak náhodné.
Až za ním skončili ostřílení borci Martin Kosař a Aleš Němeček.
Z nejvýhodnější pozice startoval do třetí jízdy Vít Nosálek, ale hned od začátku
mu brzdová světla ukazovali Radek Šott s Martinem Samohýlem. V pátém kole musel
Nosálek pro poruchu odstoupit, a tak za Šottem a Samohýlem dojel třetí slovenský
závodník Pavol Adam.
II.série
V první jízdě si své pořadí z první série zopakovali Šott se Samohýlem, třetí byl
Aleš Němeček.
Ve druhé jízdě byli diváci svědky pěkné stíhací jízdy Petra Glombici, když musel
startovat z poslední řady kvůli poruše ve své předchozí rozjížďce. Rychle se propracoval
na třetí příčku a útočil i na druhého Kosaře. Ten však jeho útokům odolal. Pořadí v cíli
tedy bylo - Aleš Hrdinka, Kosař a Glombica. Smůlu měla Petra Kramářová, když "trefila"
stojící vůz Pavola Adama. Oba již v jízdě nepokračovali.
Nejlepší start ve třetí jízdě převedl Tomáš Hrdinka, avšak okamžitě na něj začal útočit
Jež. Ve třetím kole se mu útok povedl a rozjížďku vyhrál před Tomášem Hrdinkou a Petrem
Borkou.
III.série
První jízdu silně ovlivnilo nakropení tratě, k němuž museli pořadatelé sáhnout kvůli
značné prašnosti v závěru druhé série. Cílem uklouzané rozjížďky projel první
Martin Samohýl, byť dle mého názoru předjel Radka Šotta v posledním kole přímo u
traťového komisaře držícího v ruce žlutý praporek. Jako třetí byl klasifikován
Adam Makovicz (Maďarsko).
Velký souboj o první místo se odehrál v prvním kole druhé jízdy. Jež, Kosař a Němeček si
několikrát vyměnili mezi sebou pořadí. Smůlu měl Kosař, když musel ve druhém kole
odstoupit. Vyhrál Jež před Němečkem a Maďarem Hellem.
Třetí jízda se stala kořistí pro Aleše Hrdinku. Dlouho to vypadalo, že v pořadí druhý
za ním dojede Petr Borka. V poslední zatáčce před cílem však jeho stroj zůstal stát.
Druhé místo spadlo do klína Tomáši Hrdinkovi a třetí Pavolu Adamovi.
Finále B
S čerstvě pokropenou tratí se museli potýkat jezdci finále B. Začátek jízdy byl proto poněkud uklouzaný. Stroj Petry Kramářové, který vypověděl službu uprostřed nejníže položené zatáčky, navíc činil mnohým jezdcům potíže (zejména Makoviczovi) a jeho objíždění tak řádně promíchalo pořadím na nepostupových příčkách. Na prvních dvou pozicích tou dobou již suverénně kralovali Nosálek s Adamem. Jejich postup nedokázal odvrátit ani mocně finišující Zdeněk Antony. Jako čtvrtý dokončil jízdu s plným počtem kol ještě Jakub Knoll.
Finále A
První kolo finále bylo jízdou na ostří nože. Tvrdost bojů dokumentovala uražená kapotáž Kosařova stroje. Nejlepší úvod měl Aleš Hrdinka a vedení si pohlídal až do cíle. Druhý jezdil nejprve Jan Jež, ale malé zaváhání stačilo Kosařovi k jeho předjetí. Jež se ale nevzdal a v závěru jízdy Kosaře opět předjel. Čtvrtý dojel (po nepříliš povedeném začátku) Petr Borka. Plný počet kol měl ještě pátý Šott, šestý Němeček a sedmý Samohýl. Jízdu nedokončil Adam, Tomáš Hrdinka a ani Nosálek, který odstoupil dokonce už v prvním kole.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stát | Stroj | Body do MČR | Body do ZSE |
---|---|---|---|---|---|---|
Finále A | ||||||
1. | 2 | HRDINKA Aleš | CZ | Kawasaki ZX 600 | 20 | 20 |
2. | 91 | JEŽ Jan | CZ | Kawasaki 600 | 17 | 17 |
3. | 3 | KOSAŘ Martin | CZ | Honda 600 | 15 | 15 |
4. | 24 | BORKA Petr | CZ | Kawasaki | 13 | 13 |
5. | 7 | ŠOTT Radek | CZ | Honda 600 | 12 | 12 |
6. | 10 | NĚMEČEK Aleš | CZ | Honda | 11 | 11 |
7. | 9 | SAMOHÝL Martin | CZ | Yamaha R6 597 | 10 | 10 |
8. | 51 | ADAM Pavol | SK | Honda 599 | - | 9 |
9. | 6 | HRDINKA Tomáš | CZ | Sadev Propul. Yamaha | 9 | 8 |
10. | 4 | NOSÁLEK Vít | CZ | Kawasaki 600 | 8 | 7 |
Finále B | ||||||
11. | 17 | ANTONY Zdeněk | CZ | Honda 600 CBR | 7 | 6 |
12. | 18 | KNOLL Jakub | CZ | Kawasaki | 6 | 5 |
13. | 89 | MAKOVICZ Adam | H | Honda 600 | - | 4 |
14. | 82 | HELL Gergely | H | Kawasaki 600 | - | 3 |
15. | 15 | LANGE Michel | D | Suzuki 600 | 5 | 2 |
16. | 27 | KRAMÁŘOVÁ Petra | CZ | Honda 600 | 4 | 1 |
17. | 25 | KŘIKAVA Jan | CZ | Honda 600 | 3 | 1 |
18. | 16 | PAŽOUT Tomáš | CZ | Honda 600 | 2 | 1 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||||
- | 20 | KNAP Lukáš | CZ | Honda 600 CBR | 1 | R |
- | 19 | PITER Lubomír | CZ | Honda 600 | 1 | R |
- | 11 | GLOMBICA Petr | CZ | Honda 600 | 1 | R |
- | 23 | ŠVÁBENSKÝ Martin | CZ | Honda 600 | R | R |
- | 22 | ŠTĚTINA Vladislav | CZ | Honda 600 | R | R |
- | 55 | ŠIKOLA Jiří | CZ | Kawasaki 600 | R | R |
Divize 3 do 1600 ccm
Komentář
Trénink
Vítězem tréninku se stal Ondřej Musil, který zajel lepší čas než favorizovaný Petr Turek. Třetí místo patřilo slovenskému reprezentantovi Igoru Vlasatému. Celkem odtrénovalo šestnáct jezdců, když třináctku českých dopnila trojice zahraničních závodníků. Z favoritů, bohužel, chyběli Roman Kalvoda (domácí šampionát již vypustil, soustřeďuje se na Mistrovství Evropy), Jiří Svoboda a Marek Kalenský.
I.série
Start do první jízdy se nevydařil Musilovi. Jako vítěz tréninku si volil nejlepší
startovní pozici, ale mnohem lépe odjel Igor Vlasatý i Pavel Němeček. Musil dokončil
jízdu za nimi až jako třetí.
Do druhé jízdy bezchybně odstartoval Petr Turek, ale těsně před cílem prvního kola
(evidentně vinou poruchy stroje) udělal hodiny a z jízdy odstoupil. První pak dlouho
jezdil Radim Osička. Na cílové čáře ho však předjel Ladislav Hanák. Třetí byl
klasifikován Robert Škola.
II.série
Dramatický start přinesla první jízda. Souboj Musila s Vlasatým skončil vzájemnou kolizí
(Musil se jen tak tak nepřevrátil na střechu). Oba sice hned pokračovali v jízdě, jenže
Vlasatý už v druhém kole patrně následkem tohoto střetu odstoupil. Jejich souboje využil
k vítězství v rozjížďce Pavel Němeček. Zprvu na něj útočil Ondřej Vymazal, ale ten se
nakonec spokojil s místem druhým. Na místo třetí se probojoval "hrdina úvodního
dramatu" Musil.
Před startem druhé jízdy si malou sportovní tragédii prožil Radim Osička. Stál již
připravený na výjezdu z parkoviště závodních strojů, avšak na start nenastoupil. Zradila
ho technika. Porucha byla natolik vážná, že Osička již v dalším průběhu závodu
nestartoval. Jízda samotná přinesla pěkný souboj Jančíka, Školy a Slováka Kaliniče.
Vítězství ale patřilo Turkovi a druhé místo Hanákovi. Třetí byl nejlepší (a nejdravější)
ze zmíněné trojice - Robert Škola.
III.série
První jízda se startovala na dvakrát. Při prvním startu se ulil Musil. Přesto to byl
právě on kdo se v cíli radoval z prvního místa před Němečkem a Vlasatým (startoval
z poslední řady!).
Druhou jízdu suverénně vyhrál Petr Turek. Po projetí cílem však minul vjezd do depa
a po několika metrech zůstal stát. Jak se později ukázalo, neměl tento výpadek jeho
stroje větší vliv na Turkův výkon ve finálové jízdě. Druhý byl klasifikován Hanák,
třetí Radek Nosálek.
Finále A
Start finále, do nehož pro poruchu stroje nenastoupil Škola, se nejlépe povedl Turkovi. Zcela bezkonkurenční jízdou si vedení udržel až do cíle. Úvod se nevydařil Vlasatému. V první zatáčce převedl hodiny, čímž navíc zdržel Hanáka. Oba pak převáděli stíhací jízdu. Hanák se sice rychle dostal na čtvrté místo, ale na vítěznou trojici Turek, Němeček, Musil mu nestačila ani velmi rychlá jízda. Vlasatý měl ztrátu přece jen větší. Své soupěře musel nejprve dohánět. Přesto se dokázal probít až na konečné páté místo. Začátek se povedl Pavlu Čepkovi. Čtrvté místo by bylo pro tohoto začínajícího jezdce velkým úspěchem, leč technika byla proti. Podivní zvuk motoru byl patrně příčinou proč musel svoji pozici postupně přepustit Hanákovi, Vlasatému a v posledním kole i Nosálkovi. Čepek tedy nakonec dojel sedmý, osmý pak Kalinič. Finále nedokončil Jančík.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stát | Stroj | Body do MČR | Body do ZSE |
---|---|---|---|---|---|---|
Finále A | ||||||
1. | 2 | TUREK Petr | CZ | Škoda 1600 | 20 | 20 |
2. | 12 | NĚMEČEK Pavel | CZ | Suzuki GSX 1364 | 17 | 17 |
3. | 19 | MUSIL Ondřej | CZ | Suzuki | 15 | 15 |
4. | 4 | HANÁK Ladislav | CZ | VW 1600 | 13 | 13 |
5. | 51 | VLASATÝ Igor | SK | Honda 1600 | - | 12 |
6. | 7 | NOSÁLEK Radek | CZ | VW 1600 | 12 | 11 |
7. | 21 | ČEPEK Pavel | CZ | Honda | 11 | 10 |
8. | 52 | KALINIČ Miloš | SK | Honda 1100 | - | 9 |
9. | 15 | JANČÍK Michal | CZ | Honda 1600 | 10 | 8 |
10. | 5 | ŠKOLA Robert | CZ | VW 1600 | 9 | 7 |
Nepostoupili z rozjížděk | ||||||
11. | 20 | VYMAZAL Ondřej | CZ | Kawasaki ZX | 8 | 6 |
12. | 23 | HUSÁK Jan | CZ | Honda 1595 | 7 | 5 |
13. | 40 | NAGY György | H | Honda 1600 | - | 4 |
14. | 17 | HAMPL Lukáš | CZ | VW 1600 | 6 | 3 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||||
- | 6 | OSIČKA Radim | CZ | VW | R | R |
- | 8 | MEDÁČEK Martin | CZ | VW | R | R |
Divize 3 do 4000 ccm
Komentář
Trénink
Nejlepšího času v tréninku dosáhl Petr Bartoš. Druhý skončil jeho největší rival Jaroslav Hošek. Třetí, trochu překvapivě, byl Jan Smrž. Celkově nastoupilo do tréninku 15 českých jezdců a Maďar Krisztián Botka.
I.série
V první jízdě skvěle odstartovali Bartoš se Smržem a ostatním ihned poodjeli.
Za nimi se ale vytvořil "vláček" složený z Fejfara, Štětiny, Josefa Keřky
a Vladimíra Kubíčka. Nejprve se role "mašiny" ujal Štětina. Ve druhé kole jej vystřídal
Fejfar. Po třech kolech se před něj dostal Josef Keřka, který se již předjet nenechal.
To už ale "vláček" opustil Kubíček. Celkem dramaticky - nárazem do stromu. Ze stroje
naštěstí vystoupil nezraněn. Pořadí v cíli - Bartoš, Smrž, Josef Keřka.
Druhá jízda se startovala na třikrát. Napoprvé se ulil Stárek, podruhé Hošek.
Jaroslava Hoška napomenutí nijak nepoznamenalo a jízdu vyhrál. Druhý dojel Roman Keřka
a třetí Milan Stárek.
II.série
Do první jízdy překvapivě špatně odstartoval Hošek. Vedení se ujal Roman Keřka. Hošek se ve třetím kole pokusil o předjížděcí manévr, ale skončil pouze v bariéře z pneumatik a z jízdy odstoupil. Druhé místo patřilo v cíli Stárkovi a třetí Romanu Švábenskému.
Druhá jízda začala ulitým startem Václava Fejfara. Opakování startu pomohlo Bartošovi, který v první zatáčce napodobil Hoškův karambol. Nejlepší (opakovaný) start měl sice Smrž, ale již v prvním kole se na čelo dostal právě Bartoš. Vedení udržel do cíle a zvítězil. Smrž se propadal dále pořadím a jízdu dokončil až pátý. Druhý dojel Fejfar, třetí Josef Keřka. Hrdinou jízdy byl Štětina. V prachu první zatáčky toho zřejmě mnoho neviděl, neboť vyjel mimo trať. Ani velká ztráta na ostatní jej neodradila a ze sedmého místa se vydal na stíhací jízdu. Nakonec byl v cíli odmávnut jako čtvrtý!
III.série
Start do první jízdy nevyšel Bartošovi. První jezdil Stárek a svůj náskok na čele kolo
od kola zvyšoval. Druhý Bartoš měl naopak starosti s dotírajícím Švábenským a ve čtvrtém
kole z jízdy odstoupil. Za prvním Stárkem tak byl klasifikován druhý Švábenský a
třetí Štětina.
Druhou jízdu opanoval Roman Keřka. Jaroslav Hošek z poslední řady znovu velmi špatně
odstartoval (patrně mu technika lepší start ani nedovolovala) a musel se probíjet
z posledního místa. To se mu stalo osudné. Po kolizi s Botkou a Kravkou skončil mimo
trať s vyvráceným kolem. Hoška tak čekal start v B-finále! Jízdu vyhrál Roman Keřka
před svým otcem Josefem. Třetí místo patřilo Horáčkovi, který v posledním kole tvrdě
zavřel k okraji dráhy Kravku. Poruchou skončila rozjížďka pro Fejfara. Jak se později
ukázalo, závada byla vážnější a Fejfar nemohl nastoupit do finále A přesto, že se do
něj přímo kvalifikoval.
Finále B
Do finále B nenastoupil Horáček. Startovní pole tedy čítalo pouze 6 jezdců. Zvítězil (i přes opětovný nevalný start) Jaroslav Hošek. Spolu s ním si účast ve finále A vybojoval Stanislav Kravka, který po celou jízdu sváděl krásný souboj s Karlem Horčičkou. Čtvrtý dojel Pagač. Jízdu nedokončili Lysák a Botka.
Finále A
Nejlepší start předvedl Petr Bartoš. O druhé místo bojoval Stárek s Romanem Keřkou. Na tvrdý souboj doplatil Stárek vyvráceným kolem. Na čele se ustálilo pořadí Bartoš - Roman Keřka. Oba jezdci dojeli v tomto pořadí do cíle. O třetí místo sváděli nádherný boj Švábenský se Smržem. V některých úsecích se Smrž dostával již téměř před Švábenského. Ten jeho útok ale vždy odrazil a třetí místo uhájil. Pátý skončil Štětina, šestý Hošek, kterému však stroj viditelně nejel tak, jak by si jezdec přál. Obdobně na tom byl i Josef Keřka. Po dobrém startu mu začaly problémy s řízením, následkem čehož Josef Keřka předvedl ve zbytku jízdy šestkrát hodiny (alespoň, co jsem stačil počítat). Jeho vytrvalost byla obdivuhodná. Svůj stroj dovezl (byť se ztrátou několika okruhů) až do cíle. Pro ostatní jezdce však byly jeho "tanečky" chvílemi dosti nebezpečné... Finále nedokončili pouze Kravka a Stárek, neboť (jak už jsem se zmínil) Fejfar do něj nenastoupil.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stát | Stroj | Body do MČR | Body do ZSE |
---|---|---|---|---|---|---|
Finále A | ||||||
1. | 2 | BARTOŠ Petr | CZ | Ford Cosworth 2000 | 20 | 20 |
2. | 3 | KEŘKA Roman | CZ | Tatra 4000 | 17 | 17 |
3. | 6 | ŠVÁBENSKÝ Roman | CZ | Peugeot 3500 | 15 | 15 |
4. | 5 | SMRŽ Jan | CZ | Tatra 3500 | 13 | 13 |
5. | 4 | ŠTĚTINA Jaromír | CZ | Audi 1781 | 12 | 12 |
6. | 1 | HOŠEK Jaroslav | CZ | Ford Cosworth 2000 | 11 | 11 |
7. | 7 | KEŘKA Josef | CZ | Tatra 3500 | 10 | 10 |
8. | 9 | KRAVKA Stanislav | CZ | Tatra 3500 | 9 | 9 |
9. | 13 | STÁREK Milan | CZ | Tatra 4000 | 8 | 8 |
10. | 22 | FEJFAR Václav | CZ | VW 2000 | 7 | 7 |
Finále B | ||||||
11. | 10 | HOŘČIČKA Karel | CZ | Tatra 3500 | 6 | 6 |
12. | 15 | PAGAČ Josef | CZ | Audi A8 | 5 | 5 |
13. | 17 | LYSÁK Štěpán | CZ | Tatra 3500 | 4 | 4 |
14. | 25 | BOTKA Krisztián | H | Audi 4000 | - | 3 |
15. | 23 | HORÁČEK Stanislav | CZ | Tatra 3500 | 3 | 2 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||||
- | 24 | KUBÍČEK Vladimír | CZ | Porsche 3500 | R | R |
Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz
Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování
Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .