David Pokorný

pro Vás připravil výsledky z Dobřan.


Mistrovství ČR v autokrosu 2002

Dobřany v Orlických horách


Samo nebe stálo při autokrosu v nedělním závodě v Dobřanech. Po propršelé noci, kdy na mnoha místech České republiky opět řádily přívalové deště, se ráno alespoň trochu vyčasilo. Mraky se stále honily po obloze, ale už z nich nesprchlo. Oproti loňským vedrům tak panovalo na trati v Orlických horách přece jen autokrosovější počasí.

Už se stává pomalu tradicí, že kromě Přerova, je i dobřanský závod nejen součástí domácího šampionátu, ale zároveň je započítáván do Mistrovství zóny Střední Evropy. Taktéž se dá označit za tradici i skutečnost, že závod divize 1 zónového mistrovství byl zrušen.

V ostatních třídách svedli jezdci tvrdé souboje, aby ještě zamíchali pořadím jednotlivých šampionátů. Jediný, kdo má po Dobřanech své jisté, je Petr Turek, kterému titul Mistra České republiky již nemůže uniknout. Gratulujeme.


Dobřany v Orlických horách 2002


Divize 3 do 600 ccm

Komentář

Trénink

Ze stroje Jakuba Knolla se valil hustý kouř. V tréninku se o vzrušení postaral zejména Jakub Knoll. Hustý dým, který se najednou začal valit z motoru jeho stroje, se záhy změnil v plameny. Jezdec vyvázl bez zranění. Mechanici dali dokonce vše natolik do pořádku, že Knoll mohl nastoupit od druhé série rozjížděk do závodu. Nejrychlejšího času dosáhl Aleš Hrdinka, druhý byl Jan Jež a třetí Vít Nosálek. Celkem do tréninkových jízd nastoupilo 24 jezdců (z toho 3 zahraniční).

I.série

Po startu první rozjížďky se ve vzájemné kolizi zdrželi Petr Borka a Zdeněk Antony (ten dokonce skončil v hodinách). Díky tomu se na třetí místo dostala Petra Kramářová. I když ho neudržela až do cíle, byl to začátek jejího vcelku dobrého premiérového vystoupení v Mistrovství ČR. Jízdu vyhrál Aleš Hrdinka před Tomášem Hrdinkou. Bojovným výkonem se na třetí místo vypracoval účastník úvodní kolize Borka.
V druhé jízdě předvedl Jan Jež, že jeho druhé místo v Euraca cupu nebylo nijak náhodné. Až za ním skončili ostřílení borci Martin Kosař a Aleš Němeček.
Z nejvýhodnější pozice startoval do třetí jízdy Vít Nosálek, ale hned od začátku mu brzdová světla ukazovali Radek Šott s Martinem Samohýlem. V pátém kole musel Nosálek pro poruchu odstoupit, a tak za Šottem a Samohýlem dojel třetí slovenský závodník Pavol Adam.

II.série

V první jízdě si své pořadí z první série zopakovali Šott se Samohýlem, třetí byl Aleš Němeček.
Své výsledky z Euraca cupu potvrzoval Jež skvělým výkonem v Dobřanech. Ve druhé jízdě byli diváci svědky pěkné stíhací jízdy Petra Glombici, když musel startovat z poslední řady kvůli poruše ve své předchozí rozjížďce. Rychle se propracoval na třetí příčku a útočil i na druhého Kosaře. Ten však jeho útokům odolal. Pořadí v cíli tedy bylo - Aleš Hrdinka, Kosař a Glombica. Smůlu měla Petra Kramářová, když "trefila" stojící vůz Pavola Adama. Oba již v jízdě nepokračovali.
Nejlepší start ve třetí jízdě převedl Tomáš Hrdinka, avšak okamžitě na něj začal útočit Jež. Ve třetím kole se mu útok povedl a rozjížďku vyhrál před Tomášem Hrdinkou a Petrem Borkou.

III.série

První jízdu silně ovlivnilo nakropení tratě, k němuž museli pořadatelé sáhnout kvůli značné prašnosti v závěru druhé série. Cílem uklouzané rozjížďky projel první Martin Samohýl, byť dle mého názoru předjel Radka Šotta v posledním kole přímo u traťového komisaře držícího v ruce žlutý praporek. Jako třetí byl klasifikován Adam Makovicz (Maďarsko).
Velký souboj o první místo se odehrál v prvním kole druhé jízdy. Jež, Kosař a Němeček si několikrát vyměnili mezi sebou pořadí. Smůlu měl Kosař, když musel ve druhém kole odstoupit. Vyhrál Jež před Němečkem a Maďarem Hellem.
Třetí jízda se stala kořistí pro Aleše Hrdinku. Dlouho to vypadalo, že v pořadí druhý za ním dojede Petr Borka. V poslední zatáčce před cílem však jeho stroj zůstal stát. Druhé místo spadlo do klína Tomáši Hrdinkovi a třetí Pavolu Adamovi.

Finále B

S čerstvě pokropenou tratí se museli potýkat jezdci finále B. Začátek jízdy byl proto Dobřany viděli premiéru Petry Kramářové v Mistrovství ČR v divizi 3 do 600 ccm. poněkud uklouzaný. Stroj Petry Kramářové, který vypověděl službu uprostřed nejníže položené zatáčky, navíc činil mnohým jezdcům potíže (zejména Makoviczovi) a jeho objíždění tak řádně promíchalo pořadím na nepostupových příčkách. Na prvních dvou pozicích tou dobou již suverénně kralovali Nosálek s Adamem. Jejich postup nedokázal odvrátit ani mocně finišující Zdeněk Antony. Jako čtvrtý dokončil jízdu s plným počtem kol ještě Jakub Knoll.

Finále A

První kolo finále bylo jízdou na ostří nože. Tvrdost bojů dokumentovala uražená kapotáž Z vítězství se radoval Aleš Hrdinka. Kosařova stroje. Nejlepší úvod měl Aleš Hrdinka a vedení si pohlídal až do cíle. Druhý jezdil nejprve Jan Jež, ale malé zaváhání stačilo Kosařovi k jeho předjetí. Jež se ale nevzdal a v závěru jízdy Kosaře opět předjel. Čtvrtý dojel (po nepříliš povedeném začátku) Petr Borka. Plný počet kol měl ještě pátý Šott, šestý Němeček a sedmý Samohýl. Jízdu nedokončil Adam, Tomáš Hrdinka a ani Nosálek, který odstoupil dokonce už v prvním kole.


Výsledky závodu divize 3 do 600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdce StátStrojBody do MČRBody do
ZSE
Finále A
1. 2 HRDINKA Aleš CZ Kawasaki ZX 600 20 20
2. 91 JEŽ Jan CZ Kawasaki 600 17 17
3. 3 KOSAŘ Martin CZ Honda 600 15 15
4. 24 BORKA Petr CZ Kawasaki 13 13
5. 7 ŠOTT Radek CZ Honda 600 12 12
6. 10 NĚMEČEK Aleš CZ Honda 11 11
7. 9 SAMOHÝL Martin CZ Yamaha R6 597 10 10
8. 51 ADAM Pavol SK Honda 599 - 9
9. 6 HRDINKA Tomáš CZ Sadev Propul. Yamaha 9 8
10. 4 NOSÁLEK Vít CZ Kawasaki 600 8 7
Finále B
11. 17 ANTONY Zdeněk CZ Honda 600 CBR 7 6
12. 18 KNOLL Jakub CZ Kawasaki 6 5
13. 89 MAKOVICZ Adam H Honda 600 - 4
14. 82 HELL Gergely H Kawasaki 600 - 3
15. 15 LANGE Michel D Suzuki 600 5 2
16. 27 KRAMÁŘOVÁ Petra CZ Honda 600 4 1
17. 25 KŘIKAVA Jan CZ Honda 600 3 1
18. 16 PAŽOUT Tomáš CZ Honda 600 2 1
Nekvalifikovali se z rozjížděk
- 20 KNAP Lukáš CZ Honda 600 CBR 1 R
- 19 PITER Lubomír CZ Honda 600 1 R
- 11 GLOMBICA Petr CZ Honda 600 1 R
- 23 ŠVÁBENSKÝ Martin CZ Honda 600 R R
- 22 ŠTĚTINA Vladislav CZ Honda 600 R R
- 55 ŠIKOLA Jiří CZ Kawasaki 600 R R

Zpět na začátek stránky



Divize 3 do 1600 ccm

Komentář

Trénink

Vítězem tréninku se stal Ondřej Musil, který zajel lepší čas než favorizovaný Petr Turek. Třetí místo patřilo slovenskému reprezentantovi Igoru Vlasatému. Celkem odtrénovalo šestnáct jezdců, když třináctku českých dopnila trojice zahraničních závodníků. Z favoritů, bohužel, chyběli Roman Kalvoda (domácí šampionát již vypustil, soustřeďuje se na Mistrovství Evropy), Jiří Svoboda a Marek Kalenský.

I.série

Start do první jízdy se nevydařil Musilovi. Jako vítěz tréninku si volil nejlepší O vítězství v druhé jízdě rozhodl Hanák až na cílové čáře. startovní pozici, ale mnohem lépe odjel Igor Vlasatý i Pavel Němeček. Musil dokončil jízdu za nimi až jako třetí.
Do druhé jízdy bezchybně odstartoval Petr Turek, ale těsně před cílem prvního kola (evidentně vinou poruchy stroje) udělal hodiny a z jízdy odstoupil. První pak dlouho jezdil Radim Osička. Na cílové čáře ho však předjel Ladislav Hanák. Třetí byl klasifikován Robert Škola.

II.série

Dramatický start přinesla první jízda. Souboj Musila s Vlasatým skončil vzájemnou kolizí (Musil se jen tak tak nepřevrátil na střechu). Oba sice hned pokračovali v jízdě, jenže Vlasatý už v druhém kole patrně následkem tohoto střetu odstoupil. Jejich souboje využil k vítězství v rozjížďce Pavel Němeček. Zprvu na něj útočil Ondřej Vymazal, ale ten se nakonec spokojil s místem druhým. Na místo třetí se probojoval "hrdina úvodního dramatu" Musil.
Osičku zradil stroj ještě před startem druhé jízdy. Před startem druhé jízdy si malou sportovní tragédii prožil Radim Osička. Stál již připravený na výjezdu z parkoviště závodních strojů, avšak na start nenastoupil. Zradila ho technika. Porucha byla natolik vážná, že Osička již v dalším průběhu závodu nestartoval. Jízda samotná přinesla pěkný souboj Jančíka, Školy a Slováka Kaliniče. Vítězství ale patřilo Turkovi a druhé místo Hanákovi. Třetí byl nejlepší (a nejdravější) ze zmíněné trojice - Robert Škola.

III.série

První jízda se startovala na dvakrát. Při prvním startu se ulil Musil. Přesto to byl právě on kdo se v cíli radoval z prvního místa před Němečkem a Vlasatým (startoval z poslední řady!).
Druhou jízdu suverénně vyhrál Petr Turek. Po projetí cílem však minul vjezd do depa a po několika metrech zůstal stát. Jak se později ukázalo, neměl tento výpadek jeho stroje větší vliv na Turkův výkon ve finálové jízdě. Druhý byl klasifikován Hanák, třetí Radek Nosálek.

Finále A

Start finále, do nehož pro poruchu stroje nenastoupil Škola, se nejlépe povedl Turkovi. Zcela bezkonkurenční jízdou si vedení udržel až do cíle. Úvod se nevydařil Pavel Němeček zajel opět na výbornou. Vlasatému. V první zatáčce převedl hodiny, čímž navíc zdržel Hanáka. Oba pak převáděli stíhací jízdu. Hanák se sice rychle dostal na čtvrté místo, ale na vítěznou trojici Turek, Němeček, Musil mu nestačila ani velmi rychlá jízda. Vlasatý měl ztrátu přece jen větší. Své soupěře musel nejprve dohánět. Přesto se dokázal probít až na konečné páté místo. Začátek se povedl Pavlu Čepkovi. Čtrvté místo by bylo pro tohoto začínajícího jezdce velkým úspěchem, leč technika byla proti. Podivní zvuk motoru byl patrně příčinou proč musel svoji pozici postupně přepustit Hanákovi, Vlasatému a v posledním kole i Nosálkovi. Čepek tedy nakonec dojel sedmý, osmý pak Kalinič. Finále nedokončil Jančík.


Výsledky závodu divize 3 do 1600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdce StátStrojBody do MČRBody do
ZSE
Finále A
1. 2 TUREK Petr CZ Škoda 1600 20 20
2. 12 NĚMEČEK Pavel CZ Suzuki GSX 1364 17 17
3. 19 MUSIL Ondřej CZ Suzuki 15 15
4. 4 HANÁK Ladislav CZ VW 1600 13 13
5. 51 VLASATÝ Igor SK Honda 1600 - 12
6. 7 NOSÁLEK Radek CZ VW 1600 12 11
7. 21 ČEPEK Pavel CZ Honda 11 10
8. 52 KALINIČ Miloš SK Honda 1100 - 9
9. 15 JANČÍK Michal CZ Honda 1600 10 8
10. 5 ŠKOLA Robert CZ VW 1600 9 7
Nepostoupili z rozjížděk
11. 20 VYMAZAL Ondřej CZ Kawasaki ZX 8 6
12. 23 HUSÁK Jan CZ Honda 1595 7 5
13. 40 NAGY György H Honda 1600 - 4
14. 17 HAMPL Lukáš CZ VW 1600 6 3
Nekvalifikovali se z rozjížděk
- 6 OSIČKA Radim CZ VW R R
- 8 MEDÁČEK Martin CZ VW R R

Zpět na začátek stránky



Divize 3 do 4000 ccm

Komentář

Trénink

Nejlepšího času v tréninku dosáhl Petr Bartoš. Druhý skončil jeho největší rival Jaroslav Hošek. Třetí, trochu překvapivě, byl Jan Smrž. Celkově nastoupilo do tréninku 15 českých jezdců a Maďar Krisztián Botka.

I.série

Kubíček narazil do stromu u trati. Vše dopadlo naštěstí dobře, jezdec sám pomáhal urovnat rozházené pneumatiky. V první jízdě skvěle odstartovali Bartoš se Smržem a ostatním ihned poodjeli. Za nimi se ale vytvořil "vláček" složený z Fejfara, Štětiny, Josefa Keřky a Vladimíra Kubíčka. Nejprve se role "mašiny" ujal Štětina. Ve druhé kole jej vystřídal Fejfar. Po třech kolech se před něj dostal Josef Keřka, který se již předjet nenechal. To už ale "vláček" opustil Kubíček. Celkem dramaticky - nárazem do stromu. Ze stroje naštěstí vystoupil nezraněn. Pořadí v cíli - Bartoš, Smrž, Josef Keřka.
Druhá jízda se startovala na třikrát. Napoprvé se ulil Stárek, podruhé Hošek. Jaroslava Hoška napomenutí nijak nepoznamenalo a jízdu vyhrál. Druhý dojel Roman Keřka a třetí Milan Stárek.

II.série

I mistr tesař se někdy utne neboli i Hošek udělá občas chybu. Do první jízdy překvapivě špatně odstartoval Hošek. Vedení se ujal Roman Keřka. Hošek se ve třetím kole pokusil o předjížděcí manévr, ale skončil pouze v bariéře z pneumatik a z jízdy odstoupil. Druhé místo patřilo v cíli Stárkovi a třetí Romanu Švábenskému.

Druhá jízda začala ulitým startem Václava Fejfara. Opakování startu pomohlo Bartošovi, který v první zatáčce napodobil Hoškův karambol. Nejlepší (opakovaný) start měl sice Smrž, ale již v prvním kole se na čelo dostal právě Bartoš. Vedení udržel do cíle a zvítězil. Smrž se propadal dále pořadím a jízdu dokončil až pátý. Druhý dojel Fejfar, třetí Josef Keřka. Hrdinou jízdy byl Štětina. V prachu první zatáčky toho zřejmě mnoho neviděl, neboť vyjel mimo trať. Ani velká ztráta na ostatní jej neodradila a ze sedmého místa se vydal na stíhací jízdu. Nakonec byl v cíli odmávnut jako čtvrtý!

III.série

Start do první jízdy nevyšel Bartošovi. První jezdil Stárek a svůj náskok na čele kolo od kola zvyšoval. Druhý Bartoš měl naopak starosti s dotírajícím Švábenským a ve čtvrtém kole z jízdy odstoupil. Za prvním Stárkem tak byl klasifikován druhý Švábenský a třetí Štětina.
Druhá jízda patřila Keřkům. Druhou jízdu opanoval Roman Keřka. Jaroslav Hošek z poslední řady znovu velmi špatně odstartoval (patrně mu technika lepší start ani nedovolovala) a musel se probíjet z posledního místa. To se mu stalo osudné. Po kolizi s Botkou a Kravkou skončil mimo trať s vyvráceným kolem. Hoška tak čekal start v B-finále! Jízdu vyhrál Roman Keřka před svým otcem Josefem. Třetí místo patřilo Horáčkovi, který v posledním kole tvrdě zavřel k okraji dráhy Kravku. Poruchou skončila rozjížďka pro Fejfara. Jak se později ukázalo, závada byla vážnější a Fejfar nemohl nastoupit do finále A přesto, že se do něj přímo kvalifikoval.

Finále B

Do finále B nenastoupil Horáček. Startovní pole tedy čítalo pouze 6 jezdců. Zvítězil (i přes opětovný nevalný start) Jaroslav Hošek. Spolu s ním si účast ve finále A vybojoval Stanislav Kravka, který po celou jízdu sváděl krásný souboj s Karlem Horčičkou. Čtvrtý dojel Pagač. Jízdu nedokončili Lysák a Botka.

Finále A

Nejlepší start předvedl Petr Bartoš. O druhé místo bojoval Stárek s Romanem Keřkou. Na tvrdý souboj doplatil Stárek vyvráceným kolem. Na čele se ustálilo pořadí Bartoš Stárek se na Romana Keřku hodně zlobil. - Roman Keřka. Oba jezdci dojeli v tomto pořadí do cíle. O třetí místo sváděli nádherný boj Švábenský se Smržem. V některých úsecích se Smrž dostával již téměř před Švábenského. Ten jeho útok ale vždy odrazil a třetí místo uhájil. Pátý skončil Štětina, šestý Hošek, kterému však stroj viditelně nejel tak, jak by si jezdec přál. Obdobně na tom byl i Josef Keřka. Po dobrém startu mu začaly problémy s řízením, následkem čehož Josef Keřka předvedl ve zbytku jízdy šestkrát hodiny (alespoň, co jsem stačil počítat). Jeho vytrvalost byla obdivuhodná. Svůj stroj dovezl (byť se ztrátou několika okruhů) až do cíle. Pro ostatní jezdce však byly jeho "tanečky" chvílemi dosti nebezpečné... Finále nedokončili pouze Kravka a Stárek, neboť (jak už jsem se zmínil) Fejfar do něj nenastoupil.


Výsledky závodu divize 3 do 4000 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdce StátStrojBody do MČRBody do
ZSE
Finále A
1. 2 BARTOŠ Petr CZ Ford Cosworth 2000 20 20
2. 3 KEŘKA Roman CZ Tatra 4000 17 17
3. 6 ŠVÁBENSKÝ Roman CZ Peugeot 3500 15 15
4. 5 SMRŽ Jan CZ Tatra 3500 13 13
5. 4 ŠTĚTINA Jaromír CZ Audi 1781 12 12
6. 1 HOŠEK Jaroslav CZ Ford Cosworth 2000 11 11
7. 7 KEŘKA Josef CZ Tatra 3500 10 10
8. 9 KRAVKA Stanislav CZ Tatra 3500 9 9
9. 13 STÁREK Milan CZ Tatra 4000 8 8
10. 22 FEJFAR Václav CZ VW 2000 7 7
Finále B
11. 10 HOŘČIČKA Karel CZ Tatra 3500 6 6
12. 15 PAGAČ Josef CZ Audi A8 5 5
13. 17 LYSÁK Štěpán CZ Tatra 3500 4 4
14. 25 BOTKA Krisztián H Audi 4000 - 3
15. 23 HORÁČEK Stanislav CZ Tatra 3500 3 2
Nekvalifikovali se z rozjížděk
- 24 KUBÍČEK Vladimír CZ Porsche 3500 R R

Zpět na začátek stránky



Zpět na stránku autokros 2002


Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz

Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .


Dobřany 2002


D3 do 600 ccm

D3 do 1600 ccm

D3 do 4000 ccm



Zpět na


autokros 2002



Seznam