Dolní Bousov
Parné počasí v týdnu před závodem přinášelo obavy, že se bude v Dolním Bousově nadměrně prášit. Pořadatelé však trať (i s pomocí vydatných bouřek) upravili tak, že se během dne prášilo jen minimálně. Hůře si ovšem poradili s rovinatostí dráhy. Množství poruch strojů (ulomených kol) v závodě pak negativně poznamenalo některé jízdy.
Divize 3 do 600 ccm
Komentář
Trénink
Nejrychlejšího času v tréninku dosáhl Martin Kosař, druhý byl Vít Nosálek a třetí
Radek Šott. Celkem bylo k vidění 22 strojů, včetně vozu nováčka seriálu Jiřího
Šikoly.
I.série rozjížděk
První jízda se kvůli zmatkům pořadatelů v prostoru cíle jela na osm kol místo plánovaných sedmi(!). Časoměřiči ale počítali pořadí v jízdě po sedmi kolech, aby byly zachovány stejné podmínky pro všechny jezdce. Téměř celou jízdu vedl Martin Samohýl. V předposledním okruhu ale chybně předjížděl o kolo Jana Křikavu a dostal se na chvíli mimo trať. Toho využil Petr Glombica k předjetí. Glombica už první místo udržel. Samohýl dojel druhý. Jízda nevyšla Kosařovi, po chybě skončil až čtvrtý.
Start druhé jízdy nejlépe vyšel Tomáši Hrdinkovi. Za ním nejprve kroužil jeho strýc Aleš, ale po "hodinách" klesl na pátou pozici a musel dohánět ztrátu. Jízdu nakonec dokončili pouze tři jezdci: první Tomáš Hrdinka, druhý Nosálek a třetí místo připadlo Aleši Hrdinkovi.
Třetí jízda přinesla souboj Šotta s Janem Ježem. Druhý jmenovaný své útočné snahy zakončil "hodinami", rychle se mu ale podařilo pokračovat v jízdě a po jejím skončení se mohl radovat z vítězství, protože Šott byl dodatečně diskvalifikován.
II.série rozjížděk
Druhou sérii začal svým vítězstvím Jež, který porazil Aleše Hrdinku i Kosaře.
Ve druhé jízdě zvítězil Tomáš Hrdinka. Skvělým startem vybojoval druhé místo Šott (kvůli penalizaci v první sérii stál na startu až v poslední řadě).
Ve třetí jízdě potvrdil své úvodní vítězství Glombica. Samohýlovi se nepodařilo oplatit mu předjetí z první série a i tentokrát se musel spokojit s druhým místem.
III. série rozjížděk
Do první jízdy nastoupil i Glombica, přestože už byl jasným finalistou. Start se mu ale nepovedl a v pátém kole odstoupil. Poprvé se tak mohl z prvního místa radovat Samohýl. Druhý dojel Nosálek.
Úvod druhé jízdy se vydařil Šottovi, ale již na konci prvního kola ho zradil stroj a Šott byl nucen odstoupit. Do čela se dostal Zdeněk Antony. Ve třetím kole však svůj stroj přetočil a po několika metrech zastavil s ulomeným kolem. Zvítězil tak (i přes horší start) Tomáš Hrdinka před Lukášem Knapem.
Téměř celou třetí jízdu vedl Kosař. Jenže v posledním kole zůstal stát na trati a cílem jako první projel Aleš Hrdinka a druhý Aleš Němeček. Kosař se kvůli tomuto výpadku kvalifikoval pouze do finále B.
Finále B
Nejlépe odstartoval Němeček. Druhý jel nejprve Kosař, ale "hodiny" v prvním kole jej odsunuli až na pátou příčku. Jeho místo okamžitě zaujal Šott, který ve třetím kole předjel Němečka a dostal se do čela. Kosař se snažil svojí chybu napravit a už ve čtvrtém kole se probojoval na třetí místo. Jeho ztráta na druhou příčku byla ale obrovská. Vedoucí dvojice si totiž mezitím vytvořila velký náskok a zdálo se, že už jim nikdo nemůže postup do finále A pokazit.
Kosař se nevzdával. Dotáhl se na Němečka (tomu jako by jeho stroj nepodával plný výkon) a dvě kola před cílem jej předjel. V cíli byl tedy první Šott, druhý Kosař.
Finále A
Již v úvodu finále odstoupil smolař sezóny Aleš Hrdinka, když spolu s Ježem doplatil na strkanici po startu. Oba tak mohli jen smutně přihlížet, jak se na čele usadil Tomáš Hrdinka, následovaný Glombicou, Nosálkem, Šottem a Michalem Šimůnkem. Tato pětice spolu sváděla tvrdý souboj. Jako první odpadl pro poruchu Šimůnek. Zbylá čtveřice jezdců jezdila i nadále v těsných rozestupech.
Rozhodlo se v předposledním kole. Nejprve chyboval Tomáš Hrdinka a propadl se na třetí místo. O pár metrů dál udělal "hodiny" Glombica (při snaze otočit svůj vůz zpět předvedl divokou jízdu do protisměru, za což byl samozřejmě okamžitě diskvalifikován). V tomto kole se tak utvořilo pořadí, které vydrželo až do cíle - první Nosálek, druhý Tomáš Hrdinka, třetí Šott. Čtvrtý dokončil jízdu Knap a pátý Samohýl.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů | |
---|---|---|---|---|---|
Finále A | |||||
1. | 4 | NOSÁLEK Vít | Kawasaki 600 | 20 | |
2. | 6 | HRDINKA Tomáš | Sadev Propul. Yamaha | 17 | |
3. | 7 | ŠOTT Radek | Honda 600 | 15 | |
4. | 20 | KNAP Lukáš | Honda 600 CBR | 13 | |
5. | 9 | SAMOHÝL Martin | Yamaha R6 597 | 12 | |
6. | 26 | ŠIMŮNEK Michal | Kawasaki | 11 | |
7. | 3 | KOSAŘ Martin | Honda 600 | 10 | |
8. | 91 | JEŽ Jan | Kawasaki 600 | 9 | |
9. | 2 | HRDINKA Aleš | Kawasaki ZX 600 | 8 | |
10. | 11 | GLOMBICA Petr | Honda 600 | 7 | |
Finále B | |||||
11. | 25 | KŘIKAVA Jan | Honda 600 | 6 | |
12. | 10 | NĚMEČEK Aleš | Honda | 5 | |
13. | 23 | ŠVÁBENSKÝ Martin | Honda 600 | 4 | |
14. | 22 | ŠTĚTINA Vladislav | Honda 600 | 3 | |
15. | 19 | PITTER Lubomír | Honda 600 | 2 | |
16. | 16 | PAŽOUT Tomáš | Honda 600 | 1 | |
17. | 17 | ANTONY Zdeněk | Honda 600 CBR | 1 | |
18. | 18 | KNOLL Jakub | Kawasaki | 1 | |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | |||||
- | 55 | ŠIKOLA Jiří | - | R | |
- | 15 | LANGE Michel | Suzuki 600 | R | |
- | 24 | BORKA Petr | Kawasaki | R | |
- | 8 | KŘÍŽEK Zdeněk | Honda CBR | R |
Divize 3 do 1600 ccm
Komentář
Trénink
Do tréninkových jízd nastoupilo celkem patnáct závodníků. Poprvé se v této třídě objevil loňský mistr Junior buggi Ondřej Musil a hned vyhrál první měřený trénink! Ve druhém tréninku si mírně pohoršil, avšak čtvrté místo v premiérovém závodě je vynikající. Lepší čas než Musil měl pouze vítěz měřeného tréninku Jiří Svoboda, druhý domácí závodník Marek Kalenský a překvapivě až třetí Petr Turek. Vítěz minulého závodu Pavel Němeček neodtrénoval druhou měřenou jízdu ve skupině, do které byl určen a do té následující ho pořadatelé nepustili. Klasifikován byl až na posledním patnáctém místě.
I.série
Do první jízdy nejlépe odstartoval Turek a své vedení udržel až do cíle, neboť Svoboda, který jej celou jízdu pronásledoval, svůj stroj v posledním kole přetočil a cílem projel až jako šestý. Druhý skončil Němeček, přestože se musel prokousávat celým startovním polem (startoval z poslední řady).
Druhou jízdu poznamenalo odstoupení Kalenského v prvním kole (porucha převodovky). Jen o pár metrů dál zastavil Musil. Problémy se svým strojem měl i Robert Škola. Jeho pomalé kroužení po trati znamenalo jen páté místo. Zvítězil velice překvapivě (ale zaslouženě) Jan Pavlíček před Radkem Nosálkem.
II.série
První rozjížďka druhé série přinesla velmi dramatickou a napínavou podívanou. Podle očekávání nejlépe odstartoval Turek. Ve čtvrtém kole ale převedl ukázkové "hodiny" a musel se probíjet dopředu z pátého místa. Do čela se dostal Němeček, ale i on svůj stroj v posledním kole přetočil. V cíli mu proto patřilo až šesté místo. Vítězství tak připadlo Svobodovi, který byl v prvním kole poslední, ale v každém okruhu se posunul o místo dopředu. Turek nakonec dojel druhý.
I druhá jízda přinesla zajímavé závody. Kalenský ve snaze napravit výpadek z první jízdy se dravě tlačil dopředu. V jedné z technických pasáží tratě svou snahu ale přehnal a po hrubé chybě se vrátil do závodu s velkou ztrátou. Jen díky zaváhání Adama Ociepky nedojel poslední. Šesté místo ale nebylo v dané situaci pro Kalenského dobrým výsledkem. Jízdu vyhrál Ladislav Hanák, před dobře jedoucím Pavlíčkem.
III.série
Vítězstvím v první jízdě napravil Turek svoji chybu z předchozí série. Druhý dojel Svoboda, třetí Němeček.
Ve druhé jízdě diváci očekávali, jak si povede domácí závodník Kalenský. Ten sice dojel na druhém místě, ale výkonově to nebylo nejlepší. Navíc musel odrážet útoky Nosálka. Vítězství patřilo největšímu překvapení závodu Pavlíčkovi, když v pátém kole odstoupil z první pozice Hanák (ulomené kolo).
Finále B
Všichni očekávali, zda Kalenský alespoň tuto jízdu zajede dobře a postoupí do finále A. Tentokrát domácí jezdec nezklamal a bezpečně vyhrál. Druhý dojel Musil, když ve druhé kole až nečekaně hladce předjel Osičku, kterému závod v Dolním Bousově příliš nevyšel.
Finále A
Do finále nenastoupil Škola, který měl celý den problémy s vozem. Od startu tedy odjelo devět jezdců. Nejlépe pak Turek, ale hned za něj se "nalepil" Svoboda. Třetí místo držel překvapivě Pavlíček, na něho dorážel Němeček.
Při nájezdu do třetího kola se Němeček dostal před Pavlíčka. Ten ještě v témže okruhu zastavil s ulomeným kolem. Ve čtvrtém kole se na vedoucí příčku dostal Svoboda. Neradoval se z ní dlouho. Po pár metrech musel odstoupit a Turek si vítězství už nenechal vzít. Nepomohl ani mocný finiš Němečka.
Cílem tedy projel první Turek, druhý Němeček, třetí Hanák, čtvrtý Kalenský, pátý Ondřej Vymazal a šestý Nosálek.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů | |
---|---|---|---|---|---|
Finále A | |||||
1. | 2 | TUREK Petr | Škoda | 20 | |
2. | 12 | NĚMEČEK Pavel | Suzuki GSX 1364 | 17 | |
3. | 4 | HANÁK Ladislav | VW 1600 | 15 | |
4. | 9 | KALENSKÝ Marek | VW | 13 | |
5. | 20 | VYMAZAL Ondřej | Kawasaki ZX | 12 | |
6. | 7 | NOSÁLEK Radek | VW 1600 | 11 | |
7. | 10 | SVOBODA Jiří | Suzuki GSX 1300 | 10 | |
8. | 22 | PAVLÍČEK Jan | VW 1600 | 9 | |
9. | 19 | MUSIL Ondřej | Suzuki | 8 | |
10. | 5 | ŠKOLA Robert | VW 1600 | 7 | |
Finále B | |||||
11. | 6 | OSIČKA Radim | VW | 6 | |
12. | 24 | OCIEPKA Adam | Honda 1600 | 5 | |
13. | 8 | MEDÁČEK Martin | VW | 4 | |
14. | 23 | HUSÁK Jan | Honda 1595 | 3 | |
15. | 17 | HAMPL Lukáš | VW 1600 | 2 |
Divize 3 do 4000 ccm
Komentář
Trénink
Stejně jako v divizi 3 do 1600 ccm se v tréninku nejsilnější třídy představilo patnáct jezdců. Již po skončení prvního měřeného tréninku jich pokračovalo dále v závodě jen čtrnáct. Porucha motoru vyřadila hned po zaváděcím kole Milana Stárka. Nejlépe odtrénoval Jaroslav Hošek. Druhý čas zajel Petr Bartoš, třetí Václav Fejfar.
I.série rozjížděk
Jaroslav Hošek potvrdil svoji formu a zvítězil v první jízdě. Po celou dobu mu ale nedával vydechnout druhý v cíli Fejfar.
Ani druhá jízda neskončila žádným překvapením. V čele jezdil suverénně Bartoš a s přehledem zvítězil před Romanem Keřkou.
II.série rozjížděk
První jízda se stala kořistí Bartoše. Druhý jezdil Roman Keřka, ale pro defekt musel již ve druhém kole odstoupit. Jeho pozici zaujal dravě jezdící Jan Smrž.
Druhá jízda začala dramatickou kolizí po startu, jejíž "hrdina" Roman Švábenský vystoupil z převráceného stroje naštěstí nezraněn. Start se opakoval a nejlépe vyšel Jaroslavu Hoškovi, který své vedení udržel před druhým Fejfarem až do cíle .
III.série rozjížděk
První jízda, kterou vyhrál Bartoš, přinesla velice vyrovnaný souboj o druhé místo. Ve druhém kole nezvládl svůj stroj Jaromír Štětina a ve velké rychlosti opustil trať a už se na ní nedokázal vlastní silou vrátit. Na druhou příčku se tak dostal Smrž, ale ten ve stejném místě, kde chyboval Štětina udělal ve čtvrtém kole "hodiny" a druhá pozice připadla Romanu Keřkovi. Smrž se nakonec ještě stačil probojovat alespoň na třetí místo.
Druhou jízdu takticky vynechal Hošek a tak prvenství patřilo celkem jednoznačně Fejfarovi. Druhý dojel Stanislav Kravka.
Finále A
Po startu došlo k mnoha strkanicím, na což doplatili Hošek a Roman Keřka, pro které finále skončilo v první zatáčce. Do čela se dostal Bartoš následován Fejfarem. Na třetí místo se v prvním kole probojoval Kravka, těsně za ním jezdil Švábenský. Již ve druhém kole odstoupil z osmé pozice Smrž. Třetí kolo znamenalo konec pro Fejfara, a když v pátém okruhu odstoupil v té době čtvrtý Karel Horčička, zbyla na trati jen pětice vozů. V čele suverénní Bartoš, druhé místo statečně hájil Kravka před Švábenským. Na čtvrtou pozici se posunul Josef Keřka a pátý pomalu (a s kolem ztráty) kroužil Štětina.
V sedmém kole se po Kravkově zaváhání dostal na druhou příčku Švábenský. Na Kravku začal útočit i Josef Keřka, ale mladý jezdec zkušenému matadorovi odolal, a tak za prvním Bartošem, druhým Švábenským si pro svůj životní úspěch dojel Kravka. Na čtvrtém místě dokončil finále Josef Keřka a pátý (se dvěma koly ztráty) Štětina.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Finále A | ||||||
1. | 2 | BARTOŠ Petr | Ford Cosworth 2000 | 20 | ||
2. | 6 | ŠVÁBENSKÝ Roman | Peugeot 3500 | 17 | ||
3. | 9 | KRAVKA Stanislav | Tatra 3500 | 15 | ||
4. | 7 | KEŘKA Josef | Tatra 3500 | 13 | ||
5. | 4 | ŠTĚTINA Jaromír | Audi 1781 | 12 | ||
6. | 10 | HOŘČIČKA Karel | Tatra 3500 | 11 | ||
7. | 22 | FEJFAR Václav | VW 2000 | 10 | ||
8. | 5 | SMRŽ Jan | Tatra 3500 | 9 | ||
9. | 1 | HOŠEK Jaroslav | Ford Cosworth 2000 | 8 | ||
10. | 3 | KEŘKA Roman | Tatra 4000 | 7 | ||
Nepostoupili z rozjížděk | ||||||
11. | 15 | PAGAČ Josef | Audi A8 | 6 | ||
12. | 17 | LYSÁK Štěpán | Tatra 3500 | 5 | ||
13. | 24 | KUBÍČEK Vladimír | Porsche 3500 | 4 | ||
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||||
- | 23 | HORÁČEK Stanislav | Tatra 3500 | R | ||
- | 13 | STÁREK Milan | Tatra Propulsion | R |
Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz
Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování
Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .