Nová Paka
Za ideálního počasí se v Nové Pace jel již třetí letošní podnik Mistrovství České
republiky v autokrosu. Před početnou diváckou kulisou se odehrávali dramatické jízdy
s tvrdými souboji. Skvělá organizace dávala závodu spád, a tak se bylo pořád na co
dívat.
Divize 3 do 600 ccm
Komentář
Trénink
Vítězem tréninku se stal překvapivě Jan Jež. Druhé místo patřilo Martinu Kosařovi,
třetí Aleši Hrdinkovi. Rozdíly mezi nimi byly ovšem minimální. Potěšitelná byla účast
jezdců - v Nové Pace se jich sešlo jednadvacet. V každé sérii se proto jeli tři
rozjížďky.
1. série rozjížděk
Jak Jež, tak Kosař své umístění v tréninku potvrdili vítězstvím v rozjížďkách. Aleš
Hrdinka do své jízdy neodstartoval nejlépe, čehož využil Martin Samohýl a ujal se
vedení. Očekávaný souboj o první místo se ale nekonal. Samohýl jel skvěle a
si vytvořil před Hrdinkou bezpečný náskok.
2. série rozjížděk
V první rozjížďce mohli diváci sledovat pokračování Samohýlova úspěšného tažení
závodem. Porazil Radka Šotta a připsal si své druhé vítězství. Ve druhé jízdě
proti sobě nastoupili Kosař s Alešem Hrdinkou. Kosař se po startu ujal vedení
a udržel jej až do konce, neboť zpočátku druhý Aleš Hrdinka musel ve druhém kole
odstoupit pro poruchu. Bohužel se závada ukázala tak vážnou, že znamenala konec
účasti v závodě pro tohoto závodníka. Třetí rozjížďku vyhrál Jež.
3. série rozjížděk
Start do první jízdy se nevydařil Ježovi, odstartoval druhý a v polovině okruhu
svůj stroj přetočil. Zbytek jízdy jen marně doháněl svoji ztrátu. Rozjížďku vyhrál
Vít Nosálek. Kosař takticky vynechal jízdu, což pomohlo k prvnímu místu ve druhé
jízdě Petru Borkovi. Jediný Samohýl tak dokázal vyhrát tři rozjížďky, když
ve třetí jízdě této série nenašel přemožitele.
Finále B
Po startu šel do čela Tomáš Hrdinka a stejně jako v Poříčí i v Nové Pace svoji
pozici udržel až do cíle. Tentokrát na něj po celou dobu jízdy dotíral
Vladislav Štětina. Vzrušení přineslo poslední kolo. V souboji o třetí místo zavřel
Jan Křikava Lukáše Knapa k okraji dráhy (v místech, kde závodníci sjíždějí z
nejvyššího bodu tratě). Knap najel na břeh lemující trať a pochvíli se jeho stroj
převrátil na bok. Do něho ještě narazil Zdeněk Antony. Vše se naštěstí obešlo
bez zranění.
Finále A
Skvělý start měl Samohýl, za kterého se zařadil Kosař. Ježovi se start nepovedl,
navíc pro technické potíže obkroužil jenom jeden a půl okruhu a odstoupil. Třetí
jezdil nejprve Aleš Němeček, následovaný Nosálkem, Petrem Glombicou a
Tomášem Hrdinkou. V pátém okruhu předjel Němečka Nosálek. V čele jezdil stále
Samohýl. Jeho pozici ohrožoval Kosař, ovšem jen do předposledního kola, kdy
předvedl ve sjezdu "hodiny". Připravil tak horké chvilky pro jezdce za ním,
kteří se mu jen s obtížemi vyhnuli. Kosař se propadl až páté místo. Na
druhé příčce za vítězným Samohýlem sice dojel Nosálek, avšak ten byl dodatečně
diskvalifikován. Druhý tak skončil Němeček a třetí Tomáš Hrdinka. Čtvrté místo
připadlo Kosařovi, páté Borkovi, šesté Štětinovi. Sedmý byl klasifikován Petr
Glombica (odstoupil po projetí cílem pátého kola), osmý Radek Šott (odstoupil po
projetí cílem prvního kola) a desátý Jež (odstoupil v průběhu druhého kola).
Nosálek byl odsunut na místo desáté.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 9 | SAMOHÝL Martin | Yamaha R6 600 | 20 |
2. | 10 | NĚMEČEK Aleš | Honda 600 | 17 |
3. | 6 | HRDINKA Tomáš | Sadev Propul. Yamaha 600 | 15 |
4. | 3 | KOSAŘ Martin | Honda 600 | 13 |
5. | 24 | BORKA Petr | Kawasaki 600 | 12 |
6. | 22 | ŠTĚTINA Vladislav | Honda 600 | 11 |
7. | 11 | GLOMBICA Petr | Honda 600 | 10 |
8. | 7 | ŠOTT Radek | Honda 600 | 9 |
9. | 91 | JEŽ Jan | Kawasaki 600 | 8 |
10. | 4 | NOSÁLEK Vít | Kawasaki 600 | 7 |
Finále B | ||||
11. | 25 | KŘIKAVA Jan | Honda 600 | 6 |
12. | 19 | PITTER Lubomír | Honda 600 | 5 |
13. | 16 | PAŽOUT Tomáš | Honda | 4 |
14. | 20 | KNAP Lukáš | Honda 600 CBR | 3 |
15. | 17 | ANTONY Zdeněk | Honda 600 | 2 |
16. | 18 | KNOLL Jakub | Kawasaki 600 | 1 |
17. | 2 | HRDINKA Aleš | Kawasaki ZX 600 | 1 |
18. | 8 | KŘÍŽEK Zdeněk | Honda CBR | 1 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||
- | 15 | LANGE Michel | Suzuki 600 | R |
- | 26 | ŠIMŮNEK Michal | Kawasaki 600 | R |
- | 23 | ŠVÁBENSKÝ Martin | Honda 600 | R |
Divize 3 do 1600 ccm
Komentář
Trénink
V tréninku nenašel přemožitele Petr Turek a svými výsledky tak začíná připomínat výkony
Václava Fejfara, který v této kubatuře kraloval do letošního roku. Druhý v tréninku
skončil Jiří Svoboda. Jeho letošní premiérové vystoupení bylo v Nové Pace příjemným
překvapením. Třetího nejlepšího času dosáhl Roman Kalvoda. Celkem do závodu
nastoupilo třináct jezdců.
1. série rozjížděk
První jízdu vyhrál suverénně Turek. Po odstoupení Kalvody si pro druhé místo dojel
Ladislav Hanák. Do druhé rozjížďky nejlépe odstartoval Robert Škola. Jeho malého
zaváhání po průjezdu cílem prvního kola však ihned využil Svoboda, který získané
vedení udržel do konce jízdy.
2. série rozjížděk
První jízdě znovu suverénně kraloval Turek. V dramatické jízdě dojel nakonec druhý
Hanák, který odolal náporu Kalvody. I druhá jízda přinesla zajímavé boje. Stejně
jako v minulé sérii měl nejlepší start Škola. Své první místo ale tentokrát před
Svobodou udržel až do cíle.
3. série rozjížděk
Téměř celou první jízdu opět odvodil Turek. V závěru ale musel odstoupit a
vítězství v jízdě tak spadlo do klína Hanákovi. Druhá jízda měla velice překvapivý
průběh, když se po strkanicích v první zatáčce dostal do čela Radek Nosálek a celé dva
okruhy odrážel útoky Svobody. Teprve ve třetím kole se pořadí mezi nimi obrátilo.
Vzhledem k tomu, že Škola jízdu nedokončil a Kalvodovi stroj viditelně nejel
optimálně, zůstalo toto pořadí až do cíle.
Finále A
Vedení se okamžitě ujal Turek (kdo jiný) a s náskokem dojel na první pozici do cíle.
Na druhém místě jej napodobil Svoboda. O další místa se ovšem tvrdě bojovalo. Dvě
kola odrážel Škola útoky čtvrtého Hanáka. Ve třetím kole zaútočil Hanák ve výjezdu
ze zatáčky pod sjezdem z nejvyššího bodu tratě na třetí místo. Škola se jej snažil
zavřít k vnitřku dráhy. Došlo ke kontaktu a Hanák se po najetí na zářez tratě
převrátil na bok. Škola při kolizi poškodil stroj a o několik
desítek metrů dál mu upadlo kolo. Na třetí místo se posunul Ondřej Vymazal, čtvrtý
jezdil Lukáš Hampl, pátý Adam Ociepta, šestý Kalvoda. Na sedmém místě kroužil se
značnou ztrátou Nosálek, který se zdržel při kolizi ve stoupání po startu, na kterou
doplatil i Radim Osička. V posledním kole se snažil Kalvoda v klesání z nejvyššího
bodu tratě předjet Ociepku. Manévr se mu se povedl, dokonce se dostal i před Hampla.
Předjíždění ale dokončil až za vyvěšeným žlutým praporem a byl dodatečně
diskvalifikován. Ve finále tedy zvítězil Turek před Svobodou a Vymazalem. Čtvrté
místo připadlo Hamplovi, páté Ociepkovi a šesté Nosálkovi (dojel s jedním kolem
ztráty). Na sedmém místě byl klasifikován Škola, na osmém Hanák (oba odstoupili ve
třetím kole), jako devátý Osička (odstoupil v prvním kole) a desátý Kalvoda (byl
diskvalifikován).
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 1. | TUREK Petr | Škoda 1600 | 20 |
2. | 2. | SVOBODA Jiří | Honda 1100 Black Bird | 17 |
3. | 3. | VYMAZAL Ondřej | Kawasaki ZX | 15 |
4. | 4. | HAMPL Lukáš | VW 1600 | 13 |
5. | 5. | OCIEPKA Adam | Honda 1600 | 12 |
6. | 6. | NOSÁLEK Radek | VW 1600 | 11 |
7. | 7. | ŠKOLA Robert | VW 1600 | 10 |
8. | 8. | HANÁK Ladislav | VW 1600 | 9 |
9. | 9. | OSIČKA Radim | VW 1595 | 8 |
10. | 4 | KALVODA Roman | VW 1595 | 7 |
Nepostoupili z rozjížděk | ||||
11. | 8 | MEDÁČEK Martin | VW 1548 | 6 |
12. | 9 | KALENSKÝ Marek | - | 5 |
13. | 21 | ČEPEK Pavel | Honda 1200 | 4 |
Divize 3 do 4000 ccm
Komentář
Trénink
Do tréninku nastoupilo třináct jezdců. Oproti Poříčí chyběl zraněný Petr Dvořák,
zato se ve svém druhém závodě objevil Stanislav Horáček. Ovšem pouze v tréninku.
Do závodu tento závodník pro poruchu stroje nenastoupil. Stejný osud měl i Milan
Stárek, jehož motor Tatra nevydával v úvodním tréninku dobrý zvuk. Špatné předpovědi
se naplnili a Stárek už dále v závodě nepokračoval. Trénink vyhrál Petr Bartoš před
Václavem Fejfarem. Třetí místo obsadil Roman Keřka.
1. série rozjížděk
Úvodní jízdu vyhrál Bartoš. Za ním dojel Roman Švábenský, který odstartoval lépe než
Roman Keřka a druhé místo udržel až do cíle. Ve druhé rozjížďce jel
výborně Fejfar. Vyhrál s velkým náskokem před Jaroslavem Hoškem, jehož stroj s
přibývajícími koly "vadnul".
2. série rozjížděk
První jízda patřila opět Bartošovi. Druhému Romanu Keřkovi tentokrát nestál v cestě
Švábenský, neboť ten již v prvním kole klesl po jezdecké chybě až na šestou příčku.
Druhá jízda měla prakticky stejný průběh jako druhá jízda 1. série a nejen
výsledkově - vyhrál Fejfar před Hoškem.
3. série rozjížděk
Třetí start ve třetí triumf přeměnil v první rozjížďce této série Bartoš. Fejfar
jej ale nenapodobil. Jeho místo na startovním roštu zůstalo prázdné - jízdu takticky
vynechal. Vítězství ve druhé rozjížďce vybojoval Hošek, přestože nejlépe odstartoval
Jan Smrž. Již ve druhém okruhu se však zkušenější závodník dostal do čela a své
vedení už udržel až do cíle.
Finále A
Nejlepší start měl Fejfar. Okamžitě si vytvořil na druhého Bartoše bezpečný náskok.
Po nájezdu do čtvrtého kola ale Bartoš tento odstup zlikvidoval a po sjezdu z
nejvyššího bodu tratě tvrdě na Fejfara zaútočil. V následující zatáčce jej doslova
natlačil ke svodidlům a dostal se na první místo. Fejfar jen tak tak neztratil i
druhé místo. Roman Keřka se však již nestihl před něj dostat. Hošek, který se po
startu se propadl až na šesté místo, se dravou (ale férovou) jízdou postupně
dostal před Švábenského a i před překvapivě dobře jedoucího Karla Horčičku na čtvrté
místo. V cíli byl tedy první Bartoš, druhý Fejfar, třetí Roman Keřka a čtvrtý Hošek.
Za ním na pátém místě dojel Horčička, šestý Švábenský, sedmý Stanislav Kravka a osmý
Jaromír Štětina. Poslední, kdo měl ještě plný počet kol, byl devátý Smrž. Desátý
Josef Pagač dokončil finále s jedním kolem ztráty.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 2 | BARTOŠ Petr | Ford Cosworth 2000 | 20 |
2. | 22 | FEJFAR Václav | AK-DS | 17 |
3. | 3 | KEŘKA Roman | Tatra | 15 |
4. | 1 | HOŠEK Jaroslav | Ford Cosworth 2000 | 13 |
5. | 10 | HOŘČIČKA Karel | Tatra 3500 | 12 |
6. | 6 | ŠVÁBENSKÝ Roman | Peugeot | 11 |
7. | 9 | KRAVKA Stanislav | Tatra 3500 | 10 |
8. | 4 | ŠTĚTINA Jaromír | Tatra 3500 | 9 |
9. | 5 | SMRŽ Jan | Tatra 3500 | 8 |
10. | 15 | PAGAČ Josef | Audi A8 | 7 |
Nepostoupili z rozjížděk | ||||
11. | 7 | KEŘKA Josef | Tatra 3500 | 6 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||
- | 13 | STÁREK Milan | Tatra Propulsion | R |
- | 23 | HORÁČEK Stanislav | Tatra 3500 | R |
Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz
Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování
Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .