Nová Paka
(náhradní závod za Sedlčany)
Divize 3 do 600 ccm
Zkušení novopačtí pořadatelé převzali pořádání posledního letošního závodu mistrovství ČR od svých sedlčanských kolegů, kterým srpnová povodeň velmi poškodila závodiště. Uspořádat významný podnik za tak krátkou dobu zaslouží obdiv. Ještě větší obdiv zaslouží pořadatelé, že se zřekli svých odměn a výtěžek akce věnovali na obnovu areálu v Sedlčanech.
Těsně před startem finále B šestistovek došlo k výpadku elektrického proudu. Bylo proto nutné všechny finálové jízdy startovat na bílý prapor, neboť semafor byl nefunkční. Podobný způsob startování pamatuji naposledy v Sobotce. Tam si to ale vynutilo slunce, které svítilo přímo na startovací semafor, takže nebylo vidět, jaké světlo na něm vlastně svítí. Naštěstí ani v dnešní, tolik přetechnizované době tato nenadálá situace nezaskočila jezdce ani pořadatele a závod měl i nadále hladký průběh.
O titulu Mistra ČR v divizi 3 do 1600 ccm již bylo jasno před tímto závodem. O zbývajících dvou titulech však rozhodovali až závěrečné finálové jízdy. Lepší tečku si letošní šampionát snad ani nemohl přát.
Komentář
Trénink
Nejlepší čas v tréninku zajel Aleš Hrdinka. Navázal tak na úspěchy z posledních dvou závodů a jasně naznačil, že bude bojovat o titul. Druhý v tréninku byl další z kandidátů na celkové prvenství - Vít Nosálek. Třetí sice skončil Radek Šott, ale v druhém tréninku ho zastavila technická závada, kvůli které do závodu již nenastoupil. Zbývající adepti na titul Tomáš Hrdinka a Martin Samohýl obsadili v měřených jízdách čtvrté, respektive páté místo. Nedařilo se Martinu Kosařovi, když skončil až desátý. To však ještě netušil, jaké potíže ho čekají v závodě. Celkem do tréninku nastoupilo 22 jezdců.
Rozjížďky - I.série
Na startu první jízdy se ulil Aleš Hrdinka a při jejím opakování si počínal znatelně opatrněji. Toho využil Tomáš Hrdinka a do úvodního stoupání najížděl jako první. Ve sjezdu se však na čele objevil Aleš Hrdinka. Polovinu rozjížďky musel druhý Tomáš Hrdinka odrážet útoky Kosaře, který ale ve čtvrtém kole svoji snahu o předjetí přehnal a v levotočivé zatáčce pod sjezdem z nejvyššího bodu tratě převrátil svoji buginu na střechu. Třetí místo tak připadlo Petru Glombicovi.
I druhá jízda se startovala na dvakrát - předčasně odjel Nosálek. Ten po opakování
startu zprvu jezdil až třetí. Před ním byl Aleš Němeček s Martinem Samohýlem. Tato
trojice sváděla urputný boj. Samohýla však od poloviny jízdy brzdil defekt kola
a o vítězství tak soupeřila už jen dvojice. Němeček ale své první místo uhájil až do cíle.
Za druhým Nosálkem dojel třetí Jakub Knoll. Smolař Samohýl dokončil jízdu jako čtvrtý.
Třetí rozjížďku (opět se opakoval start, provinil se Lukáš Knap) vyhrál systémem start-cíl Jan Jež před Petrem Borkou a Lukášem Knapem.
Rozjížďky - II.série
První start první jízdy druhé série se opět nepovedl. Své nervy na uzdě znovu neudržel Aleš Hrdinka. Do opakované jízdy vyrazil nejlépe Tomáš Hrdinka, pronásledovaný Samohýlem a Alešem Hrdinkou. Toho ale ještě v úvodu prvního kola předjel Kosař. Ne však na dlouho. O okruh později musel odstoupit. Ani Aleš Hrdinka však neměl více štěstí. Stejný osud ho potkal již ve třetím kole. Za vítězným Tomášem Hrdinkou projel druhý cílem Samohýl a třetí Knoll.
Nádherný souboj přinesla druhá jízda. Na vedoucího Ježe neustále útočil Nosálek s Glombicou. Jež vzdoroval až do posledního kola, kdy ve sjezdu z nejvyššího bodu tratě chyboval a ve snaze vrátit se do čela skončil se svým strojem mimo trať. Zvítězil Nosálek před Glombicou a Janem Křikavou.
Třetí jízdu vyhrál Němeček. Druhý za ním nejprve jezdil Knap, kterého však brzy předjel Borka. Dvě kola před cílem ale Borka odstoupil, a tak Knap dojel přece jen druhý. Třetí byl klasifikován Vladislav Štětina.
Rozjížďky - III.série
Třetí sérii rozjížděk zahájil vítězstvím Tomáš Hrdinka. Po odpadnutí Samohýla se v této jízdě nenašel nikdo, kdo by ho dokázal ohrozit. Druhý dojel Knoll a třetí Zdeněk Antony.
Druhá jízda se stala kořistí Nosálka, kterému toto vítězství zajistilo nejlepší pozici na startu finále A. Druhý cílem projel Glombica a třetí Borka.
I přesto, že do třetí jízdy nenastoupil Kosař, dala očekávala se velká bitva, neboť po výpadcích v předchozí sérii museli Aleš Hrdinka s Janem Ježem startovat z druhé řady. Start nejlépe vyšel Němečkovi, na druhé místo se hned probojoval Aleš Hrdinka. Za ním jezdil Knap. Již ve druhém kole se na třetí místo dostal Jež. O okruh později nastala změna na vedoucí pozici. Aleš Hrdinka předjel Němečka, na kterého začal útočit i Jež. Přesto se už pořadí neměnilo, Jež totiž opět chyboval a své třetí místo již nezlepšil.
Finále B
Jasným favoritem finále B měl být Samohýl. Podle tohoto předpokladu také skvěle odstartoval a ujal se vedení. Při průjezdu cílem prvního okruhu mu však upadlo kolo. Vedení se ujal Petr Borka a již jej nikomu nepřenechal. Druhé postupové místo si vyjezdil Antony, když zprvu dotírající Michel Lange chyboval a dále již Antonyho neohrožoval. Čtvrté místo patřilo Křikavovi, páté Štětinovi a šesté Martinu Švábenskému. Sedmý projel cílem Jiří Šikola, když se během finále postaral o vzrušení. Nezvládl totiž svůj předjížděcí manévr (realizovaný navíc v úseku kde byla vyvěšena žlutá vlajka) a ocitl se mimo trať. Takřka bez ubrání plynu se ale okamžitě vrátil na závodní dráhu, i když se právě pohyboval na vysokém břehu nad tratí.
Finále kromě již zmíněného Samohýla nedokončila ani Petra Kramářová. Lubomír Piter do něj vůbec nenastoupil.
Finále A
Jezdci najížděli na start v době, kdy ustávala dešťová přeháňka. V první řadě stáli dva velcí kandidáti na titul - Vít Nosálek a Tomáš Hrdinka. Vedle nich zaujal své místo Aleš Němeček. Získat celkové prvenství mohl ještě Aleš Hrdinka, který stál ve druhé řadě spolu s Petrem Glombicou.
Po startu šel do čela Tomáš Hrdinka následovaný Nosálkem a Alešem Hrdinkou.
Hned v úvodním kole zůstal ve sjezdu z nejvyššího bodu tratě stát Glombica. Ve třetím kole do něj narazil Jež, když se již podruhé pokoušel v těchto místech předjíždět. Následná kolize za ním jedoucích jezdců řádně promíchala pořadím na zadních místech.
Na čele stále jezdil Tomáš Hrdinka, Nosálek a Aleš Hrdinka. Posledně jmenovaný ale začínal mít se svým strojem problémy. Nejprve ho předjel Němeček a posléze musel dokonce odstoupit. Odstoupil nejen z boje o přední umístění v závodě, ale i z boje o titul.
V té době již v jízdě nepokračovali Glombica, Jež a Knoll. Po Aleši Hrdinkovi jízdu předčasně ukončil též Antony a z tratě se stalo odstavné parkoviště. Žluté prapory visely téměř na všech úsecích, a tak předjíždět dle pravidel bylo možné jen v malé části tratě. Snad i proto už pořadí Tomáš Hrdinka, Nosálek, Němeček, Knap a Borka vydrželo až do cíle.
Tomáš Hrdinka vybojoval své první letošní vítězství v Mistrovství ČR a zároveň získal titul mistra tohoto šampionátu.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 6 | HRDINKA Tomáš | Sadev Propulsion Yamaha | 20 |
2. | 4 | NOSÁLEK Vít | Kawasaki 599 | 17 |
3. | 10 | NĚMEČEK Aleš | Honda 600 | 15 |
4. | 20 | KNAP Lukáš | Honda 600 CBR | 13 |
5. | 24 | BORKA Petr | Kawasaki 600 | 12 |
6. | 17 | ANTONY Zdeněk | Honda CBR 600 | 11 |
7. | 2 | HRDINKA Aleš | Kawasaki Ninja 598 | 10 |
8. | 18 | KNOLL Jakub | Kawasaki 600 | 9 |
9. | 11 | GLOMBICA Petr | Honda 600 | 8 |
10. | 91 | JEŽ Jan | Kawasaki 600 | 7 |
Finále B | ||||
11. | 15 | LANGE Michel | Suzuki 600 | 6 |
12. | 25 | KŘIKAVA Jan | Honda 600 | 5 |
13. | 22 | ŠTĚTINA Vladislav | Honda 600 | 4 |
14. | 23 | ŠVÁBENSKÝ Martin | Honda 599 | 3 |
15. | 55 | ŠIKOLA Jiří | Kawasaki 600 | 2 |
16. | 9 | SAMOHÝL Martin | Yamaha R6 600 | 1 |
17. | 27 | KRAMÁŘOVÁ Petra | Honda 600 | 1 |
18. | 19 | PITTER Lubomír | Honda 600 | 1 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||
- | 3 | KOSAŘ Martin | Honda 600 | R |
- | 8 | KŘÍŽEK Zdeněk | Honda CBR | R |
- | 7 | ŠOTT Radek | Honda CBR 600 | R |
- | 16 | PAŽOUT Tomáš | Honda 600 | R |
Divize 3 do 1600 ccm
Komentář
Trénink
Do Nové Paky nepřijel už jistý Mistr republiky Petr Turek. V závodě nejel ani Robert Škola a "specialisté na evropské závody" Roman Kalvoda, Marek Kalenský a Jiří Svoboda. Odtrénovalo proto jen 12 jezdců.
Stejného tréninkového času dosáhli Ondřej Musil a Ladislav Hanák. Vítězem se stal ale Musil. Třetí čas zajel překvapivě Lukáš Hampl.
Rozjížďky - I.série
V první jízdě exceloval Musil. Vyhrál systémem start-cíl. Bojovalo se však o místa za ním. Po celou jízdu druhý Radim Osička podlehl těsně před cílem útokům Lukáše Hampla.
Druhá jízda přinesla dramatickou kolizi hned po startu. Na strkanici doplatil Michal Jančík. Vítězství si nenechal ujít Hanák. Zato v posledním se o druhé místo nechal připravit Ondřej Vymazal, když jej předjel Pavel Němeček.
Rozjížďky - II.série
První jízda se podobala té v první sérii. Po startu se utvořilo pořadí - Musil, Osička, Hampl. Tentokrát ale Hampl nenechával svůj předjížděcí manévr až na poslední chvíli a již v prvním kole se dostal před Osičku. Pořadí se už do cíle neměnilo, přestože jízdu komplikoval vůz Adama Ociepky stojící uprostřed tratě v nepřehledném úseku.
Stejně jako v druhé jízdě první série, opakoval se start i druhé jízdy druhé série. I viník byl stejný - Jan Husák. Opakovaný start vyšel nejlépe Vymazalovi, na něhož se okamžitě "přilepil" Hanák a neustále se ho snažil předjet. Při jednom takovém pokusu došlo mezi jejich stroji ke kontaktu, na kterém prodělal Hanák. Následný defekt ho navíc připravil i o druhé místo. Dvě kola před cílem se před něj dostal Němeček.
Rozjížďky - III.série
Start do první jízdy si ulehčil Radek Nosálek. Pořadatelé byli pozorní, a proto nechali jízdu opakovat. Každé vyvěšení červených vlajek zastavujících jízdu s sebou ovšem přináší nebezpečí, že část jezdců po jejich spatření zpomalí, ale část vlajku nestačí zaregistrovat. Ti druzí pak mohou snadno způsobit kolizi. Patrně stejnou příčinu měly přemety v nejvyšším úseku tratě, které předvedl právě Nosálek. Jezdec vystoupil nezraněn, jeho stroj však byl poškozen. Ani druhý start se nepovedl. Tentokrát se ulil Vymazal. Teprve napotřetí bylo vše v pořádku. Do čela šel Němeček a vedení udržel až do cíle. Na druhého Osičku zprvu útočil Vymazal, ale po vzájemném kontaktu se mezi nimi vytvořil odstup.
Na konci startovní rovinky předvedl ve druhé jízdě ukázkové "hodiny" Martin Medáček. První projel cílem této rozjížďky Musil. Druhému Hanákovi se ani přes veškerou snahu nepodařilo Musila předjet. Třetí skončil Hampl.
Finále A
Před startem finálové jízdy se spustil prudký liják, který vydržel po celou dobu jejího trvání. Nejlepší start předvedl Musil a po zásluze šel do vedení. Za ním jel Němeček s Hanákem. Toto pořadí ale netrvalo dlouho a na třetí místo se dostal Hampl. A právě v tomto pořadí dojeli jezdci do cíle - Musil, Němeček a Hampl.
Radim Osička využil problémů Hanáka (defekt kola) a Vymazala a protlačil se na čtvrté místo. Pátý dojel Vymazal. Na šestém místě byl klasifikován Hanák a na sedmém Medáček. Jízdu nedokončili Husák s Čepkem. Radek Nosálek na start po kolizi ve třetí sérii rozjížděk nenastoupil.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
1. | 19 | MUSIL Ondřej | Suzuki 1300 | 20 |
2. | 12 | NĚMEČEK Pavel | Suzuki GSX 1364 | 17 |
3. | 17 | HAMPL Lukáš | VW 1600 | 15 |
4. | 6 | OSIČKA Radim | VW 1600 | 13 |
5. | 20 | VYMAZAL Ondřej | Kawasaki ZX 1199 | 12 |
6. | 4 | HANÁK Ladislav | VW 1600 | 11 |
7. | 8 | MEDÁČEK Martin | VW 1598 | 10 |
8. | 23 | HUSÁK Jan | Honda 1595 | 9 |
9. | 21 | ČEPEK Pavel | Honda 1600 | 8 |
10. | 7 | NOSÁLEK Radek | VW 1598 | 7 |
Nepostoupili z rozjížděk | ||||
11. | 24 | OCIEPKA Adam | Honda 1600 | 6 |
12. | 15 | JANČÍK Michal | Honda 1600 | 5 |
Divize 3 do 4000 ccm
Komentář
Trénink
Do Nové Paky nepřijel Jaromír Štětina ani Milan Stárek. Výrazně tím oba oslabili startovní pole nejsilnější kubatury, ve které startovalo pouze 12 jezdců. Do boje o titul vyrazil nejlépe Jaroslav Hošek - zajel nejlepší tréninkový čas. Petr Bartoš naopak zaváhal a obsadil v tréninku až třetí místo. Lépe zajel Roman Keřka.Rozjížďky - I.série
Výsledky z tréninku postavily do první jízdy vedle sebe oba kandidáty na titul. Hošek však nepředvedl žádný oslnivý start a do čela se dostal Bartoš. V první zatáčce došlo ke kolizi mezi Stanislavem Kravkou a Václavem Fejfarem, kterého navíc po celý den provázely technické problémy. Rozjížďku vyhrál Bartoš před Hoškem. Třetí místo patřilo Romanu Švábenskému.
Druhou jízdu začal nejlépe Jan Smrž, ale z nejvyššího bodu tratě již sjížděl jako první Roman Keřka. Smrž dvě kola před cílem rozjížďky neodolal ani útokům Josefa Keřka a skončil až třetí.
Rozjížďky - II.série
Ani napomenutí za ulitý start nezabránilo Bartošovi po jeho opakování jízdu vyhrát. Druhý skončil Smrž. Třetí jezdil nejprve Josef Keřka, ale ve třetím kole jej předjel Fejfar. Fejfar začal útočit i na Smrže, ale po defektu zadního kola byl rád, že uhájil třetí pozici před dotírajícím Josefem Keřkou.
Po startu druhé jízdy zavřel Roman Švábenský s Romanem Keřkou mezi sebe Hoška. Přesto se už v úvodním stoupání Hošek zařadil na druhé místo za Romana Keřku. Švábenský se tak musel v cíli spokojit s třetím místem.
Rozjížďky - III.série
První jízdu vyhrál Bartoš. Dobře zajel i Fejfar, když dokázal s vítězem držet krok. Třetí dojel Smrž.
Start druhé jízdy vyšel nejlépe Švábenskému. Za ním jedoucí Roman Keřka na něj neustále útočil. Ale když se už se mu podařilo Švábenského předjet, tak ten mu to ihned oplatil. Keřkovi útočné snahy navíc omezoval těsně za ním jedoucí Hošek. Pořadí v cíli - Švábenský, Roman Keřka, Hošek způsobilo, že Hošek vybojoval pro finále pouze druhou řadu a vzhledem k jeho nevalným startům se mu vidina titulu začala rozplývat.
Finále A
Nájezd na start zpestřil pes, který utekl některému z diváků a "proháněl" přijíždějící stroje. Po chvíli se jej naštěstí podařilo odchytit.
Nejvýhodnější místo na startovním roštu si vybíral Bartoš, po něm Roman Keřka. Poslední pozice v první řadě zbyla na Švábenského. Skvělý start předvedl Roman Keřka. Za druhého Bartoše se na třetí pozici protáhl zezadu startující Fejfar. Hošek jel až pátý za Švábenským.
Při nájezdu do druhého kola se roztrhla pneumatika na zadním kole vozu Romana Švábenského. Oslabeného soupeře předjel Hošek.
V polovině druhého kola odstoupil Fejfar. Hošek tak jezdil na třetí pozici, ale na druhého Bartoše již měl příliš velkou ztrátu, aby na něj mohl zaútočit.
Švábenský i přes silný handicap pokračoval v jízdě po třech kolech a jednom disku na čtvrtém místě. Pátý Smrž nebyl s to jej předjet. Jeho stroj jako by měl chvílemi určité "slabé" chvilky. Teprve až v posledním kole se mu podařilo svého soupeře předstihnout.
Pořadí v cíli tedy bylo - Roman Keřka, Bartoš, Hošek, Smrž, Švábenský. Šestý byl překvapivě Lysák, sedmý Kravka. Jízdu nedokončil kromě Fejfara ještě Josef Keřka a Karel Horčička. Titul mistra ČR se tak po roce opět vrací do rukou Petra Bartoše.
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 3 | KEŘKA Roman | Tatra 4000 | 20 |
2. | 2 | BARTOŠ Petr | Ford Cosworth 2000 | 17 |
3. | 1 | HOŠEK Jaroslav | Ford Cosworth 2000 | 15 |
4. | 5 | SMRŽ Jan | Tatra 3500 | 13 |
5. | 6 | ŠVÁBENSKÝ Roman | Peugeot ProPulsion 3500 | 12 |
6. | 17 | LYSÁK Štěpán | Tatra 3500 | 11 |
7. | 9 | KRAVKA Stanislav | Tatra 3500 | 10 |
8. | 7 | KEŘKA Josef | Tatra 3500 | 9 |
9. | 10 | HORČIČKA Karel | Tatra 3500 | 8 |
10. | 22 | FEJFAR Václav | VW 2000 | 7 |
Nepostoupili z rozjížděk | ||||
11. | 23 | HORÁČEK Stanislav | Tatra 3500 | 6 |
12. | 15 | PAGAČ Josef | Audi A8 | 5 |
Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz
Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování
Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .