Poříčí nad Sázavou
Za chladné a deštivé neděle se sešli nejlepší čeští autokrosaři ke druhému podniku
Mistrovství ČR. I přes nepřízeň počasí se do areálu Na Homolce přišlo
podívat mnoho diváků, aby sledovali boje o body do domácího šampionátu.
Skvělá organizace (ostatně jako každý rok) dodávala závodu spád. Vyjímkou byla
chvíle, kdy se čekalo na přílet vrtulníku, který měl transportovat zraněného Petra
Dvořáka do nemocnice v Praze. Jeho havárie po startu ve druhé sérii rozjížděk vrhla,
bohužel, trochu stínu na jinak celkem zajímavé závody.
Divize 3 do 600 ccm
Komentář
Trénink nejpočetněji obsazené divize vyhrál Martin Kosař, před Alešem Hrdinkou.
Oba pak využili nejlepší pozice na startu a zvítězili v rozjížďkách první série.
Kosař své vítězství s přehledem zopakoval i ve druhé sérii. Oproti němu měl Aleš Hrdinka podstatně více práce. Teprve až v posledním kole totiž předjel Martina Samohýla, který lépe odstartoval.
Samohýl dobrou formu potvrdil vítězstvím ve své třetí rozjížďce. Situaci mu však velice ulehčil Kosař, který tuto jízdu takticky vynechal. Aleš Hrdinka musel o první místo opět bojovat, tentokrát s Petrem Borkou.
Finále B se stalo kořistí Tomáše Hrdinky. Vyhrál sice systémem start-cíl, musel však téměř celou jízdu odrážet útoky Radka Šotta.
Na startu finále A se do první řady postavili Aleš Hrdinka, Kosař a Samohýl.
Všichni dobře odstartovali. Ve třetí zatáčce došlo mezi nimi ke kontaktu a na
vzniklou strkanici doplatil Samohýl, který se propadl až na poslední místo. Do čela
šel Kosař, druhý jezdil Aleš Hrdinka. Za vedoucí dvojici se probojoval po výborném
startu a jízdě v prvním kole Šott (startoval až z poslední řady!).
Ve třetím kole zradila Aleše Hrdinku technika, začal ztrácet a o kolo později musel
odstoupit. Jeho druhou příčku zaujal Šott a po odpadnutí Michala Šimůnka se na třetí
místo dostal Tomáš Hrdinka. Ve stejném pořadí dojeli tito jezdci do cíle. Za nimi
dokončil finále Vít Nosálek, který v předposledním kole úspěšně odrazil útok pátého
Samohýla. Šestý dojel Jakub Knoll. Na dalších místech byli klasifikováni Aleš
Hrdinka, Šimůnek, Borka
(všichni odstoupili ve čtvrtém kole) a Aleš Němeček (nenastoupil na start).
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 3 | KOSAŘ Martin | Honda 600 | 20 |
2. | 7 | ŠOTT Radek | Honda 600 | 17 |
3. | 6 | HRDINKA Tomáš | Sadev Propul. Yamaha 600 | 15 |
4. | 4 | NOSÁLEK Vít | Kawasaki 600 | 13 |
5. | 9 | SAMOHÝL Martin | Yamaha R6 600 | 12 |
6. | 18 | KNOLL Jakub | Kawasaki 600 | 11 |
7. | 26 | ŠIMŮNEK Michal | Kawasaki 600 | 10 |
8. | 24 | BORKA Petr | Kawasaki 600 | 9 |
9. | 2 | HRDINKA Aleš | Kawasaki ZX 600 | 8 |
10. | 10 | NĚMEČEK Aleš | Honda 600 | 7 |
Finále B | ||||
11. | 17 | ANTONY Zdeněk | Honda 600 | 6 |
12. | 25 | KŘIKAVA Jan | Honda 600 | 5 |
13. | 11 | GLOMBICA Petr | Honda 600 | 4 |
14. | 20 | KNAP Lukáš | Honda 600 CBR | 3 |
15. | 15 | LANGE Michel | Suzuki 600 | 2 |
16. | 23 | ŠVÁBENSKÝ Martin | Honda 600 | 1 |
17. | 22 | ŠTĚTINA Vladislav | Honda 600 | 1 |
18. | 19 | PITTER Lubomír | Honda 600 | 1 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||
- | 16 | PAŽOUT Tomáš | Honda | R |
- | 91 | JEŽ Jan | Kawasaki 600 | R |
Divize 3 do 1600 ccm
Komentář
Skvělou znalost domácí tratě předvedl Roman Kalvoda. K jeho vítězství v tréninku
ovšem přispěli i technické potíže Petra Turka.
Trénink znamenal stop pro Ladislava Hanáka, druhého z Humpolce. Porucha jeho stroje
mu znemožnila dále pokračovat v závodě.
Kalvoda i Turek vyhráli všechny své rozjížďky. Turek bezkonkurenčně. Kalvodovi ztížil první rozjížďku Marek Kalenský, který ale v předposledním kole musel pro poruchu stroje odstoupit. I pro něj technická závada znamenala stop v závodě.
V první řadě na startu finále A stál kromě Turka a Kalvody ještě Radim Osička. Start vyšel nejlépe Kalvodovi. Defekt ho však záhy připravil o možnost vybojovat překvapivé první místo a musel se spokojit se čtvrtou příčkou. Turkovi tak již nic nestálo v cestě ke druhému letošnímu vítězství.
Až do šestého kola jezdil druhý Lukáš Hampl, pak však musel odstoupit a jeho
pozici zaujal Radim Osička a na třetí místo se dostal Martin Medáček. Poslední, kdo
měl v cíli ještě plný počet kol byl Kalvoda.
Pátý Ondřej Vymazal měl ztrátu jednoho a šestý Pavel Čepek dokonce dvou kol.
Na dalších místech byli klasifikováni Hampl (odstoupil v šestém kole), Adam Ociepka
(odstoupil již prvním kole), Radek Nosálek a Robert Škola (nenastoupili na start).
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 2 | TUREK Petr | Škoda 1600 | 20 |
2. | 6 | OSIČKA Radim | VW 1595 | 17 |
3. | 8 | MEDÁČEK Martin | VW 1548 | 15 |
4. | 44 | KALVODA Roman | VW 1595 | 13 |
5. | 20 | VYMAZAL Ondřej | Kawasaki ZX | 12 |
6. | 21 | ČEPEK Pavel | Honda 1200 | 11 |
7. | 17 | HAMPL Lukáš | VW 1600 | 10 |
8. | 24 | OCIEPKA Adam | Honda 1600 | 9 |
9. | 7 | NOSÁLEK Radek | VW 1600 | 8 |
10. | 5 | ŠKOLA Robert | VW 1600 | 7 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||
- | 4 | HANÁK Ladislav | VW 1600 | R |
- | 9 | KALENSKÝ Marek | - | R |
Divize 3 do 4000 ccm
Komentář
Trénink nejsilnější divize vyhrál Petr Bartoš, před Milanem Stárkem
a Petrem Dvořákem. Bartoš dokázal vyhrát i svoji první rozjížďku. Dvořákovi naopak
stejná jízda nevyšla a musel v druhé sérii startovat z druhé řady, což se mu stalo
zřejmě osudným. Vítězem druhé jízdy první série se stal Jaroslav Hošek (až šestý
v tréninku), který porazil Stárka. Porucha stroje ukončila účinkování (nejen v
rozjížďce, ale i v celém závodě) Romana Keřky.
Druhá série začala nešťastně. Po startu první rozjížďky se v tlačenici na konci startovní rovinky vznesl do vzduchu stroj Petra Dvořáka. Následovala řada salt a přemetů. Jezdec utrpěl zranění a jízda se musela přerušit. Dvořák byl vrtulníkem transportován do nemocnice. Opakovanou jízdu pak vyhrál Stárek a oplatil Hoškovi porážku z předchozí série. Druhou jízdu této série vyhrál Bartoš.
Třetí sérii zahájil svým třetím triumfem Bartoš. Druhou rozjížďku vyhrál Stárek, ale téměř celou jízdu musel odrážet neustálé útoky Václava Fejfara, který tak dokázal, že i s vozem o menším objemu motoru se dá bojovat o přední příčky.
Ve finále měl nejlepší start Bartoš. Z prvního místa se však radoval pouze půl kola.
Jeho jízda skončila v nejvyšším bodě tratě. Do čela závodu šel Stárek a vedení
udržel až do cíle, i když na něj neustále útočil Hošek. Třetí místo obsadil Fejfar
před Janem Smržem. Pátý dojel Stanislav Kravka těsně sledován Josefem Keřkou.
Sedmé místo patřilo Karlu Horčičkovi. Osmou příčku udržel Josef Pagač před Romanem
Švábenským, který se na konec startovního pole propadl po chybě ve druhém kole.
Desátý byl klasifikován Bartoš (odstoupil v prvním kole).
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 13 | STÁREK Milan | Tatra Propulsion | 20 |
2. | 1 | HOŠEK Jaroslav | Ford Cosworth 2000 | 17 |
3. | 22 | FEJFAR Václav | AK-DS | 15 |
4. | 5 | SMRŽ Jan | Tatra 3500 | 13 |
5. | 9 | KRAVKA Stanislav | Tatra 3500 | 12 |
6. | 7 | KEŘKA Josef | Tatra 3500 | 11 |
7. | 10 | HOŘČIČKA Karel | Tatra 3500 | 10 |
8. | 15 | PAGAČ Josef | Audi A8 | 9 |
9. | 6 | ŠVÁBENSKÝ Roman | Peugeot | 8 |
10. | 2 | BARTOŠ Petr | Ford Cosworth 2000 | 7 |
Nepostoupili z rozjížděk | ||||
11. | 4 | ŠTĚTINA Jaromír | Tatra 3500 | 6 |
12. | 12 | DVOŘÁK Petr | Ford Cosworth 2000 | 5 |
Nekvalifikovali se z rozjížděk | ||||
- | 3 | KEŘKA Roman | Tatra | R |
Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz
Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování
Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .