7.závod Mistrovství ČR v autokrosu 2003 |
|
Dobřany v Orlických horách |
7.9.2003 |
|
Divize 3 do 600 ccm | |
Průběh závodu | Fotografie |
Po krátké pauze způsobené krachem týmu Prosport se mezi startujícími objevil Petr
Charouz. Ještě po delší pauze startoval Tomáš Pažout. Chyběla naopak Petra
Kramářová a také Zdeněk Křížek. Startovní pole tak čítalo 19 jezdců. Trénink Pro první trénink byla trať suchá, proto většina jezdců zajela svůj nejlepší čas již v první jízdě. Našli se ale i závodníci, kteří se dokázali zlepšit na trati, kterou pro druhou část tréninku pořadatelé nakropili. Nejlepšího času dosáhl Jan Jež, o devatenáct setin byl pomalejší Radek Šott a dalších osm setin ztrácel Martin Samohýl. Překvapivě až devátý skončil vedoucí jezdec mistrovství Aleš Hrdinka. Vít Nosálek, jinak známý výbornými tréninky, byl dokonce až dvanáctý. 1.série V první jízdě se ujal vedení Jan Jež před Martinem Samohýlem a Alešem Hrdinkou. Přestože se pořadí mezi nimi nezměnilo, byl jejich souboj až do konce jízdy velice zajímavý. Bojovalo se i o další místa. Na čtvrté pozici se vystřídali celkem tři jezdci. V cíli se z ní radoval Libor Kříž. Špatný start ve druhé jízdě měl Petr Borka a již se nedokázal dostat výše než na šestou pozici. O první místo Radka Šotta po celou jízdu marně usiloval Petr Glombica. Třetí jen v s minimálním odstupem dojel za nimi Aleš Němeček. 2.série Na tlačenici po startu první jízdy doplatil Aleš Hrdinka, ale vzniklou ztrátu dokázal rychle dohnat a brzy byl třetí. Na vedoucího Jana Ježe útočil nejprve Martin Samohýl. Po chvíli ale Samohýl musel začít bránit své druhé místo před dotírajícím Hrdinkou. Jež v první fázi oběma jezdcům trochu poodjel, ale v předposledním kole se rozestupy mezi vedoucí trojicí zmenšily na minimum. V polovině posledního kola zaútočil Samohýl na vedoucího Ježe. Ten jej však poněkud nesportovně vytlačil k vnějšímu okraji dráhy. Toho využil Hrdinka a Samohýla podjel. Cílem tedy projeli jezdci v pořadí Jež, Hrdinka a Samohýl. Ve druhé jízdě jezdil v závěsu za vedoucím Radkem Šottem Petr Glombica. Před nájezdem do posledního kola se pokusil o předjížděcí manévr, který nejenže nebyl úspěšný, ale navíc jím Glombica ztratil se Šottem kontakt. Šott tak v poklidu projel cílem jako první, druhý byl Glombica a třetí s odstupem dojel Aleš Němeček. 3.série Úvodní jízda přinesla ostrý souboj mezi Alešem Němečkem a Petrem Glombicou. Oba jezdci chtěli využít absence Radka Šotta, který třetí sérii vynechal, a získat tak první místo. Lépe začal Němeček. Celou jízdu se Glombica snažil svého soupeře předjet, chvílemi se bojovalo doslova kolo na kolo. V posledním kole přeci jen Němeček neudržel Glombicu za svými zády a musel se spokojit s druhým místem. Třetí dojel za vítěznou dvojicí s odstupem Libor Kříž. Ve druhé zatáčce druhé jízdy po strkanici s Alešem Hrdinkou převedl hodiny "ve vzduchu" Martin Samohýl a ztratil tak šanci na dobré umístění. Nedařilo se ani Hrdinkovi - na začátku třetího kola odstoupil pro poruchu svého stroje. Cílem tak s náskokem projel na prvním místě Jan Jež. Druhý byl Petr Borka. Třetí Vladislav Štětina měl již opravdu velkou ztrátu. Finále B Pro poruchu se do finálových nekvalifikovali hned čtyři jezdci - Martin Švábenský (ten skončil již v ranním tréninku), Lukáš Knap, Jiří Šikola a Daniel Pasdiora. Pro závadu nenastoupil do finále B Lubomír Piter, a proto se na startu této jízdy objevilo jen šest závodníků. Již v úvodu ale odstoupil Jakub Knoll a chvíli po něm i Tomáš Pažout. Nepříjemný zvuk motoru Vladislava Štětiny dával tušit, že ani tento jezdec nezasáhne do bojů o postup do závěrečné jízdy. Přesto však dokázal dojet na čtvrtém místě s plným počtem kol. Ani Petr Charouz nedokázal výrazněji zasáhnou do bojů o postupové příčky, byť předvedl jeden ze svých nejlepších výkonů a po zásluze mu patřilo třetí místo ve finále B. O první dvě pozice si to rozdali mezi sebou Vít Nosálek a Zdeněk Antony. Antony dlouho vedl, v průběhu jízdy si dokonce vypracoval mírný náskok. V závěru se však na něj Nosálek dotáhl a nakonec ho i předjel. Finále A V prvním kole se ujal vedení Radek Šott před Janem Ježem a Alešem Němečkem. Druhé kolo však přineslo do pořadí doslova revoluci. Šotta předjel Jež a kolize Němečka a Petra Glombici, při níž se jejich stroje do sebe zaklínili, využil Aleš Hrdinka k posunu na třetí místo. Během dalších okruhů stáhl Hrdinka náskok druhého Šotta a v polovině jízdy ho předjel. Cílem tak za vítězným Ježem projel Hrdinka. Šott skončil třetí. Smůlu měl Martin Samohýl. Z jeho stroje se od začátku podivně kouřilo, ale teprve až v závěru začal tento jezdec ztrácet a navíc se objevily problémy s přetáčivostí jeho vozu. Dokázal sice dokončit plný počet kol, ale z původně čtvrtého místa se propadl na osmé. Postupně ho předjel Petr Borka, Zdeněk Antony, Petr Glombica a Vít Nosálek. Devátý byl klasifikován Aleš Němeček, který dokončil pouze šest kol a desátý Libor Kříž. Ten odstoupil již ve čtvrtém kole. |
Fotografie zatím připravuji. |
Výsledky závodu divize 3 do 600 ccm | ||||
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 11 | JEŽ Jan | Kawasaki 600 | 20 |
2. | 3 | HRDINKA Aleš | Kawasaki 600 | 17 |
3. | 6 | ŠOTT Radek | Honda CBR 600 | 15 |
4. | 7 | BORKA Petr | Kawasaki 600 | 13 |
5. | 14 | ANTONY Zdeněk | Honda 600 | 12 |
6. | 9 | GLOMBICA Petr | Honda 600 | 11 |
7. | 2 | NOSÁLEK Vít | Kawasaki 600 | 10 |
8. | 5 | SAMOHÝL Martin | Yamaha 599 | 9 |
9. | 8 | NĚMEČEK Aleš | Honda CBR 600 | 8 |
10. | 26 | KŘÍŽ Libor | Kawasaki 600 | 7 |
Finále B | ||||
11. | 27 | CHAROUZ Petr | Yamaha 600 | 6 |
12. | 12 | ŠTĚTINA Vladislav | Honda 600 | 5 |
13. | 74 | PAŽOUT Tomáš | MPS 600 | 4 |
14. | 10 | KNOLL Jakub | Kawasaki 600 | 3 |
15. | 19 | PITER Lubomír | Kawasaki 600 | 2 |
Neklasifikováni | ||||
- | 25 | PASDIORA Daniel | Honda 600 | N |
- | 22 | ŠIKOLA Jiří | Kawasaki 600 | N |
- | 13 | KNAP Lukáš | Honda CBR 600 | N |
- | 20 | ŠVÁBENSKÝ Martin | Yamaha 600 | N |
Divize 3 do 1600 ccm | |
Průběh závodu | Fotografie |
V Dobřanech chybělo několik předních jezdců této kubatury jako například Ladislav Hanák,
Marek Kalenský, Pavel Němeček či Michal Jančík. Pro zranění z Přerova chyběl i smolař
letošní sezóny Robert Škola. Jeho stroj však v Dobřanech nechyběl, startoval s ním
Jaroslav Jurenka, který se po několika letech opět objevil v autokrosovém v závodě.
Celkem do závodu nastoupilo dvanáct jezdců. Trénink Jako obvykle zajel nejlepší čas Petr Turek. Jako obvykle byl jeho čas absolutně nejrychlejší ze všech objemových tříd. Druhému Ondřeji Musilovi nadělil více než jednu vteřinu, což na krátké dobřanské trati je opravdu hodně. Třetí v tréninku byl Ondřej Vymazal. 1.série Při startu úvodní rozjížďky se ulil Ondřej Vymazal. Pořadatelé proto jízdu ihned zastavili. Vyvěšený červený prapor neviděl Jaroslav Jurenka a v rychlosti najel do Petra Turka. Přitom poškodil svůj stroj a do opakovaného startu již nenastoupil. Problémy se startem měl Jiří Svoboda, který se propadl až na poslední místo a pak se celou jízdu snažil dostat alespoň před Martina Medáčka. Medáček těžil z možnosti volit ideální stopu a Svoboda tak musel útočit na hranici pravidel. Přesto se mu v posledním kole jeho vytrvalost vyplatila a Medáčka předjel. Jízdu vyhrál s obrovským náskokem Petr Turek před Ondřejem Vymazalem. V poklidu si pro třetí místo dojel Martin Kosař. Do vedení šel v úvodu druhé jízdy Ondřej Musil. O druhé místo se přetahovali Radim Osička a Lukáš Hampl. Jejich strkanice využil Zdeněk Šamonil a předjetím Hampla se protáhl na třetí příčku. Hampl se ale na Šamonila ve čtvrtém kole dotáhl a jen o jeden okruh později ho i předjel. Zvítězil tedy Musil před Osičkou, Hamplem a Šamonilem. 2.série Mezi jezdci se hned v úvodu první rozjížďky vytvořily velké rozestupy. Jízda tak byla naprosto bez soubojů a diváky nejvíce zaujalo snad jen ostré projetí první zatáčky v podání Radima Osičky, kterému v posledním kole byla závodní dráha malá. Naštěstí pro něj ale vše ustál. Rozjížďku vyhrál Ondřej Musil před Lukášem Hamplem a Radimem Osičkou. Po startu druhé jízdy šel do čela Ondřej Vymazal, ale už ve druhé zatáčce ho předjel Petr Turek. Ve stejné zatáčce předvedl hodiny Martin Kosař. Úvod jízdy se naopak povedl Jaroslavu Jurenkovi. Dostal se na třetí místo, ale jeho náskok postupně stáhl Jiří Svoboda a v generačním souboji Jurenku v pátém kole předstihl. Na Jurenku začal ihned útočit i Kosař. Toho však zkušený matador před sebe nepustil. Rozjížďku vyhrál Turek před Vymazalem a Svobodou. 3.série V první jízdě měl dobrý úvod Jaroslav Jurenka. Ve druhém kole však náhle na chvíli zpomalil a jeho drobné indispozice okamžitě využili Martin Kosař a Jiří Svoboda. Navíc ve třetím kole svůj stroj přetočil a klesl na poslední místo za Martina Medáčka. Jízdu sice dokončil, ale tento výsledek znamenal, že se do závěrečného finále neprobojoval. Jízdu vyhrál Petr Turek. Druhý dojel Ondřej Vymazal, přestože musel celou jízdu odrážet útoky Kosaře a Svobody. Po startu druhé jízdy se do čela prosadil Radim Osička. Do pátého kola úspěšně vzdoroval Ondřejovi Musilovi, jenže pak mu uletělo kolo a musel odstoupit. První tedy cílem projel Musil, druhý Zdeněk Šamonil. Třetí místo obsadil Lukáš Hampl, když se v pátém kole dostal ostrým manévrem před Radka Nosálka. Hampl v posledním kole zaútočil i na Šamonila, ale místo předjetí převedl ukázkové hodiny, a tak se pořadí už nezměnilo. Finále Start finálové jízdy vyšel nejlépe Ondřeji Musilovi, až na druhém místě byl Petr Turek. Třetí jel Ondřej Vymazal. Hned v úvodu jízdy přetočil svůj stroj Zdeněk Šamonil a do finále se vydal s kolem ztráty. Útok Turka na vedoucí pozici přišel už ve druhé zatáčce, kdy se protáhl do čela před Musila. Kdo však čekal další suverénní vítězství obhájce loňského titulu, byl jistě příjemně překvapen Musilovým výkonem. Nejenže si Turek nevypracoval tradiční náskok, naopak po celou jízdu na něj Musil neustále útočil. V posledním kole Turek kvůli poruše stroje vylétl na chvíli mimo trať a přišel tak o vedení. Problémy se strojem se opakovaly znovu těsně před cílem. Turek tedy mohl být rád, že závod už končí a že získal alespoň druhé místo za vítězným Musilem. Na třetím místě se dlouho držel Vymazal. Přestože ho ohrožoval Lukáš Hampl, vypadalo to, že tentokrát prolomí prokletí čtvrtého místa a vystoupí na stupně vítězů. Jenže v pátém kole přišla technická závada a Vymazal náhle zpomalil. Dotírající Hampl to zaregistroval příliš pozdě a při vyhýbání poškodil svůj stroj o břeh tratě. Oba jezdci tak skončili svoji jízdu prakticky na stejném místě. Z problémů ostatních jezdců vytěžil Jiří Svoboda, který celkem lacino přišel k třetímu místu. Čtvrté místo "zbylo" na Radka Nosálka, který jinak působil v Dobřanech nevýrazným dojmem, ale byl poslední, kdo dokázal ve finále odjezdit plný počet kol. Pomalu, se dvěma koly ztráty a defektem kola dojel do cíle na páté pozici Martin Medáček. Vymazal s Hamplem byli klasifikováni na šestém a sedmém místě, na osmém Šamonil, devátém Radim Osička a desátém Martin Kosař. Ani jeden z těchto jezdců však nedokázal vlastní motorickou silou protnout cílovou čáru. |
Fotografie zatím připravuji. |
Výsledky závodu divize 3 do 1600 ccm | ||||
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 12 | MUSIL Ondřej | Suzuki 1300 | 20 |
2. | 1 | TUREK Petr | Škoda 1596 | 17 |
3. | 15 | SVOBODA Jiří | Suzuki GSX 1300 | 15 |
4. | 6 | NOSÁLEK Radek | VW 1600 | 13 |
5. | 7 | MEDÁČEK Martin | VW 1598 | 12 |
6. | 4 | VYMAZAL Ondřej | Kawasaki ZX 1199 | 11 |
7. | 10 | HAMPL Lukáš | VW 1596 | 10 |
8. | 29 | ŠAMONIL Zdeněk | Škoda 1600 | 9 |
9. | 5 | OSIČKA Radim | Toyota EVO 1600 | 8 |
10. | 46 | KOSAŘ Martin | Suzuki Hayabusa 1300 | 7 |
Nepostoupil z rozjížděk | ||||
11. | 219 | JURENKA Jaroslav | VW 1595 | 6 |
Neklasifikováni | ||||
- | 8 | OCIEPKA Adam | Honda 1600 | N |
Divize 3 do 4000 ccm | |
Průběh závodu | Fotografie |
Stejně jako v předchozích závodech domácího mistrovství, tak i v Dobřanech chyběl
Stanislav Kravka. Z dvojice nováčků nestartoval tentokrát jen David Horák. Celkem do
Dobřan přijelo 13 závodníků. Trénink Pořadí po 1.měřeném tréninku bylo velice překvapivé. Nebylo divu, pořadatelé trať pro zvýšenou prašnost nakropili. Nejlepší časy proto zajeli vesměs jezdci z poslední tréninkové skupiny. Bartoš , Hošek, Roman Keřka naopak jeli jako první. Jejich časy byli spíše srovnatelné s nejrychlejšími juniory, kteří ovšem jeli první trénink na suchu. Druhý trénink nabídl všem jezdcům stejné podmínky, čemuž odpovídali i dosahované časy. Nejrychleji zajel Jan Smrž, jen o 21 setin vteřiny byl pomalejší Jaroslav Hošek. Třetí Roman Keřka ztrácel na svého hlavního soupeře - Hoška pouhé 4 setiny. Boj o mistrovský titul proto sliboval zajímavou podívanou. 1.série Úvodní rozjížďka startovala na pokropený okruh. Začátek byl z tohoto důvodu trochu více opatrný, než bývá zvykem. Do čela se dostal Roman Keřka. Za ním jedoucího Jana Smrže předjel ve druhém kole Václav Fejfar. S osychající tratí ale Smrž zrychloval a od čtvrtého okruhu se znovu snažil vrátit na druhé místo. Fejfar si však už svoji pozici ohlídal. S náskokem zvítězil Keřka před Fejfarem a Smržem. Špatný start měl do druhé jízdy Jaroslav Hošek. Jeho zaváhání využil Petr Bartoš a ujal se vedení. Hošek se na něj rychle dotáhl, jenže na zatáčkovité trati v Dobřanech se mu nepodařilo Bartoše předjet. Za zmiňovanou dvojicí dojel třetí Tomáš Carbol, i když jeho pozici od poloviny jízdy atakoval Stanislav Horáček. 2.série Opakovaný start první jízdy (napoprvé se ulil se Tomáš Carbol) nejlépe zvládl Jaroslav Hošek. První místo udržel až do cíle. Jen s minimálním odstupem dojel za ním Petr Bartoš. Třetí byl zprvu Carbol. Při nájezdu do třetího kola ale trochu zpomalil a okamžitě ho předjel Stanislav Horáček. Carbola jakoby stroj nechtěl poslouchat a dále ztrácel. Na začátku pátého kola navíc do něj nešetrně z boku narazil Roman Kalvoda. Oba stroje se nekontrolovatelně řítili na bariéru z pneumatik, ze které vyjel už jen Kalvoda. Ten pak dokončil jízdu na čtvrtém místě za Horáčkem. V první zatáčce druhé rozjížďky převedl hrubou chybu Václav Fejfar. Svůj stroj přetočil a jezdci za ním měli plné ruce práce, aby do něj nenarazili. Fejfar ve snaze napravit svoje pochybení, začal velmi tvrdě útočit na Josefa Keřku. Ten mu ale jeho nepříliš férové útoky oplácel stejnou mincí. Do tohoto souboje v závěru zasáhl i Jaromír Štětina. Ne však na dlouho - v posledním kole jeho stroj přestal jet a znovu na své soupeře ztratil. Ve stejném okruhu se Fejfarovi přece jen podařilo předjet Josefa Keřku. Rozjížďku vyhrál Roman Keřka, před Janem Smržem a Romanem Švábenským. 3.série Pořadatelé před startem třetí série rozjížděk královské kubatury trať opět nakropili. Jezdci i tentokrát vyjeli do jízdy s opatrností. Všichni, kromě Václava Fejfara. Nevídaným manévrem předjel obloukem po vnější straně druhé zatáčky hned tři jezdce najednou - vedoucího Jaroslava Hoška, druhého Petra Bartoše a třetího Romana Švábenského. Překvapeným soupeřům Fejfar ihned ujel a zajistil si tím vítězství v rozjížďce. O druhé místo sváděli vyrovnaný boj Hošek s Bartošem. V šestém kole se Bartoš probojoval před Hoška, ale v posledním sedmém okruhu chyboval, vyjel na chvíli mimo trať a Hošek se znovu vrátil na druhé místo. Těsně před cílem ale Bartoš znovu a tentokrát velmi tvrdě zaútočil a projel cílem jako druhý. Na Hoška zbyla jen třetí pozice. Ve druhé jízdě nenechal Roman Keřka nikoho na pochybách, že v Dobřanech bude bojovat o mistrovský titul. I při svém třetím startu bez problémů zvítězil před Janem Smržem. Ze souboje o třetí místo vyšel vítězně Stanislav Horáček. Roman Kalvoda se musel smířit se čtvrtou pozicí. Finále Nejlépe odstartoval Petr Bartoš, jenže ve druhém kole vinou technické závady skončil mimo trať a už se na ní zpátky nedostal. Do čela se tak posunul Roman Keřka. Chtěl-li Jaroslav Hošek pomýšlet na zisk mistrovského titulu, musel Keřku předjet. Neustále proto zvyšoval svoji útočnou aktivitu. V šestém kole mu jeden z nesčetných pokusů konečně vyšel a dostal se na vedoucí pozici. Roman Keřka si to ale nenechal líbit a ostrým předjížděcím manévrem se ještě v témže okruhu vrátil zpět do čela. Hoškovi přitom poškodil stroj a ten musel výrazně zvolnit. Pomalu dokroužil zbývající kola a do cíle klesl až na osmé místo. Ani v závěru ovšem neměl Roman Keřka klid - pro změnu na něj začal útočit Jan Smrž. Pořadí na čele se ale již neměnilo - vyhrál Roman Keřka a stal se tak Mistrem ČR. Druhý dojel Smrž, třetí Václav Fejfar, čtvrtý Jaromír Štětina, pátý Roman Kalvoda, šestý Josef Keřka, sedmý Stanislav Horáček. Poslední, kdo dokončil plný počet kol, byl zmíněný Jaroslav Hošek. Na devátém místě byl klasifikován Tomáš Carbol, který své účinkování ve finále ukončil při nájezdu do čtvrtého kola v bariéře z pneumatik. Poslední desáté místo bylo připsáno Bartošovi. Po skončení finálové jízdy zavládli v depu trochu emoce. Hovořilo se o předjížděcím manévru Romana Keřky, předjíždění na žlutou vlajku Smrže a Fejfara a také o Fejfarově zkrácení trati. Na konečné výsledky to vliv ale nemělo. |
Fotografie zatím připravuji. |
Výsledky závodu divize 3 do 4000 ccm | ||||
Pořadí | St.číslo | Jméno jezdce | Stroj | Zisk bodů |
---|---|---|---|---|
Finále A | ||||
1. | 3 | KEŘKA Roman | Tatra 4000 | 20 |
2. | 5 | SMRŽ Jan | Tatra Sport 3500 | 17 |
3. | 8 | FEJFAR Václav | VW 2000 | 15 |
4. | 6 | ŠTĚTINA Jaromír | Audi 1781 | 13 |
5. | 44 | KALVODA Roman | Ford Cosworth 2000 | 12 |
6. | 7 | KEŘKA Josef | Tatra 3500 | 11 |
7. | 14 | HORÁČEK Stanislav | Tatra 3500 | 10 |
8. | 2 | HOŠEK Jaroslav | Ford 1998 | 9 |
9. | 30 | CARBOL Tomáš | BMW 3500 | 8 |
10. | 1 | BARTOŠ Petr | Ford Cosworth 2000 | 7 |
Nepostoupil z rozjížděk | ||||
11. | 12 | PAGAČ Josef | Audi 3700 | 6 |
Neklasifikováni | ||||
- | 4 | ŠVÁBENSKÝ Roman | Peugeot 3500 | N |
- | 18 | PAŘÍZEK Aleš | Tatra 3500 | N |
Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz
Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování
Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .
Divize |
---|
Divize 3 |
Divize 3 |
Divize 3 |
Zpět na |
---|
mistrovství |
Přejít na |
---|
autokros |
Sezóna 2002 |
Sezóna 2001 |
Autokrosové odkazy |
Poděkování |
---|
Mé poděkování patří |