David Pokorný

pro Vás připravil výsledky z Humpolce.


1.závod Mistrovství ČR v autokrosu 2003

Humpolec

13.4.2003


V týdnu sužovali mnohé oblasti ČR sněhové vánice. Nečekaný návrat paní Zimy nijak nenaznačoval, že se o víkendu mají konat první autokrosové závody v roce 2003. Naštěstí již během soboty došlo k oteplení a v neděli už početní diváci mohli za celkem pěkného jarního počasí sledovat nový ročník Mistrovství ČR.

Zajímavou debatu přinesla dopolední rozprava s jezdci. Nová a podle mnohých názorů sporná úprava pravidel bodování rozjížděk byla hlavním bodem diskuse. Jde o to, že jezdec, který nenastoupí do jízdy vůbec dostane přiděleno 90 bodů (dříve nebyl klasifikován), je-li z jízdy vyloučen obdrží 85 bodů (místo dosavadních 11) a jezdec, který nedokončí plný počet kol (je předjet o kolo či z jízdy pro poruchu či havárii odstoupí) "získá" 80 bodů. Aby se závodník kvalifikoval do finálové jízdy (a tím bodoval do Mistrovství ČR) musí dokončit plný počet kol alespoň ve dvou rozjížďkách. Mnohým jezdcům připadá toto pravidlo příliš přísné a někteří ho označují za hazard s autokrosem. Jaký bude skutečný dopad, ukáže čas, ale již v Humpolci kvůli němu nebodovali 3 jezdci - Martin Samohýl (divize 3 do 600 ccm), Lukáš Hampl (divize 3 do 1600 ccm) a Aleš Pařízek (divize 3 do 4000 ccm).

Divize 3 do 600 ccm
Průběh závodu Fotografie
Při technické přejímce bylo převzato celkem 19 strojů. Přesto do Humpolce několik jezdců nedorazilo. Junior Buggi tedy i letos bude nejpočetnější kategorií. Potěšitelné je, že většina závodníků měla svoje stroje na sezónu dobře připraveny a vážnější poruchy byly spíše výjimkou.

Trénink
Nejlepší čas v tréninku měl Vít Nosálek. Jako jediný dosáhl průměrné rychlosti na jeden okruh 90 km/h . Rychlejší byli jen Petr Turek v šestnáctistovkách (93,2 km/h), Jaroslav Hošek (93,7 km/h) a Jan Smrž (92,4 km/h) z divize 3 do 4000 ccm ! V samotném závodu se ale Vítu Nosálkovi již tolik nedařilo.
O velké vzrušení se v prvním měřeném tréninku postaral Jan Jež, když se v motoru jeho stroje objevili plameny, které prošlehli až do prostoru, kde seděl samotný jezdec. Vše dopadlo naštěstí dobře. Jež však už v dalším závodě nepokračoval.

I.série
První rozjížďku vyhrál Vít Nosálek po boji s Alešem Hrdinkou. Pro třetí místo si dojel nováček letošního mistrovství Lubomír Pokluda.
Vítězství ve druhé rozjížďce patřilo Tomáši Hrdinkovi ml. , druhý skončil Aleš Němeček a třetí pak Zdeněk Antony. Zajímavý souboj se odehrával o páté místo mezi Křížkem, Glombicou a Křížem. Nejprve se Křížovi podařilo předjet Glombicu. V pátém kole chyboval Křížek a Kříž jeho chybu ihned potrestal. Křížek ve snaze vrátit se na páté místo opět drobně chyboval, čehož tentokrát využil Glombica. Po odstoupení Martina Samohýla dojela tato skupinka na čtvrtém, pátém a šestém místě v pořadí Kříž, Glombica, Křížek.

II.série
Start první rozjížďky nevyšel Vítu Nosálkovi. Do jízdy odjel se zpožděním a propadl se na závěr startovního pole. V cíli mu patřilo až šesté místo. Nejlépe odstartoval Zdeněk Antony. Celou jízdu na něj tvrdě dotíral Aleš Hrdinka a v závěru rozjížďky jej v ostrém souboji předjel. Na třetím místě se dlouho držel Libor Kříž. V posledním okruhu mu však upadlo zadní kolo, a přes veškerou snahu se propadl až na sedmé místo. Pro třetí místo si dojel Petr Glombica.
Vítězství ve druhé jízdě patřilo Tomáši Hrdinkovi ml. Druhý jezdil nejprve Lubomír Pokluda, ale v polovině rozjížďky ho předjel Aleš Němeček. V tomto pořadí už dojeli jezdci do cíle.

III.série
První rozjížďku naprosto suverénně vyhrál Tomáš Hrdinka ml. Druhý taktéž s bez větších problémů dojel Aleš Němeček. Třetí místo obsadil Pokluda, kterého ohrožoval Jakub Knoll. Problémy se svým strojem měl Lukáš Knap. Od poloviny závodu začal zpomalovat a z původního čtvrtého místa klesl až na osmé.
Až na třetím místě se v úvodu druhé rozjížďky pohyboval Aleš Hrdinka. Start nejlépe zvládl Antony. Musel však odrážet útoky druhého Samohýla. Ten ale ve čtvrtém kole odstoupil. Otevřel se tak prostor pro Aleše Hrdinku, který začal útočit na Antonyho. Jejich vzájemný souboj trval do posledního okamžiku. Teprve až na cílové čáře se Hrdinovi podařilo Antonyho předjet. Zvítězil tedy Aleš Hrdinka před Antonym, třetí dojel Vít Nosálek.

Finále B
Do finále B nenastoupil Lubomír Piter. S poruchou řazení na start přijel Jiří Šikola. Tyto problémy také byly příčinou proč objel jen půl kola.
Ze zbylé šestice nejlépe odstartoval Libor Kříž. Druhý jezdil Jakub Knoll před Zdeňkem Křížkem, Danielem Pasdiorou, Martinem Švábenským a Petrem Charouzem. Toto pořadí se ustálilo a vydrželo tři okruhy. Ve čtvrtém kole však došlo k zvratu, když odstoupil Kříž. Do finále A nakonec postoupil Knoll z prvního místa a Charouz z místa druhého. Třetí s plným počtem kol dojel Pasdiora. O kolo méně odjel Křížek, který byl klasifikován na čtvrtém místě. Pátý Martin Švábenský odstoupil již v sedmém kole. Se třemi dokončenými koly skončil šestý Kříž. Body za sedmé místo ve finále B získal Šikola, za osmé Piter.

Finále A
Teprve druhý start finále byl platný, neboť při prvním se ulil Lubomír Pokluda.
Na čelo se ihned zařadili oba Hrdinkové - Tomáš ml. pronásledovaný Alešem. Jejich souboj byl velice tvrdý a skončil v šestém kole jejich vzájemnou kolizí. Oba stroje se do sebe zaklínili a jezdci nemohli v jízdě pokračovat. Z této situace vytěžil Aleš Němeček, který se do té doby držel jen s mírným odstupem za oběma Hrdinky. Na druhé místo se posunul Pokluda, jehož neustále atakoval Antony. Zdálo se, že Pokluda Antonyho brzdí, ale skvěle volenou stopou mu nedovoluje předjetí. První velký útok na konci sedmého kola Pokluda ještě odvrátil, druhý v tom samém místě o kolo později již ne a tak se Antony pěkným manévrem dostal na stříbrnou pozici.
Cílem projel jasně první Aleš Němeček. Jako druhý finále dokončil Antony, třetí Pokluda. Čtvrté místo obsadil Jakub Knoll, páté Petr Glombica a šesté Vít Nosálek. Sedmý Petr Charouz byl již klasifikován s jedním kolem ztráty. Osmá a devátá pozice patřila Alešovi, respektive Tomášovi ml. Hrdinkovi. Jako desátý skončil Lukáš Knap, který odstoupil již ve druhém kole.
Hořící stroj Jana Ježe ještě notnou chvíli doutnal
Jan Jež
Skvělé časy zajížděl v tréninku Vít Nosálek
Vít Nosálek
Jedním z nováčků divize je Daniel Pasdiora
Daniel Pasdiora
Jiří Šikola a Lukáš Knap před nájezdem na start rozjížďky
Jiří Šikola a Lukáš Knap
Na startu finále B chyběl Lubomír Piter
Lubomír Piter
Smolař finále B Libor Kříž
Libor Kříž
Martin Švábenský zahájil letošní sezónu 13.místem
Martin Švábenský
Po loňské špatné sezóně zajel Zdeněk Křížek přijatelný výsledek
Zdeněk Křížek
Kolize s bratrancem Tomášem připravila Aleše Hrdinku o místo na stupních vítězů
Aleš Hrdinka
Překvapení závodu - Lukáš Pokluda
Lubomír Pokluda
Výsledky závodu divize 3 do 600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 8 NĚMEČEK Aleš Honda CBR 600 20
2. 14 ANTONY Zdeněk Honda 600 17
3. 24 POKLUDA Lubomír Yamaha 600 15
4. 10 KNOLL Jakub Kawasaki 600 13
5. 9 GLOMBICA Petr Honda 600 12
6. 2 NOSÁLEK Vít Kawasaki 600 11
7. 27 CHAROUZ Petr Sadev Pro Pulsion 10
8. 3 HRDINKA Aleš Kawasaki 600 9
9. 1 HRDINKA Tomáš Yamaha 600 8
10. 13 KNAP Lukáš Honda CBR 600 7
Finále B
11. 25 PASDIORA Daniel Honda 600 6
12. 23 KŘÍŽEK Zdeněk Honda CBR 600 5
13. 20 ŠVÁBENSKÝ Martin Yamaha 600 4
14. 26 KŘÍŽ Libor Kawasaki 600 3
15. 22 ŠIKOLA Jiří Kawasaki 600 2
16. 19 PITER Lubomír Kawasaki 600 1
Neklasifikováni
- 5 SAMOHÝL Martin Yamaha 599 N
- 7 BORKA Petr Kawasaki N
- 11 JEŽ Jan Kawasaki 600 N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 1600 ccm
Průběh závodu Fotografie
Technickou přejímkou prošlo 13 strojů. Z favoritů chyběl jen loni celkově třetí Ladislav Hanák. Do hlavního závodu však nastoupilo pouze 9 jezdců. Ostatní pro poruchu nemohli startovat.

Trénink
Kromě suverénního vítězství Petra Turka (před druhým Romanem Kalvodou měl náskok 1,29 s ) přinesl trénink až katastrofální úmrtnost závodních strojů. Robert Škola neodtrénoval vůbec, Marek Kalenský neobjel ani jedno kolo. Kalvoda a Ondřej Musil sice absolvovali celý první měřený trénink, ale porucha stroje ve druhém je vyřadila z účasti v dalším závodě.

I.série
Na strkanici po startu první jízdy doplatil Lukáš Hampl. Jízdu však nevzdal, své soupeře dojel a podařilo se mu předjet Zdeňka Šamonila. Po odpadnutí Ondřeje Vymazala tak Hampl nakonec obsadil třetí místo. S náskokem zvítězil Petr Turek, druhý, taktéž nikým neohrožován, dojel Radim Osička.
Druhá jízda se při neúčasti Romana Kalvody stala kořistí Pavla Němečka, jemuž stačil snad jen Jiří Svoboda. S odstupem projel třetí Martin Medáček před Radkem Nosálkem.

II.série
První jízdu opět systémem start-cíl vyhrál Petr Turek. Druhý dojel Vymazal, který se musel probíjet z druhé startovní řady. Start nevyšel Svobodovi. Solidní jízdou se ale nakonec dostal na třetí místo.
Do druhé jízdy nejlépe odjel Osička. Jenže již ve druhém kole se před něj dostal Pavel Němeček. Třetí místo obsadil Šamonil. Tento jezdec měl však velké štěstí, neboť byl málem předjet o celý okruh. Podle nových pravidel by to pro něj znamenalo 80 trestných bodů. Šamonilovi se však podařilo projet cílovým prostorem ještě před Němečkem a absolvovat plný počet kol. Problémy měl Hampl. Po té, co byl ve čtvrtém kole předjet o celý okruh, odjel do depa. Do třetí série už nenastoupil.

III.série
První jízda diváky jistě nenadchla. Nastoupili do ní jen dva jezdci. Osička vynikajícímu Turkovi nestačil, a to i přesto, že jeho nový stroj jezdí velice pěkně.
Druhou jízdu vyhrál Pavel Němeček. Překvapivě na něj výrazně ztrácel Vymazal, který dojel druhý. Jen o třetí místo se alespoň v náznacích bojovalo. Třetí skončil Šamonil, čtvrtý za ním pak Radek Nosálek.

Finále
Do finále se kvalifikovalo 8 jezdců. Podle nových pravidel tím bodově naprázdno vyšel Hampl, který by si ještě vloni připsal celých osm bodů.
Podle očekávání se po startu ujal vedení Petr Turek. Za ním jezdil Pavel Němeček. O třetí místo sváděli krásný souboj Osička s Vymazalem, který trval celou jízdu. Navíc se postupně dotahovali na Němečka. Pořadí se však neměnilo. Zvítězil Turek před Němečkem a Osičkou. Čtvrté místo patřilo Vymazalovi, páté Šamonilovi. Šestý dojel Radek Nosálek, který v posledním kole převedl v nejvyšší zatáčce okruhu hodiny a následně ukázkovou jízdu proti směru. Tou dobou již byli všichni ostatní v cíli a snad proto pořadatelé jeho přestupek přešli bez postihu. Sedmý byl klasifikován Martin Medáček, který odstoupil ve čtvrtém kole a osmý Jiří Svoboda.
Předčasný konec závodu pro Romana Kalvodu
Roman Kalvoda
Pro Marka Kalenského skončil stejně jako pro Romana Kalvodu závod již ranním tréninkem
Marek Kalenský
I Ondřej Musil absolvoval jen trénink
Ondřej Musil
Radek Nosálek si opět spolehlivě dojel pro body
Radek Nosálek
Jiří Svoboda jel tentokrát méně dravě než v loňském roce
Jiří Svoboda
Ondřej Vymazal se nakonec musel spokojit se čtvrtým místem
Ondřej Vymazal
Pavel Němeček prokazuje stále dobrou formu
Pavel Němeček
Petr Turek asi ani letos nebude mít konkurenci
Petr Turek
Výsledky závodu divize 3 do 1600 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 1 TUREK Petr Škoda 1596 20
2. 2 NĚMEČEK Pavel Suzuki GSX 1300R 17
3. 5 OSIČKA Radim Toyota EVO 1600 15
4. 4 VYMAZAL Ondřej Kawasaki ZX 1199 13
5. 29 ŠAMONIL Zdeněk Škoda 1600 12
6. 6 NOSÁLEK Radek VW 1600 11
7. 7 MEDÁČEK Martin VW 1598 10
8. 15 SVOBODA Jiří Suzuki GSX 1300 9
Neklasifikováni
- 10 HAMPL Lukáš VW 1596 N
- 12 MUSIL Ondřej Suzuki 1300 N
- 13 KALVODA Roman VW 1600 N
- 16 KALENSKÝ Marek Opel Tygra 1298 N
- 11 ŠKOLA Robert VW 1595 N

Zpět na začátek stránky


Divize 3 do 4000 ccm
Průběh závodu Fotografie
Do závodu v nejsilnější kubatuře bylo převzato pouhých 9 vozů. Připravit v požadované kvalitě svůj stroj nestihla řada favoritů - Petr Bartoš, Milan Stárek, Václav Fejfar ani Tomáš Hrdinka. Doufejme, že se s nimi setkáme již na dalším závodě v Nové Pace. Určitě však letos neuvidíme Karla Horčičku, který svůj stroj prodal a tuto sezónu vynechává. V Humpolci se na druhou stranu objevili dva nováčci. Prvním je David Horák startující loňským strojem Petra Bartoše a Aleš Pařízek s Tatrou. Oba přestoupili z Hobby autokrosu, kde patřili mezi špičku a dlužno dodat, že se v Humpolci neztratili ani v Mistrovství ČR.

Trénink
O vzrušení se v tréninku postaral Roman Švábenský, když z kouřícího motoru po dvou kolech vyšlehly plameny. Jezdec však nic netušil a absolvoval ještě další dva okruhy.
Nejlepší čas v měřeném tréninku měl Jaroslav Hošek. Druhý Jan Smrž dosáhl času o 0,42 s horší. Překvapivě třetí David Horák měl ztrátu už více než 1,5 vteřiny. Nutno však podotknout, že rozdíl mezi třetím Horákem a devátým Stanislavem Horáčkem byl pouhých 0,84 s ! Výsledky tréninku proto slibovali zajímavou podívanou i přes nízkou účast jezdců.

I.série
Vzhledem k malému počtu jezdců startovali všichni v jedné rozjížďce. Do té první nejlépe odjel Jaroslav Hošek. Druhý jezdil nejprve Smrž a třetí Horák. Dobře jedoucí Smrž musel ve třetím kole odstoupit pro poruchu. Na druhé místo se tak dostal Roman Keřka, jenž mezitím předjel Horáka. Na souboj o třetí místo doplatil Roman Švábenský a stal se druhým jezdcem, který rozjížďku nedokončil. Cílem bezpečně projel první Hošek, druhý s mírným odstupem Keřka. S velkou ztrátou dojel třetí Horák, když musel celou jízdu odrážet útoky za ním jedoucích jezdců.

II.série
Od této jízdy už nestartoval Smrž. Pouze necelé jedno kolo odjel Aleš Pařízek a musel odstoupit. I on již v dalším průběhu závodu nepokračoval. Přes prořídlé startovní pole se však na trati odehrávala zajímavá podívaná. Rozjížďce kraloval Hošek. Jako druhý odstartoval Horák, na něhož tvrdě útočil Keřka. Ve třetím kole se Keřka přehnal ve stoupání před Horáka doslova jako vítr, čímž se dostal na druhou pozici. Horák využíval výkon svého stroje a držel si ideální stopu. Přesto, že ještě ne zcela optimálně zvládá loňské auto Petra Bartoše, nedokázal jej nikdo ze čtyř pronásledovatelů (Švábenský, Štětina, Kravka a Horáček) předjet. Pořadí v cíli - Hošek, Keřka, Horák.

III.série
Porucha stroje postihla, bohužel, i Horáka a ochudil tak startovní pole dalších jízd. Do třetí série nenastoupil ani Hošek. Ze zbylé pětice jel nejlépe Keřka a suverénně zvítězil. Zprvu to vypadalo, že stejně jasně skončí druhý i Švábenský, ale ten začal postupně zpomalovat. Dotáhli se na něj Kravka s Horáčkem. Na pořadí se však již nic nezměnilo.

Finále
Do finále se kvalifikovalo 7 jezdců. Horák však do něj nenastoupil. Na startu tedy stálo šest vozů.
Při startu se ulil Hošek a tak se musela startovací procedura opakovat. Repete však Hoškovi vůbec nevyšlo a na trati se v úvodu pohyboval až na třetím místě. První jezdil Keřka, druhý Švábenský. Romanu Švábenskému nevydržel stroj a musel odstoupit. Hoškovi se otevřela cesta ke stíhání vedoucího Keřky. Jeho slušný náskok překvapivě rychle stáhl. Neustálá snaha o předjetí vyvrcholila v posledním kole, kdy se Hošek pokusil na cílové rovince dostat na první místo. Jen o několik desítek centimetrů však přeci jen vyhrál Keřka.
Po odpadnutí Švábenského jezdil nejprve třetí Kravka. Toho předjel Štětina. Kravka se mu to snažil vrátit. Postupně však začal ztrácet a v závěru po se chybě propadl až na páté místo za Stanislava Horáčka.

Nováček šampionátu David Horák se představil s loňským vozem Petra Bartoše
David Horák
Roman Švábenský se postaral opět o několik dramatických momentů
Roman Švábenský
Roman Keřka se postaral o dramatický závěr finálové jízdy
Roman Keřka
Letos bude nutné počítat i se Stanislavem Horáčkem
Stanislav Horáček
'Nový' motor Tatra 4000 Stanislavu Kravkovi v Humpolci příliš radosti neudělal
Stanislav Kravka
Přestože v rozjížďkách Jaromír Štětina nijak nezářil, ve finále z toho bylo krásné třetí místo
Jaromír Štětina
Aleš Pařízek předváděl celkem pěkné výkony
Aleš Pařízek
Výsledky závodu divize 3 do 4000 ccm
PořadíSt.čísloJméno jezdceStrojZisk bodů
Finále A
1. 3 KEŘKA Roman Tatra 4000 20
2. 2 HOŠEK Jaroslav Ford 1998 17
3. 6 ŠTĚTINA Jaromír Audi 1781 15
4. 14 HORÁČEK Stanislav Tatra 3500 13
5. 9 KRAVKA Stanislav Tatra 4000 12
6. 4 ŠVÁBENSKÝ Roman Peugeot 3500 11
7. 19 HORÁK David Ford Cosworth 2000 10
Neklasifikováni
- 18 PAŘÍZEK Aleš Tatra 3500 N
- 5 SMRŽ Jan Tatra 3500 N

Zpět na začátek stránky


Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz

Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .


Divize

Divize 3
do 600 ccm

Divize 3
do 1600 ccm

Divize 3
do 4000 ccm


Zpět na

mistrovství
ČR 2003


Přejít na

autokros

Sezóna 2002

Sezóna 2001

Autokrosové odkazy


Poděkování

Na tomto místě bych rád poděkoval panu Jiřímu Šikolovi bez jehož pomoci by tento komentář vůbec nemohl vzniknout a panu Martinu Čechovi za poskytnutí výsledků závodu.



Seznam