Čaroděj vytvoří svůj obraz, který má rychlost 5, útok A + Int:10 + ú Čaroděje, obranu jako úroveň Čaroděje, životů tolik, kolik mu Čaroděj dá ze svého maxima. Po smrti Bojovníka se životy vrací Čaroději.
Z Čarodějových rukou vyšlehne černý blesk, zasáhne určitou bytost a zraní ji za 12+5*() životů.
Z daného místa se rychlostí 1sáh/kolo šíří všemi směry mlha s útočným číslem ú_Čaroděje * (), 6 znamená neúspěch kouzla, trvání určí PJ.
Toto kouzlo může být sesláno jako jediné kouzlo ten den, další dva dny sníží max. mgen na (max. mgen)/2. Kouzlo sejme z postav veškeré nemoci a prokletí, vrátí všechny životy.
Čaroděj nebo osoba, která na sebe nechá kouzlo seslat, se ocitne na místě určeném Čarodějem. Je-li na tomto místě překážka, kouzlo se nezdaří a teleportovaná osoba je zraněna za mg životů.
Kolem Čaroděje se objeví koule z magického materiálu vzhledem připomínající sklo, skrz kterou nemůže proniknout nic živého. Neživé jí pronikne s pp 8%, kouzla 17%. Po pěti směnách štít zaniká.
Zasažená bytost přitahuje železné předměty silou úměrnou vložené magenergii v dosahu 1+():2 sáhů.
Nad Čarodějovou hlavou se vytvoří černý mrak, který na povel mění pohyb a bez spotřeby jakékoli magenergie sesílá každý sáh2 náhodně kouzla skupin blesky a oheň. Trvání ú kol.
Podobně jako u kouzla Oheň, ale není vidět a má út.č. 20/+5.
Do vzdálenosti 10 sáhů od daného místa se všem ochromeným či paralyzovaným bytostem okamžitě vrátí možnost pohybu. Úspěch 10*ú%.
Na určeném místě vzplane oheň s út.č. 20, který však nelze hasit vodou. Platí tabulka hořlavosti, Čaroděj má ()+2. Voda má pro tento oheň hořlavost ú-10.
Od Čaroděje se odlepí ohnivá koule o poloměru 3 sáhy, a letí stále rovně určeným směrem. Všechny bytosti zraní za 5*() životů, menší předměty zničí, první větší neživou překážku (dveře apod.) poškodí a pak se rozplyne.
Na určeném místě začne sněžit, sníh bere () živ/kolo, trvání určí PJ, neúčinkuje na mrazné.
Čaroděj určí nějaký předmět jako magnet, v kouli o poloměru 40 sáhů s magnetem ve středu jsou všechny kovové a zmagnetizované předměty přitahovány nebo odpuzovány (rozhoduje Čaroděj) nepřekonatelnou silou.
Kouzlo umožňuje neprodyšně zavřít nebo otevřít dveře. Zavřené dveře jdou i nadále vylomit silou, dotyčný je zraněn za 9+() živ.
Zlatý blesk ubírá 10+6*() životů.
Účinkem tohoto kouzla může bytost, na níž bylo sesláno, dýchat pod vodou, neboť se jí plíce promění dočasně v žábry.
Z Čarodějových rukou vyšlehne žlutý blesk, zasáhne určitou bytost a zraní ji za 4*() životů.