Kouzlo může být sesláno jen jednou mezi dvěma úplňky a to jen Druidem na 7. a vyšší úrovni. I v pravé poledne se náhle rozprostře soumrak, všechno živé zděšeně prchá, na všechny padne strach. Toto kouzlo se nevztahuje na osoby z Druidova okolí u nichž si to Druid nepřeje. Kouzlo na různé tvory působí různě podle jejich inteligence.
Intel | účinek |
0- 7 | Bytost si kouzlo neuvědomuje (nevztahuje se na přirozená zvířata) |
7- 40 | smrtelný strach - bytost prchá a odhazuje vše, co jí překáží v útěku. V 50% zakopne a zraní se za (0) živ. |
41- 60 | hrůza - bytost prchá a odhazuje vše, co jí překáží v útoku. |
61- 70 | panika - bytost prchá |
71- 80 | silné znepokojení - bytost se bude při jednání s Druidem za každou cenu vyhnout souboji |
81- 90 | znepokojení - bytost bude s Druidem jednat velmi zdvořile |
90-100 | mírné zneklidnění - bytost se rozhlíží, zda nebude pršet |
100 a více | příjemné rozptýlení - bytost pozoruje snažícího se Druida a dobře se baví. |
Vyjmenované bytosti se dostanou pod ochranu lesa. Nemohou se otrávit, vždy najdou dostatek jídla a vody, avšak nesmí bojovat. Kouzlo pomine, vystoupí-li bytosti z lesa. Pokusí-li se Druid seslat kouzlo na někoho, kdo si to podle mínění lesa (PJ) nezaslouží (přesvědčení 5, atd.) nejenže se kouzlo nezdaří, ale Druidovi a nežádoucím osobám se pak může přihodit mnoho nemilých událostí.
Druid najde v lese vždy správnou cestu.
Kouzlo může být sesláno jen jednou mezi dvěma úplňky a to jen Druidem na 8. a vyšší úrovni. Navíc nemůže Druid 3 dni po tom kouzlit ani se účastnit boje. Tímto kouzlem může oživit mrtvou postavu, která mu byla velmi blízká nebo mu zachránila život. Pokud ji chce oživit proto, že ji potřebuje, oživení se mu nezdaří a navíc omdlí a zbyde mu nejvýše () živ.
Najde v přírodě úkryt neznalci neobjevitelný.
Druid získá po seslání tohoto kouzla proutkařské schopnosti. Záleží na inteligenci Druida a PJ, co najde.