Bubo je vlastně vzdušný vír, který podle přání Hágy mění směr. Rychlost Buba je 57s/kolo. Bubo sbírá drobné částečky, které se válí na zemi a roztáčí je ve svém těle. Tím se v každém kole zvyšuje jeho potencionální síla tak, že při zásahu sebere o (O) životů více. Po zásahu cíle se Bubo roztrhá a zbyde po něm hromádka prachu.
Na místě určeném Hágou začne ze země prudce vyrůstat keř zvaný čaplin a obroste vše, co se nalézá nad ním. Jeho větvičky jsou tak tenké, že se dostanou naprosto všude a je jich takové množství, že vytvoří hustou spleť, ze které se lze jen těžko vyprostit. Čaplin vyrůstá ze země celé kolo, po té (O) kol drží s nezměněnou silou a potom během () kol uschne. Pokusí-li se bytost, kterou čaplin obrůstá uskočit, může se jí to s pp=Obr-70% podařit. Je-li již bytost lapena, může se v každém kole pokusit vyprostit s pp=Sí-70%. Vloží-li však Hága do kouzla dvojnásobný počet magů za zarostlou plochu, je pravděpodobnost vyproštění pp=Sí-240%. Pokud se obrůstaná bytost nepokusí uskočit, může v témže kole útočit a to i když neměla iniciativu. Při dodání 6 magů vyrostou na Čaplinovi ostny, které lapené bytosti seberou 22 - její obr. č. životů. Při dodání dalších magů mohou být ostny jedovaté. Konkrétně za každých 10 dodaných magů sebere jed () živ.
Po seslání tohoto kouzla dokáže Hága rozmlouvat s Duchem lesa, který zná myšlenky tvorů v něm žijících. Duch lesa dokáže Háze poradit či ji varovat, je-li to nutné.
Hága vytvoří v prázdném prostoru černý bouřkový mrak, který trpělivě vyčkává na jednom místě. Jestliže se mraku někdo dotkne, z mraku zahřmí a narušitel je zasažen bouřkovým bleskem. Po té se mrak změní na bílého beránka a rozplyne se. Blesk odebírá 15 + 5() životů.
Háze vytrysknou z prstů napřažené ruky proudy průsvitného sekretu, ze kterého dělávají pavouci své sítě. Sekret se na vzduchu rychle promění ve svazek pavoučích vláken, jež jsou velmi pevná a navíc silně lepkavá. Je-li Obratnost_Hágy + %(O) > Obratnost_oběti, je daná bytost zasažena a zalepena vlákny. K vyproštění je třeba mít potřikrát Sí+%(O) > 130 (nemusí být bezprostředně po sobě) nebo jedenkrát Sí+%(O) > 200. Pavučinu je též možno spálit třemi ohni s út.č. alespoň 22, jedním ohněm s út.č. alespoň 50 nebo pálením obyčejným ohněm po dobu 20 kol (hořlavost -4 = takřka nehořlavé). Po dobu, kdy je bytost zalepena má rychlost max. 1, út.č._zbraní/2, Obr/3, Obr.č./2 - zbraň může být zachycena vlákny.
Na plochu určenou Hágou začnou zčista jasna dopadat asi 8" dlouhé, nepříjemně špičaté rampouchy. Každé kolo jich dopadne ():2 na každý sáh2. Každý rampouch má út.č.: ú_Hágy + 2*A:počet rampouchů. Kouzlo může být sesláno do libovolné vzdálenosti.
Hága po dobu působení kouzla ovládá "vidění" pomocí sonaru (podobně jako netopýr nebo delfín). Účinná vzdálenost je 20 sáhů, s rostoucím hlukem se však snižuje až na 5 sáhů.
Bytost, na níž Hága kouzlo seslala, vidí pouze tmu a v ní malou zářící hvězdu. V (Int_Hágy - Int_bytosti)% jde bytost za hvězdou, kterou vidí, a Hága tak může určovat, kam bytost půjde. Magy do kouzla může Hága dodávat kdykoli v jeho průběhu.
Hága, která se po seslání tohoto kouzla zahledí do křišťálové kole, do plamenů ohně, do kapky vody, do peřejí či jiného inspirativní prostředí uvidí odpověď na svou otázku. Odpověď však nemusí být vždy jednoznačná a může být sdělena jinotajem či náznakem.
Libovolný přírodní materiál se rozpadne (zkoroduje, shnije, zpuchří, rozpadne se na prach atd), kromě drahých kovů a drahých kamenů, dle množství použité mgen. Vše platí pouze pro neživé. Za 1 mg se materiály rozpadají následující rychlostí (nejdéle však po dobu 1 směny.
tkanina | 5"/kolo |
kůže | 2"/kolo |
dřevo | 5"/směna |
železo | 2"/směna |
kámen | 1"/směna |
Hága může libovolnou bytost proměnit v libovolného lesního tvora. Pravděpodobnost úspěchu je pp = (Int_Hágy + mgen - Odol_bytosti)%. Pravděpodobnost je však poloviční, jestliže:
Magickou bytost je možné proměnit pouze do bytosti, která má nějaký vztah k magii či magům (netopýr, huňáč, atd.). Je-li tedy bytost 4x větší než cílový tvor, je magická a nesouhlasí s proměnou, pak pravděpodobnost je pp=(Int_Hágy + mgen - Odol_bytosti):16%.
Hága dokáže přinutit hmotu, která byla někdy živá (dřevo, kůže, vlna), aby znovu nakrátko ožila. Je to však tím těžší, čím delší doba uplynula od umrtvení a čím větších změn hmota doznala (napuštění fermeží, namoření, barvení). Probuzená hmota pak bude po dobu zhruba 10 kol vykazovat funkce jako za živa, jenže v daleko větší míře (dřevo začne prudce rašit a bobtnat, kůže zduří, pokryje se srstí a bude se hýbat, vlna se bude vlnit). Hága dopředu nedokáže přesně odhadnout, co se stane. Může se jen pokusit vývoj usměrnit (závisí na úrovni a Int). Do kouzla je třeba vložit zhruba 10*log (stáří v letech) + 1mg/sáh2. Při vložení více magů jsou projevy obvykle bouřlivější. (Tedy na dva sáhy vysoká a sáh široká stoletá dubová vrata, která jsou pevně zasazena do kamenných zárubní a pobita železným kováním je třeba asi 20 + 2mg a pro jistotu + 5 až 10mg pro větší agresivitu při vytrhávání ze zdi.)