Popis pastí

Pasti bývají udány několika parametry:
% náhodného objevení, % cíleného nalezení, % vyhnutí se účinku, nebezpečnost, účinky, ...

První dvě čísla jsou povinná pro všechny pasti, další rozlišení závisí na typu. Hráč postavy si na objevení či nalezení hodí procentuelní hod kostkou a přičte k Inteligenci postavy. Je-li výsledek větší než číslo pasti, postava past našla.

Dále následuje:
a) pp. vyhnutí se účinku (např. u propadla nebo jedu)
b) útočné číslo (např. u šipky nebo balvanu)

Poslední bývají účinky (otrava jedem, pád do hlubin, a pod.)

Nutno ještě dodat, že stejně se zaznamenávají i dveře, tajné dveře a průchody atd.

Příklad: Nad dveřmi do místnosti je uvolněný kámen. Je poměrně dobře viditelný, ale i dost těžký. Máme tu dvě možnosti jak nebezpečnost pasti vyjádřit.
1) [100, 75, 120-Obr, 5+()živ]
     není-li procentuelní hod + Obratnost větší než 120, postavaĺ je zraněna za 5+() životů.
2) [100, 75, 14/+5]
     kámen má útočné číslo 14/+5

Příklad: Na držadle truhly je ochranný jed. Je téměř neviditelný a má smrtící účinky.
1) [210, 180, 180-Odol, 15+5()živ]
     kdo nehodí (O)+Odolnost alespoň 180 je zraněn za 15+5() životů 2) [210, 180, (100-Odol):3 živ]
         každý je zraněn za (100-Odolnost):3 životů (zaokrouhli dolů).


Index