Popis ras
| Sí | Ob | Od | In | Ch | Rychlost | Rodová zbraň | Výška | Šířka | Hmotnost |
Barbar | 72 | 79 | 29 | 49 | 44 | 4/12/15 | Obouruční meč | 72+(O)" | 26+():2 | V*Š mn |
Člověk | 64 | 69 | 24 | 79 | 59 | 4/ 9/13 | Dlouhý meč | 60+2(O)" | 20+():2 | V*Š mn |
Daryel | 73 | 68 | 68 | 12 | 10 | 6/20/30 | Kopí | 86+(O)" | 34+():3 | V*Š*1.5 mn |
Elf | 45 | 84 | 19 | 83 | 84 | 4/13/16 | Luk | 75+(O):2 | 17+():3 | V*Š mn |
Feur | 78 | 41 | 59 | 42 | 12 | 5/ 7/17 | Řemdih | 72+2(O)" | 30+():2 | V*Š mn |
Gurkha | 78 | 62 | 19 | 65 | 12 | 4/ 7/11 | Trojzubec | 65+(O):2 | 24+():3 | V*Š mn |
Hobit | 19 | 84 | 69 | 54 | 84 | 3/10/12 | Kuše | 42+(O)" | 16+():3 | V*Š mn |
Kroll | 82 | 19 | 88 | 19 | 24 | 5/ 3/14 | Kladivo | 78+(O):2 | 35+():2 | V*Š mn |
Kudůk | 35 | 52 | 88 | 69 | 55 | 3/11/21 | Luk | 52" | 19" | V*Š mn |
Půlelf | 49 | 54 | 74 | 59 | 69 | 4/ 7/13 | Krátký meč | 61+2(O)" | 19+():3 | V*Š mn |
Skřítek | 12 | 89 | 34 | 82 | 76 | 3/ 9/10 | Dýka(2r) | 31+(O):3 | 12" | V*Š mn |
Trpaslík | 76 | 39 | 88 | 54 | 49 | 4/ 6/14 | Sekera | 49+2(O)" | 24+():2 | V*Š mn |
Tryn | 87 | 87 | 14 | 7 | 11 | 6/17/20 | Kyj | 83+2(O)" | 36+():2 | V*Š*0.8 mn |
Barbar
- Lehký spánek
- Odolnost vůči mrazu do út.č.:15( + zbroj)
Barbaři, obyvatelé severských pustin, mají své předky mezi lidmi. žijí celý život ve střehu, nevadí jim mráz.
Lidská inteligence u nich doznala značného úbytku, avšak co nezvládnou rozumem, často úspěšně řeší svou
silou a šikovností. Svými obouručáky štípají dříví na tenké třísky stejně dobře jako hlavy nepřátel.
Díky své tvrdohlavosti nejsou příliš oblíbení ve vojenských oddílech, přesto se zde vyskytují v hojném
počtu. Většina Barbarů volí cestu meče, avšak mnozí se také obracejí k přírodě nebo ke zvláštním
bojovým uměním.
Člověk
- Zdravý spánek - přibývá Odol:5 životů
- Odolný vůči mozkovým nemocem
Člověk je nejrozšířenější rasou tohoto světa a je tedy naprosto zbytečné ji popisovat. Snad jen že patří
k nejuniverzálnějším - lidé dokážou dělat naprosto všechno a většinou to dělají dobře. Nejradši se však
mnoho z nich jen tak toulá přírodou. Se svými meči a luky jsou nepříjemnými protivníky sami sobě i všem
okolo. Jejich města jsou přeplněná a plná nemocí, zločinů a zatuchlých hospod se zvětralým pivem,
přesto zde panuje nepopsatelná atmosféra čišící dobrodružstvím i hrůzou zároveň.
Daryel
Darryel je dva a půl sáhu dlouhý tvor, zařaditelný někam mezi plazy či ještěry. Má šest končetin, přičemž na
čtyřech zadních se pohybuje. Má placatou, dopředu posazenou hlavu. Celé tělo má kryté krunýřem
( O.č. 6 ). Dvě přední končetiny mají čtyři šestičlánkové prsty a jsou velmi silné. Nejčastěji v nich svírá
kopí či různé jednoruční zbraně. Protože má tyto končetiny daleko od sebe, nemůže vůbec používat
obouruční zbraně. Jakékoliv brnění si musí nechat Darryelové zhotovovat na míru (cena PJ). Darryel je
nesmírně odporný. Jeho tlama měří půl sáhu na šířku a půl sáhu na délku a má s ní útočné číslo
5+ú/+6+(). Jeho dlouhý ocas má ú.č. 7+ú. Darryel může zaútočit max.
dvěma údery v kole. Se svou inteligencí je prakticky nepoužitelný jakkoliv jinak než pro boj. Darryel je
velmi těžko zranitelný, má 20 životů navíc. Je velmi vzácný, bývá použit jako jízdní zvíře pro elitní strážní
oddíly, vyzbrojen dvěma štíty. Darryel má také oproti ostatním rasám jednu zvláštnost. A sice tzv. temenní
orgán. Je to jakési třetí oko zděděné po dávných předcích, které je umístěno vzadu na temeni hlavy. Není
to však pravé oko, jen jakási světločivná skvrna ukrytá pod kůží. To znamená, že Darryel částečně
registruje, co se děje za ním. Připlížit se tedy k němu zezadu a při tom být nepozorován je nadmíru obtížné.
Elf
- Odolnost vůči změně přesvědčení na zákonně zlé
- Tušení zla
Elfové jsou vysocí, inteligentní humanoidi, žijící převážně v nižších polohách, v zalesněném území. Od
pradávna se věnují především magii, avšak najdou uplatnění i jako Hraničáři. Jejich luky jsou postrachem
všeho živého. Elfové jsou velmi přátelští a mají smysl pro umění. Se svojí obratností dokáží Elfí
Alchymisté vytvářet doslova zázračné věci. Většinou jsou dobrého přesvědčení. Své vlohy nejlépe uplatní
jako Kouzelníci.
Feur
- Odolný vůči ohni do út.č.:10 (+ zbroj)
Dva sáhy vysocí, čtyřrucí tvorové, kteří jsou velmi oškliví a dost mdlého rozumu, jsou příbuzní ještě
přihloupějších a ošklivějších Bundurů. Mají značnou sílu, ale jejich ruce se jim pletou, neboť nejsou příliš
obratní. Jejich rod není příliš velký. Až na výjimky se věnují válečnickému řemeslu a často mohou být
viděni v žoldáckých oddílech. Bojují nejraději se dvěma štíty a dvěma malými řemdihy - řemdih je jejich
rodovým znakem. Jsou odolní proti ohni.
Gurkha
Skoro jedna a třičtvrtě sáhu vysocí tvorové, jejichž předkové tvořili kdysi vývojovou větev plazů. Gurkhové
mají asi půl sáhu dlouhé dolní končetiny se čtyřmi prsty, tělo jakoby obdélníkového tvaru a asi sáh dlouhé
horní končetiny, které jsou velmi silné a obratné. Hlava Gurkhy má tvar zaobleného trojúhelníku
směřujícího hrotem dolů. Na vrcholu jsou umístěny tři velké oči. Gurkhové chodí zvláštní kolébavou chůzí.
Kůže Gurkhy je podobná hadí kůži a to je také důvod, proč jsou Gurkhové velmi bojovný národ. Přes svoji
celkem nadprůměrnou inteligenci a možná i díky své odpudivosti se stávali zejména v minulosti terčem
rozsáhlých lovů. Brzy pochytili výhody civilizace. žijí nejraději v bažinatých oblastech, mají rádi vlhkost.
Obratně zacházejí s trojzubci, ale mohou používat jakékoli zbraně. Většina z nich se z historických důvodů
věnuje výrobě zbraní.
Hobit
Hobiti jsou malá, přátelská stvoření, porostlá jemnou hnědou srstí. Jejich těla jsou spíše baculatá, ačkoliv
Hobiti oplývají velkou obratností. Mají velmi tuhý kořínek, průměrnou inteligenci, ale jsou velmi slabí.
Jejich požitkářství je velmi známé. Dokáží si snadno získat kohokoliv na svou stranu, takže se často věnují
zlodějně. Velmi dobře zacházejí s kuší. Žijí ve větších společenstvích, bydlí ve vkusně zařízených
podzemních norách a spoustu času tráví vyprávěním, veselicemi a lenošením.
Kroll
- Ultrasluch (sonar jako netopýr)
Rasa Krollů vznikla v dávných dobách jako vývojová větev obrů, která mírně zakrněla. Krollové jsou velmi
silní a odolní, žijí převážně ve vyšších polohách. Mají výrazné uši, které používají jako netopýr - jejich
ultrasluch byl nutným pro život v temných vysokohorských jeskyních. Krollové příliš neoplývají
inteligencí, jsou velmi nešikovní, celkem mírní a přátelští. Jejich oddíly kladiváků jsou proslulé svou
úderností, ačkoliv Krollové nejsou expanzivní, žijí uzavřeně v menších kmenech.
Kudůk
Kudůk je křížencem Hobita a Trpaslíka. Tito tvorové žijí v podhůří Západních hor v prosluněných lesech.
živí se lovem, obchodem s alchymií a věnují se různým vědám. Od nepaměti se toulají po lesích s
krátkými luky při lovu. Jsou neobyčejně odolní a vytrvalí. Jejich alchymistické invence tvoří výborný
obchodní artikl v každém městě. Kudůci mají baculatá, svalnatá těla pokrytá srstí stejně jako hobiti. Jsou
však velmi nesympatičtí, zatrpklí a protivní.
Půlelf
- Cítění vody na 20 sáhů (1 sáh zdi = 3 sáhy prostoru)
- Tušení správného směru
Není vůbec jisté, zda Půlelfové mají něco společného s Elfy, avšak, povídá se, že jejich rasa vznikla
splynutím jednoho podivného rodu s obyvateli trpasličího skalního města za Východními horami. Jisté je,
že dnes jsou poměrně rozšíření, možná také proto, že jejich všestranně rozvinuté vlastnosti z nich dělají
dobré Zloděje, Alchymisty a jiná méně silová povolání. Jejich smysl pro obchod jim umožňuje pohodlně žít
v každém větším městě. Výborně zacházejí především s krátkými meči.
Skřítek
- Šplhání po zdech
- Vidění ve tmě na 12 sáhů
Skřítci jsou malinká, veselá stvoření, žijící převážně v malých podzemních osadách v horách. V jejich
hubených tělíčkách se ukrývá pramalá síla, ale jsou velmi obratní. Jejich šikovné ručičky jim dokonce
umožňují šplhat po zdech. Protože žijí pod zemí, vyvinulo se jim dokonalé vidění ve tmě. Nejčastěji se živí
alchymií, jsou však velmi inteligentní a tak se často stávají i Kouzelníky. Jsou velmi přátelští a veselí.
Výborně ovládají své ostré dýky - sami jim říkají krátké meče.
Trpaslík
- Infravidění do 20 sáhů
- Pozná bezpečně drahé kovy a drahokami
Jedna z prapůvodních ras, která je proslulá svým válečnickým, alchymistickým i kovářským uměním.
Trpaslíci žijí ve skalních městech. Mají velký smysl pro tradici a umění. Jsou až příliš namyšlení.
Nemůžete si je s nikým napohled splést - ačkoli měří méně než jeden a půl sáhu, z jejich svalnatých těl jde
strach. Válečníci tohoto rodu jsou proslulí svým zacházením s válečnými sekerami, počet skřetích hlav
setnutých jejich kovářskými zázraky dávno překročil hranice představivosti. Cítí dobře teplo.
Tryn
- Cítění ohně na 20 sáhů (1 sáh zdi = 3 sáhy)
Tato rasa vznikla před pár set lety zkřížením gorily a obra. Je to obrovská hromada svalů s malinkým
mozečkem. Protože jen výjimečně umí mluvit, jsou používáni především jako členové hradních či jiných
strážních oddílů, či jako otroci. Sami jsou s takovým osudem spokojeni, zřídkakdy se vydávají samostatně
za dobrodružstvím. Používají většinou kyje či jiné inteligenčně nenáročné zbraně. Kromě toho Tryn dokáže
vycítit oheň, i skrz zeď. Jediné povolání vhodné pro Tryny je Válečník. Jsou popudliví.