Při volbě přesvědčení hodí hráč dvakrát desetistěnnou kostkou. Každý hod pak upraví podle výrazu u své rasy a hodnoty vynese do grafu.
První hod (sloupec f(i)) na souřadnici f(i), druhý hod (sloupec f(j)) na souřadnici f(j).
| rasa | f(i) | f(j) |
| Barbar | (0)*8:9 | (0)*8:9 |
| Člověk | (0) | (0) |
| Daryel | (6+(0)):2 | (6+(0)):2 |
| Elf | (4.5+(0))*2:3 | (4.5+(0))*2:3 |
| Feur | (0)*2:3 | (0)*2:3 |
| Gurkha | (9:7+(0))*7:9 | (9:7+(0))*7:9 |
| Hobit | (0) | ((0)+5):2 |
| Kroll | (0) | (0)*6:9 |
| Kudůk | (4.5+(0))*2:3 | (0)*2:3 |
| Půlelf | ((0)+9):2 | (0) |
| Skřítek | (0)*2:3 | (4.5+(0))*2:3 |
| Trpaslík | (0) | ((0)+18):3 |
| Tryn | (15+(0)):4 | (15+(0)):4 |
Příklad: Chceme určit přesvědčení Kudůka Frima.
První hod: (0) = 7. Dosazení do výrazu f(i): (4.5+7)*2:3 = 11.5*2:3 = 23:3 = 7.66666
Druhý hod: (0) = 5. Dosazení do výrazu f(j): 5*2:3 = 10:3 = 3.33333
Zakreslíme do grafu a vidíme, že Frim bude spíše dobrý, ale ne nijak výrazně, bude si tedy spíše hledět svého v otázkách dobra a zla. Zato bude poměrně čestný, to znamená, že čest pro něj znamená daleko víc, než vlastní prospěch.