Trvání jakéhokoliv kouzla - bytosti zvěrokruhu se dá prodloužit vkládáním kamenů v poměru 1 křišťál/kolo.
Tajemná bytost schopná proměnit se v cokoli. Dovede měnit tvar a vzhled podle své vůle. Alexes získává i vlastnosti materiálu (meč je opravdu kovový). Samozřejmě se dovede proměnit v jakoukoli bytost. Avšak pouze tak vypadá, nemá nic z jejích vlastnosti. Jedná se tedy pouze o ošálení. Sám o sobě v podobě bytosti neútočí. Neumí to.
Tohoto Aligátora znají snad všechny děti pod jménem Mobydick. U nás se mylně uvádí, že šlo o velrybu, skutečnost je však jiná. Bílý Aligátor je 3 sáhy dlouhý ještěr.
Je to kříženec delfína, žraloka a čehosi neznámého. Patří mezi nejrychlejší a nejobratnější bytosti vodní říše, orientuje se podle zvláštních signálů, které vysílá a pak podle pachu krve. Jeho rychlost pod vodou je 35 s/kolo, s bytostí, která se ho drží za ploutev 23. Takováto bytost se musí nadechovat stejně tak často, jako delfín, tedy méně často než by měla.
Je bohem jedné zapomenuté země, kde se všichni dospělí muži věnují cvičení se zbraněmi či duchovních schopností. Je celý oblečený do černého a jediné co vykukuje z pod masky jsou chladné zelené oči.
Jako pěst velký pavouk, který se přichytí na předloktí a s jeho pomocí může Retush vidět stíny, neviditelné bytosti a dvakrát během života Calacorma se může podívat skrz nezačarované překážky do tloušťky 2 sáhů. Calacorm je však snadno zranitelný ostrým světlem (Oslnivé světlo, Blesky...).
Retush namaluje démona, který může útočit opět jen na dalšího démona zakletého do věci. Jedná se tedy o to že uspí démona nějaké věci a ta ztratí svoji magičnost. Démona uspí vždy, ale na jeho sféře vyvolání závisí doba, na jakou byl uspán. Čím vyšší sféra, tím kratší doba uspání (řádově to je půl směny pro démona z první sféry a 10 kol pro nejvyšší sféry).
Největší a nejmocnější bytost zvěrokruhu, vrchol Retushova umění. Barva jeho kůže záleží na Retushově přesvědčení: 1 - zlatý, 2 - bílý, 3 - duhový, 4 - červený, 5 - černý
Je to bohyně malého národa z ostrovů. Vypadá jako dívka, jejíž krása ovládá každého. Není Hraničáře, kterého by koně milovali víc, než ji. Každého koně dovede ovládnout a přinutit ho k čemukoli s výjimkou vlastní smrti. Pravděpodobnost ovládnutí koně je 65 + A * 3, přičemž A je přesvědčení majitele koně. Pokud majitel není, A je vždy 3. Ošálení lidí závisí na tabulce.
Int bytosti | pp % |
---|---|
100-91 | 30 |
90-81 | 40 |
80-65 | 50 |
64-50 | 70 |
49-40 | 90 |
39-25 | 80 |
24-17 | 70 |
16-5 | 50 |
4-1 | 40 |
Bytost je poblouzněna na () směn. Samozřejmě jedním z rozkazů může být poslouchat Retushe na slovo.
1,5 sáhu velká nehmotná bytost, určená k rozmluvě a boji s magickými tvory. Jeho Int je 80 a dovede podivným způsobem rozmlouvat s magickými tvory. Slova nejsou slyšet, jen Retush ví. Erses nemůže napadnout nic nemagického, normální hmotou prochází.
Božské zvíře středu - rychlý a obratný letec, kterého se obávají i draci, neboť žádný z nich nevyvine takovou rychlost letu, jako Gryf. Je to 9 sáhů velký pták (kříženec lva a orla), nesmírně rychlý s ostrými drápy.
Souhvězdí ze samého okraje noční oblohy, které je vidět pouze při sousluní či zatmění měsíce. Je to obyčejný kůň, který se však živí masem a k tomuto účelu má uzpůsobenou tlamu a místo kopyt má velké drápy.
Jeho tělo je průhledné, neboť je stvořeno z křišťálového ledu, který je dokonale tvrzen. V běžných podmínkách se nezahřívá. Útočí tak, že z rukou mu vylétávají ledové šipky, které explodují, nebo proudy sněhu.
Původně bůh ostrovanů z okraje, nyní první souhvězdí zvěrokruhu. Je to obří býk, jehož kůže má stříbřitý nádech a kterému z nozder šlehají plameny.
Ohnivá koule o jejíž vstup do zvěrokruhu se zasloužily především komety, kterým se podobá, je velká 1 sáh, pohybuje se vzduchem 3 s za kolo podle Retushova přání a zraňuje vše živé za 2 * () živ.
Toto tzv. Boží oko je 12" velké a může se od Retushe vzdálit na libovolný počet sáhů. Skrz něj Retush vidí, oko umí 3 z jeho kouzel při stvoření mu určená. Vidí i po tmě i neviditelné. Oko vydrží dva jakékoliv zásahy, při třetím se rozplyne.
Tento sliz má zelenou barvu a ani bohové nevědí, jak se dostal do zvěrokruhu. Může se uchytit kdekoliv, ale Retush ho musí stvořit přímo na tomto místě. Ideální to je na nepříteli. Kůži a tkaninu leptá okamžitě, dřevo 2 kola, kov 3 kola, magické předměty 7 kol.
Bůh milovníků lukostřelby. Je to kentaur držící v ruce luk.
Malý, jako lidské oko velký 12-ti nohý pavouček se stříbrným pentagramem na zádech. Dokáže nosem či jinou dutinou vlézt mrtvému do hlavy k mozku, tam do něj zapíchne svých 12 nohou a je schopen po určitý čas mrtvolu ovládat, chodit, hovořit jejím hlasem. Tantalase ovládá Retush myšlenkou. Tohoto pavoučka lze použít i na živého (musí spát či být ochromen). Ten si pak z této doby vůbec nic nepamatuje.
Retush má 10% šanci, že stvoří pavoučka, který má na zádech zlatý pentagram. Tento pavouček pak není omezen dobou trvání a zůstává na tomto světě nastálo, dokud ho Retush neodvolá.
Toto božstvo bylo uctíváno lidojedským kmenem horských trpaslíků. Je to 1 sáh velký netopýr, létající rychlostí 50 s/kolo, který se neorientuje ultrazvukem, ale dokonalým nočním viděním. Retush skrz jeho oči vidí a vše může sledovat. Netopýr se vrhne z výšky na svoji oběť (past 130 (Obrat.)) uchytí se na krku a saje krev () živ. kolo. Bytost sama není schopna netopýra ztrhnout, ostatní mají 60% šanci, že zasáhnou druha.
Třetí bytostí zvěrokruhu je maličký Ysalamiryl, bůh malé země, která byla sužována v minulosti kouzelníky. Vypadá jako zvíře velmi podobné koalovi. Pouhou svou přítomností dovede rušit všechna kouzla a stvoření, na které jsou použity magy. Toto platí i na zvl. schopnosti mysli a týká se i Retushe. Vše je rušeno do 10 sáhů od Retushe a neplatí to na kouzla svitků, prstenů a podobných kouzelných předmětů.