Většinou se každej den nestává, že by na světě vybuchla atomovka, avšak jako námět pro hru je to skvělé. Aspoň pro některou. V případě Falloutu Interplay potvrzuje, že i na tragické události se dá vypracovat doopravdy skvělá hra. Nyní něco trochu k příběhu:

 

Na počátku všeho byla válka. Válka, kde nikdo nebojuje za ušlechtilé ideály, protože ve válkách jde vždy pouze o dvě věci a to moc a peníze.

Dnes už nikdo neví kdo to začal, ale jedno je jisté - za 2 hodiny se stala z planety Země ohořelá a zcela neobyvatelná koule. Jen malé procento "šťastlivců" se stihlo schovat do protiatomovéo krytu dříve, než je zastihla smrt. V jednom z takových krytů, s pořadovým číslem 13, za 4 yardy tlustými ocelovými dveřmi žili i rodiče našeho hrdiny spolu s dalšími, kteří přežili. 80 let naprosté ztráty komunikace s okolním světem. Všichni by zřejmě pomřeli, nebýt vodního čipu, který zajišťuje nekonečné množství pitné vody. Z čím však nikdo nepočítal bylo, že by se čip mohl porouchat. Proto byl vybrán dobrovolník, který se má pokusit ve vnějším světě nalézt jiný čip a zachránit tak celý svůj rodný protiatomový kryt Vault 13 [sejf] před jasnou zkázou. Proto tě šéf bunkru vybaví pro začátek mapou, na které je zakreslena pozice několik mil vzdáleného bratrského Vaultu (15), ve kterém bys mohl získat nějakou pomoc.

 

Po prvních krocích se zdá, že to není zas tak hrozné. Zdá se totiž, že kromě lidí ve Vaultu přežilo i několik stovek ostatních lidí. Na první místo, na které váš hrdina zavítá je malá vesnice, řídící se pravidly prvobytně pospolné společnosti. Poté, co prohledáte bratrský Vault 15, zjistíte, že cesta za vodním čipem nebude nic jednoduchého - budou vám v tom bránit nejen zmutovaná zvířata, ale i lidští mutanti a dokonce i normální lidé.

 

Pro začátečníky bude asi nejlepší vybrat si jednu z předem vygenerovanych postav, ale pro zkušené RPG-maniaky bude lepší vytvořit si postavu vlastní. Zkušenosti získáváte častým využíváním oné vlastnosti (boj, léčení atd.), čtením knih, nebo drahou operací.

Rozdělení zkušenostních bodů má ve hře zásadní vliv na některé herní situace. Někdy při bloudění mapou (USA) můžete narazit na nějakého dobrodruha, který se k vám za nějaký peníz připojí, nebo i na psa, ale armádu z nich neuděláte. Na sehnání Vodního čipu máte 150 dnů, což je ve Falloutu docela dlouha doba.

 

Osobní verdikt: Hra Fallout na mě velmi zapůsobila především svou rozsáhlostí a vypracovaností až do nejmenšího detailu. Doposud jsem neviděl lepší tahovku, než je právě Fallout (kromě Fallouta 2) a řekl bych, že ještě dlouho neuvidím (boj na tahy je nejlepší způsob, jak si užít všeho toho arzenálu, který máte k dispozici (samozřejmě, že ne hned od začátku)).

 

A vy, kteří máte Fallout, těšte se na příští číslo - bude tam kompletní návod!

 

 

Hodnoceni: 9.4 / 10

Vyrobce: Interplay

Dovozce: Interplay

System requirements: P100, 16 RAM

3D karty: ne

Platformy: DOS, Win95

Typ hry: RPG

DRESSS4                                                          

INDEX