Většinou se každej den nestává, že by na světě vybuchla
atomovka, avšak jako námět pro hru je to skvělé. Aspoň pro některou. V případě
Falloutu Interplay potvrzuje, že i na tragické události se dá vypracovat
doopravdy skvělá hra. Nyní něco trochu k příběhu:
Na počátku všeho byla válka. Válka, kde nikdo nebojuje za
ušlechtilé ideály, protože ve válkách jde vždy pouze o dvě věci a to moc a
peníze.
Dnes už nikdo neví kdo to začal, ale jedno je jisté - za 2
hodiny se stala z planety Země ohořelá a zcela neobyvatelná koule. Jen malé
procento "šťastlivců" se stihlo schovat do protiatomovéo krytu dříve,
než je zastihla smrt. V jednom z takových krytů, s pořadovým číslem 13, za 4
yardy tlustými ocelovými dveřmi žili i rodiče našeho hrdiny spolu s dalšími, kteří
přežili. 80 let naprosté ztráty komunikace s okolním světem. Všichni by zřejmě
pomřeli, nebýt vodního čipu, který zajišťuje nekonečné množství pitné vody. Z
čím však nikdo nepočítal bylo, že by se čip mohl porouchat. Proto byl vybrán
dobrovolník, který se má pokusit ve vnějším světě nalézt jiný čip a zachránit
tak celý svůj rodný protiatomový kryt Vault 13 [sejf] před jasnou zkázou. Proto
tě šéf bunkru vybaví pro začátek mapou, na které je zakreslena pozice několik
mil vzdáleného bratrského Vaultu (15), ve kterém bys mohl získat nějakou pomoc.
Po prvních krocích se zdá, že to není zas tak hrozné. Zdá se
totiž, že kromě lidí ve Vaultu přežilo i několik stovek ostatních lidí. Na
první místo, na které váš hrdina zavítá je malá vesnice, řídící se pravidly
prvobytně pospolné společnosti. Poté, co prohledáte bratrský Vault 15,
zjistíte, že cesta za vodním čipem nebude nic jednoduchého - budou vám v tom
bránit nejen zmutovaná zvířata, ale i lidští mutanti a dokonce i normální lidé.
Pro začátečníky bude asi nejlepší vybrat si jednu z předem
vygenerovanych postav, ale pro zkušené RPG-maniaky bude lepší vytvořit si
postavu vlastní. Zkušenosti získáváte častým využíváním oné vlastnosti (boj,
léčení atd.), čtením knih, nebo drahou operací.
Rozdělení zkušenostních bodů má ve hře zásadní vliv na některé
herní situace. Někdy při bloudění mapou (USA) můžete narazit na nějakého
dobrodruha, který se k vám za nějaký peníz připojí, nebo i na psa, ale armádu z
nich neuděláte. Na sehnání Vodního čipu máte 150 dnů, což je ve Falloutu docela
dlouha doba.
Osobní verdikt: Hra Fallout na mě velmi zapůsobila především
svou rozsáhlostí a vypracovaností až do nejmenšího detailu. Doposud jsem
neviděl lepší tahovku, než je právě Fallout (kromě Fallouta 2) a řekl bych, že
ještě dlouho neuvidím (boj na tahy je nejlepší způsob, jak si užít všeho toho
arzenálu, který máte k dispozici (samozřejmě, že ne hned od začátku)).
A vy, kteří máte Fallout, těšte se na příští číslo - bude tam
kompletní návod!
Hodnoceni: 9.4 / 10
Vyrobce: Interplay
Dovozce: Interplay
System requirements: P100, 16 RAM
3D karty: ne
Platformy: DOS, Win95
Typ hry: RPG