Jak na elektrický šíbr v peugeotu 406 ?

1.

Abychom se dostali na samotný mechanismus šíbru, musíme nejdříve demontovat čalounění stropu. To se nám uvolní až po sundání bočních plastových lišt na sloupcích, slunečních clon, úchytů nad dveřmi a v neposlední řadě panelu se stropními světly (záleží na výbavě vozu – v předu a v zadu)

Nejdříve sundáme plastové lišty (kryty sloupků). Pevně uchopíme plast, jako na obrázku a zabereme. Lišty jsou tam pouze nacvaknuté, takže by s nimi neměl být problém.

                

Nyní se můžeme vrhnout např. na stropní světlo. V tomto případě bude postup záležet na výbavě vozu. Takže si někteří budou muset poradit sami. V našem případě je potřeba odklopit plastovou krytku, abychom se dostali na šrouby, které drží zbytek panelu. Po té povolíme oba šrouby a uvolněný panel vysuneme. Není třeba se bát, nic nevypadne. Celý panel zůstane vyset na kabelech. Rozpojíme svorkovnice a panel sundáme.
           

Následně musíme sundat sluneční clony. Clonu sklopíme, odcvakneme a povolíme šrouby na obou úchytech. U úchytu s háčkem (blíže k vnitřnímu zpětnému zrcátku) je šroubek ukryt uvnitř.

Úchyty nade dveřmi se sundávají poměrně snadno – ale chce to zase hrubou sílu. Krytku šroubu uchopíme a odsuneme směrem do středu úchytu. Následně se nám odkryje šroub, který se povolí. To samé se udělá na druhé straně úchytu a celý úchyt se sundá.

Následují boční plastové kryty sloupků, ve kterých vedou i bezpečnostní pásy. Kryt uchopíme v horní části a zabereme. Zase jsou jen nacvaknuté, takže jdou poměrně lehce dolů.
   

Málem bych zapomněl na zadní stropní světlo. To se nám podaří sundat, pokud plochým šroubovákem odcvakneme krytku. Světlo se uvolní a můžeme jej po odpojení kabelů sundat.

Dále bych asi sundal krycí lištu kolem šíbru. Je tam natlačená, takže stačí najít, kde má konec – polovina delší strany směrem k zadní části vozu – a tahem jí sundat.

Nyní by tapec střechy měl být uvolněný. V mém případě bylo ještě potřeba uvolnit plastové kryty zadních sloupků. U nich stačilo strčit prst za kraj a zabrat. Ta část, která ještě držela stropní tapec se uvolnila.
       

Nyní je celý kryt střechy uvolněný, ale jak ho dostat ven?! Abych řekl pravdu, tak i když jsem to dělal již 3x, tak pokaždé jsem s jeho vyndáním z auta kalkuloval. Pro jeho vyndání je třeba si pohrát se sedačkami. Sklápět posouvat … No prostě s tím si musíte poradit samy J
                       

 

2.

Když už máme čalounění stropu venku z auta, můžeme se vrhnout na demontáž šíbru. Celý šíbr drží na několika šroubech. Myslím že jich je 8? Jo, jo, 8. Tyto šrouby jsou součástí střechy, takže my budeme povolovat matky. Než tomu tak bude, musíme nejdříve udělat:

Na každém rohu jsou napojeny odtokové hadičky. S trochou štěstí a síly se nám je podaří sundat. Já to naštěstí dělal při venkovních 30°C tepla, takže hadičky šly dolů hladce.
   

Dále doporučuji demontovat okno-sklo šíbru. Je to rozhodně lepší, pro snadnější pozdější manipulaci s celým rámem šíbru. Sklo je uchyceno po stranách dvěma šroubky. Ty povolíme a dáme pryč (nemyslím doslova, ne že je zahodíte J ). Nemusíme se bát – sklo nikam neodpochoduje, ale zůstane na svém místě. Vylezeme ven z auta a sklo vyndáme směrem vzhůru.
   

Tak teď když je vše odpojeno a rámu jsme ulehčili od skla, tak můžeme povolit těch 8 matek. V předu jsou 4, pak jedna na každé straně a další dvě v zadu. Které je vhodné povolit jako první Vám neřeknu. Já povolil nejdřív zadní, pak přední a následně ten bok. Když jsem to dělal poprvé, tak jsem šel postupně od předních a nevěděl jsem co se stane – celý ten rám mi žuchnul na hlavu J - nedoporučuji, celkem to bolí…
       

Tak a teď když jste úspěšně celý rám uvolnili, tak ho jen musíte dostat z auta. Je to trochu lehčí než s tím čalouněním stropu, takže to zvládnete levou zadní. I když já to vyndával pravýma zadníma J
                   

3.

Gratuluji nyní jste dostali ven celý šíbr. Další rozebírání zde již nepopisuji, protože jsem se ho neúčastnil. V mém případě šlo pouze o výměnu kus za kus a prohození motorku, takže s rozbíráním mechanismu šíbru apod. zkušenost bohužel nemám (ale netvrdím, že bych to nezvládnul).

Co se týká zpětné montáže, tak píšu osvědčené: „Postup je stejný, ale obrácený, než pro demontáž“ Důrazně však upozorňuji nezapomenout na nasazení hadiček!!! V opačném případě Vám poteče do autí L

That‘s all and good luck, MJS