Rhinoceros je silný programový nástroj pro
3D modelování a koncepční design. K
reprezentaci dokonale hladkých křivek a ploch
využívá NURBS geometrii.
NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines,
neuniformní racionální B-spline) jsou
matematickým vyjádřením geometrických
objektů, které umožňují přesně definovat
jakýkoliv tvar - od jednoduché čáry až po
karosérii automobilu.
Popis programu:
- velice
rychlé vykreslování grafiky i na
pomalejších počítačích
- uživatelský
interface lze plně přizpůsobit
potřebám uživatele, včetně tvorby
vlastních ikon
- typy
geometrie: body, křivky, plochy (i s
výstřihy - trimmed surfaces), tělesa,
uzavřená tělesa, 3D křivky typu
čára, lomená čára, kružnice,
elipsa, oblouk, obdélník, šroubovice,
spirála, kužel, TrueType text,
interpolace bodů, skica od ruky
- 3D
křivky získané z ploch: průnik,
obrys, průřez, hranice, horizont,
reflexe, spojnice, přechod, projekce,
skica od ruky
- editace
3D křivek: řídící body, editace
tečen, vyhlazování, zvyšování
stupně křivky, zploštění, přidání
nových uzlů, odstranění uzlů
- tvorba
volných ploch: ze 3 nebo 4 bodů, ze 3
nebo 4 křivek, z n rovinných křivek,
obdélník, vytažení (extrude),
přímková plocha (ruled surfaces),
pokrytí profilů plochou (loft),
šablonování po trase (sweep along a
path) a po dvou trasách (along two rail
curves), rotace (revolve), rotace po
trase (rail revolve), přechod (blend),
záplata (n-sided patch), řez, True Type
text
- editace
volných ploch: řídící body,
zvýšení stupně plochy, přidání
nových uzlů, odstranění uzlů,
tangenciální přechod mezi plochami
(blend), Booleovské operace
(sjednocení, rozdíl, průnik)
- tvorba
těles: kvádr, koule, válec, kužel,
potrubí, elipsoid, anuloid, vytažení
rovinné křivky (extrude planar curve),
vytažení plochy (extrude surface),
automatické uzavření otevřených
konců tělesa, spojování ploch,
TrueType text
- editace
těles: Booleovské operace (sjednocení,
rozdíl, průnik)
- tvorba
sítě polygonů: rovina, válec, kužel,
koule, konverze z NURBS do polygonů
- editační
nástroje: kopírování (copy),
přesunování (move), rotace (rotate),
zmenšování/zvětšování (scale),
zrcadlení (mirror), protažení
(stretch), přizpůsobení (align),
stříhání (trim), rozdělení (split),
rozpojení (explode), spojování (join),
prodloužení (extend), zkosení
(chamfer), zaoblení (fillet), offset,
kroucení (twist), ohyb (bend), zúžení
(taper), shear (střih), pole (array)
- analýza:
plocha, objem, střed, těžiště,
momenty, spojitost, křivost (vč.
grafu), směry tečen atd.
- konstrukční
pomůcky: uchopení geometrických
částí objektů (object snap) a
mřížky (grid, snap), konstrukční
roviny, umístění bitmapy do pozadí
- rendering:
rychlé stínování v reálném čase,
plný render včetně materiálů,
stínů a textur
- podporované
typy souborů: DWG, DXF, 3DS, LWO, IGES,
STL, OBJ, AI, RIB, POV, UDO, VRML, BMP,
TGA, JPG. Výměna dat s programy
Lightwave3D, Inspire3D, 3D Studio MAX,
Softimage, Alias, Mechanical Desktop,
Pro/Engineer, SolidWorks a mnoho
dalších
- podpora
3D digitizérů: Microscribe 3D, FARO
Space Arm
Více
informací se dozvíte na www.Rhino3D.com |
Na uvedené
stránce si také můžete stáhnout demo
versi Rhina. |
|
|