Přesné
modelování
Uživatelé, kteří se
zabývají inženýrskou činností a
následnou výrobou, požadují značnou
přesnost svých modelů – požadují
přesnou kontrolu nad konstruovanými tvary,
které se skládají převážně z rovných
a lomených čar, oblouků, kružnic a
dalších základních entit.
Ukázky
postupu přesného modelování
|
1) Výchozí entity, ze kterých se
bude modelovat ojnice. Tyto entity mohou
být vytvořeny přímo v Rhinu nebo
mohou být importovány do Rhina z
"2D kreslítka". |
2) Ze základních entit již
vytvořená hlavní nosná část ojnice
(pomocí příkazu
"Extrude-vytáhni"-
technologické úkosy 3°). Zbývá jen
zaoblit hrany, vyříznout díry pro
šrouby, vymodelovat odlehčení a celou
polovinu modelu ozrcadlit. |
|
|
3) Vystínovaný pohled na ojnici. |
4) Konečná podoba modelu ojnice. |
|
|
5) Vystínovaná podoba ojnice |
4) Vyrendrovaný model s již
přiřazenými texturami i BUMP-em
(nerovnost povrchu) pro navození dojmu
odlitku.
Vyrendrovaný obrázek je vytvořen v
Rhinu. Vidíte sami, že pro tvorbu
statických obrázků není nutný export
do jiného animačního software. |
|
V současné době využívá Rhino zhruba
polovina uživatelů pro
CAD/inženýring/průmyslový design a druhá
polovina vytváří počítačové animace a
grafiku.
|