Přesné modelování


Uživatelé, kteří se zabývají inženýrskou činností a následnou výrobou, požadují značnou přesnost svých modelů – požadují přesnou kontrolu nad konstruovanými tvary, které se skládají převážně z rovných a lomených čar, oblouků, kružnic a dalších základních entit.

Ukázky postupu přesného modelování

Základní entity 1) Výchozí entity, ze kterých se bude modelovat ojnice. Tyto entity mohou být vytvořeny přímo v Rhinu nebo mohou být importovány do Rhina z "2D kreslítka".
2) Ze základních entit již vytvořená hlavní nosná část ojnice (pomocí příkazu "Extrude-vytáhni"- technologické úkosy 3°). Zbývá jen zaoblit hrany, vyříznout díry pro šrouby, vymodelovat odlehčení a celou polovinu modelu ozrcadlit. Hlavní část ojnice
Vystínovaný pohled 3) Vystínovaný pohled na ojnici.
4) Konečná podoba modelu ojnice. Konečná podoba ojnice-drát
Konečná podoba ojnice-vystínovaná 5) Vystínovaná podoba ojnice
4) Vyrendrovaný model s již přiřazenými texturami i BUMP-em (nerovnost povrchu) pro navození dojmu odlitku.
Vyrendrovaný obrázek je vytvořen v Rhinu. Vidíte sami, že pro tvorbu statických obrázků není nutný export do jiného animačního software.
Vyrendrovaná ojnice

V současné době využívá Rhino zhruba polovina uživatelů pro CAD/inženýring/průmyslový design a druhá polovina vytváří počítačové animace a grafiku.