Volné
modelování
To, co dělá Rhino tak silným
nástrojem, je plnohodnotné NURBS plošné
modelování volných ploch s minimem
omezení, na která narážíte v ostatních
programech. Každý profesionální uživatel
navíc ocení možnost tvořit a
editovat své modely přímo z
hlediska základů NURBS geometrie –
editaci lze provádět na úrovni
řídicích bodů, hlavních
křivek, stupňů a křivek ploch, vah
řídicích bodů, geometrické spojitosti
křivek a ploch atd.(viz následující
obrázky)
Nic není "zamlženo"
neprůhledným vrstvením multi-funkcí, vše
je jasné a srozumitelné.
Ukázky
volného modelování (deformování)
![Hlava - 1](picture/def0of4.jpg) |
1) Původní vyrendrovaný model
hlavy. Mimojiné také vytvořený v
Rhinu na základě řezů a volného
deformování ploch. |
2) Pohled z boku na drátové
zobrazení hlavy bez zobrazených
řídících bodů plochy. |
![Hlava - 2](picture/def1of4.gif) |
![Hlava - 3](picture/def2of4.gif) |
3) Pohled z boku na drátové
zobrazení hlavy se zobrazenými
řídícími body plochy.
Pomocí žlutě zvýrazněných
řídících bodů můžeme libovolně v
rámci nastavené konstrukční roviny
deformovat v našem případě nos hlavy.
|
4) Výsledný model hlavy ala
"Nosatec". |
![Hlava - 4](picture/def3of4.jpg) |
V současné době využívá Rhino zhruba
polovina uživatelů pro
CAD/inženýring/průmyslový design a druhá
polovina vytváří počítačové animace a
grafiku.
Další ukázky využití
volného modelování.
|