Volné modelování


To, co dělá Rhino tak silným nástrojem, je plnohodnotné NURBS plošné modelování volných ploch s minimem omezení, na která narážíte v ostatních programech. Každý profesionální uživatel navíc ocení možnost tvořit a editovat své modely přímo z hlediska základů NURBS geometrie – editaci lze provádět na úrovni řídicích bodů, hlavních křivek, stupňů a křivek ploch, vah řídicích bodů, geometrické spojitosti křivek a ploch atd.(viz následující obrázky)
Nic není "zamlženo" neprůhledným vrstvením multi-funkcí, vše je jasné a srozumitelné.

Ukázky volného modelování (deformování)

Hlava - 1 1) Původní vyrendrovaný model hlavy. Mimojiné také vytvořený v Rhinu na základě řezů a volného deformování ploch.
2) Pohled z boku na drátové zobrazení hlavy bez zobrazených řídících bodů plochy. Hlava - 2
Hlava - 3 3) Pohled z boku na drátové zobrazení hlavy se zobrazenými řídícími body plochy.
Pomocí žlutě zvýrazněných řídících bodů můžeme libovolně v rámci nastavené konstrukční roviny deformovat v našem případě nos hlavy.
4) Výsledný model hlavy ala "Nosatec". Hlava - 4

V současné době využívá Rhino zhruba polovina uživatelů pro CAD/inženýring/průmyslový design a druhá polovina vytváří počítačové animace a grafiku.


Další ukázky využití volného modelování.

Žába

  Vajíčko