Volné
modelování
To, co dělá Rhino tak silným
nástrojem, je plnohodnotné NURBS plošné
modelování volných ploch s minimem
omezení, na která narážíte v ostatních
programech. Každý profesionální uživatel
navíc ocení možnost tvořit a
editovat své modely přímo z
hlediska základů NURBS geometrie –
editaci lze provádět na úrovni
řídicích bodů, hlavních
křivek, stupňů a křivek ploch, vah
řídicích bodů, geometrické spojitosti
křivek a ploch atd.(viz následující
obrázky)
Nic není "zamlženo"
neprůhledným vrstvením multi-funkcí, vše
je jasné a srozumitelné.
Ukázky
volného modelování (deformování)
|
1) Původní vyrendrovaný model
hlavy. Mimojiné také vytvořený v
Rhinu na základě řezů a volného
deformování ploch. |
2) Pohled z boku na drátové
zobrazení hlavy bez zobrazených
řídících bodů plochy. |
|
|
3) Pohled z boku na drátové
zobrazení hlavy se zobrazenými
řídícími body plochy.
Pomocí žlutě zvýrazněných
řídících bodů můžeme libovolně v
rámci nastavené konstrukční roviny
deformovat v našem případě nos hlavy.
|
4) Výsledný model hlavy ala
"Nosatec". |
|
V současné době využívá Rhino zhruba
polovina uživatelů pro
CAD/inženýring/průmyslový design a druhá
polovina vytváří počítačové animace a
grafiku.
Další ukázky využití
volného modelování.
|