Větší Letadla
Tento pylonovy speciál jsem postavil ze stavebnice fy Thunder Tiger za celkem příjemnou cenu. Model je z klasického polystyrenu jemnokuličkového a plného tedy opak depronových skořepin jak je používá FSK a Alfa Model. Křídlo je plné a i půlený trup ma dostatečnou tloušťku aby to celé něco vydrželo. Povrch není nijak zpevňen a je tedy potřeba opatrnější manipulace, neboť rýha se vyrobí snadno. Oproti stavebnici jsem udělal řízenou i směrovku a požil ¨střídavý¨ motor ze šuplíku AC 25/25-26 Mk2 s převodovkou 5:1 živí jej dvoučlánek LiPol skrze regulátor MGM 2516 Expert. Ve stavebnici dodávaná třílistá vrtule nebyla moc vhodná, letělo to jako slimejš, takže jsem nasadil větší kalibr nechtěje kupovat trojčlánek. Momentálně používám GWS 10x8 H a je to o dost lepší. Letový čas na 2S1P - 1350 mAh je cca 12 minut.
Nalétáno |
6.4 hodin |
Pohon (Motor, aku, vrtule) |
AC 25/25-26 Mk2 5:1 / 2S1P - 1350 mAh / GWS 10x8 H |
Vybavení (RX, ESC, Serva) |
Jeti REX 4 MPD, MGM 2516 Exp., 2xNoname a 1xC2081 |
Stav |
Vyřazen a rozebrán |
P47 jsem postavil ze stavebnice Alfamodel,
poté co dosloužil Rare Bear. Chtěl něco více maketového a hezkého na
pohled. Stavba nebo spíše kompletace byla pohodová a jen zálet byl
adrenalinový (slabý odhoz a pouze dvoučlánek no .... rodeo). Nyní
líta P47čka na tříčlánek jako blesk věrna svému jménu.
Později
jsem koupil krásnou stavitelnou vrtuli od VarioProp
a s ní vypadá Thunderbolt
téměř maketově, zároveň jsem částečně doplnil klapky chladiče díky
kterým při vysokých rychlostech již nevibruje kabina a ani nehrozí
její otevření proudem vzduchu. Vše je vidět na obrázku.
Nalétáno |
15.3 hodin |
Pohon (Motor, aku, vrtule) |
Dualsky XM2826CA-18H / 3S1P - 1200 mAh / VarioProp 8.2 třílistá |
Vybavení (RX, ESC, Serva) |
AR6100, MGM 18 Pro (hexTronik PRO 18A -shořel), 2xC141 a 1xC2081 |
Stav |
Ve službě |
Další bojovou plomaketou od Alfamodel, je u mne legendární Spitfire. Chtěl jsem něco rychlého pěkného a s ovládá ve všech osách. Model jsem opět osadil třílistou stavitelnou vrtulí aby se co nejvíce podobal předlohám (čtyřilst zatím nemám ;) Pilot a sedadlo je z konkurenční výbavy od FSK. Model má oproti Thunderboltu daleko hrubší depronový trup který pak vydrží větží letovou zátěž. Fotky jsou po více jak roce provozu takže jsou vidět stopy po nouzových přistáních (vypadnutí reglu ze synchornizace) a také spodek je poznamenám tvrdými stvoly na chabě udržované trávníku.
Nalétáno |
10.5 hodin |
Pohon (Motor, aku, vrtule) |
AXI 2208/26 SILVER LINE / 3S1P - 1200 mAh / VarioProp 7.2 třílistá |
Vybavení (RX, ESC, Serva) |
AR6100, Tahmazo Pro.C Max 1812-3s, 2xC141 a 2xGWS Pico Servo |
Stav |
Ve službě |
Posledního května jsem ¨zalétl¨
Skyhawka opět od Alfamodelu.
Byl to zase cirkus (proto ty uvozovky u záletu), jako vždy si to vždy
hážu sám. Takže první hod: plný plyn, hluboký nádech výdech a šup ho
do vzduchu, jenže nechtěně křivě a navíc pod velkým úhlem. Skyhawk se
motá pod velkým úhlem náběhu směrem nežádoucím k nejbližšímu stromku,
kormidla samo bez rychlosti moc nereagují až skyhawk přistává v
koruně stromu. Uff naštěstí byla rychlost velmi malá takže jen
pocuchaná náběžka na levém křídle. Zkontroloval jsem model, napravil
vyháčknuté táhlo jedné půlku výškovky a šup ho znovu do vzduchu.
Druhý odhod už byl lepší a Skyhawk se rozjíždí a už to si frčí po
obloze. Třes v kolenou mírně polevuje a následuje 6 minut
adrenalinového polétání. Pak přistání, no trochu tvrdé, volná plocha
je krátká a kluz dlouhý. Výměna baterky a šup ho tam znovu. Lítá to
super, sviští docela rychle i když mám jen třílisté dmychadlo.
Je
třeba dávat pozor na sestupné zatáčky, je třeba točit včas jinak se
zem přibližuje ukrutně rychle a hrozí čenichovka. Večer jsem
vyspravil náběžku křídla, zalepil praskliny způsobené stromem a
trochu to přetřel barvou. Ještě je to potřeba dobrousit a přestříkat,
ale to jsem odložil na později (co když se toho model nedožije ;)
Druhý den ráno jsem dal další dva lety a nacvičil přistání na krátké
ploše. Je potřeba asi v jeden a pul metru nad zemí kdy už plachtí bez
motoru razantně přitáhnout výškovku a hned pustit, model se vzepne a
pěkně přibrzdí, po puštění se trochu zas rozjede ale už je pomalejší
a těsně nad zemí je to potřeba znovu zopakovat a Skyhawk si pěkně
sedne.
|
|
|
Nalétáno |
1.5 hodin |
Pohon (Motor, aku, dmychadlo) |
MPJ 25-25/26 Mk.2 / 3S1P - 1100 mAh Ray / EDF 60/15 Mk.2 |
Vybavení (RX, ESC, Serva) |
Profi Penta, TMM 1210-3 expert, 1x GWS NARO +F HP BB, 1x W060 |
Stav |
Ve službě |