Váš názor

 



Co na to já: Je v podstatě jedno, co si redaktoři SM myslí o jakémkoliv autě. Jde spíš o to, aby majitel co s autem jezdí byl spokojen a aby mu auto sloužilo podle jeho představ. A to Lady slouží. Sám mám dobré zkušenosti s 2101, 21044 i, Samarou 1.5 i, a 2121 Nivou a tak nemám důvod nevěřit spokojeným majitelům Lad 211x. I když podle testu SM to jsou asi sadomasochisti co chrochtají blahem když se dřou s extrémně tuhým řízením,   když řadí jen některé kvalty s meziplynem, ostatní totiž nejdou zařadit, když se jim dělají na prdeli obrovské puchýře od nekvalitních sedadel, když se pořežou o hnusné ostré plasty v interiéru, když si rozervou oblečení o výstupky neslícovaných dílů,   když každý den usedají do své nebezpečné rakve a nevědí kvůli čemu dnes nedojedou – jestli to bude jen závada na motoru a nebo nebudou fungovat brzdy, nebo jen proto, že nezvládnou auto s tak katastrofálními jízdními vlastnostmi.   A tito sado-maso řidiči se pak snaží všechny přesvědčovat, že to auto není špatné. Tak vypadá podle SM majitel Lady 211x, který se svým autem už leccos najezdil, narozdíl od pánů redaktorů. Je jen škoda, že tento test zákonitě odradí spousty lidí, kteří by mohli být s autem spokojeni stejně jako absolutní většina současných majitelů. V.

 

 

Erik – dopis do SM: Reaguji na test sedmi nelevn ějších automobilů na našem trhu, který jste uveřejnili ve Vašem časopisu. Vlastním Ladu 2111 1,5 Li a tak mě zajímalo, co o tomto autě napíšete a jak test bude objektivní. Nutno říci, že jsem se nestačil divit!Z vlastní zkušenosti vím, že tato LADA není ani posledním výkřikem módy a ani autem, se kterým se honí paráda. Ale rozhodně není takovou popelkou, jakou jste z něj udělali. Chvílemi mi to připadalo, že testujete úplně jiné auto, než mám (pominu-li rozdíl v karoserii a v počtu ventilů u motoru). Už spotřeba, jakou udáváte je udivující. Já osobně jezdím s celou rodinou za 7 - 7,5 l/100 km a ze zkušenosti ostatních kolegů vím, že to patří k vyššímu průměru u těchto vozů. Dále se s Vámi nemohu shodnout v mnoha poznatcích, např. řízení, řazení a ovladatelnosti vozu. U mého vozu jde řízení lehce a to i při točení na místě (nesrovnatelně lehčeji, než je tomu např. u vozů ŠKODA Felície). Samozřejmě, není možné to srovnávat s řízení s posilovačem. O použití hrubého násilí při řazení nemůže být ani řeč.

Bylo toho více, ale vrchol všeho nastal ke konci poslední části testu, kde uvádíte, že automobil LADA nedosahuje ani zdaleka kvalit Škody Favorit z roku 1988. Nevím, jestli jste to mysleli vážně. Pokud ano, tak byt zástupce Lady, zvažoval bych satisfakci, neboť Favorit je synonymem pro ne zrovna vysokou kvalitu (horší je snad už jen Olcit).   Rád bych věřil, že dělat takovýto test v době, kdy Škoda, která z testu vyšla nejlépe, vyjede s novým motorem, není účelové. Ale po přečtení testu si to myslet přestávám.

S pozdravem

Erik Schmidt

Odpověď ze SM: Vazeny pane Schmidte,dekujeme Vam za, byt kritickou, reakci na nasi praci. Chapeme, ze jako majitel automobilu, ktery v nasem velkem srovnavacim testu skoncil na poslednim miste, jste rozcarovan. V zadnem pripade jsme vsak nebyli proti lade nejak zaujati.

Mame moznost testovat temer vsechny automobily prodavane na ceskem trhu, takze opravdu mame srovnani. Pokud Ladu 2112 porovnáváme s ostatnimi v soucasne dobe nabizenymi vozy na nasem trhu, bohuzel skutecne vychazi jako jeden z relativne nejhorsich vozu. Lada 2112 oslovi pouze toho, kdo chce vuz nizsi stredni tridy za cenu levneho maleho vozu, ale nepozaduje soucasnou úroven techniky, technologie ani designu. Co je ale mnohem zavaznejsi, tento automobil vyrazne zaostava take po strance dilenskeho zpracovani a jizdnich vlastnosti. Na tom se u nas v redakci shodli vsichni, kdo se s Ladou 2112 meli moznost svezt.

A nyní ke konkretnim vecem z Vaseho dopisu:Testovany vuz byl vybaven vykonnejsi, sestnactiventilovou verzi motoru, a proto jsme tento motor ani nemohli bodove hodnotirt. Importer vsak vuz s levnejsim osmiventilovym agregatem nebyl schopen zajistit. Jestli jsem dobre pochopil, vas automobil je vybaven prave osmiventilovym motorem, ktery je pravdepodobne i uspornejsi. Je take pravda, ze pri testovani se dosahuje o neco vetsi prumerne spotreby, nez pri rodinne jizde, ale to plati pro vsechny testovane vozy bez rozdilu.Testovany vuz byl vybaven priplatkovymi koly z lehke slitiny, obutymi   do nizkoprofilovych pneumatik se sirsim behounem. To mohlo vest ke zvyseni nutne ovladaci sily na volant. Tato sila byla ale i tak extremne vysoka.

Pisete, ze favorit byl synonymem pro ne zrovna vysokou kvalitu. Mate pravdu, pak bychom ale kvalitu zpracovani vozu Lada museli oznacit jako katastrofalni, protoze ve srovnani s prvnimi favority je jeste podstatne horsi (to same ale plati i o vozu Dacia SupeRNova.). Krome kvality vyrobni jsme ovsem meli na mysli take nedobrou kvalitu konstrukcni, ktera se projevuje zejmena na jizdnich vlastnostech, ergonomii ridicova pracoviste atd. Take v tomto pripade favorit Ladu i Dacii vyrazne predstihuje. (Sam jsem s favoritem radu let jezdil, takze mam prime srovnani).

Razeni u testovaneho vozu bylo nejen extremne nepresne, ale v pripade 2.   prevodoveho stupne i castecne nefunkcni. Vsak take v testu netvrdime, ze tomu tak musi byt u vsech vozu tohoto typuNas srovnavaci megatest rohodne nebyl ucelovy, abychom pomohli znacce Skoda.

Vzdyt fabii s novym trivalcem jsme testovali jiz drive (SM 38/2002) a ani v pripade teto skodovky jsme se nikdy nevyhybali kritice.

S pratelskym pozdravem a pranim mnoha spokojenych kilometru s Vasi

Ladou

 

Mgr. Roman Polacek, SM