NĚCO O SÉMIOTICE A REKLAMĚ!


lehkost bytí


Toto jsou stránky, na kterých se dozvíte něco o využití sémiotických prvků v reklamě. Stránky vznikly jako seminární práce pro předmět Základy počítačových sítí a pro předmět Informační systémy.



Zde se dozvíte něco o reklamě a využití jednoho ze sémiotických prvků v reklamě

Reklama

Slovo reklama je součástí historického vývoje 20. století stejně jako slova počítač či robot. Dějiny reklamy můžeme odhalovat v návaznosti na rozvoji, vědy průmyslu a především vlivu médií ve společnosti. Média ( v počátcích především tištěná ) ruku v ruce kráčejí s reklamou. S možností využít později mluveného slova, později obrazu i slova najednou se možnosti využití reklamy zdvojnásobila a dnes je jednou z domén dnešní postmoderní doby.

Využití sémiotického prvku metafory v reklamě

Naomi Campbell

Metafory nemusí být nutně slovní. Například dva po sobě jdoucí záběry ve filmu, kdy na jednom vidíme letadlo a na následujícím letícího ptáka, mohou být metaforické: podobnost mezi ptákem a letadlem naznačuje, že letadlo je jako pták. Toho se často využívá v reklamě. Vizuální metafora pomůže vyjádřit to, co by se těžko vyjadřovalo slovy. Na obrázku vidíme reklamu na parfém Naomi Campbell. Na fotografii je krásná modelka téhož jména a vpravo dole je vyobrazen obal a lahvička parfému. Máme zde dvě klíčová označující postavená vedle sebe – obrázek modelky evokující exotickou krásu a obrázek parfému, jehož označovaným je prostě sám parfém. Toto označující je v podstatě „prázdné“, protože fotografie nemůže jeho vůni zprostředkovat (v současnosti se do časopisů vkládají přímo vzorky parfémů). Cílem reklamy je přenést v očích zákazníka vlastnosti evokované modelkou na parfém, tedy nahradit jedno označované jiným s výsledným metaforickým významem „parfém Naomi Campbell je exotická krása“.


a nyní něco o sémiotice
the science of semiotics

if you want to know more about semiotics and advertisement
Pošli mi e-mail.

Validni HTML