foto Dětský domov Melč
O domově Veřejné informace Dětské stránky Sponzoři Kontakty Home
foto

Veřejné informace

Organizační řád DD Melč


Obsah:
Čl. 1 Úvod - základní ustanovení
Čl. 2 Řízení a vedení dětského domova
Čl. 3 Organizační struktura dětského domova, organizační schéma zařízení
Čl. 4 Personální obsazení dětského domova
        - práva a povinnosti zaměstnanců
Čl. 5 Péče o svěřence
Čl. 6 Všeobecné povinnosti zaměstnanců DD
Čl. 7 Společná a závěrečná ustanovení

Přílohy:
Organizační schéma zařízení
Seznam dokumentace k řízení a plánování práce DD


Čl. 1 Úvod - základní ustanovení

1/ DD v Melči je příspěvková organizace, která zajišťuje výchovu, zdravotní a sociální péči dětem, které
    ze závažných důvodů nemohou být vychovávány ve vlastní rodině
2/ Činnost DD je vymezena § 24 zák. č. 395/1991 Sb. O školských zařízeních ve znění pozdějších
    předpisů a statutem MŠMT ČR
3/ Dětský domov v Melči je právním subjektem od 1.1.1994
4/ DD v Melči spolupracuje s orgány státní správy a samosprávy, s orgány sociální péče, s občanskými
   sdruženími, a to vše ve prospěch svěřenců DD a dětského domova


Čl. 2 Řízení dětského domova

1/ V čele dětského domova stojí ředitelka, která je jmenovaná a odvolávaná zřizovatelem na základě
   konkurzního řízení
2/ Ředitelka je statutárním orgánem - řídí DD a plně odpovídá za plynulý provoz DD, je oprávněna
   jednat jménem DD Melč. Ředitelka plní povinnosti vedoucího organizace, jmenuje a odvolává svého
   zástupce. Pečuje o odborné vzdělávání pedagogických a ostatních pracovníků DD.
   Ředitelka je odpovědná za odbornou a pedagogickou úroveň výchovně vzdělávací práce s dětmi, za
   efektivní využívání svěřených hospodářských prostředků, odpovídá za vytvoření podmínek pro práci,
   kontroluje a sleduje práci pedagogických a ostatních zaměstnanců. Ředitelka se podílí na výchovné
   práci.
   Ředitelce a zástupkyni ředitelky jsou dle organizačního schématu podřízení ostatní pedagogičtí a
   provozní zaměstnanci.
3/ Dalším statutárním orgánem je statutární zástupce ředitelky, která samostatně řídí výchovný úsek
    DD a zároveň pracuje ve funkci sociální pracovnice DD.
   V době nepřítomnosti ředitelky zástupce ředitelky řídí a odpovídá za organizaci DD v plném rozsahu.
4/ Ředitel DD stanoví rozsah omezení práv rodičů k dítěti, přijímá a propouští svěřence, přijímá a nese
   odpovědnost za výchovu svěřenců.
   Spolupracuje s orgány péče o děti v zájmu svěřence, předkládá návrhy na výběr vhodných dětí do
   NRP, spolupracuje při umisťování dětí do NRP.
5/ Ředitelka DD jmenuje a odvolává zástupce ředitele, stanovuje pracovní náplně administrativních,
   provozních a výchovných pracovníků.
6/ Ředitelka DD předsedá pedagogické radě, pedagogická rada je poradním orgánem ředitelky DD.
   Pedagogická rada se schází 5x ročně.
   Ředitelka po diskusi formuluje závěry jednání.


Čl. 3 Organizační struktura DD

1/ Provoz dětského domova se dělí na tři úseky :
   - výchovná úsek
   - provozně-ekonomický úsek
   - stravovací úsek
   Ředitel je oprávněn slučovat či rozdělovat jednotlivé úseky, je-li to v zájmu provozu zařízení.
2/ V čele úseků stojí zodpovědní pracovníci, kteří jsou jmenovaní či odvolávaní ředitelkou.
3/ Vedoucí pracovník provozně-ekonomického úseku plně zodpovídá za provoz a hospodaření, vede
    agendu tohoto úseku.
4/ Vedoucí stravovacího úseku řídí a plně zodpovídá za stravovací provoz a vede agendu tohoto úseku.
5/ Výchovný úsek DD vede statutární zástupce ředitelky, zodpovídá za úroveň výchovné práce.
6/ Ředitelka řídí vedoucí pracovníci, ved. pracovníci jsou podřízení ředitelce, jsou plně odpovědni za práci
    na jednotlivých úsecích.
   V případě nepřítomnosti ředitelky jsou vedoucí pracovníci podřízeni statutárnímu zástupci ředitele.
7/ Rozsah povinností všech pracovníků DD, vymezení jejich práv a odpovědností stanoví pracovní řád
   pro zaměstnance škol a školských zařízení, práva a povinnosti pracovníků jsou specificky
   rozpracovány v pracovních náplních, které respektují obecně závazné předpisy, zvláštní předpisy a
    pokyny MŠMT.
8/ Organizační schéma DD je nedílnou součástí - přílohou tohoto organizačního řádu.


Čl. 4 Personální zabezpečení provozu dětského domova

Provoz dětského domova a péči o svěřené děti zabezpečuje 21 pracovníků
ředitelka
6 vychovatelů
4 pomocní vychovatelé / 3,25 úvazek /
vedoucí ŠJ - vedoucí provozní jednotky
3 kuchařky
sociální pracovnice
hospodářka - vedoucí hospodářské jednotky
údržbář, řidič
švadlena
pradlena
2 uklízečky


Čl. 5 Péče o svěřence

1/ Výchova v dětském domově nahrazuje svěřencům péči, kterou měli poskytnout rodiče.
   Úkolem dětského domova je vytvořit podmínky pro uspokojení všech potřeb svěřených dětí / citové,
   materiální, intelektové aj. /
2/ DD v Melči je zařízení internátního typu s prvky rodinné výchovy.
   Svěřenci jsou rozděleni do tří výchovných skupin / max. Počet 15 svěřenců ve skupině /.
   Výchovná skupina má pro svou působnost vyhrazeny prostory sestávající se z herny, učebny, jídelny,
   cvičné kuchyňky a jídelního koutu.
3/ Svěřenci jsou přijímáni na základě umístěnky DDÚ Bohumín, dále pak na základě rozhodnutí OPD
   při OkÚ / toto je předem konzultováno s DDÚ Bohumín /
   Ředitelka DD rozhoduje o přijetí dítěte dle kapacity a obsazenosti DD, dále s ohledem na výchovné
   úkoly a zdravotní a individuální potřeby konkrétního dítěte.
4/ Požadovaná dokumentace přijímaného dítěte :
   - RL
   - zdravotní dokumntace
   - OP / dítě starší 15ti let /
   - osobní list
   - lékařské potvrzení o aktuálním zdravotním stavu a potvrzení o bezinfekčnosti
   - dokumentace o dítěti zpracovaná OPD
   - rozsudek o ÚV nebo rozhodnutí o předběžném opatření o umístění
   - jiné závažné a důležité dokumenty / posudky ze školy aj. /
5/ Propuštění svěřenců z DD probíhá v souladu s platnými směrnicemi a s platnou legislativou.
6/ O svěřenci je vedena průběžná dokumentace / osobní list, spis svěřence, individuální výchovně
    vzdělávací plán, spis svěřence - soc. pracovnice.
Ve spolupráci s orgány OPD je DD informován o
    rodině a o jiných důležitých záležitostech týkajících se dítěte umístěného v DD
7/ Návštěvy dítěte v DD jsou určeny návštěvním řádem DD, kde jsou uvedeny podmínky pro poskytnutí
   návštěvy / návštěvní řád je přílohou org. řádu DD /
   Navštěvovat dítě v DD mohou pouze zákonní zástupci dítěte - rodiče, popř. jiní rodinní příslušníci
8/ Poskytovat informace o dítěti jsou oprávněni - ředitelka, soc. pracovnice, příslušný skupinový
   vychovatel. Informace o dítěti může být poskytnuta zákonným zástupcům / pokud nejsou zbaveni
   rodičovské zodnosti /, popř. jiným určeným rodinným příslušníkům.
9/ Péči o všestranný fyzický, mentální i citový rozvoj svěřenců DD dbají všichni zaměstnanci DD bez
ohledu na jejich pracovní zařazení.
10/ Hmotné zabezpečení a stravování svěřenců DD je zajištěno v souladu s platnými normami, zákony,
   předpisy k uspokojení potřeb svěřenců


Čl. 6 Všeobecné povinnosti zaměstnanců

1/ Dodržovat předpisy bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci, protipožární předpisy
2/ Střežit a chránit služební tajemství
3/ Chránit majetek DD, řádně zacházet s inventářem, a to dle zásady dobrého hospodáře
4/ Dodržovat pracovní kázeň , plně využívat pracovní dobu, řádně a včas plnit své pracovní povinnosti
    a úkoly vyplývající z pracovní smlouvy a z funkce, jíž byli v organizaci pověřeni
5/ Na pracovišti dbát na dodržování zásad slušnosti a občanského soužití, dbát na upevnění kolegiálních
    vztahů mezi pracovníky a dodržovat zásady spolupráce.
6/ Zaměstnanci jsou povinni dodržovat právní předpisy a ostatní předpisy, normy vztahující se k výkonu
    jejich práce
7/ Zaměstnanci dle svých znalostí, schopností, možností zabezpečit chod organizace a realizovat cíle
    a záměry, tj. zdravý rozvoj svěřenců
8/ Zaměstnanci jsou povinni dodržovat všechna bezpečnostní a hygienická opatření, podrobovat se dle
    předpisů a dle potřeb zařízení kontrolním lékařským prohlídkám
9/ Zaměstnanci jsou povinni rozšiřovat a prohlubovat své odborné vzdělání, aby jejich práce byla co
    nejkvalitnější, dále jsou povinni seznamovat se s předpisy, které se týkají provozu zařízení a s
    předpisy bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
10/ Zaměstnanci jsou povinni pracovat uvědoměle se zodpovědností za kvalitu své práce se svěřenci
    a na svém pracovním úseku, v případě nenadálých událostí se navzájem zaměstnanci zastoupí bez
    ohledu na své pracovní zařazení.
   Zaměstnanci musí mít vždy na paměti dobré jméno dětského domova a základní úkol DD, tj. co
    možná nejlepší uspokojení všech potřeb svěřených dětí.


Čl. 7 Společná a závěrečná ustanovení

1/ Organizační řád DD Melč platí od 1.1.2001
2/ Možné změny nebo doplňky v organizačním řádu DD Melč vydává ředitelka DD v souladu s platnou
   legislativou


V Melči, 1.1.2001 Mgr. Jiřina Moudrová, ředitelka DD