Novinky: Příspěvek Mr.Jouza, diskuse
Vše o Heroes of M&M I,II,III se
můžete dozvědět na mailu Mujmail
Chcete vědět, kdo je nejsilnější národ nebo postava v Heroes of M&M III ?????
Provedli jsme souboje hrdinů všech
národů se stejným počtem bojovníků a dostali jsme velmi zajímavé výsledky !!!
Chcete vědět, který národ je
nejsilnější –
vše se dozvíte na
našich stránkách.
Počet vojáků byl stanoven tak, aby síla jednotlivých bojovníků byla zhruba vyrovnaná. Tak jako při hře by bylo nejméně nejsilnějších postav. (Kdyby jich bylo hodně, tak by boje rozhodly prakticky samy.) Všechny národy začínaly se shodným počtem vojáků (5000,3000,2000,1000,500,250,100 podle síly), takže síla jednotlivých druhů vojáků byla téměř vyrovnaná. Všichni bojovníci byli zpočátku upgradovaní. Takže měli všechny své výhody. Hrdinové byli ze začátku bez experience, takže každý měl jen to, co dostal v hradě. To je u všech národů různé, některý umí lépe kouzlit, jiný bojovat. V tom měly možná některé čistě kouzelnické národy nevýhodu, protože kouzla se na 5000 bojovnících vůbec neprojevila. Výsledek byl překvapivě jednoznačný Castle neprohrál ani jednou a ukázal, že do multiplayeru je nejlepší.
|
Castle |
Dungeon |
Necropolis |
Inferno |
Tower |
Rampart |
Conflux |
Stronghold |
Fortress |
Castle |
x |
8-0 |
11-0 |
7-0 |
7-0 |
3,5-0 |
10-0 |
7-0 |
7,5-0 |
Dungeon |
o |
x |
4-0 |
o |
0-7 |
0-7,5 |
0-3,5 |
o |
0-1,5 v |
Necropolis |
o |
o |
x |
4-0 |
0-5 |
o |
0-7,5 |
0-2 |
0,5-0 v |
Inferno |
o |
0-3 |
o |
x |
o |
0-2 |
0,5-0 v |
0-3,5 |
o |
Tower |
o |
o |
o |
6,5-0 |
x |
0-3.5 |
o |
0-2 |
4-0 |
Rampart |
o |
o |
7-0 |
o |
o |
x |
7,5-0 |
4,5-0 |
6,5-0 |
Conflux |
o |
o |
o |
o |
0-5 |
o |
x |
0-2 |
o |
Stronghold |
o |
2-0 |
o |
o |
o |
o |
o |
x |
o |
Fortress |
o |
o |
o |
0-2 |
o |
o |
0-4 |
0-4 |
x |
V = vyrovnané a vítězství závisí na taktice, o- odveta ( budou časem dodělány).
Score bylo počítáno podle toho,
kolik bojovníků vítězi zbylo. ( např. když mu zbylo 5000 BJ,tak vyhrál 5:0 )
Zde si můžete stáhnout tabulku v excelu tabulka.zip
Finále
Castle |
16 |
Rampart |
14 |
Stronghold |
12 |
Tower |
10 |
Conflux |
7 |
Dungeon |
5 |
Inferno |
3 |
Necropolis |
3 |
Fortress |
2 |
Ukázalo se, že při bojích nezáleží až tak moc na taktice jako na síle jednotlivých národů. Věřte, že Castle možná kromě Rampart a Stronghold ničím neporazíte. Museli byste mít hodně slabého protivníka. To ještě nemluvím o soubojích s počítačem, ty jsou mnohem jednodušší. Počítač porazí i úplný začátečník.
Výsledky na prvních místech jsou celkem jednoznačné, Conflux hodně překvapil a poslední 3 národy jsou hodně vyrovnané. Při jejich soubojích většinou závisí na taktice.
Autor : Václav Hlůžek
Nejlepší české stránky od Gremlina: http://www.heroes.cz/ zde najdete všechny češtiny na heroes a další věci
homm3tabul2.zip tabulka s kompletním popisem bojovníků, kouzel, budov atd.
homm3cards.zip (1,2MB) - referenční karty s popisem bojovníků, kouzel a artefaktů včetně jejich obrázků, které pro vás připravil Draque. Velice pěkná pomůcka
stránka Hiddena - stránka s informacemi o Heroes 1,2,3, datadiscích ...
stránka Kal Kala - české mapy do Homm3 od českých autorů
Mapmakers of Might and Magic
- česká stránka pro tvůrce map do Homm3
Asi nejstarší národ, který se objevil už v prvním díle
Heroes of M&M. Vždy měl
představovat zástupce lidské rasy, I když v posledním díle Heroes III by se o
tom dalo spekulovat. První postavou je
Pikeman ( muž s oštěpem – původně vidlák – nejslabší postava v Heroes
vůbec objevoval se v I. a II. díle. Potom se vytratil a návrat zaznamenal
v datadisku AB – což mi udělalo velkou radost – není nic lepšího, než
zabit 5000 vidláků jednou ranou.) Nyní patří k nejsilnějším postavám této
kategorie a je velice platným bojovníkem. Navíc upgradovaný Halbedier je i
docela rychlý. 5000 Pikemenů dokáže zabít najednou přes 20 draků. Archer
(lukostřelec)- Marksman je solidní lukostřelec s dvěmi ranami. Další
postavou je Griffin (pták) – Royal Griffin (královský pták) je sice jen
průměrný, ale vše vynahradí svou rychlostí. Jeden z čtenářů mě upozornil,že
Griffin není žádný pták, nýbrž mytologická postava. Takže pro ty kdo se
v tom tak šťourají zní překlad gryf. Swordsman (muž s mečem)-
Crusader – je velmi silný a navíc útočí dvakrát. Pátou postavou je Monk(mnich)-
Zealot útočí na dálku a je také velmi silný a navíc i na blízko se dokáže
slušně bránit. Cavalier (jezdec)- Champion je velmi silný a rychlý, patří
k nejsilnějším ve své třídě.
Nejsilnější
postavou je Angel (anděl)- Archangel patří sice k jen k lepšímu
průměru, ale Archangel umí oživit své živé a padlé bojovníky, a tak hodně
přitížit soupeři.
Castle
mají ještě jednu velkou výhodu a to, že hrdinové mají hned od začátku dobrou morálku.
To se v boji výrazně projeví. Jsou dobří kouzelníci a bojovníci. Síla
jednotlivých bojovníků není sice nijak nadprůměrná, ale všichni jsou vyrovnaní
a skvěle se doplňují, a tak prostě nemají soupeře.
Ostatní národy
budou brzy dodělány !!!!
Příspěvky od čtenářů: přidat příspěvek
David Kalhous – Historie a
hodnocení hradu Rampart
Stejně jako jednotky Castle, se i jednotky Rampart vyskytovali ve starších verzích Heroes. Oproti starší verzi však zůstaly jen trpaslíci, elfí lučištníci a jednorožci, zbytek jednotek se „přesunul“ z města Warlocků – to je případ zeleného draka a kentaura, který ovšem už není střeleckou jednotkou -, nebo byl nově vymyšlen, jako je tomu u stromových válečníků, pegasů a zlatých draků. Některé původní jednotky, jako fénix a víly, zmizely sice zprvu úplně, ale pak se v nové slávě objevily jako jednotky hradu Conflux. Úplně pak hra přišla o sympatickou jednotku Druidů, která zvyšovala počet střeleckých jednotek hradu na 2.
Takže jaké jednotky vlastně po tom zmateném přesouvání v Rampartu zbyly : kentaur, trpaslík, elfí lučištník, pegas, stromový bojovník, jednorožec a zelený drak, respektive jejich upgrady. Jejich vzájemnou kombinací lze vytvořit dost účinnou sílu, která ovšem bude kvůli menší rychlosti většiny jednotek silnější spíš v obraně. Stromoví válečníci mohou spolu s trpaslíky vytvořit účinný a „trvanlivý“ (díky počtu hitpointů) štít okolo jednotky elfích lučištníků (vylepšení mohou střílet dvakrát !). Zbytek armády může díky své nezanedbatelné síle útočit na nepřátelské střelce, případně ničit jednotky, útočící na obránce vlastních lučištníků. Osobně považuji jednorožce, i draky za jedny (nej)lepších jednotek své kategorie. V případě jednorožců k tomu přispívá i schopnost svého protivníka oslepit, v případě draků útok na 2 jednotky za sebou. Velmi vysoko je řadí i počet „hitpointů“ (životů) a další charakteristiky, které už si každý najde ve různých skvělých přehledech (např. http://www.zsstefanikovahk.pvtnet.cz/hidden/hero3/index_x.htm).
O síle tohoto města dostatečně vypovídá i jeho druhé místo v tabulce.
Mr. Jouza – nejlepší vlastnosti hrdinů a nejlepší hrdinové jednotlivý
národů - mailto
Myslím si, že co se týče Heroes 3, jsem docela odborník.
Můj osvědčený názor, několikrát potvrzený je, že
"stěžejní" jsou tyto vlastnosti:
a) wisdom: je výhodou, že vlastnost wisdom je dříve nebo později s
přibývajícími zkušenostmi nabídnuta každému hrdinovi. A o tom, že je to časem
nutnost ani nemusím mluvit. Jde především o kouzlo town portal a dimenssion
door případně fly. I další bojová kouzla čtvrtého a pátého levlu, jako
ressurection, meteor shower, chain lighting, armagedon, implossion a v
některých případech i čarování elementálů jsou velice účinná.
b) logistika: když máš logistiku, stihneš udělat dvakrát tolik věcí, než
soupeř. Stihneš dříve obsadit doly, získat peníze a mnohdy těsně před
nákupkou(začátek týdne) zasadit soupeři zdrcující úder.
c) magie země: myslím si, že je nejdůležitější ze všech magií. Především
díky vynikajícímu zpomalení na všechny protivníkovy jednotky a časem samozřejmě
pro již zmíněná kouzla town portal a ressurection.
d) magie vzduchu: skoro srovnatelná s magií země. Opět výborné kouzlo
prvního levlu zrychlení na všechny jednotky, také docela dobré štěstí na
všechny a především 4x kouzlo dimenssion door za den. Od věci není ani kouzlo
protiútok, působící opět na všechny.
e) inteligence: dvakrát víc many, to je časem skoro nutnost. A když dobiješ
časem nějaký dungeon, pokud se na mapě vyskytuje, tak s vírem many lze mít
kolikrát i 1000 mana a to je věc.
f) balistika: při dobývání měst se ti ne vždycky povede mít samé lítavce
a střelce. No a expert balista, když dobře zamíříš, vždycky rozbije padací most
prvním pokusem. Navíc se ti podaří dříve zničit věže.
Pokud máš těchto šest vlastností tak si totální zabiják. Podle dlouhodobých
zkušeností mi můžeš věřit. Teď zbývá místo ještě na dvě, u nekromana na jednu.
Doporučuji vybrat z následujících:
a) hledání cest("peťoš")-pathfinding: výborné hlavně pro sníh,
bažinu a poušť. Je to taková sedmá nejlepší vlastnost.
b) leadership, luck: dvojice výborných vlastností do bitvy. Pokud se ti
ovšem podaří najít vhodné artefakty, lze mít +3 morálku i štěstí i bez těchto
vlastností.(Pendant of courage)
c) armorer, offense: zvýšení obrany nebo útoku zajisté nemůže nikomu
vadit
d) rezistence: Sice se dá využít pouze v bitvách s jinými hrdiny, ale je
výborná
e) diplomacie: Expert diplomat při mapě se strongovýma armádama je
schopný z ničeho vytvořit takovou armádu, že to je síla. Když se začnou
přidávat jednotky, hlavně zadarmo, pak nemáš problém s penězma.(Můj nejlepší
zážitek, když se mi přidalo zadarmo v jedné hře během jednoho tahu 52 chaos
hyder a 522 lesních elvů!)
f) taktika: hlavně dobrá na začátku a při ochraně střelců jinými
jednotkami
g) artilerie: především na začátek, je nutno míti slušný útok. Také při
obraně hradu hrdina s touto vlastností řídí střílny.
Pak je skupina vlastností jako archery, sorcery, magie ohně, magie vody,
learning a dejme tomu i estates, které jsou relativně dobré pouze při určité
konstelaci. Např.: archery - musíš mít silné střelce(neustále)
sorcery - nutno míti dobrá útočná kouzla
oheň - hlavně při
znalosti armagedon voda - bless
prayer na všechny
jednotky a taky lze naklonovat některé jednotky až 7 levlu
learning- rychlejší získávání levlů
estates - finance jsou nezbytnou součástí nejen hry, ale i normálního života
schoolar- se stěžejním hrdinou bych ho nebral, ale je dobré to s
někým mít, nemusíš se vracet složitě do zámku učit se
kouzla(pokud ovšem nemáš town portal)
No a nakonec následuje skupina ostatních "ptákovin", které bych
nebral pokud možno vůbec: eagle eye, scouting, mysticism, navigation(
samozřejmě pokud hraješ vodu tak navigace není úplně od věci, ale záleží hodně
na typu mapy a většinou jde všechno projít pod zemí nebo pomocí kouzla watter
walk. Snad jsem na žádnou nezapomněl.
Ne každý hrdina dostane ty pravé a ideální vlastnosti. Podle mojí soukromé
statistiky dlouhodobého hraní jsou nejlepší hrdinové jednotlivých měst
tito:(aspoň 3)
vlastnosti specialita
Castle:
Christian leaderschip, artilery balista
Caitlin
wisdom,
inteligence inteligence
Adéla wisdom,
diplomacie bless
Rampart:
Kyrre logistika,
archery
logistika
Melodia
wisdom,
luck fortune
Torghim
lepší
rezistence rezistence
Clancy rezistence,
peťoš
unicorns
Conflux:
Monere logistika,
offense
psychic elemental
Brissa
wisdom, magie
vzduchu zrychlení
Labetha wisdom, magie
země
Wizard:
Neela
schoolar,inteligence
inteligence
Iona
schoolar,
armorer
Solmyr
wisdom,
sorcery kulový blesk
Dungeon:
Gunnar logistika,
taktika logistika
Shakti
taktika,
offense troglodyti
Deemer
wisdom,
scouting meteor shower
Arlach
Artilerie,
offense balista
Necropolis:
Isra lepší
nekromancie nekromancie
Nagash
nekromancie, inteligence 350 gold
Galthran
nekromancie,
armorer skeletons
(i další nekrouši dostávají většinou
dobré vlastnosti)
Strongholt:
Dessa logistika,
wisedom logistika
Gretchin
peťoš,
offense
Gurnisson
artilerie,
offense balista
Inferno:
Pyrre logistika,artilerie
balista
Octavia lepší
útočnost 350 gold
Raschka
wisdom,
schoolar efríti
Fortress:
Korbac armorer,
peťoš serpent fly
Alkin
armorer, offense
Bron
rezistence,
armorer bazilišci
Omlouvám se předem za všechny anglicko-české zkomoleniny a taky si úplně přesně
nepamatuju u všech hrdinů jejich základní vlastnosti a speciality. Doufám, že
jsem se moc nespletl. Nemám vyloženě oblíbené město, ale přesto hraju nejradši
za konflux, nekropolis a dungeon. Nemusím zrovna wizarda. Zatím čau a pařbě
zdar Mr. Jouza
Diskuse: (poznámky a
hodnocení čtenářů)
příspěvek do diskuse
Joe --- Mam jen par pripominek a to konkretne k mestu Castle, tak ja a muj znamy tady u nas hrajeme proti sobe a zjistili jsme, ze i kdyz ja jsem hral za Castle, nebo on hral za Castle tak se stavalo temer pravidlem, ze jsme prohrali a to s Necropolis. Je sice fakt, ze se to odlisuje od Tvych Vysledku, lec jde tady o vyvoj a ten jednoznacne u nas dopadl ve prospech Necropolis. Maji sice nejslabsi jednotku 7 urovne, ale jejich jednotky na 4-6 urovni jsou hodne dobre a navic je tady schopnost Necromancy, coz dava jiste vyhody. Zkratka, oba dva povazujeme mesto Necropolis za hodne silne a co vim tak jen mesto Dungeon dokazal s Necropolis drzet krok. Jo a jeste jedna vec, mesto Fortress je hodne silne, ale jen pokud mate hrdinu s schopnosti tactics a air magic, potom patri k obavanym.
RE: Bůh ( redaktor ) --- Zdar joe,
je fakt ze nekropolis
ma dobry ty upiry a dread knighty ale zase ma slaby
draky a ty 1. 2. jednotky taky. Ja si nekropolis bych si je do multi
playerunevzal.
V jakym to bylo kole?
A taky zalezi jak hrajete dlouho?
Jinak ty wraithy sou v necr. nejsilnejsi kdyz jich je pres 1000 tak sou
nepremozitelny( podle kolik je ostatnich)
priznavam ze v nasem testu byla nekromancie zanedbana
RE: Joe
toz pripoustim, ze to hraju uz nejaky ten patek a jak jsem taky psal nelibi se mi u Necropolis jednotky 7 urovne, jsou o nicem a to same jednotky 2 urovne a 3 uroven nic moc. Skeletoni jsou lepsi do utoku a uplne nej jsou Lords a Vampire lords a pak jak si psal 6 uroven. Jaky je Tvuj nazor na Fortress, ja jsem ho dnes zase hral a jak rikam: smrtelna kombinace je mit plny stav air magic a tactics na expert a jednotky 3-7 zlepsene to je potom k neutahani
Robin Ood --- Jo, zdravím vás všechny. Ten test mne docela prekvapil (nepodporuju diakritiku ... odted!), ja osobne jsem sice tipoval za jednoho z favoritu castle, ale moje nejoblibenejsi (a tudiz pro mne nejsilnejsi) hrady jsou tower a necropolis.
Mr. JOUZA.---Docela mě upoutala tvoje studie a nutno říci, že do jisté míry také překvapila. Například sílu nág spolu s titány a džiny, kteří když kvalitně zakouzlí, dokážou udělat velké věci. Dále si myslím, že v normální hře je na tom nejlépe Konflux (název naší pařanské skupiny pro tento typ města je "U Haluze"). Upgradovaným vílám se nikdo nebrání a navíc jdou velmi rychle postavit "Pyrožky"(Fénixové). Pak se stačí ve finále naučit armagedon a je to.
RE: Bůh ( redaktor ) Nazor ze Conflux je nejsilnesi je docela
zajimavy a ojedinely. To slysim teda poprve. Rozhodne si to ale nemyslim.
Vsechny BJ jsou desne drahy a nejsou ani nijak silni. A ty kouzla jsou
asi nejlepsi. Ale zase nez se naucis armagedon tak si vetsinou mrtvej.
RE: Mr.Jouza ---
Ono nejsilnější jsou
fakt silná slova, to uznávám. Záleží ovšem dost na typu mapy. My hrajem zásadně
xl random map, strongové armády a bez vody(z důvodu toho, že čím méně vody, tím
více pandor, dračích měst a pod.) Samozřejmě vc impossible. Z toho důvodu
tvrdím, že upgradované víly jsou do začátku obrovská výhoda a dají se velmi
rychle nasbírat jak levly, tak i peníze a suroviny. Samozřejmě chci napsat o
počátečních výhodách u všech měst. Doufám, že mi vyjde čas. Například
nekropolis má výhodu právě u mapy, kde je obrovské množství jednotek na řešení.
A věř mi, že pokud se trochu rozehraje, tak například ISRA(specialita
nekromancy, lepší nekromancy) má po prvním měsíci i kolem 1000 skeletonů, což
je pěkný hnus. Samozřejmě se to musí hrát takticky. Velká nevýhoda jsou sice
skeleťáčcí draci. To je snad nejslabší jednotka 7 levlu. Ale upgradovaní
vampíři spolu s černýma rytířema a lichama to srovnají. A právě ti skeletoni
jsou navíc. Další výhodou je kouzlo animate death. Nemusíš mít vůbec magii
země, a přesto je oživíš, navíc stojí také méně bodů, než ressurection. A co
považuju za obrovskou výhodu, nejde dát na nekromany oslepení. Zatím zdar
pařbě Mr. Jouza
Brand --- Zdravim vas, Brand jmeno me,ja jsem stalym priznivcem carodejnickych hradu a to predevsim Tower, Dungeon a Necropolis a z teto pozice bych chtel doplnit vas jiste zajimavy pruzkum sily jednotlivych narodu. Je jasne, ze pokud soudite pouze z jedine bitvy a to se slabymi kouzly, nezkusenymi hrdiny a s vysokymi pocty jednotek, tak to zkresli vysledky. Jak pise Joe, tak k vitezstvi nevede jedna bitva, ale cela dlouha strategicka cesta k vitezstvi. Pokud nekomu na teto ceste pomaha nekromancie, pak je znevyhodnen tim, ze ji vlastne nemuze v teto jedine bitve nalezite aplikovat. Carodej miva v dobe bitev tisicovych armad uz nesmirne mocna kouzla a bojovnikovy siky oslepuje, hromadne zpomaluje atd, coz tedy znatelne meni bojove podminky. Dale si myslim, ze kupodivu skutecne vitezstvi se vubec nerozhoduje v bitvach (ktere jsou ale velice vzrusujici), ale v krajine a v celkove strategii. Treba ja povazuju za naprosto nejlepsi skills "logistics" a "pathfinding", za nejlepsi atrefakty (pokud nepocitame nejake megalomanske +12 to all) "equestrian gloves" "boots of speed". Tyto veci dohromady vybavi hrdinu takovou rychlosti, ze "vyzere" celou podstatnou cast mapy drive, nez se ostatni rozkoukaji. Co je jim platny Castle, kdyz on v tu dobu vybral v pokladcich uz desitky tisic experience, na cestach se k nemu pridaly stovky dzinu, gorgon a jinych zajimavych potvurek...
RE: Bůh ( redaktor ) Zdar, To mas teda pravdu.
Ciste kouzelnicke narody jsou znevyhodnene. S tim se asi neda nic delat.
Takovych srovnani by sli udelat tisice. A pokazdy by asi vysly jiny
vysledky. Castle je ale nejvyrovanejsi ( ma dobry bojovniky i kouzla ) takze
by stejne vyhral. S tim ze hrdinove bitvy hodne ovlivnuji ouhlasim.
To ze kazdy narod muze porazit kazdeho je spravne. ( vzdyt o to se také autori
hry snazi )Ale kdyz nehrajes dlouho a hned bezis bojovat ( v multioplayeru) tak
mají nektere narody vyhodu
Vaše příspěvky budou zpracovány nejpozději do 48 hodin.
Tyto stránky vytvořil Václav Hlůžek. hluzek@quick.cz
Další moje stránky : http://web.quick.cz/hluzek/FIFA2001.htm
- česká liga do FIFA2001