*

 

Novinky: Příspěvek Mr.Jouza, diskuse

 

Heroes of Might and Magic

 

Vše o Heroes of M&M I,II,III se můžete dozvědět na mailu Mujmail

 

Heroes ABChcete vědět, kdo je nejsilnější národ nebo postava v Heroes of M&M III ?????

 

Provedli jsme souboje hrdinů všech národů se stejným počtem bojovníků a dostali jsme velmi zajímavé výsledky !!! Chcete vědět,  který národ je nejsilnější –

vše se dozvíte na našich stránkách.

 

 

Počet vojáků byl stanoven tak, aby síla jednotlivých bojovníků byla zhruba vyrovnaná. Tak jako při hře by bylo nejméně nejsilnějších postav. (Kdyby jich bylo hodně, tak by boje rozhodly prakticky samy.) Všechny národy začínaly se shodným počtem vojáků (5000,3000,2000,1000,500,250,100 podle síly), takže síla jednotlivých druhů vojáků byla téměř vyrovnaná. Všichni bojovníci byli zpočátku upgradovaní. Takže měli všechny své výhody. Hrdinové byli ze začátku bez experience, takže každý měl jen to, co dostal v hradě. To je u všech národů různé, některý umí lépe kouzlit, jiný bojovat. V tom měly možná některé čistě kouzelnické národy nevýhodu, protože kouzla se na 5000 bojovnících vůbec neprojevila. Výsledek byl překvapivě jednoznačný Castle neprohrál ani jednou a ukázal, že do multiplayeru je nejlepší.

 

 

Castle

Dungeon

Necropolis

Inferno

Tower

Rampart

Conflux

Stronghold

Fortress

Castle

x

8-0

11-0

7-0

7-0

3,5-0

10-0

7-0

7,5-0

Dungeon

o

x

4-0

o

0-7

0-7,5

0-3,5

o

0-1,5 v

Necropolis

o

o

x

4-0

0-5

o

0-7,5

0-2

0,5-0 v

Inferno

o

0-3

o

x

o

0-2

0,5-0 v

0-3,5

o

Tower

o

o

o

6,5-0

x

0-3.5

o

0-2

4-0

Rampart

o

o

7-0

o

o

x

7,5-0

4,5-0

6,5-0

Conflux

o

o

o

o

0-5

o

x

0-2

o

Stronghold

o

2-0

o

o

o

o

o

x

o

Fortress

o

o

o

0-2

o

o

0-4

0-4

x

V = vyrovnané a vítězství závisí na taktice, o- odveta ( budou časem dodělány).

Score  bylo počítáno podle toho, kolik bojovníků vítězi zbylo. ( např. když mu zbylo 5000 BJ,tak vyhrál 5:0 )

 

Zde si můžete stáhnout tabulku v excelu tabulka.zip

                                                                                         Finále

Castle

            16

Rampart

14

Stronghold

12

Tower

10

Conflux

7

Dungeon

5

Inferno

3

Necropolis

3

Fortress

2

                                          Finále

 

Ukázalo se, že při bojích nezáleží až tak moc na taktice jako na síle jednotlivých národů. Věřte, že Castle možná kromě Rampart a Stronghold ničím neporazíte. Museli byste mít hodně slabého protivníka. To ještě nemluvím o soubojích s počítačem, ty jsou mnohem jednodušší. Počítač porazí i úplný začátečník.

Výsledky na prvních místech jsou celkem jednoznačné, Conflux  hodně překvapil a poslední 3 národy jsou hodně vyrovnané. Při jejich soubojích většinou závisí na taktice.

 

 

Autor : Václav Hlůžek

 

                     Návštěvník                                                      Seznam

     
ODKAZY:

Nejlepší české stránky od Gremlina: http://www.heroes.cz/  zde najdete všechny češtiny na heroes a další věci

homm3tabul2.zip tabulka s kompletním popisem bojovníků, kouzel, budov atd.

homm3cards.zip (1,2MB) - referenční karty s popisem bojovníků, kouzel a artefaktů včetně jejich obrázků, které pro vás připravil Draque. Velice pěkná pomůcka

stránka Hiddena - stránka s informacemi o Heroes 1,2,3, datadiscích ...

stránka Kal Kala - české mapy do Homm3 od českých autorů

Mapmakers of Might and Magic - česká stránka pro tvůrce map do Homm3

 

 

Nejsilnější národ Castle:

       Asi nejstarší národ, který se objevil už v prvním díle Heroes of  M&M. Vždy měl představovat zástupce lidské rasy, I když v posledním díle Heroes III by se o tom dalo spekulovat.  První postavou je Pikeman ( muž s oštěpem – původně vidlák – nejslabší postava v Heroes vůbec objevoval se v I. a II. díle. Potom se vytratil a návrat zaznamenal v datadisku AB – což mi udělalo velkou radost – není nic lepšího, než zabit 5000 vidláků jednou ranou.) Nyní patří k nejsilnějším postavám této kategorie a je velice platným bojovníkem. Navíc upgradovaný Halbedier je i docela rychlý. 5000 Pikemenů dokáže zabít najednou přes 20 draků. Archer (lukostřelec)- Marksman je solidní lukostřelec s dvěmi ranami. Další postavou je Griffin (pták) – Royal Griffin (královský pták) je sice jen průměrný, ale vše vynahradí svou rychlostí. Jeden z čtenářů mě upozornil,že Griffin není žádný pták, nýbrž mytologická postava. Takže pro ty kdo se v tom tak šťourají zní překlad gryf. Swordsman (muž s mečem)- Crusader – je velmi silný a navíc útočí dvakrát. Pátou postavou je Monk(mnich)- Zealot útočí na dálku a je také velmi silný a navíc i na blízko se dokáže slušně bránit. Cavalier (jezdec)- Champion je velmi silný a rychlý, patří k nejsilnějším ve své třídě.

Nejsilnější postavou je Angel (anděl)- Archangel patří sice k jen k lepšímu průměru, ale Archangel umí oživit své živé a padlé bojovníky, a tak hodně přitížit soupeři.

Castle mají ještě jednu velkou výhodu a to, že hrdinové mají hned od začátku dobrou morálku. To se v boji výrazně projeví. Jsou dobří kouzelníci a bojovníci. Síla jednotlivých bojovníků není sice nijak nadprůměrná, ale všichni jsou vyrovnaní a skvěle se doplňují, a tak prostě nemají soupeře.

 

Ostatní národy budou brzy dodělány !!!!

 

Příspěvky od čtenářů:                                                        přidat příspěvek

David Kalhous – Historie a hodnocení hradu Rampart

Stejně jako jednotky Castle, se i jednotky Rampart vyskytovali ve starších verzích Heroes. Oproti starší verzi však zůstaly jen trpaslíci, elfí lučištníci a jednorožci, zbytek jednotek se „přesunul“ z města Warlocků – to je případ zeleného draka a kentaura, který ovšem už není střeleckou jednotkou -, nebo byl nově vymyšlen, jako je tomu u stromových válečníků, pegasů a zlatých draků. Některé původní jednotky, jako fénix a víly, zmizely sice zprvu úplně, ale pak se v nové slávě objevily jako jednotky hradu Conflux. Úplně pak hra přišla o sympatickou jednotku Druidů, která zvyšovala počet střeleckých jednotek hradu na 2.

Takže jaké jednotky vlastně po tom zmateném přesouvání v Rampartu zbyly : kentaur, trpaslík, elfí lučištník, pegas, stromový bojovník, jednorožec a zelený drak, respektive jejich upgrady. Jejich vzájemnou kombinací lze vytvořit dost účinnou sílu, která ovšem bude kvůli menší rychlosti většiny jednotek silnější spíš v obraně. Stromoví válečníci mohou spolu s trpaslíky vytvořit účinný a „trvanlivý“ (díky počtu hitpointů) štít okolo jednotky elfích lučištníků (vylepšení mohou střílet dvakrát !). Zbytek armády může díky své nezanedbatelné síle útočit na nepřátelské střelce, případně ničit jednotky, útočící na obránce vlastních lučištníků. Osobně považuji jednorožce, i draky za jedny (nej)lepších jednotek své kategorie. V případě jednorožců k tomu přispívá i schopnost svého protivníka oslepit, v případě draků útok na 2 jednotky za sebou. Velmi vysoko je řadí i počet „hitpointů“ (životů) a další charakteristiky, které už si každý najde ve různých skvělých přehledech (např. http://www.zsstefanikovahk.pvtnet.cz/hidden/hero3/index_x.htm).

O síle tohoto města dostatečně vypovídá i jeho druhé místo v tabulce.

 

            Mr. Jouza – nejlepší vlastnosti hrdinů a nejlepší hrdinové jednotlivý národů -  mailto

Myslím si, že co se týče Heroes 3, jsem docela odborník.

Můj osvědčený názor, několikrát potvrzený je, že "stěžejní" jsou tyto vlastnosti:
a) wisdom: je výhodou, že vlastnost wisdom je dříve nebo později s přibývajícími zkušenostmi nabídnuta každému hrdinovi. A o tom, že je to časem nutnost ani nemusím mluvit. Jde především o kouzlo town portal a dimenssion door případně fly. I další bojová kouzla čtvrtého a pátého levlu, jako ressurection, meteor shower, chain lighting, armagedon, implossion a v některých případech i čarování elementálů jsou velice účinná.
b) logistika: když máš logistiku, stihneš udělat dvakrát tolik věcí, než soupeř. Stihneš dříve obsadit doly, získat peníze a mnohdy těsně před nákupkou(začátek týdne) zasadit soupeři zdrcující úder.
c) magie země: myslím si, že je nejdůležitější ze všech magií. Především díky vynikajícímu zpomalení na všechny protivníkovy jednotky a časem samozřejmě pro již zmíněná kouzla town portal a ressurection.
d) magie vzduchu: skoro srovnatelná s magií země. Opět výborné kouzlo prvního levlu zrychlení na všechny jednotky, také docela dobré štěstí na všechny a především 4x kouzlo dimenssion door za den. Od věci není ani kouzlo protiútok, působící opět na všechny.
e) inteligence: dvakrát víc many, to je časem skoro nutnost. A když dobiješ časem nějaký dungeon, pokud se na mapě vyskytuje, tak s vírem many lze mít kolikrát i 1000 mana a to je věc.
f) balistika: při dobývání měst se ti ne vždycky povede mít samé lítavce a střelce. No a expert balista, když dobře zamíříš, vždycky rozbije padací most prvním pokusem. Navíc se ti podaří dříve zničit věže.

Pokud máš těchto šest vlastností tak si totální zabiják. Podle dlouhodobých zkušeností mi můžeš věřit. Teď zbývá místo ještě na dvě, u nekromana na jednu. Doporučuji vybrat z následujících:
a) hledání cest("peťoš")-pathfinding: výborné hlavně pro sníh, bažinu a poušť. Je to taková sedmá nejlepší vlastnost.
b) leadership, luck: dvojice výborných vlastností do bitvy. Pokud se ti ovšem podaří najít vhodné artefakty, lze mít +3 morálku i štěstí i bez těchto vlastností.(Pendant of courage)
c) armorer, offense: zvýšení obrany nebo útoku zajisté nemůže nikomu vadit
d) rezistence: Sice se dá využít pouze v bitvách s jinými hrdiny, ale je výborná
e) diplomacie: Expert diplomat při mapě se strongovýma armádama je schopný z ničeho vytvořit takovou armádu, že to je síla. Když se začnou přidávat jednotky, hlavně zadarmo, pak nemáš problém s penězma.(Můj nejlepší zážitek, když se mi přidalo zadarmo v jedné hře během jednoho tahu 52 chaos hyder a 522 lesních elvů!)
f) taktika: hlavně dobrá na začátku a při ochraně střelců jinými jednotkami
g) artilerie: především na začátek, je nutno míti slušný útok. Také při obraně hradu hrdina s touto vlastností řídí střílny.

Pak je skupina vlastností jako archery, sorcery, magie ohně, magie vody, learning a dejme tomu i estates, které jsou relativně dobré pouze při určité konstelaci. Např.: archery - musíš mít silné střelce(neustále)

sorcery - nutno míti dobrá útočná kouzla
oheň    - hlavně při
znalosti armagedon voda - bless

 prayer na všechny jednotky a taky lze naklonovat  některé jednotky až 7 levlu
learning- rychlejší získávání levlů
estates - finance jsou nezbytnou součástí nejen hry, ale i normálního života
schoolar- se stěžejním hrdinou bych ho nebral, ale je dobré to s někým  mít, nemusíš se vracet složitě do zámku učit se kouzla(pokud ovšem nemáš town portal)

No a nakonec následuje skupina ostatních "ptákovin", které bych nebral pokud možno vůbec: eagle eye, scouting, mysticism, navigation( samozřejmě pokud hraješ vodu tak navigace není úplně od věci, ale záleží hodně na typu mapy a většinou jde všechno projít pod zemí nebo pomocí kouzla watter walk. Snad jsem na žádnou nezapomněl.

Ne každý hrdina dostane ty pravé a ideální vlastnosti. Podle mojí soukromé statistiky dlouhodobého hraní jsou nejlepší hrdinové jednotlivých měst tito:(aspoň 3)


                                       vlastnosti                      specialita
Castle: 

         Christian                 leaderschip, artilery              balista
        Caitlin                     wisdom, inteligence              inteligence
         Adéla                    wisdom, diplomacie             bless

Rampart:

         Kyrre                     logistika, archery                 logistika
        Melodia                  wisdom, luck                       fortune
        Torghim                  lepší rezistence                     rezistence
        Clancy                    rezistence, peťoš                 unicorns

Conflux:

         Monere                  logistika, offense                 psychic elemental
        Brissa                     wisdom, magie vzduchu          zrychlení
        Labetha                  wisdom, magie země      

Wizard:

          Neela                      schoolar,inteligence               inteligence
        Iona                       schoolar, armorer                
        Solmyr                   wisdom, sorcery                  kulový blesk
 
Dungeon:

         Gunnar                   logistika, taktika                  logistika
        Shakti                     taktika, offense                   troglodyti
        Deemer                  wisdom, scouting                 meteor shower
        Arlach                    Artilerie, offense                 balista

Necropolis:

         Isra                        lepší nekromancie                nekromancie
        Nagash                   nekromancie, inteligence       350 gold
        Galthran                 nekromancie, armorer          skeletons
        (i další nekrouši dostávají většinou dobré vlastnosti)

Strongholt:

          Dessa                    logistika, wisedom                logistika
        Gretchin                 peťoš, offense          
        Gurnisson               artilerie, offense                  balista

Inferno:

         Pyrre                      logistika,artilerie                   balista
        Octavia                  lepší útočnost                      350 gold
        Raschka                 wisdom, schoolar                 efríti

Fortress:

         Korbac                  armorer, peťoš                    serpent fly
        Alkin                      armorer, offense
        Bron                       rezistence, armorer               bazilišci
       
Omlouvám se předem za všechny anglicko-české zkomoleniny a taky si úplně přesně nepamatuju u všech hrdinů jejich základní vlastnosti a speciality. Doufám, že jsem se moc nespletl. Nemám vyloženě oblíbené město, ale přesto hraju nejradši za konflux, nekropolis a dungeon. Nemusím zrovna wizarda. Zatím čau a pařbě zdar Mr. Jouza  

 

Diskuse:  (poznámky a hodnocení čtenářů)                                        příspěvek do diskuse

Joe --- Mam jen par pripominek a to konkretne k mestu Castle, tak ja a muj znamy tady u nas hrajeme proti sobe a zjistili jsme, ze i kdyz ja jsem hral za Castle, nebo on hral za Castle tak se stavalo temer pravidlem, ze jsme prohrali a to s Necropolis. Je sice fakt, ze se to odlisuje od Tvych Vysledku, lec jde tady o vyvoj a ten jednoznacne u nas dopadl ve prospech Necropolis. Maji sice nejslabsi jednotku 7 urovne, ale jejich jednotky na 4-6 urovni jsou hodne dobre a navic je tady schopnost Necromancy, coz dava jiste vyhody. Zkratka, oba dva povazujeme mesto Necropolis za hodne silne a co vim tak jen mesto Dungeon dokazal s Necropolis drzet krok. Jo a jeste jedna vec, mesto Fortress je hodne silne, ale jen pokud mate hrdinu s schopnosti tactics a air magic, potom patri k obavanym.

RE: Bůh ( redaktor ) --- Zdar joe,

je fakt ze nekropolis ma dobry ty upiry a dread knighty ale zase ma slaby
draky a ty 1. 2. jednotky taky. Ja si nekropolis bych si je do multi playerunevzal.
V jakym to bylo kole?
A taky zalezi jak hrajete dlouho?
Jinak ty wraithy sou v necr. nejsilnejsi kdyz jich je pres 1000 tak sou
nepremozitelny( podle kolik je ostatnich)
priznavam ze v nasem testu  byla nekromancie zanedbana
RE: Joe

toz pripoustim, ze to hraju uz nejaky ten patek a jak jsem taky psal nelibi se mi u Necropolis jednotky 7 urovne, jsou o nicem a to same jednotky 2 urovne a 3 uroven nic moc. Skeletoni jsou lepsi do utoku a uplne nej jsou Lords a Vampire lords a pak jak si psal 6 uroven. Jaky je Tvuj nazor na Fortress, ja jsem ho dnes zase hral a jak rikam: smrtelna kombinace je mit plny stav air magic a tactics na expert a jednotky 3-7 zlepsene to je potom k neutahani

 

Robin Ood --- Jo, zdravím vás všechny. Ten test mne docela prekvapil (nepodporuju diakritiku ... odted!), ja osobne jsem sice tipoval za jednoho z favoritu castle, ale moje nejoblibenejsi (a tudiz pro mne nejsilnejsi) hrady jsou tower a necropolis. 

 

Mr. JOUZA.---Docela mě upoutala tvoje studie a nutno říci, že do jisté míry také překvapila. Například sílu nág spolu s titány a džiny, kteří když kvalitně zakouzlí, dokážou udělat velké věci. Dále si myslím, že v normální hře je na tom nejlépe Konflux (název naší pařanské skupiny pro tento typ města je "U Haluze"). Upgradovaným vílám se nikdo nebrání a navíc jdou velmi rychle postavit "Pyrožky"(Fénixové). Pak se stačí ve finále naučit armagedon a je to.

RE: Bůh ( redaktor )  Nazor ze Conflux je nejsilnesi je docela zajimavy a ojedinely. To slysim teda poprve. Rozhodne si to ale nemyslim. Vsechny BJ jsou desne drahy a nejsou  ani nijak silni. A ty kouzla jsou asi nejlepsi. Ale zase nez se naucis armagedon tak si vetsinou mrtvej.

RE: Mr.Jouza ---

Ono nejsilnější jsou fakt silná slova, to uznávám. Záleží ovšem dost na typu mapy. My hrajem zásadně xl random map, strongové armády a bez vody(z důvodu toho, že čím méně vody, tím více pandor, dračích měst a pod.) Samozřejmě vc impossible. Z toho důvodu tvrdím, že upgradované víly jsou do začátku obrovská výhoda a dají se velmi rychle nasbírat jak levly, tak i peníze a suroviny. Samozřejmě chci napsat o počátečních výhodách u všech měst. Doufám, že mi vyjde čas. Například nekropolis má výhodu právě u mapy, kde je obrovské množství jednotek na řešení. A věř mi, že pokud se trochu rozehraje, tak například ISRA(specialita nekromancy, lepší nekromancy) má po prvním měsíci i kolem 1000 skeletonů, což je pěkný hnus. Samozřejmě se to musí hrát takticky. Velká nevýhoda jsou sice skeleťáčcí draci. To je snad nejslabší jednotka 7 levlu. Ale upgradovaní vampíři spolu s černýma rytířema a lichama to srovnají. A právě ti skeletoni jsou navíc. Další výhodou je kouzlo animate death. Nemusíš mít vůbec magii země, a přesto je oživíš, navíc stojí také méně bodů, než ressurection. A co považuju za obrovskou výhodu, nejde dát na nekromany oslepení. Zatím zdar pařbě  Mr. Jouza

 

Brand --- Zdravim vas, Brand jmeno me,ja jsem stalym priznivcem carodejnickych hradu a to predevsim Tower, Dungeon a Necropolis a z teto pozice bych chtel doplnit vas jiste zajimavy pruzkum sily jednotlivych narodu.  Je jasne, ze pokud soudite pouze z jedine bitvy a to se slabymi kouzly, nezkusenymi hrdiny a s vysokymi pocty jednotek, tak to zkresli vysledky. Jak pise Joe, tak k vitezstvi nevede jedna bitva, ale cela dlouha strategicka cesta k vitezstvi. Pokud nekomu na teto ceste pomaha nekromancie, pak je znevyhodnen tim, ze ji vlastne nemuze v teto jedine bitve nalezite aplikovat. Carodej miva v dobe bitev tisicovych armad uz nesmirne mocna kouzla a bojovnikovy siky oslepuje, hromadne zpomaluje atd, coz tedy znatelne meni bojove podminky. Dale si myslim, ze kupodivu skutecne vitezstvi se vubec nerozhoduje v bitvach (ktere jsou ale velice vzrusujici), ale v krajine a v celkove strategii. Treba ja povazuju za naprosto nejlepsi skills "logistics" a "pathfinding", za nejlepsi atrefakty (pokud nepocitame nejake megalomanske +12 to all) "equestrian gloves" "boots of speed". Tyto veci dohromady vybavi hrdinu takovou rychlosti, ze "vyzere" celou podstatnou cast mapy drive, nez se ostatni rozkoukaji. Co je jim platny Castle, kdyz on v tu dobu vybral v pokladcich uz desitky tisic experience, na cestach se k nemu pridaly stovky dzinu, gorgon a jinych zajimavych potvurek...

RE: Bůh ( redaktor )  Zdar, To mas teda pravdu.
Ciste kouzelnicke narody jsou znevyhodnene. S tim se asi neda nic delat. Takovych srovnani by sli udelat tisice. A pokazdy by asi vysly jiny
vysledky. Castle je ale nejvyrovanejsi ( ma dobry bojovniky i kouzla ) takze  by stejne vyhral. S tim ze hrdinove bitvy hodne ovlivnuji ouhlasim.
To ze kazdy narod muze porazit kazdeho je spravne. ( vzdyt o to se také autori hry snazi )Ale kdyz nehrajes dlouho a hned bezis bojovat ( v multioplayeru) tak mají nektere narody vyhodu

 

 

Vaše příspěvky budou zpracovány nejpozději do 48 hodin.

 

Tyto stránky vytvořil Václav Hlůžek. hluzek@quick.cz

Další moje stránky : http://web.quick.cz/hluzek/FIFA2001.htm - česká liga do FIFA2001