Soutěska

Často jsme si v okolí Beldibi a Göynüku všímali mapek s nápisem "Möchten Sie wandern?" Když nám pak ještě při snídani popisovali sousedé nadšeně návštěvu soutěsky, nemohli jsme odolat. Cesta k soutěsce začíná kousek od místa, kde dolmuš sjíždí z hlavní silnice směrem do Beldibi. Na hlavní silnici je most přes koryto řeky, které bylo zcela vyschlé. Pak se pokračuje po úzké silničce směrem k horám. My jsme šli pěšky od silničky, ale ve vedru byly ty asi čtyři kilometry dost úmorné. Je pohodlnější si pronajmout terénní auto nebo motorku a tak dojet k horám. Myslím ale, že to už pak není ono. Po cestě minete malou jeskyni a pokračujete dále nádhernou krajinou cestou kolem potoka

Cesta k soutěsce vede podél potoka, který je ovšem hluboko pod cestou v korytě

Pak již přijdete k soutěsce. Zde radím - foťák do igelitu a nechte si jen plavky a případně boty do vody. Postupně procházíte soutěskou, někdy musíte přeplavat hluboké tůňky se svěží vodou, šplháte na kameny a po žebřících .... Prý se dá projít celou soutěskou až nahoru, bohužel mně drahá A. odmítla následovat na obzvláště krkolomném výlezu po pochybném žebříku. Spolu s námi zde byly ještě čtyři terénní auta plná Němců, což nás sice zpočátku iritovalo, ale následný zážitek, kdy jedna Němka šplhala na kámen, uklouzla, zahučela do tůňky a vyplaval po ní jen klobouček, nám toto příkoří znamenitě vynahradil.

Tak toto je jediná fotka z vlastní soutěsky. Dole vpravo v průchodu mezi skalami naleznete postavičku německého turisty, který mi posloužil coby měřítko.