Akcidenční tiskoviny
|
- OSOBNÍ
(oznamují různé osobní změny a informace, většinou tištěny v malém množství
– vizitka, svatební oznámení,
poděkování za blahopřání, novoročenka, promoční oznámení a poděkování,
osobní dopisní papír a obálka, úmrtní oznámení a poděkování za projevenou
soustrast)
|
||
vizitka |
- rozměr: 9 x 5 cm - orientace: různá; vizitka může být oboustranná -písmo: jednoduché; velikost obvykle 12 b, max. 14 b; kombinace řezu a velikosti písma; barvy libovolné; celky textu u sebe; vhodná vzdálenost textu od okraje - musí obsahovat: logo, název, adresu, kontaktní údaje, jméno, příp. privat - firemní vizitka: 1) logo, název 2) jméno 3) zařazení 4) kontaktní údaje (adresa, telefon, fax, mobil, e-mail, web) 5) privat (osobní údaje, adresa bydliště apod.) - uvádí se jen někdy - osobní vizitka: 1) jméno 2) adresa, kontaktní údaje 3) osobní záliby |
|
^ | ||
svatební oznámení |
- max. A5 - vyhnout se podtiskům a přílišné barevnosti (do 2 barev) - jména budoucích novomanželů psát k sobě - tisk na papír s vyšší gramáží (tj. hmotnost v gramech na metr čtvereční), většinou zabarvený papír, případně ruční - nejlépe použít originální obrázky |
|
^ | ||
obálka | - obsahuje: logo, název, příp. adresu | |
^ | ||
jídelní a nápojové lístky |
- v záhlaví: název a logo - v záhlaví či zápatí: kontakt, adresa; u pohyblivého lístku datum (kdy jídelní lístek platí); jméno člověka odpovědného za jídelní lístek - další: ceny přímo za název jídla (nerozdělovat je do sloupků) - použít různé typy písma, ozdobné okraje, kliparty (nejlépe originální), barvy |
|
^ | ||
kalendář |
1) nástěnný – roční; měsíční - tématicky zaměřený / s obrázky vztahujícími se k měsíci / propagační (např. s obrázky výrobků) 2) stolní (týdenní) – textový; doprovázený obrázky 3) knižní (ročenky) 4) diář 5) kapesní |
|
^ | ||
plakát |
- nejrozšířenější a nejčastěji používaný prostředek propagace politické,
kulturní nebo společenské - formát většinou od A3 výš - funkce: upoutat, sdělit, získat (proto musí být nápaditý, srozumitelný, mít vtip, nápad) - buď typografický, nebo obrazový (měla by vždy převažovat jedna nebo druhá část) - priorita: název, motiv – hlavní, měl by převažovat |
|