MOL Král Jiří
červenec 2000, březen 2002, říjen 2002, srpen 2003
Motorová osobní loď Kamenice a její sesterská loď Ploučnice byly zakoupeny
v roce 1983 v Berlíně. Obě lodě kotvily v Děčíně. Jejich majitelem
byla ČSPL. Po roce 1990 dochází ke změnám v provozu. Loď Kamenice
se krátce objevuje i v Praze. Její historie končí v dubnu 1996,
kdy mění provozovatele i své jméno.
Červenec 2000. Je brzo ráno jednoho červencového dne roku 2000 a loď se chystá na plavbu do Mělníka. Velmi dobře udržovaná loď ještě pluje pod vlajkou ČSPL. Opatrné podjíždění jednoho z železničních mostů. Téměř opuštěná horní paluba při proplavování jednou z devíti plavebních komor. Po šesti hodinách plavby cíl dnešní cesty - Mělník. Přestávka na prohlídku města a pak návrat zpět do Poděbrad. Březen 2002.
Opuštěná a chátrající loď má po krachu ČSPL již nového majitele - EVD.
Záď lodě. Na "zrcadle" je větší množství škrábanců, chybí písmena nápisů.
Pohled na příď lodě se spuštěnou kormidelnou a špatně vytaženou kotvou.
A ještě jeden pohled na příď lodě.
Říjen 2002.
Přístaviště pod soutokem Labe s Cidlinou.
Srpen 2003.
Hned na první pohled loď doznala změn k lepšímu.
Král Jiří vplouvá do plavební komory v Poděbradech. zpět
Motorová osobní loď Král Jiří byla pokřtěna v dubnu 1996.
Od té doby do jara roku 2001 byla v "dobrých rukou"
pana kapitána Novotného. Za jeho provozu vypadala loď stále jako nová.
Loď byla nadprůměrně vybavená, personál perfektní a kuchyň velmi dobrá.
Přístaviště lodi bylo v Poděbradech pod zámkem. S lodí se bylo
možno vydat na krátké projížďky, ale i na 67 km dlouhou cestu
do Mělníka vedoucí přes devět plavebních komor s nočním návratem do Poděbrad.
Na rok 2001 byly připravovány další zajímavé plavby - například do Kladrub
spojená s prohlídkou hřebčína, ale...
Po krachu majitele lodi - ČSPL a.s. - na jaře 2001 získala loď nového majitele - EVD.
Od té doby loď střídá provozovatele a její technický stav se
prudce zhoršuje. První nový provozovatel s lodí jezdil v Poděbradech
pouze několik měsíců. Další provozovatel chtěl mít z lodi
pouze restauraci. Po půl roce (v březnu 2002) se Král Jiří
objevil v Praze. V Praze však zůstal pouze chvíli.
Od poloviny června 2002 má loď opět nového provozovatele (a pravděpodobně i nového majitele).
Tento provozovatel má s lodí, dle mého názoru, dobré úmysly.
Loď opět kotví v Poděbradech pod zámkem. Její stav je po roce
střídání provozovatelů neradostný. Za jeden jediný rok zestárla
o mnoho let. Její původní lesk nahradily matné popraskané barvy a
někde i rez.
Uvidíme, jak se novému provozovateli podaří realizovat
své plány.
Listopad 2002
Král Jiří zakotvený ve svém přístavišti v Poděbradech pod zámkem.
Král Jiří zakotvený u Švermova mostu. V pozadí odplouvají Slapy.
Loď má opět nového majitele i provozovatele. Její technický stav po roce minimální údržby je neradostný.
Král Jiří po více než roce provozu pod novým provozovatelem.