Tento školní kluzák původně vznikl v roce 1938 v Německu,kde se značně rozšířil a stal se zákadním typem pro školení
Byl dosti oblíben i jiných zemích, jako například v Čechách, Polsku, Rakousku,Litvě....Tento typ byl vyráběn tak masově, že není možno určit celkové množství
všech vyrobených kluzáků. Pro informaci historické prameny uvádějí tyto čísla:
Schleicher Flugzeugbau ... 500 ks
Pander en Zon Holland ... 3 381 ks
Petersen Flugzeugbau Hamburg OR Petera Hohenelbe (Vrchlabí).. 1 380 ks
Rathiena Flugzeugbau Hamburg ... 1 300 ks
Körntner Flugzeugwerk ...2 684 ks,
Celkem ... 9 245 ks
Dále se odhaduje, že podobné množtví bylo vyrobeno svépomocí v plachtařských skupinách.
Po druhé světové válce pak masové používání tohoto kluzáku umožnilo poznat krásu bezmotorového letu i našim občanům. V padesátých
letech byl tento jednomístný typ vystřídán dvoumístnými typy školních kluzáků.
V únoru 1998 se skupina příznivců historických větroňů z Aeroklubu Raná u Loun , vedená Jiřím Leníkem a Janem Krejčím, rozhodla obohatit povětří
v Čechách. V květnu 1999 Jiří Leník zalétl, podle původní německé dokumentace nově zhotovený,
"ultralehký" kluzák SG-38, OK-A910, imatrikulovaný Aeroklubem České republiky. Tímto se tento kus stává nejstarším létajícím typem kluzáku,
provozovaným s naší registrací. Ještě v témže roce dostal ocenění od VGC (mezinárodní organizace sdružující příznivce historických kluzáků
sídlící v Anglii - Vintage Glider Club) Jeho dobré letové vlastnosti si, od roku 1999 do dnes, vyzkoušel neuvěřitelný počet pilotů - bez několika
300 z 10-ti států celého světa při 700-sty startech za více než 46 letových hodin na 25 různých letištích ve 4 evropských státech.