Informace pro veřejnost podle § 5, odst. 1 zákona č. 106 / 1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

a) Zřízení Katastrálního úřadu v Klatovech

    Katastrální úřady jako územní orgány státní správy zeměměřictví a katastru nemovitostí České republiky byly zřízeny zákonem č. 359/1992 Sb., o zeměměřických a katastrálních orgánech, ve znění zákona č. 107/1994 Sb., zákona č. 200 / 1994 Sb. a zákona č. 62 / 1997 Sb. (dále jen ”zákon”) dnem 1. ledna 1993 (§ 2, odst. 2 zákona).

     Katastrální úřady řídí ředitelé jmenovaní a odvolávaní předsedou Českého úřadu zeměměřického a katastrálního (§ 2, odst. 3 zákona).Ředitelem Katastrálního úřadu v Klatovech je jmenován Ing. Karel Schořík.

    Sídla a územní působnost katastrálních úřadů jsou stanoveny v příloze č. 2 zákona (§ 2, odst. 4 zákona). Katastrální úřad v Klatovech vykonává působnost pro územní obvod okresu Klatovy a ve smyslu ustanovení § 1, odst. 4 Statutu katastrálních úřadů tvoří společně s katastrálními úřady v Západočeském kraji jedinou rozpočtovou organizaci.

 

b) Činnost Katastrálního úřadu v Klatovech

Katastrální úřad v Klatovech (dále jen ”úřad”)

-         vykonává v rámci své územní působnosti státní správu katastru nemovitostí

-   projednává (v rámci své územní působnosti) porušení pořádku na úseku katastru nemovitostí

-   schvaluje změny pomístního názvosloví a zabezpečuje činnosti spojené se standardizací geografického názvosloví

-         v rámci své územní působnosti schvaluje změny hranic katastrálních území

-         plní další úkoly na úseku zeměměřictví a katastru nemovitostí, zejména při obnově katastrálního operátu a při tvorbě, 

      obnově a vydávání státních mapových děl

c)  Organizační struktura

Úřad působí ve vymezeném úseku státní správy prostřednictvím:

·       ředitele

·       organizačních útvarů úřadu.

Organizační struktura, členění a funkční uspořádání úřadu vychází ze Vzorového organizačního řádu katastrálních úřadů a je uvedeno v Organizačním schématu, které je k nahlédnutí u ředitele úřadu.

d)  Získávání informací

 

   Informace o činnosti úřadu podává v pracovní dny v době od 9 do 14 hodin osobně ředitel (dv. č.202, tel. 0186/22234);  

           v době jeho nepřítomnosti zástupce ředitele ( dv. č.307,tel. 0186/21754).

   Na detašovaných pracovištích podávají informace:

-         vedoucí detašovaného pracoviště v Sušici (tel. 0187/528739)

-         vedoucí detašovaného pracoviště v Horažďovicích (tel. 0187/513430)

   Při osobním podávání informací je třeba dohodnout termín předem telefonicky. Informace lze podávat i na základě písemného podání prostřednictvím pošty.

    Podávání žádostí, stížností, návrhů, podnětů či jiných dožádání v pracovní dny od 8 do 14 hodin v sekretariátu ředitele úřadu. Žádosti, stížnosti atd. je možno podávat písemně prostřednictvím pošty.

   Upozornění:  Zákon se nevztahuje na postup při poskytování informací z katastru nemovitostí, státních mapových děl a dalších dokumentačních fondů úřadu. Postup při poskytování těchto informací je upraven zvláštními předpisy.

e)   Omezení při poskytování informací

V pravomoci úřadu je vydání rozhodnutí o odepření přístupu k informacím, které

*     jsou označeny jako utajované skutečnosti (zákon č. 148/1998 Sb.)

*    vypovídají o osobnosti, majetkových poměrech a soukromí fyzické osoby (např. zák. č. 256 / 1992 Sb.)

*     jsou označeny za obchodní tajemství (zák. č. 513 / 1991 Sb.)

*    jsou údaji ve smyslu ustanovení § 11 zák. č. 106 / 1999 Sb.

 

f )  Podávání opravných prostředků

        Proti rozhodnutí o odepření přístupu k informacím (viz písm. e) lze podat ve lhůtě do 15 dnů odvolání řediteli úřadu. Pokud ředitel nerozhodne ve prospěch žadatele (autoremedura), postoupí odvolání Zeměměřickému a katastrálnímu inspektorátu v Plzni k vydání rozhodnutí v dané věci.

g)   Lhůty pro vyřizování žádostí o poskytování informací

Lhůta je doba, ve které musí být informace poskytnuty, nebo ve které musí být vydáno rozhodnutí, že se žadateli poskytnutí informace odpírá. Přehled platných lhůt podle zákona č. 106 / 1999 Sb.:

Úkon, předmět podání

Lhůta

Poskytnutí informací

v roce 2000 - 30 prac. dnů                       v roce 2001 - 22 prac. dnů

Prodloužení lhůty

v roce 2000 - o 20 prac. dnů                    v roce 2001 - o 15 prac. dnů

Rozhodnutí o odepření informací

15 pracovních dnů od přijetí žádosti

Lhůta, ve které úřad odkáže na zveřejněnou informaci

do 7 pracovních dnů

Odložení žádosti (žádost se nevztahuje k působnosti úřadu)

3 pracovní dny

Výzva žadateli k upřesnění žádosti

7 prac. dnů od podání žádosti

Lhůta, ve které musí být žádost upřesněna

30 pracovních dnů

Lhůta pro podání odvolání

15 pracovních dnů ode dne doručení rozhodnutí

Odvolání proti fiktivnímu negativnímu rozhodnutí

15 pracovních dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti

Lhůta pro vyřízení odvolání

15 pracovních dnů od předložení odvolání prvoinstančním orgánem

 

h)        Sazebník úhrad za poskytování informací

Pol.

Popis obsahu položky

      MJ

Cena za MJ v Kč

   1

Vyhledání informací

  15 minut

          30,00

   2

Pořízení kopií informací na papír

      A 4

            2,00

   3

Pořízení kopií informací na disketu 3,5”

     1 ks

          30,00

   4

Pořízení kopií informací na CD - R

     1 ks

        100,00

   5

Odeslání informací doporučenou zásilkou do 20 g

 1 zásilka

          14,40

   6

Odeslání informací doporučenou zásilkou od 21 do 50 g

 1 zásilka

          18,00

   7

Odeslání informací doporučenou zásilkou od 51 do 500 g

 1 zásilka

          25,00

   8

Odeslání informací doporučenou zásilkou od 501 do 1000 g

 1 zásilka

          35,00

 

 

Ing. Karel Schořík

       ředitel úřadu