Informace pro veřejnost podle § 5, odst. 1 zákona č.
106 / 1999 Sb.,
Katastrální
úřady jako územní orgány státní správy zeměměřictví a katastru
nemovitostí České republiky byly zřízeny zákonem č. 359/1992 Sb., o zeměměřických
a katastrálních orgánech, ve znění zákona č. 107/1994 Sb., zákona č.
200 / 1994 Sb. a zákona č. 62 / 1997 Sb. (dále jen ”zákon”) dnem 1.
ledna 1993 (§ 2, odst. 2 zákona).
Katastrální
úřady řídí ředitelé jmenovaní a odvolávaní předsedou Českého úřadu
zeměměřického a katastrálního (§ 2, odst. 3 zákona).Ředitelem Katastrálního
úřadu v Klatovech je jmenován Ing. Karel Schořík.
Sídla a územní působnost katastrálních úřadů jsou stanoveny v příloze
č. 2 zákona (§ 2, odst. 4 zákona).
Katastrální úřad v Klatovech vykonává působnost pro územní
obvod okresu Klatovy a ve smyslu ustanovení § 1, odst. 4 Statutu katastrálních
úřadů tvoří společně s katastrálními úřady v Západočeském
kraji jedinou rozpočtovou organizaci.
Katastrální úřad v Klatovech (dále jen ”úřad”)
-
vykonává v rámci své územní působnosti státní správu
katastru nemovitostí
-
projednává (v rámci své územní
působnosti) porušení pořádku na úseku katastru nemovitostí
-
schvaluje změny pomístního názvosloví
a zabezpečuje činnosti spojené se standardizací geografického názvosloví
-
v rámci své územní působnosti schvaluje změny hranic
katastrálních území
-
plní další úkoly na úseku zeměměřictví a katastru nemovitostí,
zejména při obnově katastrálního operátu a při tvorbě,
obnově a vydávání státních mapových děl
Úřad působí ve vymezeném úseku státní správy
prostřednictvím:
·
ředitele
·
organizačních útvarů úřadu.
Organizační struktura, členění a funkční uspořádání
úřadu vychází ze Vzorového organizačního řádu
katastrálních úřadů a je uvedeno v Organizačním schématu,
které je k nahlédnutí u ředitele úřadu.
Informace o činnosti úřadu podává v pracovní dny v době od 9 do 14 hodin osobně ředitel (dv. č.202, tel. 0186/22234);
v době
jeho nepřítomnosti zástupce ředitele ( dv. č.307,tel. 0186/21754).
Na detašovaných pracovištích podávají informace:
- vedoucí detašovaného pracoviště v Sušici (tel. 0187/528739)
- vedoucí detašovaného pracoviště v Horažďovicích (tel. 0187/513430)
Při osobním podávání informací je třeba dohodnout termín předem telefonicky. Informace lze podávat i na základě písemného podání prostřednictvím pošty.
Podávání žádostí, stížností, návrhů, podnětů či jiných dožádání v pracovní dny od 8 do 14 hodin v sekretariátu ředitele úřadu. Žádosti, stížnosti atd. je možno podávat písemně prostřednictvím pošty.
Upozornění:
Zákon se nevztahuje na postup při poskytování informací z katastru
nemovitostí, státních mapových děl a dalších dokumentačních fondů úřadu.
Postup při poskytování těchto informací je upraven zvláštními předpisy.
V pravomoci úřadu je vydání rozhodnutí o odepření
přístupu k informacím, které
*
jsou
označeny jako utajované skutečnosti (zákon č. 148/1998 Sb.)
*
vypovídají o osobnosti, majetkových poměrech a soukromí
fyzické osoby (např. zák. č. 256 / 1992 Sb.)
*
jsou
označeny za obchodní tajemství (zák. č. 513 / 1991 Sb.)
*
jsou údaji ve smyslu ustanovení § 11 zák. č. 106 /
1999 Sb.
Proti rozhodnutí o odepření přístupu k informacím (viz písm.
e) lze podat ve lhůtě do 15 dnů odvolání řediteli úřadu. Pokud ředitel
nerozhodne ve prospěch žadatele (autoremedura), postoupí odvolání Zeměměřickému
a katastrálnímu inspektorátu v Plzni k vydání rozhodnutí v dané
věci.
Lhůta je doba, ve které musí být informace
poskytnuty, nebo ve které musí být vydáno rozhodnutí, že se žadateli
poskytnutí informace odpírá. Přehled platných lhůt podle zákona č. 106 /
1999 Sb.:
Úkon,
předmět podání |
Lhůta |
Poskytnutí
informací |
v roce
2000 - 30 prac. dnů
v roce 2001 - 22 prac. dnů |
Prodloužení
lhůty |
v roce
2000 - o 20 prac. dnů
v roce 2001 - o 15 prac. dnů |
Rozhodnutí
o odepření informací |
15
pracovních dnů od přijetí žádosti |
Lhůta,
ve které úřad odkáže na zveřejněnou informaci |
do 7
pracovních dnů |
Odložení
žádosti (žádost se nevztahuje k působnosti |
3
pracovní dny |
Výzva
žadateli k upřesnění žádosti |
7 prac.
dnů od podání žádosti |
Lhůta,
ve které musí být žádost upřesněna |
30
pracovních dnů |
Lhůta
pro podání odvolání |
15
pracovních dnů ode dne doručení rozhodnutí |
Odvolání
proti fiktivnímu negativnímu rozhodnutí |
15
pracovních dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti |
Lhůta
pro vyřízení odvolání |
15
pracovních dnů od předložení odvolání prvoinstančním orgánem |
Pol. |
Popis
obsahu položky |
MJ |
Cena
za MJ v Kč |
1 |
Vyhledání
informací |
15 minut |
30,00 |
2 |
Pořízení
kopií informací na papír |
A 4 |
2,00 |
3 |
Pořízení
kopií informací na disketu 3,5” |
1 ks |
30,00 |
4 |
Pořízení
kopií informací na CD - R |
1 ks |
100,00 |
5 |
Odeslání
informací doporučenou zásilkou do 20 g |
1
zásilka |
14,40 |
6 |
Odeslání
informací doporučenou zásilkou od 21 do 50 g |
1
zásilka |
18,00 |
7 |
Odeslání
informací doporučenou zásilkou od 51 do 500 g |
1
zásilka |
25,00 |
8 |
Odeslání
informací doporučenou zásilkou od 501 do 1000 g |
1
zásilka |
35,00 |
Ing.
Karel Schořík
ředitel úřadu