Language selectionCZEN Trafix
SexTrafix - bezplatná výmena erotických bannerov







Peníze, peníze, peníze...

V poslední době se nějak stalo módou, že každá druhá stránka inzeruje alespoň několik money-making programů na principu platíme za surfování/prohlížení reklam/čtení e-mailů/SMS. Tak že jsem se rozhodl, že si také přihřeji polívčičku. Nerad bych zde dělal kompilaci typu:
FIRMA -> popis -> určitě se zaregistrujte
Je to poměrně ohraná písnička, která by nepřinesla nic nového, a navíc po vlastních zkušenostech jsem v tomto oboru spíše pesimistou, tak že tuto stránku berte spíše jako "zprávu o stavu" tohoto způsobu vydělávání peněz.
Prakticky všechny programy tohoto typu jsou postaveny na principu Multi Level Marketingu (MLM) s různým poměrem rozdělování zisku a s různou hloubkou referenčního systému. To je také většinou příčinou toho, proč se převalí přes Internet jako obrovská lavina. Mimo to je takový "ViewBar" de-fakto ideálním produktem:
- zákazníka nestojí ani halíř a přesto slibuje ne zcela zanedbatelný profit
- jeho distribuce se také obejde s minimálními náklady a hlavně prakticky bez zásahu lidské ruky
Pokud je tedy již dost členů, a dostatek sponzorů, kteří to všechno zaplatí, může se začít se spuštěním reklamního systému.

Zde by bylo vhodné uvést na pravou míru několik základních omylů, které, které se v tomto oboru tradují, a dokonce jsou občas publikovány i na stránkách samotných serverů, které tyto reklamní produkty nabízejí.

Omyl č.1.: Reklamy není třeba číst, ani se na ně dívat.
Pokud si uvědomíte, že do takto fungující reklamní firmy přijde zákazník, který si za inzerci zaplatí reálnými penězi, je samozřejmě předcházející tvrzení absolutní hovadina. Tento zákazník samozřejmě očekává, že za své peníze dostane příslušný počet zákazníků, pokud se tak nestane, prostě si reklamu objedná někde jinde, například v lokálních inzertních novinách a bude mu úplně jedno že reklamy ve ViewBarech jsou cílené, osobní, moderní ... bla, bla, bla.
Většina takovýchto reklamních systémů vznikala původně v USA, a pokud se chvíli díváte na nabízené reklamy, zjistíte, že pro průměrného američana je řada těch nabídek docela lákavá a výhodná, a určitě řada z nich podlehne a objedná. Problém ovšem nastává v momentě, kdy se do systému zapojují lidé, kterým jde jen o to inkasovat pár doláčů, a jsou schopni shlédnout tisíce reklam a jediným reálným výsledkem toho všeho je tik v oku. V případě, že tento typ lidí v systému převáží, nevyhnutelně to zkončí krachem.

Omyl č.2.: Maximální hloubka referenčního systému Vám dává možnost vyšších zisků.
Dnes bývá zcela běžný 5-ti úrovňový referenční systém, pokud si dobře pamatuji, exotem byl v tomto směru TheMail, který měl referenční systém 16-ti úrovňový, slovo "byl" je na místě, po té, co tato společnost rekrutovala dostatek členů, konvertovala na placený server, Ti kdož uposlechli výzev, aby si na tento server soustředili veškerou správu své pošty byli asi lehce v šoku, dokonce věřím, že pro řadu lidí bylo efektivnější nakonec alespoň nějakou dobu platit měsíční poplatky za užívání této služby, než aby honem přetiskli své vizitky, přepracovali všechny kontaktní informace a zařídili si honem jinou e-mail adresu. Abych tedy mluvil k věci, já osobně bych klidně bral referenční systém tak dvouúrovňový. Proč? Moje počty jsou poměrně jednoduché. Do tohoto byznysu proudí poměrně ustálené množství peněz, a záleží pouze na poměru, v jakém se výsledná suma rozdělí mezi zúčastněné. Je sice velice pěkné dostávatpeníze z činnostilidí, které se mi podařilo rekrutovat, ale je třeba si uvědomit, že peníze nejen dostáváte, ale také musíte odvádět lidem, kteří získali Vás. Čili do doby, než získáte nějaké nové členy značnou část výdělku, kterou by jste mohli dostávat Vy, odevzdáváte řetězci lidí nad sebou.
Samozřejmě nic proti tomu, klidně odevzdám část zisku člověku, který mi "dal šanci", samozřejmě proč ještě nedat část člověku nad ním, se vší pravděpodobností mohou mít i k sobě vztah, a kamarád mého kamaráda může být i můj kamarád, ale tím bych asi končil, protože pokud chci "surfovat za peníze", měl bych s těma penězma šetřit.
Situace je pochopitelně jiná v případě, že si věřím, a troufám si získat spoustu nových členů, v tomto případě mi "hlubší" referenční systém bude vyhovovat, abych pozbíral co největší procento zisků z referenčního stromu. V tomto případě je však nutné si uvědomit, zda se mohu řadit ke šťastným lidem, kteří mají v této činnosti vůbec šanci, co k tomu tedy potřebuji?

1) musím být registrován v některém z programů postaveném na MLM systému.
2) mít vlastní WWW-stránky, kam mohu reklamu umístit.
3) tyto stránky by měly mít slušnou návštěvnost.

Teď by možná bylo dobré vysvětlit pojem slušná návštěvnost. To se samozřejmě může lišit, podle toho jací lidé na Vaše stránky přicházejí, já osobně mám zkušenosti, že inzezovaný link navštíví přibližně jeden z 50 návštěvníků stránky. Ovšem to ještě neznamená, že se opravdu tento návštěvník zaregistruje, zde bych odhadl pomět asi tak 1:20 (je to jen odhad, zas tolik statistických materiálů nemám). A konečně když se již návštěvník zaregistruje, nikde není psáno, že systém bude opravdu používat, čili ve většině případů to také znamená, že Vám žádné peníze nevydělá. Já osobně jsem zaregistrován u asi 10-ti firem, a nakonec používám jednu nebo 2, předpokládám tedy, že v tomto případě bude úspěšnost tak 1:5. Pokud vše tedy hezky vynásobíte, vyjde vám že pravděpodobně potřebujete zhruba 5000 návštěvníků na to, aby jste získali jednoho, který Vám bude opravdu vydělávat.
Pokud vezmu jako příklad svoje stránky (zhruba 6000 návštěv za květen), tak podle těchto počtů mám šanci získat jednoho referenta měsíčně. (Inu, za měcíc se můžete na této stránce přesvědčit.) To sice není nic moc, ale je šance, že například při používání ViewBaru SPEDIA budu do roka opravdu vydělávat a ne jenom pokrývat poplatky za dial-up připojení k internetu. A to jsme prosím teprve v první úrovni referenčního programu.
Pokud tedy budu mít štěstí a jeden z těch 10-ti referovaných lidíbude mít svou WWW stránku, mám i šanci, že se bude můj referenční strom rozrůstat dále, přičemž je to stále pouze šance. Tak že vzhledem k předchozím úvahám již asi chápete, proč by mi stačil referenční systém dvouúrovňový, prostě proto, že předpokládám, že můj referenční strom nikdy hlubší než dvě úrovně nebude, leda že bych měl opravdu velkou kliku.

Pokud tedy i přes všechen můj skepticismus máte chuť to zkusit, nebo mne alespoň odměnit za snahu o trochu netradiční pohled na tuto problematiku, uvádím společnosti, u kterých si myslím, že jsou asi tak nejlepší, a mohly by ještě nějakou dobu vydržet.

Earn money with ePilot  e-Pilot - je společnost, která provozuje portál a vyhledávač, platí 3c za jedno hledání, či za klik na některou ze sekcí portálu, pokud jdete čistě jen na výdělek, máte šanci naklikat klidně $5 za hodinu, i když si myslím, že to chce dost silnou povahu, navíc e-Pilot upozorňuje, že výdělek Vám bude připsán až po prozkoumání, zda jste nepoužívali jejich službu nepřiměřeně, mám vyzkoušeno, že $1.5 za hodinu připíší bez srážky. Druhý způsob výdělku u této společnosti se mi též jeví jako slibný, za každého referovaného člověka dostanete $1 navíc při jeho registraci, což je slušné. Jako většina ostatních firem poskytuje e-Pilot též možnost dostat nějaké body z různých nabídek sponzorů, většina těchto nabídek je na principu slevy, s tím, že příslušný obnos je Vám vždy zaslán zpět na konto e-Pilot. Tento způsob výdělku nevidím pro našince jako perspektivní, nepředpokládám, že si budete nechávat posílat zboží z Ameriky a FREE signup(y) většinou již z těchto nabídek vymizely.

Make Cash on the Net 

Společnost SPEDIA je v tomto oboru stálicí, doporučuji ji všem kteří se necítí na to, že získají nové členy a rádi by si alespoň trochu přilepšili na svých internetových vyjížďkách, spedia sice vede různé hodinové sazby pro USA a non-USA členy, nicméně však platí a oproti jiným firmám vůbec ne špatně, navíc nabízí i jiné způsoby výdělků, včetně hraní her. Momentální hodinová sazba je $0.70/hour (US) $0.50/hour (Int'l) pro "Premier membership" a $0.49/hour (US) $0.30/hour (Int'l) pro standartní členství.Pokud se rozhodnete pro registraci, předem musím upozornit, že jejich ViewBar je opravdu vymakaný a sleduje snad každý váš pohyb díky tomu má také poměrně dost slušné HW-nároky.

WWW.ALLADVANTAGE.COM

Tato firma se opravdu dlouho držela na výsluní, uvádím pouze text, protože doména již neexistuje. Zaregistroval jsem se u ní asi v roce 1998 (pokud si to dobře pamatuji), a vzorně jsem čekal na to, až mi bude poskytnut lokalizovaný program. Nejdříve jsem nervózně každý měsíc navštívil jejich stránku, a snažil se zjistit, co se děje, ale nedělo se stále nic, prostě ViewBaru jsem se nedočkal, i přes to, že pravděpodobně firma docela slušně prosperovala, alespoň podle toho, že se občas na některých stránkách objevilo zveřejnění, kdo kolik vydělává, a je dokonce docela možné, že informace byly pravdivé.
Přesto, že se tato firma bránila přílivu "neproduktivních členů" tím, že nelokalizovala program, asi dospěla do stadia, že nedokázala dostát svým závazkům, pokud si dobře vzpomínám, jejich program byl asi poměrně dost bezelstný, a asi nebylo problémem s ním pohodlně surfovat a přitom dosahovat slušných výdělků.

WWW.BE-PAID.COM

Tuto firmustihl podobný osud jako předcházející, alespoň se mi ji již nepodařilo znovu najít, zaregistroval jsem se u ní asi 1/2 roku po Alladvantage, a průběh byl prakticky stejný, ničeho jsem se nedočkal.

Statistiky těchto stránek  
© 2001 LuSoft
Upd.: 04.07.2001.
MAMto.cz