Marketingový systém Herbalife v sobě spojuje prvky podnikání a zaměstnaneckého
poměru. O soukromé podnikání se jedná zejména v tom smyslu, že spolupracovník Herbalife
je formálně samostatným podnikatelským subjektem, má velkou volnost zacházení
se svým časem a sám si určuje množství času a energie věnovaných práci, a tím i
velikost svého zisku. Na druhou stranu jsou zde poměrně silné regulační
mechanismy, určitý morální kodex a zásady, které musí spolupracovník dodržovat
výměnou za výhody, kterých se mu od společnosti Herbalife dostává. Společnost
Herbalife vydává pro své spolupracovníky celou řadu více či méně závazných
pravidel, doporučení a rad. Ty se šíří jednak přímo ústy zakladatele
společnosti Marka Hughese a jeho nejbližších spolupracovníků prostřednictvím
satelitního kanálu HBN (Herbalife Broadcasting Network) a časopisů, které
společnost pro spolupracovníky vydává, jednak sestupně prostřednictvím hierarchické
struktury multi-level marketingu. Každý spolupracovník zodpovídá za dodržování
závazných pravidel ve své organizaci. Drobné delikty řeší sám, při větších
prohřešcích (například proti etice podnikání s Herbalife), se může obrátit na
evropské ústředí ve Štrasburku, které může „hříšníka“ potrestat například
zamezením odběru produktů na určitou dobu.
V rámci marketingu Herbalife existuje určitá hierarchická struktura
spolupracovníků. Existují tři základní stupně této hierarchie a mnoho dílčích
stupňů, které se od základní trojice liší pouze velikostí procentního zisku.
Postup na vyšší stupeň je podmíněn určitým pracovním výkonem – množstvím
odebraných produktů a nově zaregistrovaných spolupracovníků ve své organizaci.
Výhodou postupu je větší maloobchodní i velkoobchodní zisk a možnost budování
vlastní organizace. Základní pozice jsou tři:
1. Výchozí pozicí celého systému je konzultant. Konzultantem se
stává každý nový spolupracovník Herbalife, jakmile je zaregistrován. Jeho registraci
provádí spolupracovník Herbalife, který ho k Herbalife přivedl. Tento
spolupracovník (od pozice tzv. success buildera výše) je jeho takzvaným
sponzorem. Nově zaregistrovaný spolupracovník se automaticky stává členem
organizace svého sponzora. U společnosti Herbalife se nelze zaregistrovat jinak
než přes sponzora. Podmínkou registrace je splnění podmínek výběrového řízení –
uchazeč vyplní dotazník zjišťující jeho předpoklady pro tuto práci – a
zaplacení registračního poplatku 3600 Kč. V ceně registrace je zahrnuta smlouva
o spolupráci se společností Herbalife, založení podnikatelského účtu u
evropského ústředí společnosti ve Štrasburku, množství propagačních a
informačních materiálů, ale hlavně dostanete
produkt na vyzkoušení Buněčnou výživu Dále konzultant získává 25 % slevy
z ceny všech produktů, které odebere. Náplní práce konzultanta je: a)
konzumovat produkty, které dostal při registrací, a získat tím vlastní dobrou
zkušenost s nimi; b) o této své zkušenosti hovořit se svými známými a snažit se
tak získat své první zákazníky – těmto zákazníkům prodává produkty za plnou
cenu (jeho zisky tvoří 25 % maloobchodního obratu); c) učit se postupně od
svého sponzora další způsoby práce.
.
Všeobecně se předpokládá, že konzultantem člověk zůstane maximálně po dobu
konzumace svého prvního produktu a během této doby se kvalifikuje množstvím
odebraného zboží alespoň na o stupeň vyšší pozici.
2. Success builder již zvládl několik způsobů práce a dosáhl určitých
prodejních úspěchů. Proto si může začít budovat vlastní organizaci.
Většinou to funguje tak, že své první spolupracovníky hledá (a často najde)
mezi svými příbuznými a známými. Kromě maloobchodního zisku z přímého prodeje
produktů, který činí na této pozici již 42 %, má success builder velkoobchodní
zisk. Ten získává tak, že nakupuje produkty se slevou 42 %, ale svým
konzultantům je prodává se slevou 25 % – to znamená, že 17 % je jeho zisk z
této transakce. Je zde silná motivace postoupit v hierarchii o další krok,
neboť jestliže je success builder určitou dobu pasivní či neúspěšný v budování
své organizace, přechází automaticky na pozici staršího konzultanta. Ten má
nárok na trvalou slevu 30 % z ceny produktů. To pro něj znamená snížení
maloobchodních i velkoobchodních zisků a navíc ztrátu možnosti velkoobchodního
zisku z těch členů své organizace, kteří se kvalifikují na pozici success
buildera. Ti totiž mají nárok na 42% slevy, a musel by jim tak ještě 12 %
doplácet ze svého. Tyto jeho závazky a z nich plynoucí zisky přebírá jemu
nejblíže nadřazený supervisor.
3. Pokud je naopak spolupracovník Herbalife úspěšný jak v prodeji
produktů, tak v získávání nových registrací, může se kvalifikovat na pozici
supervisora. Jeho sleva na produkty je již 50 %. Předpokládá se, že má
již takové zkušenosti, že může školit nově zaregistrované spolupracovníky. Za
tuto činnost ho společnost odměňuje takzvanými zlatými šeky, které jsou
vypláceny v cizí měně. Kromě maloobchodního a velkoobchodního zisku a zlatých
šeků má supervisor ještě další druh příjmu – takzvané bonusy: z každého
produktu, který prodá některý konzultant nebo success builder, získávají tři
nejblíže nadřazení supervisoři, do jejichž organizace patří, určité procento
zisku (nejméně 3 %). Supervisor je konečnou pozicí co se týče maloobchodního a
velkoobchodního zisku.
Dále existují určité nadstavbové pozice. Již jsem se zmínil, že herbalajfisté
pracují v týmech. Práce v týmu je výhodnější z hlediska sdílení prostor nutných
pro práci, předávání zkušeností a sdílení různých dalších činností, které
nevedou přímo k zisku, ale jsou pro něj nezbytným předpokladem. Supervisor se
může stát tabulátorem týmu. Ten koordinuje činnosti týmu a jeho strategii,
školí jeho členy. Za to je odměňován královskými šeky a vyšším bonusem. Každá
nadstavbová pozice (člen World týmu, Globálně-expanzivního týmu GET,
Milionářského týmu, Prezidentského týmu atd.) znamená další a další výhody a
zisky a nemá cenu je zde podrobně rozebírat. Pouze pro představu uvedu, že
splnit podmínky pro kvalifikaci do World týmu či GET týmu obnáší vydělat si tři
měsíce po sobě částku asi 70 tisíc respektive 100 tisíc Kč.
I vy máte možnost zapojit se do prodeje výrobků Herbalife ve
všech 53 zemích oficiálně otevřených prodeji těchto produktů.
Po registraci se stáváte distributorem, Váš další profesní růst je pak už
zcela závislý na Vaší iniciativě.
Distributor
Zakupte si mezinárodní podnikatelskou soupravu (IBP) - tím se stáváte mnou
sponzorovaným distributorem
- máte okamžitě nárok kupovat výrobky Herbalife s 25% slevou
- můžete dosáhnout 25 - 42% zisku z prodeje maloobchodním zákazníkům
- budete-li sponzorovat jiné distributory, získáte až 17% velkoobchodního zisku
- užívejte výrobky, noste placku, hovořte s lidmi a Vaše podnikání bude úspěšné
Success builder
Zrychlete rozvoj svého podnikání pomocí objednávky distributora usilujícího o
úspěch (Success builder) na 1.00 objemových bodů při slevě 42%
- můžete dosáhnou 42% ze zisku své objednávky distributora usilujícího o úspěch
- budete mít výhody čestného a výsadního členství této elitní skupiny
Supervizor
Abyste se kvalifikoval, musíte obsáhnout 4.000 objemových bodů za jeden
kalendářní měsíc, NEBO 2.500 objemových bodů za dva po sobě jdoucí měsíce
(přičemž alespoň 1.000 objemových bodů musí být nezatížených)
- získáte 50% zisk z maloobchodního prodeje
- 8 - 25% zisk z velkoobchodního prodeje
- 5% královské prémie (Royalty Override) z první úrovně
- 5% královské prémie z druhé úrovně
- 5% královské prémie ze třetí úrovně
- můžete získat 1 - 4% vzestupný bonus
- zúčastníte se zvláštních seminářů a školení
- budete mít nárok na zvláštní supervizorské prémie