HISTORIE
- Motorka koupená 6. září 2001 u Libereckýho dealera za hotovku. K tomu tankpad a zámek. - První 2 týdny zajíždění dle příručky. Tedy 0 - 500km nešla nad 5000 otáček, 500 - 1000 km max 6 - 6500 otáček. Po nastartování vždy velmi opatrně a nechat prohřát. Nikdy kratší cesta jak 20km. Kdo to zažil neuvěří. Mít pod sebou stovku koní a ploužit se max 80 - 100km/h je strašný. Ptal jsem se dealera, servismanů a četl různé zdroje jak "správně zajíždět". Nikdy jsem se to nedozvěděl. Co zdroj to diametrálně rozdílný návod. Dokonce i návod k obsluze se podstatně v tomto ohledu liší od anglické verze. - První servisní prohlídka 17. září na 980km. Výměna oleje a filtru. Co ještě dělali nevím, ale asi nic moc. Na řetěz nešáhli, vůle spojky jim nic neříkala a olejový filtr byl na povrchu lehce zdeformovaný. - Po první tisícovce to pomalu začalo. To byl požitek. Na max otáčky (12 500) jsem se ale zpočátku stejně bál - poprvý až tak na 1200km. Ne že bych měl strach z motorky, jen jsem měl stále pocit že bych mohl cosi pohnojit. Připadá mi nějak nepřirozený, že po výměně oleje, z minuty na minutu, můžu najednou jezdit naplno. - 16.10. jsem konečně dostal nový nosič abych mohl vozit kufr - cena cca 3000 - chromovaný a řekl bych, že vypadá líp než původní madlo. - Do konce sezóny 2001, tedy do počátku listopadu, jsem nalítal cca 2500km. Do této doby motorka relativně špatně startovala - vždy pouze s plynem a i tak se jí moc nechtělo. Po těch zhruba 2500km začíná startovat zcela bez potíží a bez plynu, na první ťuknutí. - Leden 2002 - předělaný světla podle tohohle návodu. Taky jsem dal obě žárovky s o 30% vyšší svítivostí (stejná wattáž). To se nedá srovnat. Mašina teď svítí jako blázen a kužel světla má daleko širší záběr, hlavně směrem doprava. - Únor 2002 - přidělal jsem duralový padáky (L a P) a koho to zajímá, tak cena sady je 2 400,- Kč pokud člověk ví kde kupovat. Je otázkou vkusu co je hezčí, zda trubky či tyhle špunty. Z kusu hliníku se tyhle dají celkem v pohodě na soustruhu vytočit a po pádu vyměnit, a to je u trubek trošku problém. Taky je teplo jak na jaře tak lítám o stošest. Na třech tisících stále bez jediný potíže - jen ta guma kdyby tak neodcházela. - Květen 2002 - na 4800 km jsem po 15ti kilometrový projížďce zjistil únik oleje z filtru. Příčina - špatným způsobem namontovaný filtr (deformovaný vnější plášť) a v jednom místě došlo k prasklině. Výsledkem byl motor i zadní kolo od oleje a nevím čemu vděčím za to, že jsem neletěl po dálnici a neklopil někde zatáčku. Vlastně jsem se znovu narodil. Motorku mi přes nonstop servis odvezli a druhý den opravenou (zdarma) vrátili. Mohli mě vyfuckovat, protože jsem na špatnou montáž neměl sepsaný záznam přestože jsem je na to původně upozorňoval, ale neudělali to. Je to holt poučení pro příště. - Červen 2002 - 5260km - výměna zadní pneu. Tak a je to. Pneuška dosloužila. Byli jsme na letišti, tam pár posledních burnoutíků a jelo se domů na plátně (foto zde). Na to, že jsem burnoutil až nakonec po úplným sjetí vzorku i tak moc nevydržela. Přední je O.K. Tak na půlce. Tak jsem pořídil opět Dunlop D 207 J. To aby se předek nehádal se zadkem. Na příští výměnu asi zkusím Michelin Macadam 100. Prý nejsou tak sportovně nadaný jako D207, ale vydrží 2x víc. Však uvidíme. - Září 2002 – 8900km – nová přední Michelin Pilot Sport. Dunlopa ještě ušla, ale před cestou na Moravu jsem ji radši shodil. Taky proběhla roční + 10000km prohlídka – vše O.K. - Říjen 2002 – montáž nových závažíček, vyhřívaných rukojetí (to je bájo) a hodinek. Všechno koupený v němcích a podstatně levněji než doma. - Zima 2003 – 10590km – nová zadní pneu Michelin Pilot Road – koupená v němcích o 800,-Kč levněji než doma. Je to první turistická pneu se silikou a nástupce Macadam 100. V testech nejlepší ve třídě a dost se blíží sportovním pneu jako je např. D 207. Jinak základní údržba a kontrola a navíc montáž nových Iridiových svíček a několika doplňků od kamaráda Petra Fazera od Plzně. Jednak je to blatníček s krytem řetězu a druhak kryt sedla. Petr umí dodat i „rydlo“ pod motor a samotný kryt řetězu, to vše s barvou i bez a třeba i z karbonu. Taky jsem vyrobil a namontoval hliníkový gril na chladič a takhle to vypadá celý. - Květen 2003 – nová Pilot Roada nemá chybu, drží jak přibitá a po 1000 najetých kilometrech bez znatelného úbytku vzorku. O kvalitě svědčí i líznutý kraje 5mm od hrany na normálních okreskách bez náznaku klouzání či nestability. - Léto 2003 - montáž laďáku Tenax. Pěkný výfuk s dobrým, hlubokým zvukem. Žádný řvoun, ale ujde. Něco málo výkonu asi přidal, ale nic výraznýho. Mám pocit, že s ním motorka při plným zatížení malinko papá olej. Asi tak půl deci na 2-3 tisíce km. Po zpětný montáži originálu na cestě do Alp spotřeba na 1800 km opět neměřitelná. - Zima 2004 - za uplynulou sezónu přibylo cca 8500km. Zadní Pilot Roada se má k světu. vydržela celou sezónu, pár lehkejch burnoutů a ještě mám 3mm vzorku. Při mým stylu jízdy má tak dvojnásobnou životnost než původní Dunlop D 207. Fakt nemá chybu a můžu ji jenom doporučit. - Jaro 2004 - výměna přední Pilot Sport na 9200km a zadní Pilot Road na 9500. Obě pneu ještě použitelné. Zadní je těsně na značkách opotřebení, přední už za značkami na bocích, prostředek O.K. Z pohledu najetých km ideálni kombinace. Pneumatiky však posledních 1000km vykazovaly značnou nestabilitu a do určitého náklonu neochotu zatáčet, od určitého výš pak padání do zatáčky. - Jaro 2005 - motorka bez problémů. Půjde na seřízení podtlaků a kontrolu ventilů - pro jistotu. Po třech letech tuhnou pístky v předních brzdách a nefunguje tzv "rollback". Z toho důvodu můžou některý desky drhnout a projevuje se to jejich větším opotřebením a pumpováním předku při slabém brždění. Výrobce doporučuje výměnu gumových těsnění a hadic po třech leteh, ale pokud to nebude zlobit, tak na to kašlu. - Jaro 2005 / 23300km najeto - kontrola vůle ventilů. Není potřeba cokoliv seřizovat. Podtlaky prakticky OK. Jen byla potřeba seřídit u dvou bohatost. Motor líp chytá a na volnoběh jde úplně jinak. Rovnoměrně, jak elektromotor. Motorku jsem taky nechal odbrzdit - skoro 95 koní a 65Nm se sériovým výfukem s nádhernou křivkou bez propadů. Prostě spokojenost. Servisák říkal, že to snad ani není možný. - Podzim 2005 / 27000km - po výměně oleje. Žádné problémy. Všechno funguje jak má.
|
|