Anketa Magistrátu hl. m. Prahy - dopravní značení ----------------------------------------------------------------------------------- podáno 2. srpna 2006 (kódování Windows 1250) Hostivař - ulice Hornoměcholupská V dolním úseku ulice Hornoměcholupské od napojení na ul. Švehlovu po křižovatku s ul. Kunická navrhuji omezení rychlosti na 40 km/h a osazení značky zákaz předjíždění. V tomto částečně nepřehledném úseku se alespoň trochu sníží hlučnost, zvýší bezpečnost chodců a cyklistů a přitom nehrozí zhoršení průjezdnosti. Více než 120 občanů bydlících podél ulice také už téměř dva roky zatím pouze formou petice (http://web.quick.cz/peticehorno) a jednáním s OD ÚMČ Praha 15 požaduje zamezení průjezdu těžké nákladní techniky (alespoň kamionů a velkých nákladních aut), která výrazně zvyšuje hladinu akustického tlaku, zamořuje okolí exhalacemi a stavby i lidé jsou vystaveni vibracím. Dvě měření hluku jasně prokázala, že hodnoty akustického tlaku se v této lokalitě pohybují na hranici limitu i pro "starou hlukovou zátěž"; limity dané novelizovaným nařízením vlády č. 148/2006 Sb. "pro hluk v okolí hlavních komunikací, kde hluk z dopravy na těchto komunikacích je převažující" jsou jasně překračovány. Nevidíme důvod, proč by si nákladní technika měla zkracovat cestu obytnou zástavbou, když je nedaleko vysokokapacitní komunikace Švehlova a Průmyslová. Z nich by mělo být (i dalším rozvojem komunikační sítě) zajištěno napojení na hlavní příjezdové trasy do města. Velmi si cením získávání návrhů a podnětů od občanů tímto otevřeným způsobem. Škoda, že není běžné na úřadech všech městských částí. ----------------------------------------------------------------------------------- podáno 8. srpna 2006 Hostivař, přechod Hornoměcholupská - Pod Stanicí - Na Sedlišti (1) Navrhuji odstranění CITY bloku u přechodu pro chodce na ulici Hornoměcholupské, křižovatka Pod Stanicí - Na Sedlišti. Betonový blok nemá pro chodce žádný význam, protože dostatečnou ochranu při vstupu do vozovky poskytuje široký odstavný pruh a parkující vozidla. Jeho okolí je trvale zdrojem nečistot a prachu, protože zde není možné strojové čištění; komplikuje se i zimní odklízení sněhu, odvoz popelnic atd. (podrobnosti viz http://web.quick.cz/peticehorno Stížnost na postup OD ÚMČ Praha 15 při stanovení na místní úpravu silničního vodorovného značení ...). (2) V úvahu by připadalo i přemístění CITY bloku k přechodu pro chodce v dolní části ulice před č. p. 1432, kde skutečně hrozí vybočení projíždějícího auta do odstavného pruhu, protože tento přechod je těsně za zatáčkou při výjezdu z křižovatky. I tam bude ovšem CITY blok překážet při mechanickém úklidu ulice a v jeho okolí se bude trvale udržovat prach a hrubé nečistoty. Proti realizaci současné úpravy přechodu (nejen jako zbytečného plýtvání finančními prostředky) se vyjádřilo téměř 50 občanů, kteří bydlí v těsné blízkosti a přechod každodenně užívají. -----------------------------------------------------------------------------------