Zprávy obecního úřadu

O obci

 

Obec Sloupno existuje podle zákona o obcích ve znění pozdějších předpisů

(zákon o obcích č. 128/2000 Sb.)

Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanům, tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce.

Obec je veřejnoprávní korporací, která v právních vztazích vystupuje svým jménem

a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.

Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, se kterými samostatně hospodaří a to za podmínek stanovených zákonem.

 

Organizační struktura Obecního úřadu Slolupno

 

Starosta obce:        Jaroslav Slanař

Místostarosta:         Luboš Sýkora

Hospodářka OU:   Stanislava Klepetková

Spr.obecních lesů:  Jiří Vopelka

 

Kontakt:                 OU Sloupno  58301   Chotěboř

                               tel.: 0453/645242

IČO:                       00580104

Bankovní spojení:    KB  30825-521/0100

                               obec není plátcem DPH

 

 

Orgány obce

 

Zastupitelstvo obce je složeno z 5ti členů, kteří rozhodují o věcech patřících do

samostatné působnosti obce.

Členové zastupitelstva:  Jaroslav Slanař

                                    Luboš Sýkora

                                    Lukáš Slanař

                                    Květoslav Culek

                                    Ladislav Poula

 

Rada obce je výkonným orgánem obce v oblasti samostatné působnosti a za svůj

výkon odpovídá zastupitelstvu obce.

 

Starosta Jaroslav Slanař zastupuje obec navenek, stojí v čele obecního úřadu a za výkon své funkce odpovídá zastupitelstvu obce.

 

Místostarosta Luboš Sýkora zastupuje starostu, jedná a rozhoduje o věcech vdobě jeho nepřítomnosti.

 

Orgány zastupitelstva obce

 

Finanční výbor-   provádí kontrolu hospodaření majetkem a finančními prostředky    

                           obce.

                           Členové:Ladislav Poula,Ladislav Kovačka,Eva Horáková

 

Kontrolní výbor- Kontroluje plnění usnesení ZO a dosržování právních předpisů OÚ

                           na úseku samostatné působnosti.

                           Členové:Květoslav Culek,Vladimír Bukovský,Pavel Bohuněk

 

Orgány obce(iniciativní,poradní)

 

Komise bezpečnosti(hasiči,pomoc občanům)

                           Členové:Luboš Sýkora,Lukáš Slanař,Pavel Bohuněk

 

Komise stavební  Členové:Jaroslav Slanař,Josef Bohuněk,Otto Ondráček

 

Sbor pro občanské záležitosti

                            Členové:Bohumila Slanařová,Eva Horáková,Miluše Ondráčková

 

Místo a způsob jak získat informace

 

Informace o činnosti obce může občan obce(vlastník nemovitosti na území obce) starší 18. let získat jednak účastí na jednání ZO, nahlížením do jeho zápisů z jednání a na úřední desce OÚ.

Informace poskytuje a podané žádosti o poskytnutí informace dle zákona o svobodném přístupu k informacím(dále jen žádost)  vyřizuje:

Jaroslav Slanař       starosta obce

Luboš Sýkora        místostarosta

Žádost se podádvá ústně nebo písemně. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo nepovažuje žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Písemné žádosti jsou evidovány dnem, kdy je obdrží obecní úřad. Z podání musí být zřejmé, kdo žádá a druh informace, který požaduje.

 

Obecní úřad posoudí obsah žádosti a v případě, že žádost o informaci:

             se nevztahuje k jeho působnosti, žádost odloží a tuto skutečnost sdělí do 

                                  3 dnů žadateli

             je nesrozumitelná nebo formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě    

                                  do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost do 30 dnů upřesnil.

                                   Pokud tak žadatel neučiní, obecní úřad rozhodne o zamítnutí 

                                   žádosti.

 

Požadovanou informaci poskytne obecní úřad ve lhůtě nejpozději do 15ti dnů od přijetí podání, nebo upřesnění žádosti. Ze závažných důvodů je možno lhůtu prodloužit, nejvýše však o 10 dnů.Žadadatel musí být o prodloužení lhůty prokazatelně informován.

Veškeré poskytování informací je prováděno v souladu s příslušnými právními předpisy a se zřetelem na ochranu osobních údajů.

 

Místo podání žádosti,stížnosti,návrhu,podnětu

 

Veškeré písemné žádosti o poskytnutí informace, jakož i stížnosti, podněty či jiná dožádání se doručují poštou na adresu Obecního úřadu Sloupno nebo osobně na 

Obecní úřad v úředních hodinách.

Úřední hodiny na OÚ Sloupno: Pondělí 16-17, Středa 16-17

 

Popis podávání opravných prostředků proti rozhodnutí OÚ Sloupno.

 

Proti rozhodnutí OÚ Sloupno o odmitnutí nebo nevyhovění žádosti o poskytnutí

informace(i částečné) lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí.Odvolání se podává u Obecního úřadu Sloupno.

Odvolání proti rozhodnutí obecního úřadu, kterým se odmítá žádost o poskytnutí informace rozhoduje:

         ve věcech samostatné působnosti obce starosta nebo obecní zastupitelstvo

 

         ve věcech přenesené působnosti Okresní úřad v Havlíčkově Brodě jako

                     povinný subjekt nejblíže vyššího stupně.

 

Odvolací orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů od předložení odvolání. 

Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle občanského

soudního řádu.

 

Písemné žádosti se podávají na formuláři "Žádost o poskytnutí informace", který

lze získat na OÚ Sloupno.

 

Vzor žádosti:

 

Ž á d o s t

o poskytnutí informace ve smyslu zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu

k informacím

 

Žadatel:

Jméno:                                                                       Právnická osoba:

 

Příjmení:                                                                             Zastoupená:

Adresa/sídlo:                                                                    

 E-mail:

 Telefon:

 Fax:

 PSČ:

 

Žádám o poskytnutí následující informace / přesné vymezení žádosti,popř.příloha/

 

  

 

 

Datum:                                                                                  Podpis žadatele:

 

Záznam o postupu - vyplňuje obecní úřad

 

Datum podání:                     Č.j.                             Zpracovatel:

 

Datum a způsob vyřízení:

Odkaz na zveřejněnou informaci:                              Výzva k upřesnění žádosti - datum:

Kde:                                                                                      důvod :

 

Odložení žádosti - datum:                                            Odmítnutí žádosti - datum:

Důvod:                                                                            Důvod:

Rozhodnutí o nevyhovění - datum:                            Důvod:

Odvolání proti rozhodnutí    došlo:                             Postoupeno dne:

Komu:                                        Způsob vyřízení

 

Řešení místních záležitostí se řídí těmito vyhláškami.

 

1. Vyhláška  1/2001 o nakládání s komunálním odpadem platná od 1.1.2002

2. Vyhláška  2/2001 o shromažďování, třídění a odstraňování komunálního odpadu

3. Směrnice  1/2001 o zveřejňování informací dle zákona 106/1999 

 

 

Přehled nejdůležitějších právních předpisů,

kterými se ve své činnosti zejména řídí Obec Sloupno

 

     Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí jen zákony a obecně závaznými právními předpisy. Při výkonu přenesené působnosti se obec řídí zákony a ostatními obecně závaznými předpisy a v jejich mezích usneseními vlády a směrnicemi ústředních orgánů státní správy.

 

l. Zákony a nařízení vlády:

 Ústavní zákon č. 1/1993, Ústava České republiky, v platném znění, jejíž součástí je Listina základních práv a svobod

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích ,v platném znění

Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění

Zákon č. 298/1992 Sb. o volbách do zastupitelstev obcí a místním referendu

7.

 

Zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacícm ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů v platném znění

 

Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů

Zákon č. 133/1985., o požární ochraně, v platném znění

Zákon č. 218/2000 Sb, o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění, hospodaření s rozpočtovými prostředky ČR a obcí v ČR, v platném znění

Zákon 565/1990 Sb. o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon 368/1992 S. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon 501/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění

Zákon 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění

Zákon 185/2001 Sb., o odpadech

Zákon 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění

Zákon 41/1993 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu obecními úřady a o vydávání potvrzení orgány obcí a okresními úřady v platném znění

Zákon 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku ČR do vlastnictví obcí, v platném znění

Nařízení vlády č. 358/2000 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev

Zákon č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění

Zákon č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv

Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním

Další zákony a nařízení vlády upravující samosprávnou činnost obcí a výkon státní správy na svěřeném úseku / matrika, stavební úřady, životní prostředí, /

 

Sazebník úhrad v souvislosti s poskytováním informací

 

Kopírování    A4   jedna stránka        2,--  Kč

                     A4   oboustranně          2,50 Kč

Tisk z internetu:  5,-Kč/A4

Hledání informací 150 Kč/hod.

 

V případě, že náklady nepřesáhnou 30,- Kč včetně poštovného, lze informaci poskytnout zdarma.

 

Hrazení nákladů.

1.  žadateli bude na jeho žádost potvrzena předpokládaná výše úhrady nákladů

     za poskytnutou informaci.

2.  OÚ může podmínit vydání informací zaplacením zálohy.