Všeobecné podmínky
CK Solid line
1. Vzájemný vztah a právní poměr mezi cestovní kanceláří Solid
line spol. s.r.o. (dále jen CK Solid line) a jednotlivci nebo organizacemi
se řídí ustanoveními zákona č. 159/99Sb. a občanského zákoníku 40/64 Sb.,
ve znění pozdějších předpisů a je dále upraven těmito Všeobecnými podmínkami.
Podmínky CK Solid line nabývají účinnosti podpisem přihlášky mezi cestovní
kanceláří CK Solid line a zákazníkem.
2. Služby si
zákazník může rezervovat přímo v prodejně CK Solid line a u všech smluvních
prodejců. Smluvní vztah mezi zákazníkem a CK Solid line vzniká i prostřednictvím
smluvního prodejce.
Se zákazníkem je smlouva o zajištění služeb uzavřena předáním řádně vyplněné
a podepsané (přihlášky). Osoby mladší 15 let se mohou zúčastnit pouze
v doprovodu zodpovědné osoby starší 18 let. Účastníci ve věku 15-18 let
se mohou účastnit jen s výslovným souhlasem jejich zákonného zástupce,
pokud se zástupce sám neúčastní.
Zákazník potvrzuje svým podpisem na přihlášce, že se seznámil se všeobecnými
podmínkami a souhlasí s nimi v plném rozsahu. Přihláška platí pro všechny
další osoby na ní uvedené. Za plnění smluvních závazků osob na přihlášce
vyznačených ručí objednavatel jako za své vlastní. Má se za to, že objednavatel
služby je i smluvním plátcem, není-li dohodnuto odlišně. V případě, že
závazná přihláška je prodejci doručena po lhůtě vyznačené na přihlášce,
případně, je-li vyplněna neúplně a nebo v rozporu s těmito všeobecnými
podmínkami, je CK Solid line oprávněna ji zrušit.
3. Při uzavření smlouvy se platí záloha min. 50% z ceny a doplatek
zálohy je třeba zaplatit nejpozději 30 dní před odjezdem, při krátkodobém
knihování okamžitě. Bez úplného zaplacení zákazník neobdrží potřebné odbavovací
listiny a pokyny, které jsou nezbytné pro účast na zájezdu a CK Solid
line je oprávněna objednané služby zrušit. Náklady spojené se zrušením
cesty (storno poplatky) hradí zákazník.
4. Ceny služeb pořádaných CK Solid line jsou smluvními cenami sjednanými
dohodou mezi zákazníkem a CK Solid line. Závazná a dohodnutá cena je uvedena
v přihlášce. Případnou změnu ceny je CK Solid line povinna určit a písemně
oznámit nejpozději 21 dnů před označeným dnem odjezdu. Katalogové ceny
jsou kalkulovány kursem zahraničních měn,
5. který je
platný v době, kdy je katalog dáván do tisku. Ceny lze zvýšit z důvodu
zvýšení ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot nebo plateb spojených
s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty
v ceně zájezdu, nebo směnného kursu české koruny použitého pro stanovení
ceny zájezdu v průměru o více než 10% .
6. Po obdržení informace o zvýšení ceny nebo při zrušení služeb
ze strany CK Solid line má zákazník právo na odstoupení od smlouvy a navrácení
zaplacené ceny nebo zálohy, příp. na převod zaplacené částky na úhradu
ceny náhradního plnění, a to bez jakýchkoliv storno poplatků. Pokud zákazník
od smlouvy neodstoupí do 5 dnů od doručení návrhu změny, má se za to,
že s její změnou souhlasí a cena vstupuje v platnost s povinností tuto
částku uhradit.
.
7. Zákazník má právo odstoupit od přihlášky s CK Solid line kdykoliv
před odjezdem je povinen zaplatit cestovní kanceláři storno poplatky.
Zrušení musí být provedeno písemně. Pro určení doby zrušení je rozhodující
doručení písemného oznámení o zrušení. Storno poplatky se účtují za každého
přihlášeného účastníka z celkové ceny v následující výši:
Doba před stanoveným odjezdem, ve kterém jsme obdrželi Vaše zrušení
storno poplatek
více než 60 dní (základní) 500,- Kč/osobu
59 - 30 dní 15% z ceny zájezdu (nejméně však 500,- Kč/os.)
29 - 15 dní 50%
14 - 8 dní 70%
7 - 4 dny 80%
3 dny a méně 100%
Změna knihování ze
strany zákazníka bude provedena, v případě že tuto změnu bude možno realizovat,
za
paušální poplatek 200,- Kč za jednu změnu. Jedná se o změnu termínu, jména,
odjezdového a příjezdového
místa změnu služeb a dopravy. Změny provedené v době kratší než 45 dnů
před odjezdem je CK Solid line
oprávněna považovat za zrušení původní smlouvy a za novou objednávku.
Cestovní kancelář může před nástupem cesty odstoupit od smlouvy v následujících
případech :
- z důvodů porušení
povinností zákazníka, cestovní kancelář tím získává nárok na plnou cenu
-do 21 dní před započetím cesty při nenaplnění minimálního počtu osob
-v důsledku neodvratitelné události, které nemohla zabránit ani při vynaložení
veškerého úsilí.
8. U služeb, kde je v ceně zahrnuto pojištění, jsou zákazníci po
dobu jeho konání pojištěni na základě smlouvy mezi CK Solid line a příslušnou
pojišťovnou. Pojištěním zákazníka vzniká smluvní vztah mezi zákazníkem
a pojišťovnou. CK Solid line je pouze zprostředkovatelem smluvního vztahu.
Pojištění je součástí ceny zájezdu v případě, že je to výslovně uvedeno
v odstavci cena zahrnuje.
9. Každý cestující
je osobně zodpovědný za dodržování pasových, celních, zdravotních a dalších
předpisů země, do které cestuje. Cizí státní příslušníci si vyřizují víza
sami a CK Solid line nenese odpovědnost za případné problémy vzniklé neudělením
víza. Veškeré náklady, které vzniknou nedodržením těchto předpisů, nese
cestující. Cestující je zároveň povinen pečlivě si překontrolovat cestovní
pokyny a vouchery, které obdrží nejpozději 7 dní před odjezdem.
10. Jestliže
služby neprobíhají dle smluvních podmínek, je zákazník oprávněn provést
reklamaci. Zákazník je povinen své požadavky oznámit neprodleně tak, aby
mohla být včas sjednána náprava na místě samém. Reklamaci zákazník uplatňuje
nejdříve u zástupce CK Solid line (delegát, průvodce).
11. V místě konání provede písemnou reklamaci a aktivně přistupuje
k jejímu vyřešení. V případě, že reklamace nebude podána písemně a bez
zbytečného prodlení, vystavuje se zákazník riziku, že se zmenší nebo zanikne
nárok na úhradu všech později vzniklých škod, které by při včasném oznámení
či aktivním přístupu klienta při řešení reklamace nevznikly. Cestovní
kancelář je oprávněna při vyřizování reklamace v místě konání zájezdu
řešit reklamaci poskytnutím náhradní služby či jinou odpovídající kompenzací.
Nárok na reklamaci je nutné uplatnit nejpozději do 3 měsíců od skončení
služby nebo v případě,že se neuskutečnila, ode dne, kdy měla být služba
ukončena podle přihlášky, jinak právo zaniká.
12. Autobusová
přeprava:druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku, údaje
o trase cesty bude obsahovat přihláška. Cestovní kancelář Solid line si
vyhrazuje právo na změny těchto údajů Příjezd do pobytových míst je většinou
v ranních nebo dopoledních hodinách a odjezd večer.Vzhledem k nepředvídaným
okolnostem jako je počasí, čekání na hraničních přechodech popřípadě technické
problémy může dojít k prodloužení plánované doby přepravy.
13. Vlastní
doprava: Zákazník, který zvolí vlastní dopravu, je zodpovědný za dodržení
termínu nástupu a ukončení pobytu. Pro plánování cesty je třeba vzít v
úvahu, že ubytování je možné až v odpoledních hodinách a při odjezdu je
třeba uvolnit pokoje už v dopoledních hodinách.
14. Ubytování:
Podle mezinárodních zvyklostí musí hosté opustit pokoje zpravidla do 10:00
hodin, možnost nastěhování v den příjezdu je nejdříve po 14. hodině. Časný
příjezd či pozdní odjezd neopravňuje k delšímu používaní pokoje. Rozdělování
pokojů probíhá zásadně ze strany hotelu a cestovní kancelář na něj nemá
vliv. Pokud je pokoj s přistýlkou, může jí být pohovka, rozkládací gauč,
lehátko nebo palanda.
Rychle se rozvíjející cestovní ruch s sebou přináší i stavební činnost,
na kterou nemá cestovní kancelář vliv. Absolutní klid v turistických centrech
nenajdete. K dovolené patří i večerní zábava, bary, diskotéky a noční
kluby, které mohou způsobit hluk. Období před a po sezóně přináší vedle
výhodných cen i fakt, že některá zařízení (půjčovny sportovních potřeb,
diskotéky..) nejsou v provozu.
15. Delegát:
má v jednotlivých hotelích určeny své úřední dny a hodiny, na kterých
seznamuje klienty cestovní kanceláře s nabídkou fakultativních výletů,
zodpovídá dotazy a řeší případné reklamace. Delegát nemusí být ubytován
společně s účastníky, a ve většině případů má na starosti více ubytovacích
kapacit v dané oblasti. Z těchto důvodů není k dispozici klientům každý
den. U tuzemských zájezdů CK delegáty nezajišťuje.
16. Převoz
zavazadel do hmotnosti 15kg/osobu je zdarma. V ostatních případech je
nutné se informovat přímo v CK Solid line. Všechna zavazadla musí být
opatřena jmenovkou a adresou zákazníka bez tohoto označení
nebudou povoleno naložení zavazadel. Zákazník je povinen naložit si svá
zavazadla do přepravního prostředku a v cílové stanici zavazadla ihned
převzít. CK Solid line nepřebírá záruky za ztrátu nebo odcizení zavazadel.
V případě ztráty nebo odcizení zavazadla může zákazník požádat delegáta
o pomoc při vyřizování formalit v cizí zemi. Potvrzení od místních orgánů
a příslušné zápisy pak zákazník zasílá sám na pojišťovnu. V pojistných
případech se jedná o přímý vztah zákazníka k pojišťovně, dopravci nebo
ubytovacímu zařízení.
Příjemnou dovolenou Vám přeje CK Solid line spol. s r. o.
|