Zpět na úvod

Prodavač(ka) drogistického zboží (66-51-H/006)

Osnovy zahrnují obšírné poznatky ze všech sortimentů drogistického zboží a chemie, žáci se učí znalostem o bylinkách a jejich uplatnění v léčebné kosmetice, prakticky se seznamují s technikou administrativy, výpočetní technikou, ovládání hospodářských písemností, psychologie prodeje a základy ekonomiky, účetnictví, provozu obchodu jsou samozřejmostí.

Drogerie vždy byla uznávanou obchodní činností, která musí umět zákazníkovi nabídnout především odbornost a kvalitu. Pod pojmem drogerie si tedy nepředstavujeme pouze čistící prostředky a mýdla, ale i selektivní kosmetiku, léčiva, bylinky, včelí produkty, foto-kino….

Významnou složkou budoucího drogisty je intenzivní výuky němčiny a angličtiny. Škola pro své žáky zajišťuje výukový program v Německu. Odborné tematické exkurze jsou samozřejmostí.

Škola zajišťuje pro každého žáka sponzora (zkušení a úspěšní majitelé drogerií, parfumerií, prodejen s kosmetikou po území celého západočeského regionu), a tak se naskýtá žákům najít po absolvování školy kvalitní pracovní příležitost.

Žáci jsou vedeni k samostatnému prodeji zboží, poradenské činnosti. Při studiu žáci navíc pracují na své specializaci (a to po celé tři roky studia) a na závěr ji musí obhájit. Absolventi pak získávají nejen výuční list, ale i osvědčení o specializaci ve vybraném oboru, toto osvědčení je platné v Evropské unii.

Absolventi tohoto oboru mohou na škole pokračovat ve studijním oboru vlasová kosmetika (69-41-L/502), jehož absolvováním získají středoškolské studium zakončené maturitou.


Zpět na úvod
Design Josef Ansl, Petr Zítka, 2001©