|
|
Některé návody jsou doprovázeny
příjemnými melodiemi (označeno
|
|
1. Alkalimetrické
stanovení silných kyselin (Kyseliny) |
Uvedené postupy by měly být příspěvkem k návodnému vyučování, kdy vyučující navozuje a podněcuje výkony studentů, kteří přebírají úlohu více méně samostatných řešitelů problému. Učitel jakoby z pozadí jejich postup sleduje a opravuje, ale především je základním zdrojem informací, ke kterému se studenti uchylují.Všem, kteří návody budou používat, přeji, aby byly pro ně nejen zdrojem radosti z pěkných známek (z většiny prací je klasifikovatelný výstup), ale aby byly dalším motivem pro poznávání a přípravou pro život. |
|
2. Potvrzení
závislosti vodivosti roztoku NaCl na koncentraci NaCl a na teplotě (Vodivost NaCl) |
Úspěšné provedení každé úlohy ve cvičení předpokládá domácí přípravu. Každý student si musí uvědomit, že jakákoliv laboratorní práce bez dokonalé teoretické přípravy, znalosti reakčního schématu a pracovního postupu, bez porozumění tomu, co a proč to děláš, se zvrhává na pouhý mechanický, zcela bezcenný, výkon a naprostou ztrátu času. Domácí příprava proto spočívá v pochopení principu lab. práce, v prostudování návodu, promyšlení postupu, popřípadě v provedení potřebných výpočtů ap. |
|
3. Praktické
zvládnutí základů chelatometrie (Chelatometrie) |
|
|
4. Srážecí
reakce vybraných kationtů se skupinovými činidly a jejich analytické využití (Srážení kationtů) |
|
|
5. Stanovení obsahu amoniaku v čpavkové vodě - verze B (Čpavek) |
|
|
6. Stanovení vybraných vlastností vody. I. Určení tvrdosti vody (Tvrdost vody) |
|
|
(Třídění aniontů) |
|
|
8. Simulace průběhu titračních křivek silných kyselin (Simulace) |
|
|
9. Experimentální ověření faktorů ovlivňujících rychlost chemické reakce - verze B (Rychlost reakce) |
|
Související
stránka 1
Související
stránka 2
Související
stránka 3
Související
stránka 4
Související
stránka 5
Související
stránka 6
Vybrané pasáže z anorganické chemie
Související
stránka 7
Související stránka 8
Poslední úprava : 13.9.2005