|  Vysokohorská turistika |  Dolomity |  Brenta |  Alpy |      [CNW:Counter]

A l p y

Na této stránce najdete několik fotek z rakouských Alp - oblasti Pitztalu , z pohoří Rofan , z Taur ,ze Švýcarských Alp a na závěr popis výpravy na Pitztal . Italské Alpy jsou na samostatných stránkách.

Pitztal

Wildspitze (3772m)

Pohled z Hinterer Brunnenkogelu směrem k Taschatall

A pohled na druhou stranu

Propadlina v ledovci Mittelbergferner

Švýcarské alpy

Před Matterhornem

Pod Matterhornem

Ještě blíže Matterhornu (v pozadí KleineMatterhorn)

Aktuální situace na Matterhornu - live kamera

Vrchol ..., v pozadí Munich, JungFrau...

Ledovec Grossgletcher

Pitztal

28.8.-1.9.1998

1.den: Odjezd z Turnova
Odjíždíme v podvečer od nádraží ČD jako obvykle a večeříme na Sibiři.

2.den: Hochzeiger
Po příjezdu si dáváme batohy do ubytovny v Bichlu a odjíždíme autobusem na I.tůru. Stoupáme stále vzůru lesem, jenom na jedné vyhlídce je trochu vidět do údolí. Přícházíme na Zollberg a pokrčujem dále na vrchol Hochzeiger (2560m). Počasí sice za moc nestojí ale skupina 6 lidí se rozhoduje pokračovat dál přes další vrchy až k ubytovně. Zbytek výpravy se vrací kratší cestou dolů k odjíždějí na ubytovnu autobusem. My pokračujeme až na vrchol Hoher Gemeindekopf (2771m) a podle mapy se dále snažíme slézt nejkratší cestou do údolí. Na mapě chybí kousek cesty a jak si dále ověřujeme, opravdu tam žádná cesta není. Slézáme proto příšernou strží a křovím, nikde ani náznak civilizace. Jediným plusem je spousta hub-lišek a tak nějaké sbíráme (druhý den nám je kuchař připraví k večeři). Původní záměr stopnout si náš autobus dole v údolí se ukázal jako nedosažitelný. Projíždějící autobus jsme sice viděli, ale byl ještě hodně daleko a hlavně hluboko pod námi v údolí. Zcela vyčerpaní náročným sestupem se ocitáme v obci Hairlach. Zde nacházíme jednu českou ubytovnu kde si po krátkém vyjednávání sedáme a dáváme si točený chlazený Radegast za pouhých 25Kč !!! (běžná cena piva je zde kolem 30ATS). Přerušujeme tedy radiové spojení ze základnou a chvíli zde zůstáváme.

3.den: Pitztal
Wildspitze Ráno odjíždíme autobusem do Mittelbergu (1746m) a poté metrem (místní podzemní lanová dráha) do výšky 2850m. Zde přesedáme na lanovku a vezeme se až na Hinterer Brunnenkogel (3440m). Je to poprvé co se tak snadno bez výstupu ocitám v takové výšce. Je nádherné slunečné počasí a vidíme pěkně všechny kopce a ledovce kolem nás. Nejblíže je nejvyšší vrchol - zasněžená Wildspitze (3772m) Opět sjíždíme lanovkou dolů a pokračujeme po ledovci Mittelbergferner, na jehož okraji se vydáváme prozkoumat velkou ledovou jeskyni. Napravo vidíme ledovec Karlesferner a po chvíli přicházíme na Braunschweiger huette (2759). Zkoušíme se ještě vydat po jedné cestě vzhůru do výšky asi 3000m, ale pak se vracíme a pokračujeme kolem vodopádů na Pitze směrem do údolí až do Mittelbergu, kde už čeká autobus. Někteří ještě po cestě testují jaké zde mají točené pivo. Většina si ovšem dává plechovku piva vychlazeného v našem autobusu.

4.den: Riffelsee
Riffelsee Ráno opět z Mittelbergu vyjíždíme lanovkou na Riffelsee (2232m) a rozdělujeme se do několika skupin. Někdo se vydává dobýt některý z vrcholů, většina nás pokračuje k ledovci a chatě Taschachhaus. Na okraji ledovce nacházíme úlomky letadla které se kdysi do něj zabořilo. Dále pokračujeme údolím Taschachtall zpět do Mittelbergu.

5.den: Insbruck
Dnes už balíme a odjíždíme domů. Cestou stavíme v Insbrucku na krátkou prohlídku města. Kousek za Táborem stavíme u Mašáta na večeři. Nechávají nás dlouho čekat a když nejsou schopni za 3/4 hodiny ani přinést pivo, všichni se zvedáme a odcházíme Po chvíli všichni večeříme na osvědčené Sibiři, kde jsme obslouženi téměř ihned. No a v nočních hodinách dorážíme do Turnova.