Nastavení elektronické pošty na straně klienta (uživatele)
Už jsme se naučili ovládat program pro příjem a odesílání zpráv, nyní je potřeba se seznámit s kroky, které je nutno provést na počítači,
aby vůbec počítač byl schopen se přihlásit k poskytovateli poštovních služeb (poštovnímu serveru).
Instalační CD
Kdo si pořídí instalační CD - napřiklad od Contactel, nebo Quick - Český Telecom, tak jej může spustit a konfigurace
se provede sama. ©tastný majitel CD si nastavení může prohlédnout podle níže uvedeného návodu.
Bez instalačního CD
Kdo není majitelem tohoto CD, ten nemusí zoufat, pokusím se mu poradit a ukázat, co má dělat.
Základní podmínkou je - být připojen k poskytovateli. (nejčastěji modemem). O způsobu připojení k poskytovateli služeb www a konfiguraci modemu a vůbec celého připojení pojednám příště .
Znovu opakuji, kdo je připojen k elektronické poště prostřednictvím podnikové datové sítě, toho se tyto řádky netýkají. Dokonce je vhodné do
už nastavené konfigurace nezasahovat !!
Může se však vyskytnout případ, že je počítač připojen k poskytovateli přes modem (počítač i modem je nakonfigurován), není jen zkonfigurována služba e-mailu.
Přiznávám, je to řídký případ, ale pro přehlednost postupuji schválně tímto způsobem.
Je-li tomu skutečně tak, pak je nejlepší cesta asi tato:
Klikněte na ikonu Outlook Express a naběhne poštovní program - klient,
na horní liště zvolte volbu Nástroje a otevře se roleta podle obrázku .
Zvolte nabídku Účty. Zobrazí se nabídka
Účty sítě Internet, v tomto okně si vyberte volbu Pošta a Přidat. Otevře se okno Průvodce připojení k Internetu.
Do řádku Zobrazované jméno zadejte Vaše jméno (nejlépe podle příkladu). Zvolte Další a zobrazí se další okno
průvodce Adresa elektronické pošty .
Do okna Již mám elektronickou adresu: zadejte adresu, kterou získáte
od svého poskytovatele po připojení na jeho služby ve tvaru jmeno@poskytovatel.cz .
Po následném stisku nabídky Další se otevře okno Názvy serverů elektronické pošty .
Zde se pozdržíme u zatím neznámých pojmů.
Každý nebo většinou každý poštovní server má dvě odlišné své sekce pro své služby (nyní pouze poštovní služby).
Ćást pro příchozí poštovní zprávy - POP3 (pro jednoduchost)
Část pro odchozí zprávy - SMTP
Jedná se o zcela oddělené části a odlišné služby, z nichž každá musí být zvláš» nastavená, nebo-li nakonfigurovaná.
Takže po nastavení - zadání názvů těchto serverů (postupujte přísně podle napovědy na obrazovce)
a po další volbě Další se otevře okno pro specifikaci názvu poštovního účtu Přihlašování k poště sítě Internet
a po záznamu všech těchto nezbytných údajů vás počítač potěší blahopřáním k úspěchu.
Pro kontrolu je třeba si znovu na horní liště poštovního programu rozkliknout volbu Nástroje a Účty, a po té v listu Pošta
Vlastnosti můžete zkontrolovat, případně upravit nastavení poštovního klienta.
Vlastnosti účtu , Názvy serverů,
 a Vlastnosti připojení