Nastavení elektronické pošty na straně klienta (uživatele)

Už jsme se naučili ovládat program pro příjem a odesílání zpráv, nyní je potřeba se seznámit s kroky, které je nutno provést na počítači, aby vůbec počítač byl schopen se přihlásit k poskytovateli poštovních služeb (poštovnímu serveru).
  • Instalační CD
        Kdo si pořídí instalační CD - napřiklad od Contactel, nebo Quick - Český Telecom, tak jej může spustit a konfigurace
        se provede sama. ©tastný majitel CD si nastavení může prohlédnout podle níže uvedeného návodu.
  • Bez instalačního CD
        Kdo není majitelem tohoto CD, ten nemusí zoufat, pokusím se mu poradit a ukázat, co má dělat.

  • Základní podmínkou je - být připojen k poskytovateli. (nejčastěji modemem). O způsobu připojení k poskytovateli služeb www a konfiguraci modemu a vůbec celého připojení pojednám příště .
    Znovu opakuji, kdo je připojen k elektronické poště prostřednictvím podnikové datové sítě, toho se tyto řádky netýkají. Dokonce je vhodné do už nastavené konfigurace nezasahovat !!
    Může se však vyskytnout případ, že je počítač připojen k poskytovateli přes modem (počítač i modem je nakonfigurován), není jen zkonfigurována služba e-mailu.
    Přiznávám, je to řídký případ, ale pro přehlednost postupuji schválně tímto způsobem.

    Je-li tomu skutečně tak, pak je nejlepší cesta asi tato:
  • Klikněte na ikonu Outlook Express a naběhne poštovní program - klient,
        na horní liště zvolte volbu Nástroje
  • a otevře se roleta podle obrázku . Zvolte nabídku Účty. Zobrazí se nabídka
        Účty sítě Internet, v tomto okně si vyberte volbu Pošta a Přidat. Otevře se okno Průvodce připojení k Internetu.
  • Do řádku Zobrazované jméno zadejte Vaše jméno (nejlépe podle příkladu). Zvolte Další a zobrazí se další okno
        průvodce Adresa elektronické pošty . Do okna Již mám elektronickou adresu: zadejte adresu, kterou získáte
        od svého poskytovatele po připojení na jeho služby ve tvaru jmeno@poskytovatel.cz .

  • Po následném stisku nabídky Další
  • se otevře okno Názvy serverů elektronické pošty .
            Zde se pozdržíme u zatím neznámých pojmů.
            Každý nebo většinou každý poštovní server má dvě odlišné své sekce pro své služby (nyní pouze poštovní služby).
            
      Ćást pro příchozí poštovní zprávy - POP3 (pro jednoduchost)
      Část pro odchozí zprávy - SMTP

    Jedná se o zcela oddělené části a odlišné služby, z nichž každá musí být zvláš» nastavená, nebo-li nakonfigurovaná.

        Takže po nastavení - zadání názvů těchto serverů (postupujte přísně podle napovědy na obrazovce)
        a po další volbě Další se otevře okno pro specifikaci názvu poštovního účtu Přihlašování k poště sítě Internet
        a po záznamu všech těchto nezbytných údajů vás počítač potěší blahopřáním k úspěchu.
  • Pro kontrolu je třeba si znovu na horní liště poštovního programu rozkliknout volbu Nástroje a Účty, a po té v listu Pošta  Vlastnosti můžete zkontrolovat, případně upravit nastavení poštovního klienta.
  • Vlastnosti účtu , Názvy serverů,
        a Vlastnosti připojení