Za úmorného vedra se jel dne 19. srpna na trati v Dobřanech jubilejní 30. ročník Orlického autokrosu. Závod byl vypsán jako Mistrovství ČR a zároveň jako Mistrovství zóny střední Evropy. Očekávaný vyšší počet účastníků se nekonal, neboť několik startujících ze zahraničí pouze "zacelilo mezery" po nestartujících domácích jezdcích. Divize 1 musela být pro nízký počet vozů dokonce zrušena, byť účast pomáhal zajistit osobně i Ladislav Brožek. Sám by však startovat nemohl, neboť neměl k dispozici svůj vůz.
Pořadatelé dělali co mohli. Velké horko neustále vysoušelo trať, a tak ji pořadatelé skrápěli vodou prakticky po každé druhé jízdě. Závod tím ztrácel spád a co je mnohem horší, rozdílné podmínky v jednotlivých jízdách ubírali na objektivitě časů v tréninku i v samotných jízdách, které se používají pro nasazování jezdců do rozjížděk. Před poslední finálovou jízdou se pořadatelé rozhodly trať již nepokropit. Následná oblaka prachu ale potvrdila, že jimi zvolený interval kropení tratě, byl oprávněný.
Divize 3 do 600 ccm - Junior Buggi
I tato kategorie zaznamenala zahraniční účast (nepočítám již tradiční účastníky němce Langeho a ruského závodníka Faleeva, kteří navíc startují s českou licencí). Ze Slovenska přijel do Dobřan Michal Adam. Startoval v prvních dvou rozjížďkách, ale pak již nenastupoval.
Rozjížďky
Hned v první rozjížďce se o drama postaral Tomáš Pažout. V
prvních zatáčce po startu nezvládl zcela svůj stroj a vjel do balíku
slámy, který jej stočil tak nešťastně, že Pažout narazil v
poměrně velké rychlosti do pneumatik obalující strom u tratě.
Z vozu nakonec vystoupil sám, ale lékaři jej raději podrobili
prohlídce.
Jinak se rozjížďky odvíjeli dle předpokladů. Třikrát zvítězili Aleš Hrdinka a Musil, za nimiž dojížděli Vymazal, resp. Šott. Narušit toto pořadí se vždy pokusil Kosař, který předváděl výborné starty. Jenže v průběhu jízdy buď udělal jezdeckou chybu nebo jej Hrdinka s Vymazalem dokázali předjet.
Finále
Ve finále B se překvapivě nedokázal prosadit Vít Nosálek. Do
A-finále postoupil Aleš Němeček s Faleevem.
V finále A zaslouženě zvítězil Ondřej Musil. Na nejvyšším stupni
vítězů tak stál potřetí za sebou. Druhý dojel
Aleš Hrdinka, který si musel poradit s třetím Šottem, jemuž
se v Dobřanech velmi dařilo. Čtvrtý Kosař se ve finále vyvaroval
chyb a nechal za sebou pátého
Vymazala. Tomu finálová jízda naopak vůbec nevyšla.
Pořadí | Jezdec | Stroj | Body pro MČR |
---|---|---|---|
1. | Musil Ondřej | Yamaha 600 | 20 |
2. | Hrdinka Aleš | Kawasaki 598 | 17 |
3. | Šott Radek | Honda 600 | 15 |
4. | Kosař Martin | Honda 599 | 13 |
5. | Vymazal Ondřej | Kawasaki 600 | 12 |
6. | Hrdinka Tomáš | Yamaha 600 | 11 |
7. | Glombica Petr | Honda 600 | 10 |
8. | Němeček Aleš | Honda 600 | 9 |
9. | Samohýl Martin | Honda 600 | 8 |
10. | Faleev Alexandr | Honda 600 | 7 |
11. | Křížek Zdeněk | Honda 600 | 6 |
12. | Nosálek Vít | Honda 600 | 5 |
13. | Lange Michel | Honda 600 | 4 |
14. | Piter Tomáš | Honda 600 | 3 |
15. | Adam Michal | Honda 600 | - |
- | Pažout Tomáš | Honda 600 | 0 |
- | Borka Petr | Kawasaki 600 | 0 |
Divize 3A do 1600 ccm
Starovní pole oživili slovenští jezdci Vlasatý a Šutlák. Výkon druhého jmenovaného byl opravdovým překvapením. Po trénincích odstoupil Radek Nosálek, Svoboda a bohužel také Turek, čímž ztratil konkurenci favorit mistrovství Fejfar.
Rozjížďky
Fejfar skutečně v rozjížďkách kraloval a nebylo pochyb, kdo
bude hlavním kandidátem na vítězství v závodě. Dvakrát zvítězil
Bartášek, ale jeho první místa už tak přesvědčivé nebyly. Jedno
vítězství patřilo Vlasatému, největšímu soupeři Bartáška, který
ale tuto jízdu vynechal.
Výkonem zaujal Škola. Jeho dravá jízda (něky až moc) byla zpestřením pro diváky, škoda jen "školáckých" chyb. Například v první rozjížďce přišel o jisté druhé místo pár metrů před cílem. V další jízdě prozměnu skončil po kolizi mimo trať, kde se převrátil přes střechu. K údivu všech ale neohroženě pokračoval dál a vybojoval ještě třetí místo.
Salto převedl i Hanák po nájezdu na vyrhunutou hlínu u trati, kam byl ve strkanici po startu nedobrovolně nasměrován.
Překvapivě dobře absolvoval svoji premiéru mezi "dospělými" bugginami Pavel Němeček. Výborné 5. místo v tréninku potvrdil druhým místem v první rozjížďce. Ve zbylých jízdách se však potýkal s technickými problémy.
Finále
Ve finále suveréně zvítězil dle očekávání Fejfar, druhý taktéž
zcela bezpečně dojel Batášek. O třetí místo sváděl boj Vlasatý,
Šutlák a Škola, který své útoky v závěru omezil. Do finále nastoupilo
pouze osm jezdců, když po problémech s technikou nenastoupil
Medáček a v rozjížďkách dobře jedoucí Jančík. Po startu své
vozy ve vzájemné kolizi poškodili Osička a Kalenský (ten ještě
obkroužil skoro dvě kola) a tak šesté místo zbylo na Aleše Němečka.
Pořadí | Jezdec | Stroj | Body pro MČR |
---|---|---|---|
1. | Fejfar Václav | VW 1595 | 20 |
2. | Bartášek Petr | Škoda 1600 | 17 |
3. | Vlasatý Igor | Seat 1600 | - |
4. | Šutlák Miroslav | VW 1600 | - |
5. | Škola Robert | VW 1600 | 15 |
6. | Němeček Pavel | Suzuki 1299 | 13 |
7. | Kalenský Marek | Fast-Speed 1600 | 12 |
8. | Osička Radim | VW 1600 | 11 |
9. | Jančík Michal | Honda 1600 | 10 |
10. | Medáček Martin | VW 1548 | 9 |
11. | Hanák Ladislav | Audi 1600 | 8 |
12. | Dohodil Tomáš | Opel 1589 | 7 |
13. | Šamonil Zdeněk | Zabel | 6 |
14. | Fajkus Vratislav | VW 1600 | 5 |
- | Turek Petr | Škoda 1600 | 0 |
- | Svoboda Jiří | Honda 1130 | 0 |
- | Nosálek Radek | Honda 1150 | 0 |
Divize 3 do 4000 ccm
Ve startovním poli chyběl Dvořák a Šoltys (ten chyběl již v minulém závodě), nepřijeli ani někteří další jako Spurný či Lysák. První body naopak získal Pavlíček. Nový vůz s motorem Audi 3700 ccm představil Pagač, avšak pouze v tréninku, do závodu nenastoupil. Problémy s technikou vyřadily ze závodu i Cinka. Zahraniční účastníky zastupoval v Dobřanech Slovák Lacko.
Rozjížďky
Rozjížďky "čtyřlitrů" byly nejméně zajímavé ze všech divizí.
Pořadí, které se vytvořilo po startu (povětšinou kopírovalo výsledky
tréninku), se udrželo po celou jízdu. Odstupy mezi jezdci byly
příliš velké na to, aby se na trati odehrávali tvrdé boje.
Vyjímkou byla pouze druhá rozjížďka I.série, kde musel Bartoš
napravit horší start a dostat se před Lacka.
Hoška ani Bartoše nedokázal nikdo v rozjížďkách porazit. Kandidátů na další pozice bylo několik - Lacko, Roman Keřka, Švábenský a Štětina. Nedařilo se Josefu Keřkovi, který se nakonec do finále ani neprobojoval.
Finále
Finále, které zahalilo velké množství prachu, nezačalo dobře pro Štětinu.
Po strkanicích jej zablokoval svým nepojízdným vozem Carbol. Musel proto
začít stíhací jízdu z osmé pozice.
Do čela se díky lepšímu startu dostal Hošek, druhý byl Bartoš.
Tvrdé boje jaké předváděli v jiných závodech se tentokrát nekonali.
Do cíle dojeli se značným odstupem.
Bojovalo se ale na dalších místech. Třetí místo nakonec uhájil Lacko. Švábenský a Roman Keřka za ním sváděli boje spíše mezi sebou, čímž mu situaci trochu usnadnili. Oba čeští jezdci na své počínání trochu doplatili, a tak se nakonec ze čtvrtého místa radoval finišující Štětina. Pátý byl Keřka, šestý Švábenský. Poněkud za svými minulými výsledky zaostal Smrž, který skončil až sedmý.
Pořadí | Jezdec | Stroj | Body pro MČR |
---|---|---|---|
1. | Hošek Jaroslav | Ford 1998 | 20 |
2. | Bartoš Petr | Ford Cosworth 2000 | 17 |
3. | Lacko Tony | Tatra 3500 | - |
4. | Štětina Jaromír | Audi 1781 | 15 |
5. | Keřka Roman | Tatra 3500 | 13 |
6. | Švábenský Roman | Peugeot 3500 | 12 |
7. | Smrž Jan | Tatra 3500 | 11 |
8. | Kravka Stanislav | Tatra 3500 | 10 |
9. | Horčička Karel | Tatra 3500 | 9 |
10. | Carbol Tomáš | Pro-Pulsion 3500 | 8 |
11. | Keřka Josef | Tatra 3500 | 7 |
12. | Pavlíček Jan | VW 2000 | 6 |
- | Pagač Josef | Audi 3700 | 0 |
- | Cink Jaroslav | Tatra 3500 | 0 |
Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz
Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování
Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .