David Pokorný

pro Vás komentuje závod v Dobřanech.


autokros - 6.závod Mistrovství ČR

Dobřany v Orlických horách

Za úmorného vedra se jel dne 19. srpna na trati v Dobřanech jubilejní 30. ročník Orlického autokrosu. Závod byl vypsán jako Mistrovství ČR a zároveň jako Mistrovství zóny střední Evropy. Očekávaný vyšší počet účastníků se nekonal, neboť několik startujících ze zahraničí pouze "zacelilo mezery" po nestartujících domácích jezdcích. Divize 1 musela být pro nízký počet vozů dokonce zrušena, byť účast pomáhal zajistit osobně i Ladislav Brožek. Sám by však startovat nemohl, neboť neměl k dispozici svůj vůz.

Pořadatelé dělali co mohli. Velké horko neustále vysoušelo trať, a tak ji pořadatelé skrápěli vodou prakticky po každé druhé jízdě. Závod tím ztrácel spád a co je mnohem horší, rozdílné podmínky v jednotlivých jízdách ubírali na objektivitě časů v tréninku i v samotných jízdách, které se používají pro nasazování jezdců do rozjížděk. Před poslední finálovou jízdou se pořadatelé rozhodly trať již nepokropit. Následná oblaka prachu ale potvrdila, že jimi zvolený interval kropení tratě, byl oprávněný.


Divize 3 do 600 ccm - Junior Buggi

I tato kategorie zaznamenala zahraniční účast (nepočítám již tradiční účastníky němce Langeho a ruského závodníka Faleeva, kteří navíc startují s českou licencí). Ze Slovenska přijel do Dobřan Michal Adam. Startoval v prvních dvou rozjížďkách, ale pak již nenastupoval.


Rozjížďky
Hned v první rozjížďce se o drama postaral Tomáš Pažout. V prvních zatáčce po startu nezvládl zcela svůj stroj a vjel do balíku slámy, který jej stočil tak nešťastně, že Pažout narazil v poměrně velké rychlosti do pneumatik obalující strom u tratě. Z vozu nakonec vystoupil sám, ale lékaři jej raději podrobili prohlídce.

Jinak se rozjížďky odvíjeli dle předpokladů. Třikrát zvítězili Aleš Hrdinka a Musil, za nimiž dojížděli Vymazal, resp. Šott. Narušit toto pořadí se vždy pokusil Kosař, který předváděl výborné starty. Jenže v průběhu jízdy buď udělal jezdeckou chybu nebo jej Hrdinka s Vymazalem dokázali předjet.


Finále
Ve finále B se překvapivě nedokázal prosadit Vít Nosálek. Do A-finále postoupil Aleš Němeček s Faleevem.

V finále A zaslouženě zvítězil Ondřej Musil. Na nejvyšším stupni vítězů tak stál potřetí za sebou. Druhý dojel Aleš Hrdinka, který si musel poradit s třetím Šottem, jemuž se v Dobřanech velmi dařilo. Čtvrtý Kosař se ve finále vyvaroval chyb a nechal za sebou pátého Vymazala. Tomu finálová jízda naopak vůbec nevyšla.

Konečné pořadí:
PořadíJezdecStrojBody pro MČR
1.Musil OndřejYamaha 60020
2.Hrdinka AlešKawasaki 59817
3.Šott RadekHonda 60015
4.Kosař MartinHonda 59913
5.Vymazal OndřejKawasaki 60012
6.Hrdinka TomášYamaha 60011
7.Glombica PetrHonda 60010
8.Němeček AlešHonda 6009
9.Samohýl MartinHonda 6008
10.Faleev AlexandrHonda 6007
11.Křížek ZdeněkHonda 6006
12.Nosálek VítHonda 6005
13.Lange MichelHonda 6004
14.Piter TomášHonda 6003
15.Adam MichalHonda 600-
-Pažout TomášHonda 6000
-Borka PetrKawasaki 6000

celkové pořadí



Divize 3A do 1600 ccm

Starovní pole oživili slovenští jezdci Vlasatý a Šutlák. Výkon druhého jmenovaného byl opravdovým překvapením. Po trénincích odstoupil Radek Nosálek, Svoboda a bohužel také Turek, čímž ztratil konkurenci favorit mistrovství Fejfar.


Rozjížďky
Fejfar skutečně v rozjížďkách kraloval a nebylo pochyb, kdo bude hlavním kandidátem na vítězství v závodě. Dvakrát zvítězil Bartášek, ale jeho první místa už tak přesvědčivé nebyly. Jedno vítězství patřilo Vlasatému, největšímu soupeři Bartáška, který ale tuto jízdu vynechal.

Výkonem zaujal Škola. Jeho dravá jízda (něky až moc) byla zpestřením pro diváky, škoda jen "školáckých" chyb. Například v první rozjížďce přišel o jisté druhé místo pár metrů před cílem. V další jízdě prozměnu skončil po kolizi mimo trať, kde se převrátil přes střechu. K údivu všech ale neohroženě pokračoval dál a vybojoval ještě třetí místo.

Salto převedl i Hanák po nájezdu na vyrhunutou hlínu u trati, kam byl ve strkanici po startu nedobrovolně nasměrován.

Překvapivě dobře absolvoval svoji premiéru mezi "dospělými" bugginami Pavel Němeček. Výborné 5. místo v tréninku potvrdil druhým místem v první rozjížďce. Ve zbylých jízdách se však potýkal s technickými problémy.


Finále
Ve finále suveréně zvítězil dle očekávání Fejfar, druhý taktéž zcela bezpečně dojel Batášek. O třetí místo sváděl boj Vlasatý, Šutlák a Škola, který své útoky v závěru omezil. Do finále nastoupilo pouze osm jezdců, když po problémech s technikou nenastoupil Medáček a v rozjížďkách dobře jedoucí Jančík. Po startu své vozy ve vzájemné kolizi poškodili Osička a Kalenský (ten ještě obkroužil skoro dvě kola) a tak šesté místo zbylo na Aleše Němečka.

Konečné pořadí:
PořadíJezdecStrojBody pro MČR
1.Fejfar VáclavVW 159520
2.Bartášek PetrŠkoda 160017
3.Vlasatý IgorSeat 1600-
4.Šutlák MiroslavVW 1600-
5.Škola RobertVW 160015
6.Němeček PavelSuzuki 129913
7.Kalenský MarekFast-Speed 160012
8.Osička RadimVW 160011
9.Jančík MichalHonda 160010
10.Medáček MartinVW 15489
11.Hanák LadislavAudi 16008
12.Dohodil TomášOpel 15897
13.Šamonil ZdeněkZabel6
14.Fajkus VratislavVW 16005
-Turek PetrŠkoda 16000
-Svoboda JiříHonda 11300
-Nosálek RadekHonda 11500

celkové pořadí



Divize 3 do 4000 ccm

Ve startovním poli chyběl Dvořák a Šoltys (ten chyběl již v minulém závodě), nepřijeli ani někteří další jako Spurný či Lysák. První body naopak získal Pavlíček. Nový vůz s motorem Audi 3700 ccm představil Pagač, avšak pouze v tréninku, do závodu nenastoupil. Problémy s technikou vyřadily ze závodu i Cinka. Zahraniční účastníky zastupoval v Dobřanech Slovák Lacko.


Rozjížďky
Rozjížďky "čtyřlitrů" byly nejméně zajímavé ze všech divizí. Pořadí, které se vytvořilo po startu (povětšinou kopírovalo výsledky tréninku), se udrželo po celou jízdu. Odstupy mezi jezdci byly příliš velké na to, aby se na trati odehrávali tvrdé boje. Vyjímkou byla pouze druhá rozjížďka I.série, kde musel Bartoš napravit horší start a dostat se před Lacka.

Hoška ani Bartoše nedokázal nikdo v rozjížďkách porazit. Kandidátů na další pozice bylo několik - Lacko, Roman Keřka, Švábenský a Štětina. Nedařilo se Josefu Keřkovi, který se nakonec do finále ani neprobojoval.


Finále
Finále, které zahalilo velké množství prachu, nezačalo dobře pro Štětinu. Po strkanicích jej zablokoval svým nepojízdným vozem Carbol. Musel proto začít stíhací jízdu z osmé pozice. Do čela se díky lepšímu startu dostal Hošek, druhý byl Bartoš. Tvrdé boje jaké předváděli v jiných závodech se tentokrát nekonali. Do cíle dojeli se značným odstupem.

Bojovalo se ale na dalších místech. Třetí místo nakonec uhájil Lacko. Švábenský a Roman Keřka za ním sváděli boje spíše mezi sebou, čímž mu situaci trochu usnadnili. Oba čeští jezdci na své počínání trochu doplatili, a tak se nakonec ze čtvrtého místa radoval finišující Štětina. Pátý byl Keřka, šestý Švábenský. Poněkud za svými minulými výsledky zaostal Smrž, který skončil až sedmý.

Konečné pořadí:
PořadíJezdecStrojBody pro MČR
1.Hošek JaroslavFord 199820
2.Bartoš PetrFord Cosworth 200017
3.Lacko TonyTatra 3500-
4.Štětina JaromírAudi 178115
5.Keřka RomanTatra 350013
6.Švábenský RomanPeugeot 350012
7.Smrž JanTatra 350011
8.Kravka StanislavTatra 350010
9.Horčička KarelTatra 35009
10.Carbol TomášPro-Pulsion 35008
11.Keřka JosefTatra 35007
12.Pavlíček JanVW 20006
-Pagač JosefAudi 37000
-Cink JaroslavTatra 35000

celkové pořadí


Zpět na začátek stránky


Zpět na stránku pořadí Mistrovství ČR 2001


Své připomínky a dotazy můžete posílat na adresu david.pokorny@quick.cz

Optimalizováno pro rozlišení obrazovky 800x600 . Kódování Windows 1250 .
Odladěno pro prohlížeče Microsoft Internet Explorer 6.0 .


Zpět na


Pořadí MČR 2001



Zpět na


úvodní stránka

autokros

autokros2001