Astrologem se stává Elf, Skřítek, občas Člověk, výjimečně i jiná rasa. Nejraději chodí někde vzadu, je nemluvný a družina teprve časem pozná, kolik moudrosti se v něm skrývá. Astrolog nemůže mít zákoně zlé přesvědčení a je imunní vůči jakékoli změně přesvědčení na 4 nebo 5. Smí používat pouze neželeznou zbroj (brnění jen kožené a nižší, nebo z ušlechtilého kovu - stříbro, zlato, platina). S železnou zbraní má vždy út.č. o 1 nižší. S každou úrovní se Astrologovi v 75% zvýší Int a Obr o 1.
Astrolog dokáže zjistit, jakým směrem se hledaná věc nachází. Pokud se pokus nezdaří, zavede Astrolog družinu špatně. Opakovat pokus hledání je možné až po 25ti směnách.
Hledaná věc | pp. úspěchu |
---|---|
Světová strana | (Int:5)+12+(2*úroveň)+Podmínky |
Pevný objekt | (Int:7)+10+(2*úroveň)+Podmínky |
Volný objekt | (Int:9)+10+(2*úroveň)+Podmínky |
Podmínky | |
---|---|
Jasná noc | +15 |
Polojasná noc | +10 |
Zatažená noc | +5 |
Den | +2 |
Všem postavám okolo bdícího Astrologa (do 10 sáhů) se zdají krásné a příjemné sny. Postavě se vrátí 2*více životů než je obvyklé. Na takto bdícího Astrologa neútočí divá zvěř, proti případným útočníkům má bonus na obranu +4.
Astrolog dokáže odhadnout minulost i budoucnost každého, u koho zná místo i čas narození. 3x za život může Astrolog tento osud změnit. Lze to však provést jen v určitých chvílích. Astrolog pozná určitý mezník života až těsně předtím, než se daná věc stane. A proto nemůže vždy té věci zabránit (např. v hromadných bitvách). Posoudí PJ. Má-li bytost, jejíž osud mění přesvědčení 5, Astrolog zemře a bytost bude nadále ještě horší. Na každou bytost lze použít pouze jednou.
Hvězdy tvoří každý den v astrologově dlani malý křišťál, který spatří pouze bytost stejného povolání. Křišťál nelze vyjmout. Využívá se k odstranění jedů z jakéhokoli předmětu (i jídla a pití). Stačí, aby se Astrolog dotkl předmětu rukou a jed ztrácí svou účinnost. Poté křišťál z dlaně vypadne - pak jej může využít Alchymista, neboť křišťál obsahuje magenergii (od 5 do 1 magu v závislosti na síle jedu). Křišťál se obnovuje každé ráno.
Jejím základem je obyčejná kuše s broušeným diamantem a zrcátkem. Pomocí diamantu je z hvězd přijímána vesmírná energie, která se pomocí zrcátka usměrňuje na určený cíl. Světelná kuše má základní útočné číslo 5/+10 (Obr:10, zaokrouhli dle matem. pravidel), avšak při přechodu na další úroveň se v (Obr-40)% zvýší útočné číslo o +1 a se stejnou pp se zvýší útočnost o +()/3. Síla a útočnost klesá v závislosti na hloubce podzemí podle tabulky. Dostřel světelné kuše je 35 sáhů, poté její síla i útočnost klesají o 1 za každý sáh navíc. Při síle 0 se "šíp" rozplyne. Kuše střílí jednou za dvě kola (jedno kolo přijímá hvězdnou energii, Astrolog ji sám nabíjet nemusí), kuši je možno přenášet nabitou (ostatně nosit ji vybitou by znamenalo střílet každé druhé kolo). Cena diamantu je cca 33 zl.
Hloubka (s) | -200 | -100 | 0 | 100 | 200 | 300 | 400 | 500 | 600 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Síla (%) | - | - | - | - | - | -10 | -20 | -50 | 0 |
Útočnost (%) | +20 | +10 | - | -10 | -20 | -40 | -60 | -80 | 0 |
Astrolog může vyvolávat kouzla pomocí zvláštních křišťálů, které si v dlani složí do určitého obrazce a ten vyhodí do vzduchu nad sebe, kde se kameny setkají s paprskem hvězdné energie. Po vyvolání se kameny promění v prach a pomalu klesají k zemi. Za jedno kolo sestaví Astrolog právě tři kameny. Od čtvrté úrovně složí za kolo čtyři kameny, od osmé dokonce pět. V praxi se toto řeší tak, že sestavuje-li Astrolog obrazec v daném kole, sníží se mu jeho iniciativa o 2 za každý kámen, je-li na 3. či nižší úrovni, o 1,5 za každý kámen je-li na 4.-7. úrovni a o 1 za každý kámen, je-li na osmé a vyšší. Byla-li by iniciativa záporná, přesouvá se do dalšího kola bez hodu. Může tak vyvolat třeba tři kouzla za kolo, pokud stihne složit kameny. Kameny může nalézt (jsou však dosti vzácné), mohou mu být darovány učitelem při přechodu na vyšší úroveň, může užít den nepoužívaný kámen z dlaně či použít kouzlo Stvoř kameny. Astrologovy kameny mohou opatrovat i jeho přátelé, avšak Astrolog sám smí mít u sebe nejvýše tolik kamenů, kolik je jich na dané úrovni schopen ovládnout. Pp úspěchu kouzla je Obratnost% Astrologa, při dvojnásobném čase je vždy 100%.
úroveň | Maximální počet Kamenů | Kamenů od učitele | Počet kouzel |
---|---|---|---|
1 | Int:5 | 20 | 4 |
2 | Int:3,33 | 22 | 6 |
3 | Int:2,05 | 20 | 8 |
4 | Int:2 | 17 | 10 |
5 | Int:1,66 | 15 | 12 |
6 | Int:1,43 | 13 | 14 |
7 | Int:1,25 | 10 | 16 |
8 | Int:1,11 | 8 | 18 |
9 | Int | 5 | 20 |
10 | Int:0,91 | 3 | 22 |
Na 5. úrovni se Astrolog specializuje na
Swanna - používajícího rozličné sítě | |
Retushe - hvězdného kouzelníka s tvory zvěrokruhu |