Astrolog

Astrologem se stává Elf, Skřítek, občas Člověk, výjimečně i jiná rasa. Nejraději chodí někde vzadu, je nemluvný a družina teprve časem pozná, kolik moudrosti se v něm skrývá. Astrolog nemůže mít zákoně zlé přesvědčení a je imunní vůči jakékoli změně přesvědčení na 4 nebo 5. Smí používat pouze neželeznou zbroj (brnění jen kožené a nižší, nebo z ušlechtilého kovu - stříbro, zlato, platina). S železnou zbraní má vždy út.č. o 1 nižší. S každou úrovní se Astrologovi v 75% zvýší Int a Obr o 1.

Orientace podle hvězd

Astrolog dokáže zjistit, jakým směrem se hledaná věc nachází. Pokud se pokus nezdaří, zavede Astrolog družinu špatně. Opakovat pokus hledání je možné až po 25ti směnách.

Hledaná věcpp. úspěchu
Světová strana(Int:5)+12+(2*úroveň)+Podmínky
Pevný objekt(Int:7)+10+(2*úroveň)+Podmínky
Volný objekt(Int:9)+10+(2*úroveň)+Podmínky
Podmínky
Jasná noc+15
Polojasná noc+10
Zatažená noc+5
Den+2

Sladké sny

Všem postavám okolo bdícího Astrologa (do 10 sáhů) se zdají krásné a příjemné sny. Postavě se vrátí 2*více životů než je obvyklé. Na takto bdícího Astrologa neútočí divá zvěř, proti případným útočníkům má bonus na obranu +4.

Osud

Astrolog dokáže odhadnout minulost i budoucnost každého, u koho zná místo i čas narození. 3x za život může Astrolog tento osud změnit. Lze to však provést jen v určitých chvílích. Astrolog pozná určitý mezník života až těsně předtím, než se daná věc stane. A proto nemůže vždy té věci zabránit (např. v hromadných bitvách). Posoudí PJ. Má-li bytost, jejíž osud mění přesvědčení 5, Astrolog zemře a bytost bude nadále ještě horší. Na každou bytost lze použít pouze jednou.

Očisti od jedů

Hvězdy tvoří každý den v astrologově dlani malý křišťál, který spatří pouze bytost stejného povolání. Křišťál nelze vyjmout. Využívá se k odstranění jedů z jakéhokoli předmětu (i jídla a pití). Stačí, aby se Astrolog dotkl předmětu rukou a jed ztrácí svou účinnost. Poté křišťál z dlaně vypadne - pak jej může využít Alchymista, neboť křišťál obsahuje magenergii (od 5 do 1 magu v závislosti na síle jedu). Křišťál se obnovuje každé ráno.

Světelná kuše

Jejím základem je obyčejná kuše s broušeným diamantem a zrcátkem. Pomocí diamantu je z hvězd přijímána vesmírná energie, která se pomocí zrcátka usměrňuje na určený cíl. Světelná kuše má základní útočné číslo 5/+10 (Obr:10, zaokrouhli dle matem. pravidel), avšak při přechodu na další úroveň se v (Obr-40)% zvýší útočné číslo o +1 a se stejnou pp se zvýší útočnost o +()/3. Síla a útočnost klesá v závislosti na hloubce podzemí podle tabulky. Dostřel světelné kuše je 35 sáhů, poté její síla i útočnost klesají o 1 za každý sáh navíc. Při síle 0 se "šíp" rozplyne. Kuše střílí jednou za dvě kola (jedno kolo přijímá hvězdnou energii, Astrolog ji sám nabíjet nemusí), kuši je možno přenášet nabitou (ostatně nosit ji vybitou by znamenalo střílet každé druhé kolo). Cena diamantu je cca 33 zl.

Hloubka (s)-200-1000100200300400500600
Síla (%)------10-20-500
Útočnost (%)+20+10--10-20-40-60-800

Astrologova kouzla

Astrolog může vyvolávat kouzla pomocí zvláštních křišťálů, které si v dlani složí do určitého obrazce a ten vyhodí do vzduchu nad sebe, kde se kameny setkají s paprskem hvězdné energie. Po vyvolání se kameny promění v prach a pomalu klesají k zemi. Za jedno kolo sestaví Astrolog právě tři kameny. Od čtvrté úrovně složí za kolo čtyři kameny, od osmé dokonce pět. V praxi se toto řeší tak, že sestavuje-li Astrolog obrazec v daném kole, sníží se mu jeho iniciativa o 2 za každý kámen, je-li na 3. či nižší úrovni, o 1,5 za každý kámen je-li na 4.-7. úrovni a o 1 za každý kámen, je-li na osmé a vyšší. Byla-li by iniciativa záporná, přesouvá se do dalšího kola bez hodu. Může tak vyvolat třeba tři kouzla za kolo, pokud stihne složit kameny. Kameny může nalézt (jsou však dosti vzácné), mohou mu být darovány učitelem při přechodu na vyšší úroveň, může užít den nepoužívaný kámen z dlaně či použít kouzlo Stvoř kameny. Astrologovy kameny mohou opatrovat i jeho přátelé, avšak Astrolog sám smí mít u sebe nejvýše tolik kamenů, kolik je jich na dané úrovni schopen ovládnout. Pp úspěchu kouzla je Obratnost% Astrologa, při dvojnásobném čase je vždy 100%.

úroveňMaximální počet
Kamenů
Kamenů
od učitele
Počet
kouzel
1Int:5204
2Int:3,33226
3Int:2,05208
4Int:21710
5Int:1,661512
6Int:1,431314
7Int:1,251016
8Int:1,11818
9Int520
10Int:0,91322


Na 5. úrovni se Astrolog specializuje na
Obrázek RetusheSwanna - používajícího rozličné sítě
Obrázek SwannaRetushe - hvězdného kouzelníka s tvory zvěrokruhu


Index