Kouzelník

Obrázek Kouzelníka

Kouzelník je jedním z tradičních představitelů světa D&D. Jeho specifickou vlastností je, že vše, co ostatní řeší "klasickými způsoby", řeší pomocí kouzel. Každý kouzelník má určitou magenergii - energii, pomocí které může sesílat kouzla. Jednotkou magenergie je mg (čti mag). Magy může získat půlhodinovou meditací, již však může podstoupit pouze 3x denně. Meditace obnáší totální soustředění => nesmí dělat nic jiného. Na konci meditace má kouzelník maximální množství magů, které je schopen pojmout. Je-li však z meditace vyrušen, nemá vůbec žádné magy a musí začít znovu (zbývá-li mu ten den ještě nějaký pokus). Každé kouzlo spotřebuje určité množství magenergie (viz kouzla). Úspěch kouzla je Int_kouzelníka% . Důležité však je, že nikdy nemůže seslat více než jedno kouzlo naráz (kupříkladu ovládá-li nějakou věc nebo bytost nemůže zároveň sesílat Blesky či Oheň nebo se nemůže chránit Magickým štítem). Jedinou výjimku z tohoto pravidla činí Blesky. Kouzelník může seslat tzv. salvu Blesků, která může obsahovat až 3 stejné Blesky. Navíc nemůže uvolnit naráz více než (Int*ú):20 mg (zaokrouhleno nahoru). Kouzelník může také čerpat magy z kouzelných studní a spec. předmětů, viz Fialová koule. Kouzelníkova maximální magenergie činí 5*ú+(Int-80):4 (zaokrouhleno nahoru).

S každou úrovní Kouzelníkovi přibyde v 75% 1 Int a Cha.

Počet kouzel, které kouzelník může umět
úroveňkouzel
12
25
37
49
511
614
atd.vždy +2, +2, +2, +3, +2, +2, +2, +3, atd.

Kouzelník umí automaticky rozpoznat ve svém okolí magenergii. Na změření velikosti musí však použít kouzlo. Dále umí kouzelník odvracet stíny, viz stíny.

Každou lichou úroveň vyjma první úrovně si může kouzelník vyvolat některého přítele. K vyvolání je třeba dvou dnů naprostého soustředění a klidu. Každý přítel může však být vyvolán pouze jednou.

Mentální souboj - pouze Kouzelníci od 4.úrovně.

oba: ()+ú+Int:5+použité magy, R=rozdíl

R<24 vítěz
  • a) sebere R živ.
  • b) sebere R magů
  • c) nejsou-li magy, sebere R Int.
24>=R>50 vítěz
  • a) zabije stínově
  • b) sebere všechny magy
  • c) přemístí do vzdálenosti R sáhů, je-li tam zeď,je sám zraněn o () životů.
  • d) Int=()-1
R>=50 vítěz

si přivlastní tělo oběti, její duše přestává existovat a je možno ji ovládat na vzdálenost ú*5 sáhů, nebo přes překážku o síle ú sáhů.

Kdo útočí na mentálujícího úspěšně => zraněn o Mg + Mg životů.

Od 6. úrovně je Kouzelník (ať už Mág, Čaroděj nebo obyčejný Kouzelník) schopen se spojovat s jiným Kouzelníkem na 6. a vyšší úrovni. Znamená to, že jeden Kouzelník poskytne druhému v době vyvolání kouzla svoji magenergii (každý sám vždy určí, kolik druhému poskytne). Od 8. úrovně je Kouzelník schopen takovéhoto spojování s Přítelem.

Od 5. úrovně se může Kouzelník specializovat na:
Obr&aacutezek MaacutegaMága - používajícího mocná, především psychická kouzla
Obr&aacutezek ČarodějeČaroděje - kouzelníka praktika


Index