|
Železničář, ročník 1989, číslo 9:
Neobvyklá technická zajímavost se dochovala v provozu v ŽST Lochovice.
Je jí dvojice mechanických odjezdových návěstidel na návěstním
krakorci na severním zhlaví stanice.
Foto: Pavel Čáp |
|
Je 2.května 2004. Krakorec s mechanickými návěstidly již není
tam, kde býval - těsně před domkem s eternitovou střechou až po zem.
Krakorec byl cca v roce 1999 snesen a nahrazen novou technikou.
|
|
Takto vypadají odjezdová návěstidla dnes.
|
|
Vjezdová návěstidla na severním zhlaví ŽST Lochovice. Červený
trojůhelník upozorňující na návěstidlo na druhé straně koleje zůstal
z dob minulých.
|
|
Na jižním zhlaví je malé depo, v současnosti využívané pro stání
a zbrojení vozů 810.
|
|
Lokálka do Zadní Třebáně křižuje silnici na severním okraji
obce. Předtím však po tomto příhradovém mostě překoná malý vodní
tok.
|
|
842.030 vede rychlík ze Zdic do Českých Velenic.
|
|
810.029, probuzený z letargie, připravuje se na jízdu do Zadní Třebáně.
|
|
810.073 přijíždí ze Zdic.
|
|
Výše uvedené 810-ky s přívěsem 010 nastupují ke stoupání směrem
na Zadní Třebáň.
|
|
26,4 km dlouhá trať neoplývá vláštními železničními stavbami.
Ale přece: stanice Liteň je úvraťová. |
|
810.029 míjí úvraťovou výhybku směrem na Lochovice. Kolej vlevo
vede do Zadní Třebáně. |
|
...a jsme na druhém konci tratě: Zadní Třebáň. Zde se naše trať
připojuje k hlavní trati 170 Praha - Plzeň. |
|
Severozápadní zhlaví: Dobře patrné odbočení tratě na Lochovice. |
|
Pozůstatek parního provozu: popelová jáma a torzo vodního jeřábu. |