FITES 
 

Zpravodaj

Stanovy

Archiv textů

Přehlídka dokumentární tvorby

Další ceny a soutěže

Návrhy zákona o České televizi

 

Ceska televize -- vec verejna

 

Vážené zaměstnankyně, Vážení zaměstnanci,

Jak víte, zahájila Česká televize počátkem tohoto týdne komunikační kampaň směrem k široké veřejnosti. Jejím cílem je v první fázi omluva televizním divákům a koncesionářům za to, že Česká televize v poslední době přestala plnit své veřejnoprávní poslání a její vysílání bylo poznamenáno ztrátou objektivity, vyváženosti a řadou neohlášených změn v programu. Tato kampaň je vedena ve jménu České televize jako celé instituce, nikoliv jednotlivců či skupin zaměstnanců stojících proti sobě v právě probíhajícím sporu. Máme jediný zájem, a to vrátit České televizi dobré jméno a důvěru veřejnosti, vážně pošramocenou v uplynulých týdnech.

Je pravda, že s návrhem zahájit pozitivní komunikaci s veřejností přišel do České televize někdejší redaktor ČST a bývalý tiskový mluvčí automobilky Škoda Jiří Hrabovský. Není však pravda, že jeho PR agentura je dodavatelem billboardů, jak uvádějí Lidové noviny a jak se také rozkřiklo po Kavčích horách. Kreativní řešení i realizaci billboardů jsme po zvážení řady nabídek zadali několika seriózním dodavatelům. Pan Hrabovský nepřišel se svou myšlenkou jenom do kanceláře GŘ. V budově OTN navštívil také pana Adama Komerse a celý svůj koncept mu prezentoval. Pan Komers tento koncept nikterak nezpochybnil, vyjádřil pouze názor, že by zahájení kampaně bylo vhodnější situovat do doby po ukončení stávky.

Mluvčí stávkujících zaměstnanců ČT však kampaň zpochybnili. Aniž by se vyjádřili k jejímu obsahu, soustředí svou kritiku na výběr dodavatele billboardů s omluvným textem a na cenu zakázky, kterou označují za zbytečný odliv finančních prostředků.

Proto chceme opětovně zdůraznit, že rozhodnutí zahájit omluvnou kampaň bylo kromě etického postoje k veřejnosti motivováno také některými alarmujícími fakty, která dokazují oprávněnost obav o morální a finanční ztráty ČT v důsledku právě vrcholící krize. Jedná se především o trvalý pokles sledovanosti, výpadek příjmů z reklamy, nárůst odhlášek televizních přijímačů a především narušení důvěryhodnosti ČT jako veřejnoprávní televizní stanice. Nevěříme tomu, že zaměstnancům, ať už stávkujícím či nestávkujícím, nejde v prvé řadě o prospěch ČT a jejích diváků, a že by skutečně odmítali obsah této pozitivní komunikační kampaně a její první poselství, kterým je omluva veřejnosti za selhání České televize jako instituce.

Proto se vedení ČT rozhodlo vyzvat zaměstnance i diváky k veřejné diskusi. Od čtvrtka 8. února 2001 bude mít každý příležitost vstoupit na nově zřízenou internetovou stránku s adresou www.omluva-ct.cz, kde bude k dispozici jak jednoduchý hlasovací aparát umožňující vyjádřit souhlas či nesouhlas se smyslem, obsahem a významem omluvy, tak i otevřené diskusní fórum pro prezentaci individuálních názorů. Pro ty zaměstnance ČT a její diváky, kteří nemají přístup internetu, je ke stejnému účelu k dispozici poštovní schránka s adresou P.O. Box 160, 140 70 Praha 4. Na tuto adresu je možné odeslat dopis s komentářem či názorem k danému tématu.

V Praze 7. února 2001

Za vedení ČT JUDr. Věra Valterová pověřená řízením ČT

_________________________

Vážená paní Valterová, já jsem po celou dobu tzv. krize v České televizi řádně plnil své povinnosti. Nepochybuji o tom, že stejně tak činili i ostatní zaměstnanci celé České televize. Dělal jsem svou práci podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Nepochybuji o tom, že tak činili i ostatní zaměstnanci celé České televize. Já a ani další zaměstnanci České televize jsme nebyli ti, kdo vypínali televizi, kdo cenzurovali zpravodajství. Chci tím říci, že billboardům chybí jedna zásadní věc: Věra Valterová, Jiří Hodač, Jindřich Beznoska , Jana Bobošíková, Stanislav Kněnický a Dušica Zimová se omlouvají. Já se nemám za co omlouvat. Prosím, zkuste se nad tím zamyslet, než rozjedete další kampaň. Nehledě na to, že opět , podle mě zbytečně, utrácíte peníze koncesionářů. Patrik Kaizr Redakce zpravodajství

______________________________

Dámo, Vaše drzost je vážně neuvěřitelná. Prosím, přestaňte mne obtěžovat Vašimi dopisy, a to zejména poté, co jste zaměstnancům odmítla vyplatit mzdu za leden prý proto, že nepracují. Minulou sobotu, během které jsem natáčela příspěvek do Událostí (to je takový pořad na ČT, víme?) o skončení platnosti Vašeho pověření, jsem Vás před Vaším domem žádala o krátký rozhovor právě v rámci jeho tvorby, aby byl vyvážený a měl v něm prostor hlavně ten, koho se týká, tedy VY! A právě VY jste mě odmítla s tím, že JE SOBOTA !!! a že si to mám, sakra, uvědomit! Vaše reklamní kampaň se mne netýká. Pokud ohledně ní něco potřebujete, obraťte se, prosím, na pana Hrabovského. Ten si o ní jistě rád s řadovými referentkami poklábosí. Ivana Dubnová, redaktorka zpravodajství České televize

__________________________

Paní Valterová,

měl bych jeden zdvořilý dotaz: proč Česká televize, která sama nabízí reklamní prostor, musí sáhnout k placené billboardové kampani, když by stejný smysl měla podobná reklamní kampaň na naší obrazovce v rámci self-promotion? Byla by zadarmo, kromě nákladů na vyrobení spotu...

Dále by mě zajímalo, proč využíváte služeb jiné firmy pro vytvoření stránek, vytvoření hlasování a diskusního fóra, když ČT má vlastní server, vlastního programátora, vytvořené vlastní diskusní fórum.

Můžete mi prosím prozradit, kolik celá tato akce bude stát? Jen tak namátkou, ceny které se platí na českém internetu: 1) Registrace domény: 1680 Kč/ročně 2) Hosting na serveru: od 200 do 1500 Kč/měsíčně 3) Navržení stránek, diskusního fóra, hlasování : cca 6000 Kč + údržba

Takhle to vypadá jako malá částka, ale znáte to.. kapka ke kapce, a je z toho moře.

Můžu vědět, zda jste kontaktovala naše oddělení s žádostí o vytvoření diskusního fóra, hlasování, stránek? Pokud ne, proč jste nás nekontaktovala?

Děkuji za zodpovězení všech otázek, myslím si, že budou zajímat i ostatní kolegy a kolegyně.

Jiří Laburda Internet ČT