FITES - prozatímní provoz stránek |
První nezbytné kroky prozatímního generálního ředitele ČTPředevším je nutné si uvědomit, že situace, do které bude takový ředitel vstupovat je velmi vážná, nebezpečná a podmínky téměř záludné.Je nutné přijmout skutečnost, že v současné situaci může být každé rozhodování prozatímního ředitele, nebude-li vyhovovat v ČT komukoli, torpedováno ze strany zaměstnanců a NOO. V České televizi byla rozmetána sama podstata řízení jako procesu, který je nezbytně nutný k chodu každé organizace. Návyky vyplývající ze stavu destrukce jsou svůdné, zrádné a lidé si je velmi rychle přisvojují. Návrat k řádu je pak bolavý.Prozatímní ředitel se bude muset vnitřně smířit s tím, že i když bude pociťovat nutnost provádět rozhodnutí charakteru dlouhodobého a koncepčního, že nejen může narazit na odpor, s nímž nebude mít cenu bojovat, ale hlavně vždy bude myslet na omezenou dobu svého působení, a tudíž na možnost, že jeho rozhodnutí budou následujícím ředitelem změněna. Ve jménu fungování systému, ve jménu nastolování řádu, nesmí prozatímní ředitel podlehnout příliš zaujetím vlastní osobou a svým vizím.Jeho úkolem je obnovit řádný provoz jedné instituce, která je nemocná, a jemně připravovat pacienta na nutný zásadní řez, který snad příští „lékař“ s nejlepším svědomím udělá.Nic víc, nic méně. Všechny následné kroky nejsou řazeny kauzálně, jsou souhrnem opatření, která je nutné realizovat souběžně, v logickém vnitřním propojení.
1 Okamžitě projednat a realizovat ukončení stávky se všemi jejími vnitřními a vnějšími (plakáty, titulek u loga…) projevy. 2 Přenést celý problém výhradně na půdu České televize a jen tam pokračovat v jeho analýze a hledání východisek. 3 Dokázat odhlédnout od emotivních souvislostí, nepodrobit se názorové demagogii a jakýmkoli tlakům, které by směřovaly k permanentnímu podkopávání autority vedení a jeho snahy situaci co nejrychleji stabilizovat a soustředit se na to, co veřejnoprávní televizi charakterizuje – na výstup na obrazovce, tj. na program jako soubor pořadů řazených v čase. 4 V nejkratší době restrukturalizovat vedení ČT a kolegium GŘ tak, aby bylo možné okamžitě se soustředit na úkoly vyplývající ze zákona. 5 Vyčíslit škody vzniklé situací posledních týdnů a pojmenovat následky, které nepochybně na celou organizaci dopadnou. 6 Urychleně se zabývat rozpočtem a především ihned hledat rezervy, které by umožnily vyrovnat se se ztrátami, nepožadovat deficit a přitom minimálně omezit program. 7 To znamená znovu řádně a odpovědně ve všech TS zhodnotit a přehodnotit programové záměry; nedopustit plýtvání; bez zábran zaujmout jasná stanoviska k připravovaným projektům, vyřadit z výroby, nedopustit, aby jakékoli vazby byly v rozhodování o tvorbě a výrobě pořadů důležitější než kvalita záměru a garance výsledku. 8 Umožnit průběh provedení naprosto zodpovědného a přísného auditu. 9 Okamžitě znovu podrobit diskusi vysílací schéma, upravit to, co mohlo doznat změn, inovovat ve smyslu přehodnocení programových záměrů TS. 11 Započít? nebo pokračovat? v práci na definování pravidel spolupráce s nezávislými producenty. 10 Stanovit a důsledně prosazovat jediné pravidlo pro personální politiku – a tou je maximálně možná mravní a profesionální kvalita zaměstnanců ČT. Nikdo nesmí být trestán za své názory, ale pouze za nedobře odvedenou práci; za neochotu spolupracovat na vylepšení prestiže ČT, kterou v posledních týdnech neodpovědně poškodily některé události; za porušování její nezávislosti; za neschopnost respektovat neustálou potřebu vzdělávání a profesního růstu; za nekázeň při výrobě pořadů; za plýtvání finančními prostředky. Vyjmenované nedostatky lze poměrně přesně v celé struktuře instituce i v procesu výroby pořadů pojmenovávat a hledat nápravu – systémovou i „lidskou“ 11 Jednat s NOO právě o pracovních podmínkách pro zaměstnance, o možnostech vzdělávání a podpoře NOO tam, kde je třeba oprávněně pracovníka postihnout. Je přece logické, že NOO musí hájit své členy, ale zároveň přece nebude hájit ty, kteří porušují psané i nepsané normy dané instituce. 12 Napříč tím vším prochází nutnost okamžitě stabilizovat výrobu, celý její proces, zpřísnit sledování využívání času, kapacit a technologií. To neznamená v žádném případě omezování tvůrčího procesu, ale snaha nepodporovat nepřipravenost, názorovou neujasněnost, která se do procesu tvorby promítá, a plýtvat tak se všemi prostředky na úkor těch, kteří jsou připravení a vědí, co chtějí. 13 Ve zpravodajství iniciovat širokou diskusi o způsobu práce, o kvalitě zpravodajství, o jeho základním směřování; hledat personální oživení; zamýšlet se nad novými formáty; dokázat, že lze dělat ve veřejnoprávní televizi dobré, objektivní, vyvážené a přitom nikoli nudné zpravodajství.
27. ledna 2001 Otakar Kosek PROFESNÍ ŽIVOTOPISMgA. Otakar Kosek narozen 14. 10. 1944 v Brně
1951 S rodiči vystěhován exekučně z Prahy v rámci akce „B“.
1958 – 1963 Zákaz pokračování ve studiu z politických důvodů, vyučen ručním sazečem, práce v tiskárně.
1963 – 1967 Dělník na Hl. nádraží v Praze, 26 měsíců vojenské základní služby u útvaru „železniční vojsko“ který byl pokračováním tzv. PTP, výhybkář na dráze, kulisák v Národním divadle v Praze.
1967 – 1972 Studium na Divadelní fakultě AMU obor režie. Po absolvování jsem rok působil externě ve funkci asistenta na katedře režie DAMU.
1972 – 1989 Režisér – svobodné povolání Natočil jsem kolem 100 televizních inscenací, divadelních přenosů, nedělních chvilek poezii, literárních pásem, hraných filmů pro děti střídavě v Československé televizi Praha a ve studiu ČT Ostrava, ve Filmovém studiu Gottwaldov; divadelní režie v Kladně, Ostravě , v Opavě, režie v pražské Viole. Byl jsem autorem scénářů několika televizních adaptací a spoluautor filmových scénářů.
1989 – 1996 Zvolen zaměstnanci studia ČT Ostrava do funkce ředitele studia, Obě funkce jsem opustil přes naléhání na setrvání na vlastní přání, protože jsem měl připravené projekty k natáčení. hájů, Nanebevzetí L. L., Zapomenuté tváře, Ďábel v Praze, Evangelium podle Pastýřů, dva dokumenty pro ministerstvo o festivalu Janáčkovy Hukvaldy. Dva semestry jsem přednášel o televizní tvorbě a etice TV na Slezské univerzitě v Opavě. Několik individuálních přednášek na univerzitě v Ostravě. Jeden rok jsem byl ředitelem výroby u soukromé společnosti Kabel plus a.s. V roce 1995 návrat do Prahy.
1996 – 2001 Vedoucí kulturního oddělení v deníku Slovo, posléze společně ve Slovu a Zemských novinách. Desítky recenzí literárních, výtvarných, komentáře politické a komentáře sledující dění na českém mediálním poli. Rozhlasové režie her pro stanice Vltava a Praha (Muž otevřený náhodám, Fernandovo blaho, Skřipec, Drahoušek Anna a další), features (Kámen bez odpočinku) a literárních pořadů. režie hry Vereny Kaan Drahoušek Anna v pražské Viole, režie hry G.B.Shawa Pygmalion v Divadle Příbram, atd., atd..
Od listopadu 1998 ředitel divadelního studia divadelní fakulty AMU DISK
Další aktivity: 1998 a 1999 - předseda poroty FITES na festivalu studentských filmů FAMU 1998, 1999, 2000, 2001 - člen poroty na Festivalu sportovních filmů v Liberci 1998, 1999, 2000 - předseda poroty pro udílení cen Trilobit a Ceny Pavla Juráčka Nadace Českého literárního Fondu a FITES 1999 - předseda poroty soutěže o rozhlasovou hru vypsanou ČRo a MK 1998 - člen festivalového výboru Máchovy Litoměřice 2000 - člen pracovní skupiny FITES pro přípravu nového zákona o ČT od r. 1996 - člen výkonného výbory FITES od r. 2000 - přísedící Městského a obvodního soudu v Praze
Ocenění: - Zlatý střevíček na MFF pro děti v Gottwaldově - Hlavní cena na MFF v Berlíně 1982 v dětské sekci za film Lukáš (spoluautor scénáře) - Grand Prix za režii na 4th World Television festival v Tokiu 1989 za inscenaci Jsou určité hranice - Třetí místo na MTF v kanadském Banffu 1994 za tv film Evangelium podle Pastýřů - Prémie literárního fondu 1986 za tv inscenaci Ďáblovy peníze, v roce 1994 za tv film Evangelium podle Pastýřů
Lustrační osvědčení negativní
|