YAMAHA FZS 600 FAZER - postřehy a tabulka hodnot:

 

1) Vynikající pneu (Dunlop D207) - měkoučký a držej jak přibitý. Ovšem úkor životnosti 5200 Km a to jsem gumoval až po úplným sjetí vzorku. Gumy jsem vyzkoušel i při velmi nízkých teplotách (4-8°C) a na mokru. Nemají chybu. Žádný náznak nestability či klouzání. Náklony bez potíží a s velkou jistotou.

2) Brzdí jako čert. Brzdy jsou z Yamahy R1. Jen pozor na přebrždění. Už se mi to stalo. Motorka klouzla ale stopu držela bez problému. Trošku jsem jí ubral a bylo to O.K.

3) Kapotáž je O.K. jen při větších rychlostech se to chce sklonit. Nad 190 to chce jít až na nádrž. Od kapotáže vznikají nepříjemně hlučné turbulence. Pro vysoký rychlosti to chce jednoznačně kvalitní, odhlučněnou, přilbu nebo alespoň špunty do uší.

4) Vynikající přístrojová deska s imitací karbonu. Je tu integrovaný displej (hodiny, celkové km a 2x počítadlo ujeté vzdálenosti) plus palivoměr s kontrolkou rezervy a teploměr s kontrolkou přehřátí.

5) Motor pochází z tohohle (YZF 600R Thundercat). Prý je to ten nej-motor co Yamaha kdy měla před R6. Oproti původní verzi je poladěný na lepší krouťák - má menší karburátory a přidaný snímač polohy klapky. Jiný je úhel válců a válce mají keramický povrch. Motor má špičku krouťáku mezi 7 a 10 000 otáčkama (prakticky plochý průběh křivky) a mezi 3 a 11 500 točkami dává víc jak 2/3 max. krouťáku. Výkon se pohybuje na hranici 98 koní na klice. Červený pole otáčkoměru začíná na 12 500 ot., omezovač zasáhne při 13 000ot. a velmi jemně. Podle testů "Motorradu" tenhle motor vydržel 50 000 km bez jakéhokoliv opotřebení a problémů.

6) Pohotovostní i hlavní stojan jako sériová výbava. Postavit to na hlavní stojánek chce grif, pak to jde jedna báseň. Kdo neví jak na to tak to na něj ani nepostaví nebo se s mašinou přetahuje jak zápasník SUMO. Stačí stojánek pravou nohou sklopit a pak se na něj celou svou vahou postavit. Trochu zatáhnout za levý řidítko dozadu a je to.

7) Na mokrý silnici necáká voda od kola na boty. Je to poprvý co jsem se s tím na motorce setkal.

8) Pod sedlem je spousta místa (na Bigu bylo žádné). Vejde se mi tam antipich, veškerý servisní knížky a p., rukavice, zámek na kotouč, řetěz 80 cm se zámkem, malý WD 40, hadr, pavouk a dalších pár kravinek včetně sériovýho nářadí.

9) Jde dobře na zadní i bez spojky. Stačí vytočit trochu jedničku (tak 6000ot.) pak ubrat a dát hned plnej. Současně lehce zatáhnout za řidítka a je to tam.

10) Motorka je těžší než její konkurenti (Hornet a SV), možná není tak pěkná - záleží na vkusu, ale podle testů by měla být o chloupek lepší ve většině ukazatelů jako je zrychlení a p. a nejmíň žíznivá. Co se designu týče, mám pocit, že je Fazer laděný tak trochu jako retro - např. dodatečné žebrování na motoru, nebo vše v černý barvě.

11) Sběrný výfukový potrubí není z nerezu a má snad mít tendenci reznout. Nevím, nic mi to nedělá. Fakt je, že jsem ho hned na začátku celý přeleštil teflonovou leštěnkou a nemám jediný problém. Navíc se to dobře čistí. Po vyčištění to pak vždycky ještě nakonzervuju přípravkem "Armor All" a svody jsou jak nový.

12) Laděný výfuk. Zatím nemám a nějak se mi do něj nechce investovat i když ten zvuk....... Mám ale zaručenej typ i když bude asi trocha drahý - koncovka Laser (koukni na odkaz "Laser exhaust") bez nutnosti dolaďování (trysky, filtr).

13) Výborně jezdí na 91 oktanů. Zapomeňte na 95 či 98. To jsou kecy, že to na benzín s vyšším okt. číslem jede líp. Navíc testy jasně ukázaly výkonovej propad při použití 98 či 99 okt. paliva. Všude v manuálech se uvádí jako palivo Natural 95, ale až od roku 2001, všechny starší, např. německý, příručky udávají Normal 91, přičemž se na motoru Fazera od počátku výroby nic neměnilo. Souhlasil bych s testy, že 95okt. Shell VPower je vynikající a motor s ním má vyrovnanější běh, ale to je asi tak všechno. Normální 95ka nestojí za moc.

14) Policajti jí nestíhaj !!! Vím o čem mluvím.

15) Takhle vypadá model 2002.

16) Motorka na 19000km bez problémů. Jednu mouchu však starej (do r.v. 2002 ještě se starou kapotáží) Fazer má a je to moucha konstrukční. Po dlouhodobým používání se začne napalovat a odlupovat horní část zrcadla reflektoru. Mě se to stalo v Alpách, kde jsem byl i 10 hodin v sedle, bohužel týden po uplynutí záruky. Nejsem jedinej. Potkalo to už víc Fazeristů, takže to bude způsobený poddimezovanými - z pohledu tepelný odolnnosti - parabolami.

20) 1.4.2005. Tři roky stáří, 23000km najeto. Mašina jde na podtlaky a kontrolu ventilů, uvidíme stav. Další poznatek - po této době začínají tuhnout pístky v předních brzdičích - lze to poznat na nestejně ojetých deskách a pumpování předku při brždění. Částečně nefunguje tzv "rollback" a některý desky mohou trohu přibržďovat. Řešení = rozhodit, vyčistit, namazat a složit. Výrobce doporučuje vyměnit těsnící gumičky i hadice po 3 letech. Pokud to však po vyčištění bude OK, tak na to kašlu.

21) 1.11.2005. 27000km - povolené šrouby na spojce a tak začala za studen lehce klouzat v oblasti největšího krouťáku. Začal lehce chrastit rozvoďák za studena, ale po výměně oleje je vše zase zpátky v normě. Jinak vše OK. Na pneu najeto okolo 9000km - přední Michelin Pilot Sport, zadní Pilot Road což je výborný výsledek.

22) 1.2.2007. 31500km – nevím jak to dělám, na zadní pneu Pilot Sport najeto 3000km a je hotová a to i na bocích. Asi se na tom podepsal „místní okruh“. Jinak ostatní stále bez problémů. Svezení na Pilot Sportech nemá chybu. Mašina jde do náklonů sama, až na stupačky. Při brzdění drží, do zatáčky nepadá, ani se nenarovnává. Dám tam znovu Pilot Sport, tentokrát s Ultrasealem. Uvidíme, zda se zlepší životnost.

 

HISTORIE