Viadukt přes Mži je největší
a nejpozoruhodnější stavbou celé trati. V době své stavby
patřil k největším v Čechách. Výstavbou přehrady
Hracholusky se zvedla hladina u pilířů o 10 m. Aby nedošlo
k rozrušení zdiva vodou, byla spodní část pilířů
"obetonována".
Klesání tratě k mostu (a to z obou stran), činí
26,5 promile, největší na trati.
Chystal jsem se k mostu na celodenní výlet (včetně Pňovan
a Trpístů), ale k tomu již nedošlo... Tak alespoň něco
reprodukcí: fotka zvláštní jízdy k 85. výročí, foto M.Petr,
Železničář 1986/19. Druhé foto je replika dobové pohlednice,
vydáváno nakladatelstvím ECIT Plzeň.
...a
stalo se: u příležitosti akce "Návrat do 30. let"
(15.-16.7.2006) spolku "plzeňská dráha" jsem se dostavil a viděl: