O víkendu 18. - 20. 7. 2003 proběhl na křepickém modelářském letišti sraz modelářů navštěvujících diskusi Modelcentra

Další sekce:

 

Stránka je optimalizována na prohlížení v rozlišení 
800 x 600

 

Design:

Z. Zvědělík jr.
Zwjedosh

 

Úvodem je třeba poděkovat kolbišovi za zorganizování této akce. Jednalo se o neformální slez modelářů s večerním grilováním a bečkou piva. Termín se bohužel kryl s modelářským leteckým dnem v Holíči, ale vzhledem k nabitosti termínů během prázdnin to jinak nešlo. 

Na letišti se průběžně vystřídalo hejno modelářů, průběžné skóre  odhaduji na 5 - 15. Nezjišťoval jsem, kdo je kdo ani kdo s čím lítá a jaké jsou parametry modelů. Neberte proto tento článek jako reportáž, ale jako zachycení "ducha akce" a pár pomluv.  8o)

Podrobnější reportáž se možná objeví na stránkách kolbiše.

Já jsem v Křepicích strávil páteční odpoledne a sobotu od rána do odpoledne. Kolbiš zajistil nadměrně slunečné počasí a když se mé pocity začaly podobat finále Jana Husa, opustil jsem bojiště. Neděli strávím ve stínu, zalezlý jak krtek.

V pátek jsme přijeli v plné síle - Karel, Zwjedosh a já s manželkou. Do auta se nám podařilo naskládat čtyři lidi, tři vysílače, dva startboxy a sedm modelů. Naše ležení pak vypadalo takto (svahové kombaty zůstaly v autě):

 

Největší model přivezl johny, při jeho tankování ještě nevěděl, že bude v těžkém ohrožení.

 

Vesele se poletovalo až do pozdního večera. Pravda, někteří se do vzduchu moc nehrnuli a tak většinu evolucí obstarával kolbiš, Karel a já. Na ostatní asi bylo poněkud větrno. Později se už začalo šeřit.

 

Byl čas na změnu programu a tak došlo k nastartování grilu a přesunu účastníků k pokecu podlévanému pivem z přítomné bečky. Poslední fotka je vyfocena v noci, těsně před desátou hodinou pomocí infra vidění.

  

  

 

Celý sraz proběhl v poklidu a bez závažnějších problémů. Osazenstvo se průběžně střídalo a přebíhalo mezi akcemi konanými jinde, případně rodinnými povinnostmi.

 

 Závěrem několik pomluv, zejména na oba přítomné Romany.

Roman Kolbábek se natolik rozvášnil letovým projevem mého FloppyDisku, že se neudržel a ...

Takovou poctu jsem si snad ani nezasloužil.   8o)

Roman Sviták známý jako M přivezl ukázat šestapůlkové modely z Vietnamských stavebnic. Bohužel můžu poskytnout pouze posmrtné fotografie, protože na ztrátu orientace a zamotané ruce model zahynul. Po kolmém nárazu do země při plném plynu se dokonale rozložil, včetně přijímače a motoru. Nepoškozený zůstal pouze levý stabilizátor VOP. Tak rozstřelený model jsem už dlouho neviděl. Vnitřnosti a třísky prokázaly, že model je z větší části postaven z dýhy (něco jako Wa-WA nebo topol) a jen některé části jsou balzové. Smrad spalin připomínal hořící PVC a tak nasvědčoval něco o materiálu samolepicí potahovací fólie. Dlužno dodat, že při absenci kanagomu a laků zbytky moc hořet nechtěly. 

Kremaci podlehl i pilot, který rovněž utrpěl vážná zranění - ulomené levé rameno. Takouvou šlehu by ale nepřežila žádná kostrukce.

V neděli ráno jsem do P-13 MUMU založil gSmart foťák a pořídil několik záběrů nočního ležení:

Všímavější možná zaregistrovali "drobení" u pravého konce dráhy - to jsou doposud neuklizené pozůstatky vietnamce. Zase je vidět jeho dokonalé "rozložení". 

A na závěr: Čím byl ohrožen johnyho dvouploch? Při dopadu vietnamské střely parkoval na rohu vysekané plochy, hned vedle epicentra. Střepinami byl sice zasažen, ale nepoškozen. Stačilo málo a došlo na reklamní slogany "2 v 1". Tedy dva eroplány jednou ranou.

To je tak vše, co se v tomto okamžiku dá sdělit.

Zdeněk Zvědělík

 

13. 8. 2003

Další fotky jsou k vidění na fotoalbu http://www.foto-album.cz/album.asp?Id=1770

Zpět

Domů