Železná koule, velká asi jako lidská pěst. Po zapálení doutnáku vybuchne, zničí ve svém okolí zdi do hloubky 1 sáhu a na bytosti má út.č.34. Dosah exploze je 5 sáhů, 10 s polovičními účinky.
Temně rudá kapalina, která vypadá jako stará krev. Postava po vypití upadne do mdlob asi na půl směny (podle odolnosti a podle toho, jak to Alchymista "namíchá") s různými průvodními znaky (horečka, zimnice, kouř z uší a pod.). Pak se probere s plnými životy a dobrou náladou. Neúspěch = 100-Odol_Alchymisty. Neúspěch - postava má 1 život nad mezí vyřazení (vždy alespoň 1) a je velmi rozmrzelá.
Malá rtuťová kulička, která po položení na zem je přitahována zlatem a stříbrem v okruhu 15 sáhů.
Narůžovělá tekutina s konzistencí medu, kterou se potírá rána. Hojí viditelná zranění. Přidá 5+(100-Odol):5 životů.
Postava, která vdechuje kouř 10 kol uzdraví vnitřní zranění za 5+2() živ. Kouř může vdechovat nejvýše 5 postav naráz. Kolují-li dobré trávy v dýmce, je účinek dvojnásobný.
Tato silně dýmající látka hnědé barvy dokáže rozleptat prakticky cokoli od tkaniny až po kov. Kdo se však nadýchá jejích výparů, ten v (100-Odol)% přijde o 5 * () živ. a do doby než se vyspí se mu sníží síla na polovinu a není schopen běhu. Důvodem je totiž naleptání dýchacích cest a z toho plynoucí silná dýchavičnost.
Materiál | Doba leptání |
tkanina | kolo |
kůže | 2-4 kola |
dřevo | sáh/směnu |
železo | coul/směnu |
kámen | coul/5 směn |
stříbro | působí explozi |
bronz a zlato | neleptá |
sklo a smaragdy | neleptá |
Válcovitá baňka velikosti elfí pěsti, která začne po rozbití produkovat
čpavý kouř, který se rozprostře do vzdálenosti 4 sáhy od dýmovnice. Kdo
je tak neopatrný, že se přiblíží na dosah dýmovnice:
Jablečná vůně je silně sublimující tekutina. V případě rozbití křehké lahvičky se začne vypařovat a ochromí bytosti v dosahu 2 sáhů. Manipulace je tak nebezpečná, že by se jich měl dotýkat jen Alchymista. Ochromení má stejné následky jako kouzlo Ochrom bytost. Síla jedu 150.
Jed se natře na zbraň a způsobuje při úspěšném útoku okamžitou smrt nepřítele. Po první ráně se setře. Síla jedu 120.
Tento obvykle velmi malý proužek papíru nebo pergamenu umožní Alchymistovi zjistit složení jakékoli kapaliny. Je schopen poznat jed ve vodě, určit druh lektvaru a podobně.
Postava, která vypije tuto tekutinu podobnou mléku, má potom sílu větší o (10-ú)*N. Lektvar přestává účinkovat, když postava ztratí více než tři čtvrtiny svých životů.
Slabě růžová tekutina s bublinkami. Postava, která ji vypije, se vyléčí o 9 + 3*() životů.
Je to silně sublimující bezbarvá kapalina leptající prakticky cokoli od tkaniny až po kov. Poleptání způsobuje zranění za 3*() živ./coul2
Materiál | Doba leptání |
tkanina | 2 kola |
kůže | 3-6 kola |
dřevo | sáh/2 směny |
železo | coul/2 směny |
kámen | neleptá |
stříbro | neleptá |
bronz a zlato | neleptá |
sklo a smaragdy | neleptá |
Síla jedu 220. Buňky organismu začnou překotně růst, až se tělo roztrhne a rozprskne po okolních stěnách.
Koule uplácaná z hlíny, po dopadu exploduje a způsobí zranění 5+() životů.
Do pytle se vejdou předměty menší dvou sáhů a celkové hmotnosti 2000 mincí. Pytel s věcmi váží jen deset mincí.
Tento černý střelný prach je vhodný do pušek a děl, přičemž jedna dávka = jedna náplň po pušky. Do děla je třeba 6 dávek.