Živelní poslové theurgovi

Posel země - Gnóm

Gnóm je hliněná (písková či kamenná - záleží na místě vyvolání) postava se žhavým nitrem. Na přání Theurga může na kohokoli zaútočit svýma rukama s út.č.: (úroveň Theurga při vyvolání)*2/+(úroveň Theurga při vyvolání)+(). Navíc může pohledem zkamenět libovolnou bytost, a to až na vzdálenost 2 sáhů s pravděpodobností:

Při fatálním neúspěchu (tj. %(0)=00) zkamení jeho žhavé jádro. Zkamenění (ať už Gnóma nebo jeho oběti) lze zrušit Proutkem zkamenění nebo Zlomkouzlem.

Obranné číslo je 12, je odolný vůči ohni a jedům. Je velmi pomalý (3s/k) a neohrabaný zato je však velmi silný (>160). Nesmí používat žádné zbraně.

Posel ohně - Ulmon

Ulmon "teče" po zemi či stěnách a vypadá vlastně jako velká ohnivá louže s asi jedním sáhem v průměru. Může libovolně měnit tvar tak, že se může kupříkladu protáhnout úzkou štěrbinou či klíčovou dírkou. Útočí tak, že se rozšíří až na plochu 3 sáhů2 a vzplane s út.č.: 20. Pokud bytosti do 1 kola neutečou, může si jednu z nich vybrat a obalit ji svým plamenným tělem. Zasažená bytost mu už nemůže utéct a Ulmon na ni dále útočí s út.č.: 18/+5. Jakékoli útoky na Ulmona se dělí spravedlivým dílem mezi oba dva soupeře (Ulmona a jeho oběť) s výjimkou vody, která zraňuje Ulmona stejně jako mráz (jednodenní dávka). Obr.č.: (úroveň Theurga při vyvolání)+2, neplatí na něj Ochrom bytost.

Posel vody - Undina

Undina vypadá jako vodní vír vysoký asi jako člověk. Je velmi rychlá (15s/k), není obklopena žádným obalem a na zemi po ní zůstává mokrá stopa. Útočí svojí vahou, út.č.: (úroveň Theurga při vyvolání)+()/+(). Dále při dosažení oběti ji může s 50% pp. vtáhnout do svého středu. Postava se může s pp. své (síly/2)% s pasti vyprostit. Jakákoli živá bytost se po třech neúspěšných pokusech utopí. Obr.č.=(úroveň Theurga při vyvolání)*2, pouze však kouzelnými zbraněmi.

Posel vzduchu-Sylfea

Podobná Undině, jedná se však o vzdušný vír. Je nejrychlejší ze všech poslů (30s/k). Útočí tak, že svou oběť odmrští na nějakou vhodnou překážku.

Vzdálenost překážkyZraní
1-2 sáhy3*() životů
3-5 sáhů2*() životů
6-a více sáhů() životů

Dále může svou oběť s pp=75% zachytit a vtáhnout do svého středu, odkud ta se však může s pp=(Obratnost / 2)% vyprostit.

Pokud se bytost do 10-(Odolnost/10) kol nevyprostí, Sylfea ji udusí. Obr.č.: (úroveň Theurga při vyvolání)+10, nepůsobí na ni žádné zbraně, oheň ani mráz.

Posel éteru - Syrael

Syrael vypadá jako překrásná, avšak naprosto průhledná levitující dívka (rychlost 15s/k). Útočí tak, že dotykem vysává životní energii (ubírá životy). Svým obětem ubírá (úroveň Theurga při vyvolání) životů za kolo a těmi si doplňuje své vlastní chybějící životy ztracené v předešlém případném boji. Má-li Syrael počet životů na maximu, ubírá vždy jen 5 živ./kolo. Obr.č.: (úroveň Theurga při vyvolání)+2 Lze ji zranit jen kouzelnými, stříbrnými nebo zlatými zbraněmi, a všemi útočnými kouzly s výjimkou Ochrom bytost.


Index